Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er van zo'n jongens worden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Wel dan denk ik dat inbrekers toch iets langer zouden nadenken vóór ze ergens inbreken.......wanneer ze niet àl te dom zijn natuurlijk.
    Maar van mij hoeft niemand zijn deur(en) te sluiten, hoeft niemand beveiligingen te installeren, of een verzekering te nemen......elk doet wat hij of zij wil.
    Maar, en ik heb dit hier reeds meermaals geschreven, wij hebben keihard moeten werken voor hetgeen (ook al is het nog niet veel) we nu hebben, niks erfenis, niks fils à papa of dergelijke, en dan ben je tot veel in staat om je goed te beschermen.
    Mochten ze meelezen, ze zijn gewaarschuwd ;).
    Mochten ze meelezen zullen ze zich misschien beter bewapenen?
    Er zijn zotten genoeg die wel eens counterstrike in real life willen spelen vrees ik.

Toch succes, en 'k hoop dat ge uwe kameraad nooit nodig hebt... (en dat zonder negatieve connotatie).
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Wel dan denk ik dat inbrekers toch iets langer zouden nadenken vóór ze ergens inbreken.......wanneer ze niet àl te dom zijn natuurlijk.
      Maar van mij hoeft niemand zijn deur(en) te sluiten, hoeft niemand beveiligingen te installeren, of een verzekering te nemen......elk doet wat hij of zij wil.
      Maar, en ik heb dit hier reeds meermaals geschreven, wij hebben keihard moeten werken voor hetgeen (ook al is het nog niet veel) we nu hebben, niks erfenis, niks fils à papa of dergelijke, en dan ben je tot veel in staat om je goed te beschermen.
      Mochten ze meelezen, ze zijn gewaarschuwd .
      Zaak opgelost

En die stoere taal van sommigen hier wil ik eens zien in de praktijk
      Die inbrekers die bellen niet voor een afspraak
      Honden uitschakelen (geruisloos) is niet zo moeilijk.
      Inbrekers tegen de vlakte schieten met een wapen is jezelf veel miserie op de nek halen (behalve als je juwelier bent...).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Zaak opgelost

En die stoere taal van sommigen hier wil ik eens zien in de praktijk
        Die inbrekers die bellen niet voor een afspraak
        Honden uitschakelen (geruisloos) is niet zo moeilijk.
        Inbrekers tegen de vlakte schieten met een wapen is jezelf veel miserie op de nek halen (behalve als je juwelier bent...).
        Ze kunnen hier langs vier kanten binnenkomen Theo, maar geruisloos........dat wil ik nog wel eens zien.
        Je kan er ook een klein beetje naast mikken hé .....benieuwd hoeveel er dan blijven staan of blijven naderen ?
        Last edited by Guest17; 28 januari 2014, 09:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          maar het is en blijft heel onverstandig om uw achterdeur niet op slot te doen.

Komaan zeg Wonen we allemaal in de bronx of in een favela in Rio??? Als ik/wij thuis zijn is alleszins de achterdeur los.

Walter
          D850

Comment

Ze kunnen hier langs vier kanten binnenkomen Theo, maar geruisloos........dat wil ik nog wel eens zien.
            Je kan er ook een klein beetje naast mikken hé .....benieuwd hoeveel er dan blijven staan of blijven naderen ?
            of terugschieten en minder naast mikken als jou.

je gaat altijd van het positieve uit precies: jij bent de scherpschutter, de grote man en de ander de angsthaas...
            ik vrees echter dat jij meer te verliezen hebt als een dief/overvaller...

maar goed, zoals theo al zegt:
            benieuwd of de stoere praat ook omgezet wordt naar praktijk..
            blaffende hondjes....

en hoe je aan de politie kan uitleggen dat je je wapen uit je achter slot zittende kast kon halen...
            En op toptempo om je munitie (die natuurlijk apart bewaard wordt) kon lopen om dan je wapen te laden...
            Om dan de dief in de juiste kamer op te zoeken...
            Om hem dan net niet/wel te raken...

