Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie factuur?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Energie factuur?

Kreeg vandaag een brief dat als ik vast tarief wilde ik goedkoper ben dan wat ik nu doe/gebruik.
    Maar volgens mij ligt hier net een adder onder het gras,
    vast is vast dus als de gas afslaat in prijs niet bij mij dan en het zelfde geld ook voor de stroom.
    Zullen vast wel al topics geweest zijn met welke leverancier maar deze nog niet gevonden.
    Wie wil hier zijn/haar mening over zeggen ?
    Zou ik het doen of niet ?
    Of beter van Electrabel naar een ander zoeken die nog goedkoper is maar voor hoe lang zal ie goedkoper zijn ?

Re: Energie factuur?

Wij hebben thuis een contract van 3 jaar gehad bij n..n (nu e.i). Wij betaalde op het eerste moment iets meer maar het jaar nadien lag die prijs al lager. Pas op energie prijs is wel niet transport prijs hé.
    Wij kregen zelfs een herziening om te kijken of we niet teveel betaalde, kreeg zelfs een prijs aanpassing voor elektrititeit omdat dat iets goedkoper was. Mijn vraag was dadelijk wat gaat mij dat kosten want ik doe eigenlijk contracbreuk?.

Antwoord was; je mag per jaar xkeer(weet niet juist meer hoeveel keer dat was) gratis van formule veranderen zolang het bij dezelfde leverancier is...

en eerlijk gezegd wanneer gaat er ergens een prijs omlaag, meestal is dat omgekeerd.

Het beste wat je kan doen is eens op vreg gaan kijken en vergelijken. en de prijs eens vergelijken wat ze u voorstellen en wat u nu betaald.

Comment

Ik heb die brief vorige week gekregen, en het zal per jaar toch wel een redelijke besparing geven.
      De vaste vergoeding voor tweevoudig tarief wordt 34% goedkoper, de prijs per KWh tijdens de piekuren wordt 9% goedkoper, voor de daluren daalt de prijs met 6%.

Voor aardgas wordt de vaste vergoeding 36% goedkoper, en de prijs per KWh zakt 6%.

Op de vaste kosten alleen al bespaar ik dan per jaar 46,22 euro.
      En dan komt er nog de lagere kostprijs van gas en elektriciteit bovenop.

Ik heb de brief ingevuld en terug gestuurd.
      Het contract geldt telkens voor 1 jaar en je kan het op ieder moment stopzetten (de voorwaarden staan duidelijk vermeld in die brief).

Ik dacht dat ik enkele maanden geleden ergens gelezen had dat de leveranciers nu zelf hun klanten moeten verwittigen als er een voordeligere formule mogelijk is.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dat klopt BB. Ik wou het al niet vermelden omdat ik niet 100% zeker was. Maar nu dat u dat ook zegt..

Comment

In de goede oude tijd stuurde Electrabel ons een voorstel om terug 2jaar bij te "tekenen" en we kregen de fikse korting van 2% op de prijs.
          Wij als goe dom belgen daar ingetrapt natuurlijk.
          Bij de eindafrekening vielen we van onze stoel van de gestegen kosten.
          Bleek bij nazicht dat we met ons oud contract veel goedkoper zaten dan hun voorstel maar dat ze een nieuw contract moesten in ons nek duwen om een verdoken prijsstijging van 30% in ons strot te rammen (en die was te lezen op pagina 7 van hun voorstel in kleine lettertjes natuurlijk.

Rode draad van het verhaal: Electrabel zijn echte grote bedriegers, hier komen ze nooit meer binnen.
          We zitten nu enkele jaren bij Lampiris via groepsaankoop en mits kleine schommelingen hebben we nog nooit echt veel moeten bijbetalen op onze eindafrekening.

En prijzen die gaan dalen in de toekomst???? keep on dreaming LOL

In jou geval: Als zij al voorstellen dat het zogezegd goedkoper kan, dan mag je er zeker van zijn dat de concurentie je zwaar voordeel kan opleveren.
          Zoals BB als aangaf, minister van de lanotte heeft er voor gezorgd dat electrabel alle klanten met te dure contracten moest aanschrijven en een nieuw voorstel doen maar dat impliceerd niet dat je daarmee het goedkoopste van de markt zal hebben.

Mijn advies: LOOOOOOOOOOPEN naar de concurentie

Comment

xafke

Mijn advies: LOOOOOOOOOOPEN naar de concurentie
            Lopen !!! Niet mogelijk voor mij .

Black B@ndit wel die brief he heb ik ook en daarom dat ik het hier effe wilde vragen.
            Je hebt mij al half over de streep getrokken met je replay
            Heb eind vorig jaar grote werken laten doen aan mijn huis,
            nieuwe ramen (voorheen enkel glas nu dubbel) en gevel laten opknappen met isolatie en ook een nieuw geïsoleerd dak .
            Hierdoor zal mijn energie factuur ook al lager uitvallen als voorheen.
            Andere energie leveranciers opzoeken hou ik liefst nog een beetje af.
            Ben ik nu ouderwets als ik zeg nooit problemen gehad met Electrabel en waar het goed is wil ik best blijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
              Lopen !!! Niet mogelijk voor mij .

