Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Nu krijg ik hoofdpijn en moet ik een perdolan gaan zoeken.
    Oke ik versta dat ze het versleutelen, maar eens een ci+ kaartje er in zit is het wel ontvangbaar of niet?
    Wil zeggen wat ik hierboven vermeld heb kijk eens naar een voetbal wedstrijd op een HD tv en dan enkel analoog.
    Je word gek van de zig zag van de lijnen.
    Dan moet je eens digitaal kijken wat een wereld van verschil.
    Het is enkel om het beeld te verbeteren en eventueel ook meer sport te vinden op de bijkomende zenders (zoals Eurosport)

En nog iets het is 79€ dat ze uit je zakken kloppen, heb gebeld naar telenet vandaag en bevestiging gekregen dat het 79€ was.
    En dat ik op voorhand moet bestellen dat CI+ module met kaartje alles hangt af van welke soort (merk) TV je hebt.
    Blijkbaar is daar ook al verschil tussen een Phillips en een Samsung

Nog eens melden het dient enkel om het beeld te verbeteren opnames zijn niet nodig en extra zenders tja die moet je er maar bij nemen als er maar sport op is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Oke ik versta dat ze het versleutelen, maar eens een ci+ kaartje er in zit is het wel ontvangbaar of niet?
      Wil zeggen wat ik hierboven vermeld heb kijk eens naar een voetbal wedstrijd op een HD tv en dan enkel analoog.
      Het is enkel om het beeld te verbeteren en eventueel ook meer sport te vinden op de bijkomende zenders (zoals Eurosport)

En nog iets het is 79€ dat ze uit je zakken kloppen, heb gebeld naar telenet vandaag en bevestiging gekregen dat het 79€ was.
      En dat ik op voorhand moet bestellen dat CI+ module met kaartje alles hangt af van welke soort (merk) TV je hebt.

Nog eens melden het dient enkel om het beeld te verbeteren opnames zijn niet nodig en extra zenders tja die moet je er maar bij nemen als er maar sport op is.
      Laat die Perolan maar zitten. Ik ga een poging doen om het een beetje verstaanbaar uit te leggen.
      Dat Digitaal TV-signaal propt Telenet op de kabel. Met je TV met DVB-C (met de C van Cable (kabel) kan je dat signaal ontvangen. Dat is iets wat Telenet NIET wil : je mag enkel digitaal kunnen kijken als Telenet er wat kan aan verdienen : dus je moet ofwel een Decoder kopen of huren, of dus zo'n CI kaartje gebruiken.
      Wettelijk gezien mag Telenet de VRT zenders NIET versleutelen. Dus die kan je ALTIJD bekijken. Zeker analoog (maar dat zal waarschijnlijk niet super lang meer duren), maar ook digitaal zowel in "gewone resolutie (SD) " als in HD. Mocht de wet anders zijn, dan waren die waarschijnlijk ook versleuteld .
      Met dat CI kaartje wordt gewoon die versleuteling weggenomen, en kan je dus die zenders ontvangen. Een analoog signaal is gelukkig minder makkelijk te versleutelen (hoewel het wel kan), en dus kan je dat wel altijd ontvangen (en daar vind je dus niet de zenders in van die optionele pakketten zoals prime). Zo zot is Telenet nu ook weer niet.

Met die CI++ module ga je het beeld niet verbeteren t.o.v. een digicorder van Telenet (daarmee heb je evengoed digitale weergave). T.o.v. het analoog signaal zal dat wel lukken : analoog biedt namelijk geen HD TV. En de ruis hangt af van de signaalsterkte. Digitaal heeft daar minder moeilijkheden mee.
      Om het even moeilijk te maken (daar komt die Perdolan weer) : Zowel telenet als Belgacom bieden eigenlijk geen HD aan. HD is een beeld van 1080 lijnen, niet interlaced : enkel een bluray (en ik dacht sommige satelliet uitzendingen) bieden dat. telenet en Belgacom bieden 720P aan (dus 720 lijnen, niet interlaced). Uiteraard met de bedoeling om bandbreedte te winnen op de beperkte kabel... Maar ook die 720P is al een hele verbetering t.o.v. het analoog signaal (dat 576 lijnen heeft, maar wel "interlaced", dus "flikkerend").
      Last edited by polleke_cgc; 3 juli 2013, 21:17.
      Groeten,

Polleke

Comment

Het staat toch anders wel duidelijk op de site: 'éénmalig €69'. Waarvan komt die andere €10, wat werd er je verteld?
        Je moet gewoon het model weten van je TV en deze opzoeken in de lijst van Telenet om te zien of je TV compatibel is. http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje
        Met vriendelijke groet,
        Caltson
        Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
          Het staat toch anders wel duidelijk op de site: 'éénmalig €69'. Waarvan komt die andere €10, wat werd er je verteld?
          Je moet gewoon het model weten van je TV en deze opzoeken in de lijst van Telenet om te zien of je TV compatibel is. http://telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje
          Vind je mijne? Samsung UE46ES8000.

