Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medewerkers gevraagd, dringend.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Medewerkers gevraagd, dringend.

Ben aan mijn laatste examens toe en zit zo stillekesaan op mijn tandvlees. Limiet noemen sommigen dat.
    1 liter water van 20°C + 3 liter water van 20°C geeft hoeveel liter water van hoeveel graden ?

Eenmaal op pensioen ga ik in de legale stokerij want 1 liter whisky van 40% + 1 liter whisky van 40% geeft 2 liter whisky van 80%
    Ik zeg het jullie, het geld ligt voor het oprapen.

Sorry hoor maar ik werd het net even beu maar in de chemie zijn er nu eenmaal dingen die je mag en andere dingen die je NIET mag optellen. En PLEASE wil er hier niemand deze redenering doormailen aan onze Kris of onze Elio.

Re: Medewerkers gevraagd, dringend.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Ben aan mijn laatste examens toe en zit zo stillekesaan op mijn tandvlees. Limiet noemen sommigen dat.
    1 liter water van 20°C + 3 liter water van 20°C geeft hoeveel liter water van hoeveel graden ?

Eenmaal op pensioen ga ik in de legale stokerij want 1 liter whisky van 40% + 1 liter whisky van 40% geeft 2 liter whisky van 80%
    Ik zeg het jullie, het geld ligt voor het oprapen.

Sorry hoor maar ik werd het net even beu maar in de chemie zijn er nu eenmaal dingen die je mag en andere dingen die je NIET mag optellen. En PLEASE wil er hier niemand deze redenering doormailen aan onze Kris of onze Elio.
    Oei, en is dat gedestilleerd water of is het demineralliseerd ? Ook als je nog even ter aanvulling kan opgeven welke de luchtdruk is ? Niet in bar uitgedrukt, want daar krijg ik dorst van en wil bestellen en die wisky daarbij. Geeft geen zicht.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Mag ik bij jou 2x 3 liter whisky kopen van 120%?
      Dank U.
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Mag ik bij jou 2x 3 liter whisky kopen van 120%?
        Dank U.
        Bwa neen dank je, dan moet je dat weer aanlengen met dat water van die 3 flessen x 20 graden en dan kom je op 60%
        En dan kom ik wel
        puur liefst puur aub

Comment

Het wordt beter

Comment

Rustig ademen Paul, en blijven ademen hé..........

Comment

Alé, de nieuwe lichting chemisten komt eraan.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn moeder en zus geven les in de eerste 2 jaar middelbaar. (wiskunde + natuurwetenschappen / Wiskunde + Frans)

Als ik die examens zie...
                Een middelloodlijn tekenen is toch niet zo moeilijk.
                Met de tophoek van een gelijkbenig driehoek, de twee andere hoeken berekenen lijkt voor vele ook onmogelijk

Daarnaast.
                Lege vragen, visvijvers met de tekst "vis het zelf maar uit", bomen "het antwoord vindt u achter de boom..."
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Ben je niet naar het verkeerde examen geweest? Lijkt meer op fysica.
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Alé, de nieuwe lichting chemisten komt eraan.
                    Ah je weet het... Ik kan er boeken over schrijven en ik niet alleen. Heb ik hier al verteld dat een collega muziek (ASO) vroeg naar de betekenis van "basso continuo" of was dat op facebook ? Een a-muzikale stumper als ik zou ik gokken op "een constante lage begeleidingstoon".
                    Antwoord : je neemt een hond en je neemt een stok en vervolgens geef je die hond een mep met die stok. Zo krijg je "basso continuo".

We hebben hier lln lopen die in de volgende jaren de grootste onderscheidingen gaan aaneenrijven en we hebben er ook die paniekeren als je ze eerst vraagt hoeveel de helft van de helft is, als je geluk hebt zegt er een : een kwart.
                    Vervolgens zet je -liefst met horizontale breukstepen want dat kennen ze- op het bord

1
                    -
                    2
                    ----
                    1
                    -
                    2

Vervolgens breng je de onderste breuk naar boven (niet vergeten om te draaien maar de meesten snappen dat wel. Na even schrappen staat het daar het bewijs dat de helft van de helft 1 is. Grote paniek zeg, ik denk dat ik moet ophouden om dergelijke grappen uit te halen.

