Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto GPS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke auto GPS?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Die Garmin Nuvi 2598LMT-D ziet er inderdaad prima uit, aan de andere kant vind ik de TomTom GO 600 Europe ook een schitterend model, zelfs met een groter scherm....één groot nadeel bij TT, het is ook de eerste keer dat ik lees dat je een internetverbinding en een smartphone nodig hebt om Tomtom Traffic te gebruiken en dat vind ik toch eigenlijk wel een dikke tegenvaller.
    Vroeger moest je daar jaarlijks een abonnement voor betalen, nu sponsort Tomtom blijkbaar Proximus .
    Groeten,

Polleke

Comment

Had ik gisteren maar die Garmin, meer dan een uur overgedaan tot in Geel om er een luster te kopen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik ben heel tevreden over de Mio Moov M616LM, die heeft ook lifetime updates en heeft iets meer dan 100 euro gekost bij de Makro.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik ben heel tevreden over de Mio Moov M616LM, die heeft ook lifetime updates en heeft iets meer dan 100 euro gekost bij de Makro.
          Je hebt inderdaad geen dure GPS nodig om te geraken waar je wil. De prijzen zijn ook al fel gedaald : mijn 7 jaar oude basis Tom tom kostte in die tijd een goeie 400 €. De duurdere modellen hebben wat meer mogelijkheden, maar veel van die dingen heb je gewoon niet nodig. De kaarten zijn identiek, en eigenlijk is dat het voornaamste.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Vroeger moest je daar jaarlijks een abonnement voor betalen, nu sponsort Tomtom blijkbaar Proximus .
            Polleke, ge zegt daar al zoiets, nu ja, ik heb een abo met 2GB, dus op zich geen probleem eigenlijk.

EDIT : ondertussen wat opzoekwerk gedaan want ik heb de TT Go 500 aangeschaft, het dataverbruik is ongeveer 7 mb per maand voor een gemiddeld 1 uur per dag rijden.
            Last edited by Franciskine; 6 juli 2013, 11:24.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je kan zoveel richtingen uit ;-)
              Voor mij is in de huidige verkeerssituatie, de traffic info belangrijker dan de accuraatheid van de mappen. Ik heb in de auto een origineel ingebouwd systeem, duur, afhankelijk van RDS, mijn ervaring hiermee in Belgie is slecht, het aangeven van files is echt zo fout, dat ik er niks mee kan.
              Tot nu toe heb ik met TomTom live veel betere ervaringen, maar dit kan misschien evengoed met Navigon of zo.
              Kwa hardware, heb ik net de Live 1005 gebruikt, niet tevreden van, trage hardware.
              De nieuwe GO 500 weet ik zo niet, even afwachten wat onze Francis daarvan zegt.
              Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar TomTom op de Ipad Mini, dit werkt super, alleen nog een oplossing vinden om de ipad te bevestigen, zonder een oerlelijke steun te moeten inbouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                De nieuwe GO 500 weet ik zo niet, even afwachten wat onze Francis daarvan zegt.
                Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar TomTom op de Ipad Mini, dit werkt super, alleen nog een oplossing vinden om de ipad te bevestigen, zonder een oerlelijke steun te moeten inbouwen.
                Rudy, gisteren de eerste keer de Go 500 gebruikt, echter een korte rit gewoon om eens uit te testen, dat ding doet wat het moet doen, en de vele tierlantijntjes qua instellingen van vroeger zijn eigenlijk volledig verdwenen. De instellingen zijn zéér eenvoudig geworden, echt beperkt tot het minimum, kleuren van kaarten instellen en dergelijke, vergeet het maar, geluiden veranderen....ook ( voorlopig ) nog niets van terug gevonden. Scherm en gevoeligheid is zo goed als bij een smartphone.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Net terug van zuid frankrijk met de hulp van mijn antieke garmin nuvi 250w.
                  Dat ding doet gewoon wat het moet doen, zonder veel tralala.
                  Ok het geeft geen files aan, maar daar hou ik zelf wel rekening mee wanneer ik vertrek.

Ik heb nog getwijfeld om me een nieuwe gps aan te schaffen voor ik vertrok, en dan zou het de nuvi 2595LMT zijn geworden.
                  Maar mijn spul nog werkt koop ik niets nieuw.

