Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"probleem"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "probleem"

Soms heb ik er een probleem mee dat iemand de onderwerptitel van een topic niet "sprekend" maakt.
    Dat zou vooral voor de topic-starter en ook voor voor de potentiële "antwoordgever" van het probleem o-zo handig zijn.
    Vandaag bijvoorbeeld, was er weer iemand met een "dringend probleem"...
    Als je probleem dan zo "dringend" is, dan zorg je er toch voor dat je titel al uitlegt wat dat probleem is...niet?

Ikzelf besteed meestal meer tijd, en ik herschrijf dikwijls méér mijn Topic-titel dan dat ik tijd spendeer aan de rest van de uitleg in het topic zelf.

Re: "probleem"

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Soms heb ik er een probleem mee dat iemand de onderwerptitel van een topic niet "sprekend" maakt. ...
    Tja ... en dan doe je 't zelf.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Tja ... en dan doe je 't zelf.
      Zou dat met opzet zijn, Jos?
      hihi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Zou dat met opzet zijn, Jos? hihi
        Te dikwijls herschreven, denk ik.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

tja de regels zijn toch duidelijk:

2.1.1 Onderwerptitels

Geef een nieuw onderwerp een passende titel zodat het meteen duidelijk is wat men (ongeveer) te lezen of zien krijgt. Titels als ‘Mijn foto's’, ‘Vraagje’ zijn dus niet zinvol. Duidelijke onderwerptitels zorgen er ook voor dat iedereen later gemakkelijker oude onderwerpen kan terugvinden d.m.v. de zoekfunctie. Geef een onderwerp nooit dezelfde titel als een eerder geplaatst onderwerp. Een volgnummer kan uitkomst bieden.

Voorbeelden van goede titels: ‘Welke fish-eye lens zou ik kiezen?’, ‘Buitenopname met model Valerie’, ‘Close-up van dikkopje‘.
          GRT,BOUK.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja de regels zijn toch duidelijk:

2.1.1 Onderwerptitels

Geef een nieuw onderwerp een passende titel zodat het meteen duidelijk is wat men (ongeveer) te lezen of zien krijgt. Titels als ‘Mijn foto's’, ‘Vraagje’ zijn dus niet zinvol. Duidelijke onderwerptitels zorgen er ook voor dat iedereen later gemakkelijker oude onderwerpen kan terugvinden d.m.v. de zoekfunctie. Geef een onderwerp nooit dezelfde titel als een eerder geplaatst onderwerp. Een volgnummer kan uitkomst bieden.

Voorbeelden van goede titels: ‘Welke fish-eye lens zou ik kiezen?’, ‘Buitenopname met model Valerie’, ‘Close-up van dikkopje‘.
            GRT,BOUK.
            Bouk,

De titel "het eind is toch zoek!!!!!!!" doet mij helemaal niet aan voetbal denken hoor...
            evenals "en nu.....?" niets duidelijk maakt of "niet mee eens.!!" ook geen duidelijkheid schept.

tijd dus om even hand op eigen hoofd te leggen om te kijken wie deronder staat
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Bouk,

De titel "het eind is toch zoek!!!!!!!" doet mij helemaal niet aan voetbal denken hoor...
              evenals "en nu.....?" niets duidelijk maakt of "niet mee eens.!!" ook geen duidelijkheid schept.
              in dit forumonderdeel vind ik dat geen probleem.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

grt,bouk.
                Aan de toog wordt ook niet altijd zo duidelijk en ernstig gepraat.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Aan de toog wordt ook niet altijd zo duidelijk en ernstig gepraat.
                  Haha.
                  En die eronder liggen versta je zelfs geen bal
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

grt,bouk.
                    Klopt! Bij foto's tonen, daar speelt eerder het verrassingseffect.
                    Zo van: "wat zou dat kunnen zijn?"
                    Terwijl bij probleemstellingen het de bedoeling is dat je al duidelijk maakt waarover het gaat, zodat iemand die geen oplossing kent voor wat je vraagt ook geen tijd verliest met je topic te openen, en in het slechtste geval dan maar reageert met "nutteloze woorden"...

Vergelijk het met krantenartikels: daar schrijft de journalist bovenaan altijd in vetjes waarover het in zijn artikel gaat.

Comment

Working...
                    X