Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er van zo'n jongens worden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
    "... Dat is weinig maar nog veel teveel, aangezien het hier toch maar minderjarig allochtoon tuig betrof."
    In bovenstaand geciteerd zinnetje staat een politiek niet correct woord die zelfs in bepaalde steden niet meer mag of kan gebruikt worden.
    Let op mijn woorden: straks staat een schuimbekkende J. De Witte aan je voordeur...

Comment

Ik zit op dit moment in Zuid-Afrika.

Ieder huis dat zijn naam waardig is, is ommuurd met prikkeldraad erboven of met schrikdraad.

Rij wat verder, en de mensen leven (????) onder lekkende golfplaten zonder toiletten.
      Een tuinier krijgt 150 Rand (10€) per dag.
      Overal en aan elk kruispunt bedelaars tussen de Audis, BMWs en andere C63 AMGs.

In zo'n wereld zou ik echt niet willen wonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

In zo'n wereld zou ik echt niet willen wonen.
        Of je wil of niet, dat is toch de wereld waar je in woont. Je kunt hooguit verhuizen naar een plek waar je het niet zo ziet maar dat maakt de wereld waar je in woont niet beter
        http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Het blijft triestig.
          Is er nog hoop? Er zijn nog steeds een paar plaatsjes waar men geen of weinig misdaad heeft.
          Kijk maar naar sommige kleine Alpendorpjes in Oostenrijk, waar locals hun auto gewoon overal parkeerden met de sleutel nog in het slot, iedereen kon er mee wegrijden. Iedereen kende en vertrouwde iedereen.
          Enfin, vroeger was dit toch het geval...
          Het toerisme heeft op de meeste plaatsen wel heel wat 'vreemden' met zich meegebracht, zodat ook daar het vertrouwen weg is.
          Ik heb die periode ook nog gekend en meegemaakt; bij de "Zimmer frei" waar je verbleef waren de kamerdeuren nooit op slot, de voordeur stond dag en nacht los.
          Tot er pakweg 15 a 20 jaar geleden meer en meer Oost Europese werkkrachten naar Oostenrijk afzakten om er te werken en om hun levensstandaard op te krikken...
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Aan allen die aan de herinvoering van de doodstraf denken, bekijk eens deze BBC documentaire :
            "how to kill a human being"

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Als je geen uur de tijd hebt, bekijk dan enkel de laatste 10 minuten maar ga wel zitten ervoor.

Comment

Van een eenvoudige diefstal over het leven in idyllisch Oostenrijk van weleer en de mindere kanten van Zuid-Afrika. De bijdragen aan dit soort discussies zijn niet alle even verfrissend, maar verbazen doen ze steeds .

Soit. Final update: mijn advokaat is het dossier gaan inkijken. Het gaat om drie allochtone jongens van drie verschillende nationaliteiten. De vierde is kunnen ontkomen. Na school verveelden ze zich en ze vonden het wel een leuk idee om even wat spullen te gaan jatten. Als het doel een ander zou geweest zijn, zou men het een goed voorbeeld van internationale samenwerking "grassroot style" kunnen noemen...

Aangezien de jongens al langer, en voor behoorlijk zware feiten, bekend zijn, werden ze ondergebracht in een gesloten instelling. Ze zitten daar nog steeds.

De gestolen camera werd verkocht voor € 20. Hij werd niet teruggevonden.

Om, zoals het zich liet aanzien, een moeilijke, dure rechtsgang met daarenboven weinig kans op succes (met name wat het invorderen van mogelijk toegekende schadevergoedingen betreft...) te vermijden, heeft mijn familiale verzekering voorgesteld mijn schade te vergoeden ten belope van € 850.

Ik heb, na enig aarzelen, eieren voor mijn geld gekozen en mijn burgerlijke partijstelling ingetrokken.
              Daarmee wordt de zaak niet blauw-blauw gelaten. Ik neem maar aan, dat het Openbaar Ministerie in deze zijn werk doet zoals het hoort.
              Last edited by Yvan_be; 1 februari 2014, 08:00.