Of nog zo één : een baksteen weegt zoveel als een kilo plus een halve baksteen. Hoeveel kilo weegt dus een baksteen ?
                    Of ook vers van de pers : in die acrylonitrile wagon van een paar weken geleden zat er volgens één -naar berekening- 3,5 mg acrylonitrile. Natuurlijk dat de spoorwegen verlies maken
                    En nog één (anders moet ik verder verbeteren)... Een jaar of 20 geleden waren we met een bende laatstejaars in St-Pauls Cathedral in Londen en ik hoor mijn collega Germanist tegen een aantal lln vertellen : "zie je die klok daar hangen, dat is een klok van 600.000 ton". Geen mens die ook maar een spier vertrok, "waw" dat is toch wel een serieuze klok zeg... meer niet.
                    Het jaar er op (ik was het beu om elektriciteitsrekeningen voor een gemiddeld huisgezin van 3,4 miljoen BEF (1 € = 40 BEF voor de jongeren onder ons) en dacht : ik steek dat een paar beweringen in die ze niet met formules kunnen berekenen enen ze moeten zeggen als dat in de juiste grootte-orde ligt. Indien niet dan moesten ze een betere schatting geven. Zoiets als : de ingenieur heeft de dikte van een huisgewelf berekend, bij de betoncentrale gekomen is hij de juiste dikte vergeten was het was iets met een 2 en verder 2 nullen en een eenheid. 2,00 mm, 0,20 cm, 20,0 cm, 2,00 m, 20,0 meter.... als het het wat moeilijker wil maken geef je ook de t°, de luchtdruk en de datum er bij, alsook de nr-plaat van de betonwagen en de leeftijd van de chauffeur.
                    De klok zat er ook bij : in St Pauls hangt er een klok van 600.000 ton. Nee zo zei er één, dat is een klok van 600.000 ..... nu even scrollen....

....dat was een klok van 600.000 Frank (de BEF van vroeger)

Wees maar gerust dat ik mijn hemel hier op aarde al verdiend heb.

Vraag gerust eens naar de regel van 3, wordt tegenwoordig niet meer onderwezen (een schande) maar ze kennen hem naar eigen zeggen allemaal, tot je even test met het volgende probleem : het huis moet worden geschilderd. 3 Schilders gaan daar 4 dagen over doen, hoe lang gaan 5 schilders daarover doen ?

@Geert : ik blijf nog even ademen, goede raad inderdaad.
                    Maar ik heb mijn bloedgroep al op de voordeur gehangen voor in het geval dat......

PaulM

Comment

Of nog zo één : een baksteen weegt zoveel als een kilo plus een halve baksteen. Hoeveel kilo weegt dus een baksteen ?
                      PaulM
                      Da's een klassieker! Abstract ( algebraïsch ) redeneren is voor velen niet gemakkelijk.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                        Da's een klassieker! Abstract ( algebraïsch ) redeneren is voor velen niet gemakkelijk.
                        1kg + 1/2x = x

Enfin. Ik vind dit schitterende verhalen allemaal. Niet echt iets om u over op te jagen, maar om een blogje over te schrijven en te delen met ons
                        Ik wil geloven dat sommige mensen geen wiskundige knobbel hebben, maar voor een deel hangt dat ook af van de persoon die voor de klas staat. Als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, vind ik niet dat ik dom ben. Tijdens de laatste maand van het eerste middelbaar ben ik ziek gevallen en had ik een serieus probleem met eerstegraads vergelijkingen zoals hierboven, gewoon omdat niemand me in een begrijpelijke taal heeft kunnen uitleggen hoe dat werkt. Die examens zijn dus tegengevallen, maar ik kon op begrip tonen. Het heeft wel nog enige tijd geduurd voordat ik bij was, omdat het grote vakantie was en ik eigenlijk nooit inhaalles gekregen heb.

Wiskunde is begrijpen en als je niet mee bent, bouw je eigenlijk alleen maar een grotere achterstand op door de jaren heen. Het is ook niet altijd de fout van de leraar. Er zijn er die geen interesse hebben, maar misschien dat die ook mee te krijgen zijn als je ze vertrouwen kan geven.

Als je ze helemaal zot wil maken, kan je nog een QI vraagje:
                        Which weighs more an ounce of gold or an ounce of feathers?

Answers on a postcard of googlen

Comment

Och ja. In mijn laatste jaar middelbaar was ik nipt geslaagd voor chemie (in de school waar jij les gaf NB - denk wel een andere leraar ), terwijl ik aan de universiteit (farma - een richting met toch wat chemie) makkelijk onderscheidingen haalde. Uiteindelijk heb ik voor mijn doctoraat nog talloze syntheses en opzuiveringen gedaan. Ondertussen werk ik bij één van de snelst groeiende biotechbedrijven.

Motivatie is alles.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                            Lege vragen, visvijvers met de tekst "vis het zelf maar uit", bomen "het antwoord vindt u achter de boom..."
                            Oh, en de ninja antwoorden.
                            Of het antwoord zit in de doos.
                            Of de arrogantere: weet u dat zelf niet?

mijn vriendin legt sinds enkele jaren een boekje aan met de leukste/domste/grappigste antwoorden...
                            soms ook schrijnend... examen pav, Belgie, UK en Frankrijk op de kaart aanduiden...
                            UK hebben ze meestal nog juist... maar hun eigen land herkennen??
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              1kg + 1/2x = x

Als je ze helemaal zot wil maken, kan je nog een QI vraagje:
                              Which weighs more an ounce of gold or an ounce of feathers?

Answers on a postcard of googlen
                              Van eenden of kippen??

Comment

Working...
                              X