Black B@ndit wel die brief he heb ik ook en daarom dat ik het hier effe wilde vragen.
              Je hebt mij al half over de streep getrokken met je replay
              Heb eind vorig jaar grote werken laten doen aan mijn huis,
              nieuwe ramen (voorheen enkel glas nu dubbel) en gevel laten opknappen met isolatie en ook een nieuw geïsoleerd dak .
              Hierdoor zal mijn energie factuur ook al lager uitvallen als voorheen.
              Andere energie leveranciers opzoeken hou ik liefst nog een beetje af.
              Ben ik nu ouderwets als ik zeg nooit problemen gehad met Electrabel en waar het goed is wil ik best blijven?
              Vraag mij af wat zo goed is aan Electrabel ?
              De energie wordt voorzien door de netwerkbeheerder. Al de erkende maatschappijen zijn terug te vinden op de site van de VREG.
              Ik ben al een paar maal veranderd van leverancier als het mij te duur werd; nog geen dag problemen gehad met de energievoorziening.
              Electrabel speelt op het gemoed van hun trouwe klanten; is enkel in het nadeel van diegene die niet veranderen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Electrabel heeft jaren hun klanten zwaar bedrogen, en denkt er met enkele mooie woorden en beloftes
                dat allemaal te kunnen goedmaken hier komt principieel nooit geen Electrabel meer binnen, er er genoeg
                andere en betere energieverkopers op de markt, je netbeheerder kan je (voorlopig) natuurlijk nog niet kiezen.
                Raadleeg de VREG.

Comment

Net een uurtje op Vreg vertoeft en resultaat is niet om over naar huis te schrijven.
                  Daar mijn factuur en verbruik (op dit jaar) nog niet is toegekomen en ik het gemiddelde van vorig jaar heb gebruikt komt Electrabel er best uit
                  Dus is Vreg er mee aan het spelen of is Electrabel easy vast een goede keus.
                  Goedkoopst was een ander maar daar moest ik aandelen bij kopen en er was al een lange wachtrij
                  Octa+ was ook goedkoper maar niet genoeg om een sigaar van te kopen en Essent kwam zelfs ..,..€ duurder uit.

Ben nu al 75% overtuigd om bij Electrabel te blijven.

Comment

Net een uurtje op Vreg vertoeft en resultaat is niet om over naar huis te schrijven.
                    Daar mijn factuur en verbruik (op dit jaar) nog niet is toegekomen en ik het gemiddelde van vorig jaar heb gebruikt komt Electrabel er best uit
                    Dus is Vreg er mee aan het spelen of is Electrabel easy vast een goede keus.
                    ...
                    Idd ... na de debacle bij Electrabel hebben ze schijnbaar een les geleerd ... ik ben verleden jaar ook bij hun weggelopen ... nu betrouw ik die provider niet meer zelfs al zijn ze met sommige formules in hun aanbod bijna de goedkoopste, tenminste als ge de "onafhankelijke" instanties moogt geloven ... en zou ik logischerwijze dus terug bij hun klant moeten worden!

Comment

Naargja, ze hebben domme klanten nodig om te kunnen blijven bestaan en blijkbaar werken hun verkooptricks wel goed.
                      Maar ja, wat baten kaars en bril als ....

Comment

IK ben nog altijd één van die domme klanten van Electrabel. Recent de vergeliking gemaakt aan de hand van mijn laatste afrekening enrekening houdend met het echt aantal verbruiksdagen. Verschil, amper 20€ op jaarbasis. Dommer kan je dus niet zijn om daarbij te blijven...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Omdat ze ooit de duurste waren wil niet zeggen dat wie er nu nog bij is of naar toe is gegaan dommer is.
                          Het prijsverschil is miniem nu dus waarom overstappen.
                          Het opengooien van die markt heeft er enkel voor gezorgd dat we nu weten dat ze veel te duur waren maar ze leren bij en verlagen hun prijzen.
                          Natuurlijk het gemakzucht zit er in we zijn al jaren klant van hun en ze hebben ons gebruikt, maar wil dat zeggen dat we allen naar een ander moeten lopen?

Brief is opgestuurd kan er maar baat bij hebben.
                          En zoals ik al melde heb VREG gedaan en er is geen winst te halen bij andere leveranciers.

Comment

Omdat ze ooit de duurste waren wil niet zeggen dat wie er nu nog bij is of naar toe is gegaan dommer is.
                            Het prijsverschil is miniem nu dus waarom overstappen.
                            Het opengooien van die markt heeft er enkel voor gezorgd dat we nu weten dat ze veel te duur waren maar ze leren bij en verlagen hun prijzen.
                            Natuurlijk het gemakzucht zit er in we zijn al jaren klant van hun en ze hebben ons gebruikt, maar wil dat zeggen dat we allen naar een ander moeten lopen?

Brief is opgestuurd kan er maar baat bij hebben.
                            En zoals ik al melde heb VREG gedaan en er is geen winst te halen bij andere leveranciers.
                            Natuurlijk niet jong, doe maar, als blijkt dat je vrouw je in het verleden twintig jaar heeft bedrogen,
                            zal je ze dan ook ontvangen met een kus als ze je vanalles belooft... ???

Comment

De arrogantie die Electrabel te toon spreidde (verleden jaar de prijzen nog willen verhogen net op het moment dat de blokkering inging) en de reactie dat ze "helemaal niet duur waren" zorgt er hier alvast voor dat ze de nu de goedkoopste mogen zijn en mogen beloven dat te blijven en dan nog wordt ik niet terug klant. Er zijn zo nog (pseudo-) monopolisten generation en kingkong e.d. hier niet kwijt geraken.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Working...
                              X