Garmin, tomtom, mio of iets anders, dat zal wel zijn zoals nikon, canon, olympus etc.
                  Buiten een paar kleine verschillen doen die dingen allemaal waar ze voor gemaakt zijn.
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Rudy, gisteren de eerste keer de Go 500 gebruikt, echter een korte rit gewoon om eens uit te testen, dat ding doet wat het moet doen, en de vele tierlantijntjes qua instellingen van vroeger zijn eigenlijk volledig verdwenen. De instellingen zijn zéér eenvoudig geworden, echt beperkt tot het minimum, kleuren van kaarten instellen en dergelijke, vergeet het maar, geluiden veranderen....ook ( voorlopig ) nog niets van terug gevonden. Scherm en gevoeligheid is zo goed als bij een smartphone.
                    En ik ben toch weer hervallen voor TT op de I5 (waarom een smartphone ??? LOL)

Comment

Zijn er ook mensen die hun navigatie kritisch beoordelen en deze gebruiken/controleren in een gebied waar ze goed de weg kennen of zo af en toe de wegenkaart erbij nemen?
                      Mijn ervaring met Tomtom is dat deze m.i. vaak niet de meest snelle route kiest (wel aangevinkt uiteraard en IQ-routes ten spijt)
                      De kaarten zijn prima up-to-date en de Tomtom zet je (bijna) altijd voor het juiste pand in plaats van zo maar ergens in de straat.
                      Dit laatste in combinatie met de goede live-fileinformatie maakt voor mij Tomtom tot favoriet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Zijn er ook mensen die hun navigatie kritisch beoordelen en deze gebruiken/controleren in een gebied waar ze goed de weg kennen of zo af en toe de wegenkaart erbij nemen?
                        Mijn ervaring met Tomtom is dat deze m.i. vaak niet de meest snelle route kiest (wel aangevinkt uiteraard en IQ-routes ten spijt)
                        De kaarten zijn prima up-to-date en de Tomtom zet je (bijna) altijd voor het juiste pand in plaats van zo maar ergens in de straat.
                        Dit laatste in combinatie met de goede live-fileinformatie maakt voor mij Tomtom tot favoriet.
                        Met Garmin plan en maak ik mijn route op voorhand thuis op je PC. Ik bekijk de route zo gedetailleerd als ik zelf wil op de PC.
                        Ik projecteer ze op Google Earth om een nog beter zicht te hebben op de streek waar ik doorheen rij, en zie meteen ook aan bvb de plaatsen waar heel veel fotos staan, dus waar er bezienswaardigheden zijn op mijn route of in de buurt er van....enz.
                        Is Garmin dan de enige waarmee je dit kan ? Kan dit wel/niet met TT en andere Mio's ? Ik heb alleen Garmin, dus ik weet niet wat wel en niet kan met de rest.
                        Mocht ik ooit om de één of andere reden verplicht zijn om mijn GPS te vernieuwen, dan zou ik dit toch eerst willen weten.
                        Ik doe het voor het ogenblik nog altijd met mijn oude maar getrouwe SP 2610, maar die kan morgen de geest geven, dat weet je nooit op voorhand.
                        Dank bij voorbaat voor de inlichting(en).
                        Mvrgr.

Comment

Of ik nu met een TomTom zou rijden of met een Garmin maakt niet uit denk ik. Ik ben wel een Garmin gebruiker.
                          Regelmatig haal ik er nog een Michelinkaart erbij. Voor of na een rit.
                          Voor een rit : Ik vertrouw voor 100% op mijn GPS dat die me op de gewenste plaats brengt. Maar een heel stuk minder dat die dat efficiënt doet.
                          Als ik tijd en goesting heb bekijk ik dus eerst mijn Michelinkaarten. En ik onthou de voornaamste punten waar ik voorbij MOET om de kortste weg te hebben.
                          Na en rit : soms twijfel ik of de GPS wel de beste rit heeft gegeven. Dikwijls check ik dat nog eens op de PC of met een kaart naast mij. Soms is dat OK soms ronduit ergerlijk.
                          Hoe meer je een GPS doelbewust gebruikt hoe meer ik goesting heb om er altijd een (Michelin)kaart bij te hebben.
                          En dat niet alleen voor de "efficiëntie" maar ook voor dat zalig oriëntatie gevoel dat ik weet waar ik rij, waar ik naartoe ga.