Comment

Inderdaad, op mijn verschillende trips zie ik verschillende benaderingen op veiligheidsproblemen in hun land. Colombia, Brazilië, de US om er enkele te noemen gaan totaal anders om met een diefstal tijdens het onderzoek als daarna en hoe het vroeger was brengt hoogstens wat nostalgie in dit verhaal.
                Het OM zal hopelijk zijn werk doen en het niet laten verjaren .

Toen ik mijn huis verbouwde enkele jaren geleden met tegenzin volgende zaken gedaan:
                * alarmsysteem geïnstalleerd
                * aangesloten op een meldkamer
                * schuifhek
                * rondom afsluiting (gewone Bekaert afsluiting echter)
                * nog enkele verrassingen voor ongewensten

Dit doet niks anders dan mij geld kosten en had het echt liever anders gezien maar de situatie is wat ze is. Op enkele weken tijd verschillende inbraken geweest in "mijn" straat en aanpalende straat (deze straat telt 6 huizen waarvan er op 1 week tijd 2 inbraken waren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  .... Op enkele weken tijd verschillende inbraken geweest in "mijn" straat en aanpalende straat (deze straat telt 6 huizen waarvan er op 1 week tijd 2 inbraken waren).

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Van een eenvoudige diefstal over het leven in idyllisch Oostenrijk van weleer en de mindere kanten van Zuid-Afrika. De bijdragen aan dit soort discussies zijn niet alle even verfrissend, maar verbazen doen ze steeds .

Soit. Final update: mijn advokaat is het dossier gaan inkijken. Het gaat om drie allochtone jongens van drie verschillende nationaliteiten. De vierde is kunnen ontkomen. Na school verveelden ze zich en ze vonden het wel een leuk idee om even wat spullen te gaan jatten. Als het doel een ander zou geweest zijn, zou men het een goed voorbeeld van internationale samenwerking "grassroot style" kunnen noemen...

Aangezien de jongens al langer, en voor behoorlijk zware feiten, bekend zijn, werden ze ondergebracht in een gesloten instelling. Ze zitten daar nog steeds.

De gestolen camera werd verkocht voor € 20. Hij werd niet teruggevonden.

Om, zoals het zich liet aanzien, een moeilijke, dure rechtsgang met daarenboven weinig kans op succes (met name wat het invorderen van mogelijk toegekende schadevergoedingen betreft...) te vermijden, heeft mijn familiale verzekering voorgesteld mijn schade te vergoeden ten belope van € 850.

Ik heb, na enig aarzelen, eieren voor mijn geld gekozen en mijn burgerlijke partijstelling ingetrokken.
                    Daarmee wordt de zaak niet blauw-blauw gelaten. Ik neem maar aan, dat het Openbaar Ministerie in deze zijn werk doet zoals het hoort.
                    De Belgische aanpak dus. Spijtig, maar binnen afzienbare tijd kan het zijn je dit kleurrijk gezelschap nog eens terugziet...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Van verjaring is geen sprake: ik ben maar in gang geschoten toen ik van het parket het bericht kreeg dat de zaak op de rol gezet was voor behandeling door de jeugdrechtbank. Ze wordt dus behandeld in de loop van de komende weken.

En dat die jongens misschien nog eens langskomen? Dat kan ja, maar ik weiger mijn leven te laten verpesten door dat soort intimidatie op voorhand, omdat die schobbejakjes misschien nog ooit eens zouden kunnen langskomen.

Ik lees hier over een ferm pak rammel en zo. Ik denk niet dat de "gespierde aanpak", die dezer dagen zo populair lijkt, werkt. Wat dan wel werkt? Ik zou het niet weten. Wellicht de wortel en de stok? Gelukkig moet ik me daar niet over buigen. Wat ik in elk geval wel weet, is dat sommigen dermate asociaal zijn, dat niks werkt.

