Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Onderaan een rekenmachientje om luidsprekerkabel te berekenen KLIK , bij een gewone installatie valt dat best mee.
    Maar reken maar eens voor een deftige PA, voor spanning bij een vermogenversterker mag je hier nomaal tussen de 28 en de 32 volt invullen.
    Ik weet het, is off topic, maar onderschat een deftige installatie niet qua stroomvoering naar de luidsprekers.
    Ik spreek hier wel over luidsprekers gebruikt voor concerten ed.
    Ja, voor PA en concerten spreken we over iets anders, maar voor huiskamer-hifi is het allemaal nogal bij z'n haar getrokken.
    Zelfs in mijn home-studio geef ik zoveel geld niet uit aan kabels. Zijn ook niet de goedkoopste, maar zeker geen 1000 euro

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

      Stroompieken kunnen heel hoog oplopen, luidsprekers zijn geen weerstanden maar mechanische spullen met resonanties en nog van dat fraais. Capaciteit en inductiviteit spelen een rol. Het enige dat echt problemen daarmee kan hebben zijn versterkers die onstabiel kunnen worden. Maar dat is dan wel eerder het esoterische spul dat op de limiet zit, "normale" consumertoestellen zijn veiliger ontworpen.

      Comment


      • Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

        Eind 2014 komen de eerste pc's op de markt die aan USB 3.1 voldoen en daarmee nieuwe USB-connectoren krijgen.

        Potjandoppie, daar zit je dan met je dure oude kabels

        Jan

        Comment


        • Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

          Net een nieuwe DAC gekocht: de M2Tech Young DSD. Ongelooflijk hoe een stuk elektronica een volledig nieuwe dimensie in mijn muziekbeleving inluidt. Op het eerste gehoor klonk het toestel veel ingetogener en zachter dan het vorige exemplaar maar al snel volgde een veel dieper inzicht in de afgespeelde muziek. Ook het onderscheid tussen verschillende resoluties is nu nog veel uitgesprokener.

          Good times ahead

          USB kabel is nog steeds dezelfde

          Comment


          • Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Eind 2014 komen de eerste pc's op de markt die aan USB 3.1 voldoen en daarmee nieuwe USB-connectoren krijgen.

            Potjandoppie, daar zit je dan met je dure oude kabels

            Jan
            Juist Jan.
            Maar de kwaliteit die hij NU heeft zal er niet slechter op worden
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment

            Working...
            X