Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomen en geen bos: De smartphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bomen en geen bos: De smartphone

Wat vinden jullie van een smartphone met deze specs?

Band 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
    3G: WCDMA 850/2100MHz
    Sim Card Dual Sim Card Dual Standby
    Style Bar
    Color White
    Shell Material Plastic

System
    OS Android 4.0.4
    CPU MTK6577, Cortex A9 dual core, 1.0GHz; GPU: PowerVR SGX531
    ROM 4GB
    RAM 1GB

Screen
    Display Size 4.7 Inch
    Type IPS, capacitive touch screen
    Resolution 1280 x 720 pixels
    Screen Color 16000K Colors

Support Format
    Ringtones Type Polyphonic/MP3
    Audio File Format MP3/WAV/AMR/AWB/AC3/FLAC
    Video File Format 3GP/MPEG4/AVI/RMVB
    Image File Format JPEG/BMP/GIF/PNG/GIF
    E-book Format TXT/CHM/DOC/HTML
    Card Extend Support TF card up to 32GB extended

Data Transfer & Connectivity
    Data transfer USB/Bluetooth
    Mobile internet WAP/WIFI

General
    Camera/Picture Resolution Dual Cameras, front camera: 2.0MP, back camera: 8.0MP with flashlight
    and auto focus; up to 3264 x 2448 pixels
    Phonebook 500
    Message SMS/MMS
    Input Handwrite/Keypad
    TV No
    GPS Yes, built in, support A-GPS and voice navigation
    With EPO assistance to speed up postioning
    JAVA No
    WIFI Yes, 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0
    Gravity Sensor Yes
    Multi-Touch Yes, 5 point touch
    Dimensions 136 x 69.8 x 10.3mm
    Net Weight(Including battery) 157g

Other Feature 3G, GPS, Play Store, Flash Player, WIFI, Bluetooth, FM radio, UC Browser,
    Ebook, Email, Messaging, VPN Services, Google search, wallpapers,
    calendar, calculator, clock, tethering & portable hotspot, camera,
    torch, etc
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Shell Material Plastic
      Zou al een no-go zijn voor mij .

Batterij? (want dit is ook belangrijk voor een smartphone)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Zou al een no-go zijn voor mij .

Batterij? (want dit is ook belangrijk voor een smartphone)
        De plastic is ook een nadeel...
        Qua batterij vind ik enkel: 2000mAh Battery
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Qua batterij vind ik enkel: 2000mAh Battery
          Redelijk normale mid-range smartphone.
          Wel niet te veel verwachten van games met een 1ghz dualcore smartphone.
          (welke is het nu?)

Comment

Redelijk normale mid-range smartphone.
            Wel niet te veel verwachten van games met een 1ghz dualcore smartphone.
            (welke is het nu?)
            THL W5 (chinees merk dus => 190$)
            Ik zit gewoon nog kei hard in twijfel.
            Ik weet dat ik midrange moet zoeken, maar prijzen zijn zo gek...

Comment

THL W5 (chinees merk dus => 190$)
              Ik zit gewoon nog kei hard in twijfel.
              Ik weet dat ik midrange moet zoeken, maar prijzen zijn zo gek...

Deze kost 169 en heeft vergelijkbare specs... Voelt ook nog goed in de hand, (heb hem 10min geleden eens vastgehouden), zeer degelijk scherm voor die prijs, runt zonder lag (wat bij low-end android's toch wel enorm irritant is, de S4 en HTC one hebben daar geen last meer van).
              Is maar een ideetje hé.

Comment

Deftige plastic heeft ook voordelen.
                Het roest nooit of slaat niet uit door vochtige handen, bij licht indrukken of vallen komt het terug op zijn plaats zonder deuken, het belet minder het ontvangst voor zowel wifi, gsm als gps.
                Metaal oogt soms mooier als het nieuw is, al zijn de meeste deftige toestellen vaak in plastic en daarom niet minder aantrekkelijk.
                En plastic is meestal de achterkant van het toestel, ik kijk vooral naar de voorkant ... een deftige display heeft dus veel meer belang.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Deftige plastic heeft ook voordelen.
                  Het roest nooit of slaat niet uit door vochtige handen, bij licht indrukken of vallen komt het terug op zijn plaats zonder deuken, het belet minder het ontvangst voor zowel wifi, gsm als gps.
                  Metaal oogt soms mooier als het nieuw is, al zijn de meeste deftige toestellen vaak in plastic en daarom niet minder aantrekkelijk.
                  En plastic is meestal de achterkant van het toestel, ik kijk vooral naar de voorkant ... een deftige display heeft dus veel meer belang.
                  Het verschil merk je pas echt als je het in je handen hebt. Wifi, gsm als GPS zijn even goed op de Lumia 920 en HTC one als op de Galaxy S4, dus dat ontvangst zal wel niet zoveel schelen zeker?
                  Metaal blijft ook mooi hoor . Plastic is veel gladder en glijd uit je handen (S4 bv) en voelt gewoon niet goed aan.
                  Dat is het grootste verschil tussen de high-end toestellen van vandaag. De look en feel.
                  Een S4 ziet er goed uit op papier, heeft een goed scherm (zoals alle andere high-end toestellen), maar mist echt een serieuze feel.
                  S4 geeft een meh-gevoel, terwijl een 920 of een one eerder een Ooo-gevoel geeft (mega wetenschappelijk ).