en hoe je gaat uitleggen dat dat nog zelfverdediging was...
            Of heb je nu al meermaals gezegd dat je de wapens niet volgens de regel van de wet bewaart, en je dus eigenlijk in overtreding bent...
            Of heb je gewoon al heel wat geblaft over je wapens... terwijl het bollekespistool eigenlijk niet als gevaarlijk beschouwd wordt?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voilà
              Ik heb ooit een rijkswachter, in de tijd dat die nog bestonden, iets horen zeggen waarvan ik toch ogen open trok.
              "Je kan beter iemand (inbreker of andere misdadiger) naar de eeuwige jachtvelden sturen dan die in zijn knieën te schieten".
              Iemand die gewond is kan nog praten....en dan is het woord tegen woord.
              Tegenwoordig lijkt het ook er op dat er maar alleen slachtoffers zijn.
              De politie en andere gelijkaardige diensten moet toch zo opletten wat ze doen en dit in fracties van seconden.
              Vroeger had je politie en rijkswacht.
              In Hasselt hier werd er nogal wat afgelachen....
              Als er een probleem was dat moest de rijkswacht altijd optreden.
              Als je de politie belde dan kwam die altijd te laat...
              Daar zijn redenen voor he: de politie kon niet veel en mocht niet veel.
              En bij de rijkswacht had je meer macht (svertoon) maar ook betere getrainde en hardere gasten.
              Sinds de eenmaking is er veel verdwenen wat we in feite nu hard nodig hebben.
              Maar ja, als ik de media lees dan moeten ze ganse dagen aan de computer zitten i.p.v. veldwerk.

Een schuldige die geen zes maanden krijgt laten ze lopen....
              En als de politie ook maar één voet verkeerd zet dan krijgt die levenslang.

Ik heb gisteren de pdf gelezen van Geert Bourgeois.
              (hij was ook in het nieuws op één en elders)
              Complete waanzin als je die cijfers ziet.
              (de cijfers liegen niet en Geert ook niet he)
              Hoeft voor mij geen verdere uitleg meer.
              Voor de meesten onder ons is dat oud nieuws en er is blijkbaar niets aan te doen.
              Ik kan alleen maar dit zeggen: mensen die niets hebben gaan het halen op een ander.
              En die ander kan of moet dan investeren om zijn eigendom te beveiligen.

En wat komt er niet allemaal over onze grens binnen.
              Daar kunnen de inwoners van onze Vlaamse kustprovincies ook een woordje over mee praten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                of terugschieten en minder naast mikken als jou.

je gaat altijd van het positieve uit precies: jij bent de scherpschutter, de grote man en de ander de angsthaas...
                ik vrees echter dat jij meer te verliezen hebt als een dief/overvaller...

maar goed, zoals theo al zegt:
                benieuwd of de stoere praat ook omgezet wordt naar praktijk..
                blaffende hondjes....

en hoe je aan de politie kan uitleggen dat je je wapen uit je achter slot zittende kast kon halen...
                En op toptempo om je munitie (die natuurlijk apart bewaard wordt) kon lopen om dan je wapen te laden...

en hoe je gaat uitleggen dat dat nog zelfverdediging was...
                Of heb je nu al meermaals gezegd dat je de wapens niet volgens de regel van de wet bewaart, en je dus eigenlijk in overtreding bent...
                Of heb je gewoon al heel wat geblaft over je wapens... terwijl het bollekespistool eigenlijk niet als gevaarlijk beschouwd wordt?
                Het is zo 'n klappertje van op de kermis, dat enkel PAF zegt .

Comment

Het is zo 'n klappertje van op de kermis, dat enkel PAF zegt .
                  Nu nog een hond in huis halen die WAF zegt
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

als ik me een beetje down voel, open ik gewoon dit draadje.
                    is mijn dag weer goed.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

........