Als ik dat typenummer invul > UE46ES8000 > "Je tv-toestel is helaas niet geschikt voor 'TV met een kaartje''
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

De TV van mijn ouders is geschikt het is de 40PFL7007H/12 van Philips.
            En die extra 10€ kwam erbij na de telefoon vraag over hoeveel het zou kosten!
            Dus waarvoor die is weet ik nog niet.

Dus Polleke een CI+ kaartje gaat het beeld niet verbeteren enkel meer zenders ?
            Dan zie ik af van dat kaartje, moet geen extra zenders enkel beter beeld en als het dat niet kan leveren zal het wel gewoon analoog blijven.

Comment

De TV van mijn ouders is geschikt het is de 40PFL7007H/12 van Philips.
              En die extra 10€ kwam erbij na de telefoon vraag over hoeveel het zou kosten!
              Dus waarvoor die is weet ik nog niet.

Dus Polleke een CI+ kaartje gaat het beeld niet verbeteren enkel meer zenders ?
              Dan zie ik af van dat kaartje, moet geen extra zenders enkel beter beeld en als het dat niet kan leveren zal het wel gewoon analoog blijven.
              Nogmaals : het hangt er van af of je nu analoog of digitaal kijkt. Heb je nu een digicorder of niet ? Kijk je nu analoog, dan zullen die "pseudo" HD-zenders wel zorgen voor verbetering. Plus dat je digitaal geen signaalverlies hebt (terwijl analoog wel zorgt voor ruis in het beeld bij een zwakker signaal). Vergelijk je met het beeld dat een digicorder levert dan heb je geen verbetering, want dat kaartje + DVB-C ontvanger in de TV doet krek hetzelfde als een digicorder (behalve dat je geen harddisk meer hebt om op te nemen).
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Nogmaals : het hangt er van af of je nu analoog of digitaal kijkt. Heb je nu een digicorder of niet ? Kijk je nu analoog, dan zullen die "pseudo" HD-zenders wel zorgen voor verbetering. Plus dat je digitaal geen signaalverlies hebt (terwijl analoog wel zorgt voor ruis in het beeld bij een zwakker signaal). Vergelijk je met het beeld dat een digicorder levert dan heb je geen verbetering, want dat kaartje + DVB-C ontvanger in de TV doet krek hetzelfde als een digicorder (behalve dat je geen harddisk meer hebt om op te nemen).
                Hier ben ik wat mee mijn perdolan heeft gewerkt
                Dus als ik het goed begrijp gaat er wel enige verbetering zijn in het beeld bij mijn ouders.
                Huis staat zo een 30 meter van de straat hebben een kabel hangen 4 meterkes hoog
                Zit al een versterker aan het huis maar nogmaals het beeld bij een voetbal wedstrijd zelfs de lijnen van de straat bij TV beelden van de tour zijn zat euhhh zig zag lol

Comment

Hier ben ik wat mee mijn perdolan heeft gewerkt
                  Dus als ik het goed begrijp gaat er wel enige verbetering zijn in het beeld bij mijn ouders.
                  Huis staat zo een 30 meter van de straat hebben een kabel hangen 4 meterkes hoog
                  Zit al een versterker aan het huis maar nogmaals het beeld bij een voetbal wedstrijd zelfs de lijnen van de straat bij TV beelden van de tour zijn zat euhhh zig zag lol
                  De CI+ module ontvangt de kanalen in digitale kwaliteit, je kan er zeker op rekenen dat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan analoog.
                  Met vriendelijke groet,
                  Caltson
                  Sander Photography Official website

Comment

De CI+ module ontvangt de kanalen in digitale kwaliteit, je kan er zeker op rekenen dat de beeldkwaliteit een stuk beter is dan analoog.

