Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er van zo'n jongens worden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    In principe is het hier geen gevaarlijke buurt, maar de A12 is wel vlakbij. In de krant lees je wel regelmatig verhalen van dat er zelfs om 16 a 18 u wordt ingebroken.
    Dat zijn inbrekers met een negen tot zes mentaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Dat zijn inbrekers met een negen tot zes mentaliteit.
      staat gewoon in hun CAO hoor,
      grt,bouk.
      PS:
      Het wordt verboden om ook overdag 'inbrekerswerktuigen' mee te nemen in Den Haag, meldt Omroep West. Dat staat in de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening (APV), die binnenkort van kracht wordt, schrijft burgemeester Jozias van Aartsen aan de gemeenteraad.
      Last edited by bouk; 29 januari 2014, 10:55.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Daarom worden hier in de streek ook praktisch nooit meer de adressen van de naaste familieleden op rouwbrieven vermeld. Ooit was er hier ééntje in de streek die gewoon naar de funeraria ging zien waar die berichten meestal aan een raam uithangen, en hij had maar de adressen af te schrijven waar hij kon gaan inbreken. Hij was er zeker van dat tijdens de uren van de begrafenis/misviering er op die adressen niemand thuis was. Ze hebben die wel gevat na een tijdje.
        Vindingrijk zijn ze dus wel sommigen.

Comment

wat ik hier nergens lees is dat niemand eigenlijk je eigendom mag betreden zonder je toelating. Eigenlijk kan niemand weten dat je achterdeur open staat want niemand mag daar komen toch.

Zelf ook in 2000 slachtoffer geweest van een nachtelijke insluip. Laat op een nacht bij het naar het toilet gaan de kat buiten en vergeet met mijn slaapkop het slot terug toe te draaien. Blijkt men toch wel dan binnengeslopen en meerdere spullen waaronder analoog fotomateriaal, bankkaarten, checks, alles op verschillende plaatsen opgeborgen, meegenomen te hebben. Om bij de achterdeur te komen moet men over verschillende heggen klimmen want wij wonen in een rijhuis in een gesloten huizenblok. En dan te weten dat wij in de jaren tachtig, toen de huizenblok nog niet gesloten was, zelfs geen sleutel op de achterdeur hadden. Je kan toch niet in een fort of brandkast gaan leven.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            wat ik hier nergens lees is dat niemand eigenlijk je eigendom mag betreden zonder je toelating. Eigenlijk kan niemand weten dat je achterdeur open staat want niemand mag daar komen toch.
            Mijn idee maar volgens sommigen hier toch de gewoonste zaak van de wereld.
            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            Zelf ook in 2000 slachtoffer geweest van een nachtelijke insluip. Laat op een nacht bij het naar het toilet gaan de kat buiten en vergeet met mijn slaapkop het slot terug toe te draaien. Blijkt men toch wel dan binnengeslopen en meerdere spullen waaronder analoog fotomateriaal, bankkaarten, checks, alles op verschillende plaatsen opgeborgen, meegenomen te hebben. Om bij de achterdeur te komen moet men over verschillende heggen klimmen want wij wonen in een rijhuis in een gesloten huizenblok.
            Volgens sommigen hier is dat dus eigen schuld, dikke bult.

Comment

Wat is eigenlijk de juiste procedure die je zou moeten volgen als er bij jou ingebroken wordt?
              Hypothetisch:

- De politie bellen, en tegen dat zij daar zijn is de inbreker al gevlucht.
              - Een inbreker zelf proberen klissen en vastbinden in afwachting van de politie mag niet, omdat je dan iemand gijzelt.
              - Een inbreker proberen neerslaan met een bezemsteel (geen wapen?), zodat die bewusteloos ligt, onder het mom van "uit wettelijke zelfverdediging want hij viel me aan", en dan wachten op de politie, is neem ik aan de laatste optie?

In elk geval, zoals vaak in de media verschijnt, zal de inbreker beter beschermd worden door het juridisch systeem dan het slachtoffer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Wat is eigenlijk de juiste procedure die je zou moeten volgen als er bij jou ingebroken wordt?
                Hypothetisch:

- Een inbreker zelf proberen klissen en vastbinden in afwachting van de politie mag niet, omdat je dan iemand gijzelt.
                - Een inbreker proberen neerslaan met een bezemsteel (geen wapen?), zodat die bewusteloos ligt, onder het mom van "uit wettelijke zelfverdediging want hij viel me aan", en dan wachten op de politie, is neem ik aan de laatste optie?

In elk geval, zoals vaak in de media verschijnt, zal de inbreker beter beschermd worden door het juridisch systeem dan het slachtoffer.
                Vastbinden mag dacht ik niet, maar je mag wel degelijk een burger arrest uitvoeren hoor (als je hem op heterdaad betrapt).
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Hypothetisch:

Ik heb zelf een inbraak meegemaakt. Om 7h 's zaterdagsmorgens de politie opgebeld dat de dieven nog boven zaten en ik glasgerinkel hoorde.
                  Hoofdkantoor politie was 80m verder, maar ze hadden niemand beschikbaar. Ze moesten een ploeg sturen die 20km verder patrouille deed.
                  Om 8h30 zijn er 4 combi's met sirene aangeschakeld gearriveerd. Die sirene moest waarschijnlijk dienen om de dieven te verwittigen dat ze moesten vluchten.
                  Je kan misschien beter zeggen dat je per ongeluk iemand hebt neergeschoten, en dat die dood ligt te bloeden. Een ambulance is er razendesnel en de politie is een paar minuten later ter plaatse om de vaststellingen te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    wat moet ik me daar bij voorstellen..?
                    grt,bouk.
                    Een vergoeding voor jouw gestolen spullen?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Een vergoeding voor jouw gestolen spullen?
                      OK..maar dat is toch niet tegen diefstal..?
                      ik dacht dat je bedoelde, dat er een verzekering was die diefstal voorkwam.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        OK..maar dat is toch niet tegen diefstal..?
                        ik dacht dat je bedoelde, dat er een verzekering was die diefstal voorkwam.
                        grt,bouk.
                        Klopt bouk maar de centen zijn wel een troost niet?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

naar mijn mening moet dat krapuul gestraft worden met dwangarbeid (na hun gevangenisstraf) tot alle schade plus intresten betaald is en nog een goed pak rammel er boven op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                            naar mijn mening moet dat krapuul gestraft worden met dwangarbeid (na hun gevangenisstraf) tot alle schade plus intresten betaald is en nog een goed pak rammel er boven op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                              Het indianenverhaal luidt dat de politie Dutroux indertijd expres zou hebben laten ontsnappen in de hoop dat hij door het volk gelyncht zou worden... maar toen kwam er een boswachter een stokje voor steken.
                              Hoe de vork nu echt in de steel zat, daar ga ik niet meer achter zoeken.

Comment

Het indianenverhaal luidt dat de politie Dutroux indertijd expres zou hebben laten ontsnappen in de hoop dat hij door het volk gelyncht zou worden... maar toen kwam er een boswachter een stokje voor steken.
                                Hoe de vork nu echt in de steel zat, daar ga ik niet meer achter zoeken.
                                Te zot voor woorden, het indianenverhaal hier neerschrijven (nog nooit gehoord, mss in de lezersreacties op HLN site gelezen?) en als je niet meer weet hoe het officiële verhaal gaat over 's lands meest gehate gevangene is dat erg, héél erg.

Comment

Working...
                                X