Comment

Het verschil merk je pas echt als je het in je handen hebt. Wifi, gsm als GPS zijn even goed op de Lumia 920 en HTC one als op de Galaxy S4, dus dat ontvangst zal wel niet zoveel schelen zeker?
                    Metaal blijft ook mooi hoor . Plastic is veel gladder en glijd uit je handen (S4 bv) en voelt gewoon niet goed aan.
                    Dat is het grootste verschil tussen de high-end toestellen van vandaag. De look en feel.
                    Een S4 ziet er goed uit op papier, heeft een goed scherm (zoals alle andere high-end toestellen), maar mist echt een serieuze feel.
                    S4 geeft een meh-gevoel, terwijl een 920 of een one eerder een Ooo-gevoel geeft (mega wetenschappelijk ).
                    Jawadde, ik ga hier direct uit eigen ervaring bepaalde zaken sterk tegenspreken, tenminste wat de nokia lumia 920 en de S4 betreft....
                    Nog nooit een gladdere telefoon gehad dan die 920, als je daar niet extra bij oplette viel deze gegarandeerd regelmatig uit je hand, daarom had ik er direct een rubberen hoes bijgekocht met ribbels, en dat was echt wel heel hard nodig.
                    Wifi, GPS en bluetooth werken op de S4 stukken beter dan op de 920, met mijn iphone 4 moest ik ook al heel goed opletten, die is trouwens uit mijn handen geschoven.
                    Het software toetsenbord van de 920 is een kleine ramp als je iets grotere handen hebt, android heeft daar een schitterende oplossing voor in de vorm van een keyboard programma, een echt juweeltje, namelijk A.I.type-toetsenbord.
                    Ik heb van pure miserie de 920 verkocht, vond het een echte tegenvaller.
                    Ik spreek dus uit eigen ervaring want ik heb beide toestellen gehad, de 920 is nu weg, de S4 blijft zeker tot de S5 uitkomt.
                    Toch even vermelden dat de 920 echt wel een klassetoestel is qua feeling maar oh zo glad met die volledig afgeronde kanten.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik vind het net een fantastisch toestel en vond de S4 een tegenvaller.

Smartphones zijn dus echt wel zeer persoonlijk.

Dat van dat toetsenbord snap ik niet. Ik zie daar enkel positieve kritieken over staan (vind het zelf ook een uitstekend toetsenbordje). Het voordeel van de S4 is wel dat je een ander toetsenbord kan downloaden dat beter is voor uw specifieke noden.
                      De gele, rode en witte versies zijn inderdaad glad, maar de zwarte dat ik heb is mat.
                      De Lumia 920 is ook nog 200 euro goedkoper dan de S4 en kost iets meer dan de helft van de HTC One als je ze op de juiste plaats koopt.
                      Het grootste verschil tussen de One en de Lumia 920 vond ik het boomsound (dacht eerst dat de lumia 920 al luid was met goede geluidkwaliteit, tot ik het geluid van de One hoorde ). Vond het wat veel extra voor enkel dat als grootste voordeel.

Comment

System
                        OS Android 4.0.4
                        ROM 4GB
                        RAM 1GB
                        Flauwe specs: vergeet niet dat je, al steek je daar nu een SD kaartje in van 32GB, je enkel Android + apps kan installeren op de ingebouwde zeer magere 4GB. Android gaat daarvan al met een dikke 2 GB gaan lopen.
                        Waarschijnlijk ook geen Amoled scherm. En mijn 1,2GHz dual core is toch echt wel het minimum dat een smartphone in je prijsvork mag hebben denk ik.
                        En wat als er iets hapert aan zo'n Chinese smartphone ?