Toen ik, meer dan tien jaar geleden, zelf zowat op het dieptepunt van mijn leven zat, ontmoette ik meneer D. Meneer D was werkloos en geraakte maar niet weer aan de slag.
                      Toen we elkaar zo wat beter leerden kennen, vertrouwde hij me toe, dat hij niet aan een baan geraakte, omdat hij een strafblad had: bij een banale café-ruzie was iemand omgekomen, meneer D was voor die doodslag veroordeeld en had enige tijd in de gevangenis gezeten. Meneer D ontkende zijn inbreng in de dood van het slachtoffer niet, maar volgens hem was het een ongeluk. Hij vertelde wel vaker, met veel bravoure, het verhaal van hoe hij, als stoere vechtersbaas, met die laatste vuistslag, ongewild, het hoofd van het slachtoffer hard tegen de plavuizen deed belanden, met de dood tot gevolg.
                      Een betreurenswaardig ongeluk dus, waar niemand schuld aan had, behalve het slachtoffer, dat geprovoceerd had, door "met zo'n blik, je weet wel..." de dader aan te kijken. Ik weet nog steeds niet, en ik zal het ook nooit weten, wat de aard is van zo'n blik, die extreem geweld uitlokt. Al mijn pogingen om erachter te komen zijn vruchteloos gebleken.

Toen we elkaar nog wat beter kenden, fulmineerde meneer D uitgebreid en luidruchtig tegen de onrechtvaardige samenleving. Hij bekloeg zich wel vaker over "die leeghanger" (het slachtoffer) die er toch maar mooi vanaf was, terwijl hij, voor de rest van zijn leven, mocht afbetalen.
                      Dat vond ik vreemd, maar ergens begreep ik het ook wel: meneer D had een nieuwe vriendin. Een kind en een tweede op komst. Als er in het gezin al geen armoede was, scheelde het toch niet veel.
                      Nog wat later vertrouwde meneer D me toe, dat hij wel hield van een kick. Omdat ik van mezelf toen al wist dat ik een saai burgermannetje ben, vroeg ik wat dat voor hem dan wel was, "een kick".
                      Een kick voor meneer D was het zich verbergen in de nabijheid van een nabijgelegen oprit van een snelweg, om vanuit die verborgen positie, met een 3030 karabijn te schieten net boven de passerende auto's. Toen ik hem vroeg:"Ja maar... En wat als je eens iets te laag mikt en zo'n automobilist verwondt of doodt?", was het antwoord: "ja zeg! Ze hadden dan maar een andere weg moeten nemen hè!".
                      Nooit was iets meneer D's schuld, het waren altijd de anderen en van empathie, échte, doorleefde empathie, heb ik nooit iets gemerkt. Dichter bij een psychopaat dan meneer D kan je niet komen. En psychopaten zijn onverbeterlijk.

Ik heb dan maar, na enkele dagen van moeizaam beraad en gewetensonderzoek, gedaan wat ik vond dat ik moest doen: ik heb een verklaring afgelegd bij de politie over wat ik zoal vernomen had. Niet makkelijk voor wie een bloedhekel aan klikspanen heeft!

Ik wil maar zeggen: soms staat de burger, en de samenleving met hem, vrijwel machteloos. Het is gewoon niet anders.
                      Last edited by Yvan_be; 1 februari 2014, 17:31.

Comment

Jaja, maar het idyllische Oostenrijk van weleer heeft er niet voor gezorgd dat jij voor enkele duizenden euro's aan fotomateriaal kwijt bent door uw achterdeur los te laten terwijl je een uil ging vangen op de sofa, toch ?

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik heb dan maar, na enkele dagen van moeizaam beraad en gewetensonderzoek, gedaan wat ik vond dat ik moest doen: ik heb een verklaring afgelegd bij de politie over wat ik zoal vernomen had. Niet makkelijk voor wie een bloedhekel aan klikspanen heeft!

Ik wil maar zeggen: soms staat de burger, en de samenleving met hem, vrijwel machteloos. Het is gewoon niet anders.
                          M.i. het enige juiste wat je hebt kunnen doen
                          http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            M.i. het enige juiste wat je hebt kunnen doen
                            "kunnen ?"...moeten zou eerder op zijn plaats zijn.

Stel dat je hoort dat er ooit iemand zijn leven heeft gelaten door die psychopaat?
                            Met zo'n gedachte de rest van je leven rondlopen.

Iemand met 'n strafregister en een 3030, dat is altijd illegaal en levensgevaarlijk.

Comment

Working...
                            X