Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomen en geen bos: De smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bomen en geen bos: De smartphone

Het is bijna een jaar geleden, maar nog steeds een iphone 3gs (met extra barst, en lijnen verdwenen uit het scherm)
    maar met die promoties bij mediamarkt (21%) toch even aan het piepen...

Kan iemand de vergelijking maken tussen Samsung Galaxy S3 en de Samsung Galaxy S4 mini.
    qua prijs liggen ze daar vergelijkbaar.

4G is enkel op de s4 en lijkt mij wel nuttig (oog op de toekomst).
    Verder lijkt de S3 beter te zijn als de S4 mini, maar S3 heb ik schrik van de afmetingen (lijkt mij zo huge).

Anyone?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik heb zelf sinds een jaar de S3, en die bevalt me erg goed. Maar de HTC One S is ook een redelijk goede, met echt een goede
      accu, deze gaat lang mee.
      Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
        Ik heb zelf sinds een jaar de S3, en die bevalt me erg goed. Maar de HTC One S is ook een redelijk goede, met echt een goede
        accu, deze gaat lang mee.
        Paul
        En qua grootte, past dit nog in de broekzak? of is dat te nipt?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Motorola Moto G 16gb, 229 euro bij coolblue, 219 euro bij bol...
          Superfoon voor de prijs, enkel de camera valt wat tegen, ook geen 4G maar heb je dat nodig ?
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Kijk eens naar deze:

Ik heb dar versie 1 van. Kort door de bocht: als je niet veel apps nodig hebt is dat een reuzegoed toestel. Kost geen stukken van mensen en gaat bij mijn gebruik 2 volle dagen mee op een batterijlading.
            Om een idee te geven wat ik met mijn telefoon doe:

- 2 mailaccounts die via 3g syncen (beide exchange dus ook agenda, notas, enz...)
            - skydrive om fotos te laten zien
            - gps voor op wandel en soms in wagen
            - bellen (ongeveer voor een 35 euro per maand, ik gebruik die voor het werk en i zit toch telkens aan een goeie 15 paginas op mijn factuur, om maar te zeggen dat ik nogal veel bel)
            - sms ongeveer 250 per maand
            - mp3 speler op de trein

Ik zeg er wel duidelijk bij dat ik niet met apps speel, hoewel ik er wel een paar gebruik, maar dat zijn voornamelijk zakelijke van binnen de firma.
            Verder heeft die het voordeel een wisselbare batterij te hebben wat bij mij een must is bij een telefoon en een geheugenkaart slikt.

Ben er tevreden van en voor zijn specs loopt die heel vlot. tis natuurlijk geen gamemachine, maar ik hecht sowieso meer belang aan batterij dan het beetje snelheidswinst dat je bij duurdere toestellen hebt.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

ik heb daar de voorloper van een xperia go
              voor mij is zo'n type gsm superhandig, je moet je niet te druk maken voor stof of vocht enzo...
              meer dan snel genoeg voor 95% wat je ermee wilt doen
              gps werkt goed, ik gebruik nogal wel eens strava voor te sporten (fietsen)
              batterij van mijn toestel gaat bij normaal gebruik een kleine 2 dagen mee

Comment

Voor wat het waard is: je kan me moeilijk als zeer grote Mediamarkt-fan catalogeren, maar straks ga ik 99% zeker dit toch halen: de Galaxy S4 aan 412,40 euro met nog een cashback van 1 % via mijn kredietkaart = 408,28 min 100 euro cashback via Samsung = 308,28 euro.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik bezit nu een Nokia Lumia 520, kostte mij amper 179,- euro, prijs/kwaliteit is dit het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb! Weet dat al mijn vorige toestellen uit een aanzienlijk duurdere prijsklasse kwamen... dat zegt dus veel! Deze draait op Windows en hoewel ik weet dat Windows 8 op pc niet zo gesmaakt wordt, is de mobile versie wel superhandig en een droom om mee te werken. Ik gebruik mijn toestel ook professioneel (meerdere mailaccounts, GPS, foto's, cloudopslag... oh ja, ook om te telefoneren! ;-) en dat draait als een naaimachientje. De bediening met de tegelpictogrammen is zeer intuitief op een smartphone. De keuze om voor Nokia te gaan heeft vooral te maken met het feit dat op (bijna) alle Nokia-toestellen een gratis wereldwijde up to date GPS is ingebouwd (heeft dus geen Wifi- of 3/4G verbinding nodig!). Beroepshalve heb ik altijd liefst een GPS bij de hand (niet enkel in de auto dus...) en dan is zo'n feature wel best handig.

