Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medewerkers gevraagd, dringend.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Medewerkers gevraagd, dringend.

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
    En geef nu toe, hoe hard was jij hiermee bezig tussen je 15 en 18? Ondertussen hebben we allemaal een pak praktische ervaring opgedaan waar we ook veel mee geleerd hebben.
    Tom
    Wel Tom, ik denk dat je daarmee een punt hebt. Zeker in mijn laatste jaar middelbaar heb ik me te pletter geërgerd aan vakken als Aardrijkskunde, Duits, Geschiedenis, verhandelingen en boekbesprekingen Nl en Fr en om niet te vergeten godsdienst (kleine g). Op een bepaald moment heb ik zitten smachten naar de univ om eens te kunnen "doorblokken".
    Maar hoe ouder hoe beter ik werd. Ik HAAT Duits maar met Engels heb ik geen probleem.

Al onze eindexamens in het middelbaar waren mondeling, één per dag. Met uitzondering van de laatste dag waar Engels en Duits op dezelfde voormiddag stonden. Eerst Engels, dan Duits. Het Duits heb ik gestudeerd in de dode periode tussen de beide examens, dat geef ik eerlijk toe. Moest ik daar wel vertellen over Heinrich Böll zeker Om de haverklap verviel ik in het Engels.
    Ik had zo graag gehad dat hij me vroeg wat ik allermooiste vond in Duitsland, dan had ik zeker een antwoord klaar : de ferryboot naar Zweden . Het bord met Bundesgrenze vind ik ook mooi -van de juiste kant bekeken weliswaar.
    Eén van de boeken die ik graag had was "het geslacht Björndahl" van Gullbranssen (denk ik). Het moet nu lukken dat ik dat boek in de bibliotheek van mijn in 2004 overleden schoonmoeder terugvond, 30 jaar na datum. Ik heb het meteen weer gelezen. Het viel me enorm op met welke andere ogen ik er naar toe keek.

Comment

Working...
    X