Bedankt nu weet ik al wat meer
                    Maar vraag mij nog altijd af waar ze het halen die 79€ die ik moet betalen als op de sites 69€ staat !!!!!
                    Is het 69 voor de CI+ module en 10 voor de smartcard ?

Comment

Die CI+ module ontvangt die kanalen niet. Dat doet de DVB-C ontvanger. Het enige wat die CI+ module doet is de beveiliging wegnemen.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Die CI+ module ontvangt die kanalen niet. Dat doet de DVB-C ontvanger. Het enige wat die CI+ module doet is de beveiliging wegnemen.
                        Zit dat dan al in de TV ingebakken of is dat enkel met digibox ????

Comment

Je tv heeft een module om kabel te ontvangen. Maar het signaal op die kabel is beveiligd door Telenet, en je tv leest dus wel dat signaal, maar kan eigenlijk niets weergeven zonder de juiste sleutel te hebben.

Daarom verkoopt Telenet nu die sleutel, oftewel die CI + module. Dat is gewoon de sleutel die de module ingebouwd in je tv nodig heeft om die signalen weer te kunnen geven.

Dus: DVB-C: zit reeds ingebouwd in je tv, en betekent dat je tv signalen over de kabel kan lezen en weergeven (als er geen beveiliging op zit, zoals dus de VRT); dit zowel HD als analoog
                          CI+: dit is de module die je nog moet in je tv steken en die enkel een sleutel bevat zodat de ingebouwde tv-module (DVB-C) het signaal onversleuteld kan weergeven; dus niet enkel de VRT, maar alle zenders die op de kabel zitten

Wat kan je nu dus al doen: steek de kabel in de DVB-C module van de tv: je zal dus de VRT in HD kunnen ontvangen
                          Wat kan je doen na aankoop van CI+: steek kabel in DVB-C, CI+ in de voorziene ruimte: dan kan je alle zenders in HD ontvangen

ps: lees HD als: de maximum resolutie die op de kabel gezet wordt voor die zender
                          pps: let op: er wordt hier dus niet meer gesproken over Digicorders. Voor de goede simpele orde: een digibox/-corder is dus eigenlijk een DVB-C module en CI+ module in één bakje los van je tv. Daar kan je dus ook oude tv's op aansluiten van het tijdperk dat een tv nog geen ingebouwde DVB-C had. Nogal simplistisch, maar zo kan je het vergelijken...
                          Last edited by ajuin; 5 juli 2013, 14:12.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Prima uitgelegd ajuin.

Ik heb een probleempje omdat ik in de gids van de TV niet alle zenders kan zien...
                            De kabel van Telenet gaat naar de digibox van Telenet.
                            Van die box gaat een kabel naar mijn HD-recorder.
                            Vanaf de HD-recorder een kabel naar de tv.
                            (kabel = normale coax)

Die 75 inbegrepen zenders zie ik niet allemaal via de EPG van de videorecorder.
                            En ook niet in de gids van de TV.

De gids (menu met die zenders) via de digibox is in orde dus ik kan alle zenders selecteren.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Prima uitgelegd ajuin.

Ik heb een probleempje omdat ik in de gids van de TV niet alle zenders kan zien...
                              De kabel van Telenet gaat naar de digibox van Telenet.
                              Van die box gaat een kabel naar mijn HD-recorder.
                              Vanaf de HD-recorder een kabel naar de tv.
                              (kabel = normale coax)

Die 75 inbegrepen zenders zie ik niet allemaal via de EPG van de videorecorder.
                              En ook niet in de gids van de TV.

De gids (menu met die zenders) via de digibox is in orde dus ik kan alle zenders selecteren.
                              Is vrees ik redelijk normaal : EPG werkt op het analoog signaal van Telenet, en dat zal ook het geval zijn voor de Tv-gids van je TV. Dus daar zal je enkel de zenders zien die analoog worden uitgezonden. Digitaal zijn er dat inderdaad meer, maar dat "begrijpt" de analoge tuner van je TV niet.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Is vrees ik redelijk normaal : EPG werkt op het analoog signaal van Telenet, en dat zal ook het geval zijn voor de Tv-gids van je TV. Dus daar zal je enkel de zenders zien die analoog worden uitgezonden. Digitaal zijn er dat inderdaad meer, maar dat "begrijpt" de analoge tuner van je TV niet.
                                Ah, dank u polleke
                                Toch kan ik bepaalde zenders in HD zien. Zoals één in HD, Canvas in HD.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X