Maar ik geef ook toe: Als ik in alle haasten ben volg ik gewoon en blindelings de GPS. Zonder denken, verstand op nul, kom ik wel waar ik moet zijn. En dit is zeker niet altijd de beste , kortste of snelste weg.
                          Thuis gebruik ik wel Basecamp. Maar onderweg gaat dat niet zo gemakkelijk.
                          "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                          Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Of ik nu met een TomTom zou rijden of met een Garmin maakt niet uit denk ik. Ik ben wel een Garmin gebruiker.
                            Regelmatig haal ik er nog een Michelinkaart erbij. Voor of na een rit.
                            Voor een rit : Ik vertrouw voor 100% op mijn GPS dat die me op de gewenste plaats brengt. Maar een heel stuk minder dat die dat efficiënt doet.
                            Als ik tijd en goesting heb bekijk ik dus eerst mijn Michelinkaarten. En ik onthou de voornaamste punten waar ik voorbij MOET om de kortste weg te hebben.
                            Na en rit : soms twijfel ik of de GPS wel de beste rit heeft gegeven. Dikwijls check ik dat nog eens op de PC of met een kaart naast mij. Soms is dat OK soms ronduit ergerlijk.
                            Hoe meer je een GPS doelbewust gebruikt hoe meer ik goesting heb om er altijd een (Michelin)kaart bij te hebben.
                            En dat niet alleen voor de "efficiëntie" maar ook voor dat zalig oriëntatie gevoel dat ik weet waar ik rij, waar ik naartoe ga.

Maar ik geef ook toe: Als ik in alle haasten ben volg ik gewoon en blindelings de GPS. Zonder denken, verstand op nul, kom ik wel waar ik moet zijn. En dit is zeker niet altijd de beste , kortste of snelste weg.
                            Thuis gebruik ik wel Basecamp. Maar onderweg gaat dat niet zo gemakkelijk.
                            Uiteindelijk komt het erop neer dat ik de Tomtom gebruik als "sprekend stratenboek" omdat ik vooraf de route controleer met de kaart erbij.
                            Ik moet misschien vermelden dat ik de Tomtom gebruik in de vrachtwagen en geen (rij)tijd kan verspillen.
                            Van mensen uit mijn omgeving weet ik dat ze tevreden zijn met hun GPS, ongeacht merk, omdat zij hun bestemming altijd bereiken.
                            En omdat ze heg noch steg kennen, weten ze toch niet dat ze zijn omgereden.
                            Ik denk dat de zakelijke rijder andere eisen/wensen heeft dan de niet-zakelijke rijder en dat bijvoorbeeld goede file-info voor privegebruik niet erg belangrijk is/ te duur is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Ik heb deze voor mij Ipad mini; heel sterke houder en vrij handig.
                              Je vindt hem wel goedkoper als je wat zoekt op het net.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                                Met Garmin plan en maak ik mijn route op voorhand thuis op je PC. Ik bekijk de route zo gedetailleerd als ik zelf wil op de PC.
                                Ik projecteer ze op Google Earth om een nog beter zicht te hebben op de streek waar ik doorheen rij, en zie meteen ook aan bvb de plaatsen waar heel veel fotos staan, dus waar er bezienswaardigheden zijn op mijn route of in de buurt er van....enz.
                                Is Garmin dan de enige waarmee je dit kan ? Kan dit wel/niet met TT en andere Mio's ? Ik heb alleen Garmin, dus ik weet niet wat wel en niet kan met de rest.
                                Mocht ik ooit om de één of andere reden verplicht zijn om mijn GPS te vernieuwen, dan zou ik dit toch eerst willen weten.
                                Ik doe het voor het ogenblik nog altijd met mijn oude maar getrouwe SP 2610, maar die kan morgen de geest geven, dat weet je nooit op voorhand.
                                Dank bij voorbaat voor de inlichting(en).
                                Mvrgr.
                                Ik moet een antwoord schuldig blijven.
                                Als de oude GPS de geest geeft moet u de modellen die dan op de markt zijn maar eens vergelijken.
                                De vorige generatie Tomtom waren niet de beste keuze voor hetgeen u beschrijft.
                                Garmin (tenminste enkele modellen) was hiervoor meer geschikt.
                                Als ik moest raden gok ik dat het nog steeds zo is.

Comment

Working...
                                X