Nog eens: voor je iets bestelt binnen je budget, raad ik je aan om eens te gaan "spelen" met de Alcatel die ik eerder vernoemde. Bevalt hij je niet dan is er niks verloren.
                        Als je in het Gentse eens passeert mag je hem ook hier eens komen "bewonderen".
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb al verschillende metalen en plastieken toestellen gehad en plastiek moet niet onderdoen voor metaal, toch niet als ze deftige plastiek gebruiken want de ene is de andere niet.
                          Mijn huidig toestel is een S4 en voelt héél goed aan en goed in de hand, het beste toestel dat ik ooit gehad heb.
                          Het toestel dat een paar keer uit mijn handen geglipt is, dat was mijn Nokia E71 met metalen deksel ... dus dat plastiek rapper ribbedebie is klopt ook niet volledig.
                          Rubber zal natuurlijk vaster in de hand liggen, maar mensen die er echt last van hebben kunnen voor bijna elk bestaand toestel een rubberen overtrek kopen.

De look en feel is een persoonlijke voorkeur, de echte verschillen liggen in de mogelijkheden die echt iets uitmaken.
                          Ik heb toch graag een toestel waar ik een extra geheugenkaartje kan insteken, dat bijna al mijn bestanden kan lezen, dat universeel inzetbaar is.
                          Heel veel belang hecht ik ook aan een deftig scherm en tot nu toe heb ik nog niets gevonden dat beter is dan een Super Amoled zoals in de S4, de S3 was al heel goed maar de S4 is nog beter.

Sorry maar niet alle high end toestellen hebben een deftig scherm, ik ga er nu geen merken op kleven want anders zijn we binnen 5 jaar nog met dit topic bezig.

Dat is dan héél persoonlijk, ik heb de 920 in handen gehad en binnen de paar minuten besloten dat het niets voor mij was, de S4 daarentegen heb ik net 2 seconden vastgehad toen het besluit al zo goed als zeker genomen werd.
                          En de ene mens heeft kleine handen, de andere grote, de ene dikke vingers, de andere dunne, de ene vochtige handen, de anderen drogen ... speelt allemaal een rol om iets al dan niet goed in de hand te voelen.

En als je een toestel wil kopen, koop dan iets naar je eigen zin wat je zelf goed in de hand en gebruik vindt ... reviews genoeg te vinden al staat daar soms ook veel blabla te lezen.
                          Net als een Fiat Punto héél goed kan zijn voor iemand dat 15 km per week moet rijden en grote miserie zal zijn voor iemand dat 500 km per dag moet doen ... de BMW of Mercedes zal voor de eerste dan weer overkill zijn (tenzij geld genoeg) maar toch wat meer comfort bieden voor de tweede.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Wat vinden jullie van een smartphone met deze specs?

...

System
                            OS Android 4.0.4
                            ROM 4GB
                            RAM 1GB

Die moet je niet meer kopen: dat werkt allemaal wel, maar is al verouderd. Ga nu voor eentje met een MTK6589 of MTK6589T cpu, en minstens 1 Gig Ram.
                            Op deze sites vind je een mooi overzicht:
                            - http://www.magicbazaar.net/en/smartphones
                            - http://android-sale.com/android-phones.html.
                            Daarna zoek je ze eventueel op Ebay, bij de Hong-Kong dealers, zijn meestal nog goedkoper.

Heb zelf een Star B94M (B943). Heel content van: zéér snel machientje, prachtig scherm en werkt heel goed.
                            Last edited by dleemans; 27 juni 2013, 01:54.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Nog eens: voor je iets bestelt binnen je budget, raad ik je aan om eens te gaan "spelen" met de Alcatel die ik eerder vernoemde. Bevalt hij je niet dan is er niks verloren.
                              Als je in het Gentse eens passeert mag je hem ook hier eens komen "bewonderen".
                              Probleem is dat de meeste winkels van die dummy's hebben?
                              zo weet je wel, hoe hij in de hand ligt , maar niet hoe de manier van werken/werking je ligt...

die wildgroei aan gsm's/smartphones... was 10-15jaar geleden toch gemakkelijker

Comment

Probleem is dat de meeste winkels van die dummy's hebben?
                                zo weet je wel, hoe hij in de hand ligt , maar niet hoe de manier van werken/werking je ligt...

die wildgroei aan gsm's/smartphones... was 10-15jaar geleden toch gemakkelijker
                                Ik heb hem daar (MM) zeker een half uur staan uittesten (met onderbrekingen voor andere belangstellenden), en toen was ik overtuigd.

En ik had ook zitten lonken naar zo'n Chineesken hoor.
                                Last edited by nete; 27 juni 2013, 10:16.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X