Comment

@topicstarter

De beste deals in smartphones, daarvoor moet je al een tijdje in China zijn. Daar worden de toptelefoons gemaakt aan prijzen, waarvoor je hier een retaurantje doet ;-)
                    Ik heb sinds verleden jaar een Xiaomi Mi2S....gewoon top van de toptoestellen ( 2013 !), aan een prijs zonder BTW en invoertaks die bovendien veilig thuis werd afgeleverd door DHL (je moet er zelf je zetel niet vooruit komen).
                    Bovendien is de wisselkoers dollar/euro voor ons momenteel zeer gunstig gezind (+/- -25%)
                    tip: Koop je je smartphone buiten de schengenzone : ' doe dit dan steeds in de vakantieperiodes, door de onderbemanning bij de douanes, passeren kleine pakketjes bijna steeds zonder controles' !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titus5 Bekijk bericht
                      @topicstarter

De beste deals in smartphones, daarvoor moet je al een tijdje in China zijn. Daar worden de toptelefoons gemaakt aan prijzen, waarvoor je hier een retaurantje doet ;-)
                      Ik heb sinds verleden jaar een Xiaomi Mi2S....gewoon top van de toptoestellen ( 2013 !), aan een prijs zonder BTW en invoertaks die bovendien veilig thuis werd afgeleverd door DHL (je moet er zelf je zetel niet vooruit komen).
                      Bovendien is de wisselkoers dollar/euro voor ons momenteel zeer gunstig gezind (+/- -25%)
                      tip: Koop je je smartphone buiten de schengenzone : ' doe dit dan steeds in de vakantieperiodes, door de onderbemanning bij de douanes, passeren kleine pakketjes bijna steeds zonder controles' !
                      Een collega hier heeft een THL of zoiets uit china, plastic scheurde vrij snel, en werkt ondertussen al wat trager...
                      Misschien heeft hij een maandag-ochtend exemplaar ofzo.

Maar ik probeer een gsm graag eens uit voor ik zomaar koop...
                      toch bedankt voor de tip, ik had mij al eens bezig gehouden met deze te vergelijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Een collega hier heeft een THL of zoiets uit china, plastic scheurde vrij snel, en werkt ondertussen al wat trager...
                        Misschien heeft hij een maandag-ochtend exemplaar ofzo.

Maar ik probeer een gsm graag eens uit voor ik zomaar koop...
                        toch bedankt voor de tip, ik had mij al eens bezig gehouden met deze te vergelijken...
                        Wanneer is de geboorte: het is al 8 maanden geleden dat u op zoek was naar een nieuw Smartphone.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Wanneer is de geboorte: het is al 8 maanden geleden dat u op zoek was naar een nieuw Smartphone.
                          Meestal na 9 maand lijkt mij?
                          Al ziet mijn vrouw er niet zwanger uit, en kan ze misschien lastig worden als je zo'n opmerking zou maken als ze het hoort

Alleszins, vorig jaar kon ik de knoop echt nog niet doorhakken,
                          maar nu komen er iets teveel mankementen

-3,5mm jack werkt niet meer
                          -Barst in het glas
                          -scherm dat een grijze streep heeft van halve cm.
                          -regelmatig "vastlopen"
                          -wifi valt meer weg als iets anders (zelfs op het bedrijfsnetwerk, dewelke vrij stabiel is )
                          - home knop dat met moeite werkt
                          - mute knop dat niet meer werkt...

alleh jah...
                          dat icm 21% promotie bij MM deed mij dit topic terug naar boven halen (beter als een nieuw openen he )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete;40853**
                            Voor wat het waard is: je kan me moeilijk als zeer grote Mediamarkt-fan catalogeren, maar straks ga ik 99% zeker dit toch halen: de Galaxy S4 aan 412,40 euro met nog een cashback van 1 % via mijn kredietkaart = 408,28 min 100 euro cashback via Samsung = 308,28 euro.
                            Beetje te vroeg gejuicht: de prijs van 408,28 klopt, maar de cashback van 100 euro door Samsung is maar voor Nederlanders tot nu toe. Volgens MM start de actie ook bij ons nu zaterdag, bij Samsung zelf weten ze van niets (of mogen ze officiëel van niets weten).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb tijdje de Sony xperia SP gehad, best een leuk toestel, niet overdreven groot maar toch genoeg om deftig op te werken, snel, mooi design,... Nadeel is dat de touch screen niet altijd even goed doet, bvb als hij in de carkit hangt.
                              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Heb sedert een maand een Acer Lquid E2 (amper 179 euro): http://www.pdashop.be/product/326404...Fcvnwgod-lIArQ
                                8 MP camera, 4.5 inch en alle bekende Android snufjes.
                                Werkelijk heel tevreden over; voor de prijs moet je het zeker niet laten.
                                Doe zo'n 4 à 5 dagen met mijn batterij wanneer ik zuinig omga met internet en co.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X