.............
                      De houder van een vergunning tot het voorhanden hebben van een vergunningsplichtig wapen of van een gelijkwaardig document mag dit wapen dragen in de woning waar hij zijn woon- of verblijfplaats heeft gevestigd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        De houder van een vergunning tot het voorhanden hebben van een vergunningsplichtig wapen of van een gelijkwaardig document mag dit wapen dragen in de woning waar hij zijn woon- of verblijfplaats heeft gevestigd.
                        Dus dit is een leugen:

Hoe moet u een vuurwapen bewaren?

Als u thuis een vuurwapen hebt, moet u dit op een veilige manier bewaren. Hierover bestaan een aantal opgelegde regels. Zo moeten alle wapens ongeladen zijn en moeten de wapens en de munitie buiten het bereik van kinderen bewaard worden. Wapens en munitie bewaard u apart. Bovenop deze maatregelen moet u nog enkele voorzorgen nemen afhankelijk van het aantal vuurwapens dat bewaard wordt:

1 t/m 5 wapens: het aanbrengen van een veiligheidsslot en/of het wegnemen van een essentieel onderdeel (vb grendel) en/of het wapen bevestigen aan een vast punt met een ketting.
                        6 t/m 10 wapens: bewaren in een slotvaste en stevige wapenkast
                        11 t/m 30 wapens: bewaren in een daartoe ontworpen wapenkluis die in een plaats staat waar alle toegangen goed afgesloten zijn
                        voor het bewaren van meer dan 30 wapens gelden er bijzondere en meer specifieke voorwaarden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Deze reacties verbazen me zeer.
                          Moet de TS nog zijn excuses aanbieden omdat hij de ongewenste bezoekers heeft uitgelokt?
                          Wat hadden die daar te zoeken, daar achter het huis op de veranda?
                          Kwamen zij soms de afwas doen en konden ze de verleiding niet weerstaan om dure goederen te stelen?

Eerder heb ik ergens op BD al eens met verbazing gelezen hoe urbexers moeiteloos het verschil tussen mijn en dijn 'vergeten'.
                          En de meest fraaie smoesjes verzinnen waarom het mijn en dijn voor hen niet geldt.

Nu twee reacties op rij die de TS impliciet verwijten dat hij nalatig is geweest.
                          Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven?
                          Of ben ik te ouderwets geworden en is dit een achterhaald idee?
                          Natuurlijk moet je met je poten van andermans spullen blijven, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook doen !
                          En daarom moet je het zo moeilijk mogelijk maken, voor de kandidaat inbrekers.
                          Het is spijtig , en ik vind dat zelf ook spijtig dat het nu zo geworden is, maar het is nu eenmaal zo geworden!
                          Mede door de overheid die eigelijk veel te tolerant is inzake (kleine) criminaliteit.
                          Verwijt ik TS iets, nee wie ben ik dat ik iemand zou verwijten, vrijheid is het hoogste goed !
                          Verkies je van je deur los te laten, dan is dat uw beslissing, en dat wil niet zeggen dat ze alles mogen
                          komen halen, ver van !
                          Maar, als je de deur vastdoet, is het minder makkelijk !

En als het resultaat van die deur te sluiten is ...... , dat je je spullen nog hebt, dan lijkt het me niet
                          zo'n moeilijke beslissing !

Met vriendelijke groeten, Jeff C.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Dus dit is een leugen:

Hoe moet u een vuurwapen bewaren?
                            Bewaren is het houden van wapens zonder toezicht.
                            één wapen dragen in eigen woning mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Bewaren is het houden van wapens zonder toezicht.
                              één wapen dragen in eigen woning mag.
                              En als je slapengaat? (want wanneer komt ze meestal langs? )
                              Wapen in het nachtkastje?
                              Geladen/ Niet geladen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Nu nog een hond in huis halen die WAF zegt
                                Wij hebben een kat die MAAUW zegt, is dat ook goed ?

Comment

Working...
                                X