Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
    Ben ook al heel de dag aan het zoeken naar meer info
    Komt maar mondjesmaat hier en daar in krantjes maar verder noppes niks nadda
    Belangrijk zou zijn voor mijn ouders een led tv met gewone analoge aansluiting is niet om aan te zien van de stommiteit .
    Was anders zinnes om een schotel van tv Vlaanderen te kopen en plaatsen maar weeral 2 AFTANDS bedieningen.
    Zouden ze nu ook niet met Belgacom met zoiets over de brug komen ??????
    En nog iets dat kaartje kan ik dat dan ook gebruiken in mijn tv op een andere kamer kost minder dan weer een digibox te moeten bij huren of kopen.
    Volg de link van gert007 en lees eens
    Dat ding is niet gemaakt voor de consumenten...
    En de Duitsers hebben nogal wat kritiek en dit zegt voor mij al veel.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Interessante discussie:

Comment

Ben ook al heel de dag aan het zoeken naar meer info
        Komt maar mondjesmaat hier en daar in krantjes maar verder noppes niks nadda
        Belangrijk zou zijn voor mijn ouders een led tv met gewone analoge aansluiting is niet om aan te zien van de stommiteit .
        Was anders zinnes om een schotel van tv Vlaanderen te kopen en plaatsen maar weeral 2 AFTANDS bedieningen.
        Zouden ze nu ook niet met Belgacom met zoiets over de brug komen ??????
        En nog iets dat kaartje kan ik dat dan ook gebruiken in mijn tv op een andere kamer kost minder dan weer een digibox te moeten bij huren of kopen.
        Voorlopig is de kans redelijk klein dat Belgacom met zo'n kaartje op de proppen zal komen. Het digitale TV gedeelte bij Belgacom werkt heel anders dan bij Telenet. Telenet zet alle zenders op de kabel, en daaruit kan je dan selecteren via de ontvanger. In principe is een DVB-C ontvanger dan voldoende (mocht het niet zijn dat de zenders versleuteld zijn). Bij Belgacom wordt enkel de zender die je bekijkt of opneemt doorgestuurd. Zappen via je TV is dan niet mogelijk...

Nu : voor elk probleem zijn oplossingen, maar ik vrees dat Belgacom die decoder nog even zal nodig hebben. Ze hebben er onlangs nog versie 5 van uitgebracht. Nu : de dag dat Belgacom een formaat gebruikt, waar een TV ook mee overweg kan, is dit ook wel opgelost. Maar met de huidige is dat nog niet het geval...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          dat zal volgens mij met zo'n CI+ kaartje niet lukken, aangezien men het nu al verhinderd dat je eender welk programma kan overzetten van je digirecorder naar een hd
          teleslet kennende zal men dus het opnemen via tv naar hd blokkeren (toch digitaal) mss dat je wel analoog programma's kan gaan opnemen maar dan ga je terug naar een ordinaire vhs recorder kwestie beeldkwaliteit gaan.
          Beste,

Met de CI+ module is het wél mogelijk op te nemen via eender welk toestel, als dit toestel het ondersteunt. Zelf heeft de CI+ module geen opnamacapaciteiten, dus zal de eindapparatuur bepalen of de persoon al dan wel of niet kan opnemen. Gaat dus wel.
          Doordat een CI+ module geen opslagcapaciteit heeft, kan men sowieso niet terugspoelen of opnemen via de module zélf. De module biedt alle beschikbare zenders aan maar in digitale kwaliteit in plaats van de analoge.

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          En hoe zit het dan met de maandelijkse kosten? Ik neem aan dat je die 10€ niet meer moet betalen.
          Je betaald buiten de eenmalige aankoop van de module (67 euro, als ik het goed voorheb), enkel het kabelabonnement, wat rond de 15 euro zit in Vlaanderen.

Mvg,
          Caltson
          Last edited by Caltson; 15 juni 2013, 00:16.
          Met vriendelijke groet,
          Caltson
          Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Thanks voor de link maar hier drammen ze wel door over opnemen en dat gebruiken mijn ouders toch nooit.
            Maar een ding is zeker ik kom er niet vanaf met die 69€ ik zal nog eens 50€ moeten opleggen om dat te activeren.
            Toen indertijd ik telenet aanvroeg kwamen ze iets plaatsen (de modem) en aan het kastje buiten werd iets afgehaald wat weet ik niet.
            Maar denk dat dat met mijn ouders ook nog moet gebeuren dat er nog iets uit dat kastje moet.

En Theo zoals ik al eerder melde het is enkel de bedoeling om de beeldkwaliteit te verbeteren,
            nu met dat analoog signaal is het zonde van het tv toestel dat je dan maar gebruikt op 10% van zijn kunnen.
            Ze zijn gek op koers vooral wielrennen zoals de rittenkoersen en de grote rondes en natuurlijk veldrijden (fan van Sven Nijs )

Daarom ook dat ik nog twijfel of ik niet beter ben met TV Vlaanderen schotel te laten plaatsen.
            Ze hebben die 75 zenders niet nodig enkel de Nederlandstalige zenders vooral sporza (canvas) VRT en de NED 1 tot 3
            Want ze zijn beiden voorbij de 85jaar leefgrens en ze gaan slapen om 21.00 uur, ze spreken alleen VLAAMS (abn dat kennen ze niet)dus die anderstalige zenders das voor de show
            Enige wat mijn vader vroeg was kan ik op die tv ook naar films kijken en volledig afzien
            Als ze ze ooit eens uitzenden voor dat uur, waarop ik nu sommige van mijn DVD op een USB stick zet zodat ie ze ook eens kan zien voor hij gaat slapen.
            Daarom dat dit kaartje wel eens wat kon zijn voor ouderen onder ons of zelfs voor een tweede TV toestel om daar ook digitaal te kunnen kijken.

Comment

Thanks voor de link maar hier drammen ze wel door over opnemen en dat gebruiken mijn ouders toch nooit.
              Maar een ding is zeker ik kom er niet vanaf met die 69€ ik zal nog eens 50€ moeten opleggen om dat te activeren.
              Toen indertijd ik telenet aanvroeg kwamen ze iets plaatsen (de modem) en aan het kastje buiten werd iets afgehaald wat weet ik niet.
              Maar denk dat dat met mijn ouders ook nog moet gebeuren dat er nog iets uit dat kastje moet.

En Theo zoals ik al eerder melde het is enkel de bedoeling om de beeldkwaliteit te verbeteren,
              nu met dat analoog signaal is het zonde van het tv toestel dat je dan maar gebruikt op 10% van zijn kunnen.
              Ze zijn gek op koers vooral wielrennen zoals de rittenkoersen en de grote rondes en natuurlijk veldrijden (fan van Sven Nijs )

Daarom ook dat ik nog twijfel of ik niet beter ben met TV Vlaanderen schotel te laten plaatsen.
              Ze hebben die 75 zenders niet nodig enkel de Nederlandstalige zenders vooral sporza (canvas) VRT en de NED 1 tot 3
              Want ze zijn beiden voorbij de 85jaar leefgrens en ze gaan slapen om 21.00 uur, ze spreken alleen VLAAMS (abn dat kennen ze niet)dus die anderstalige zenders das voor de show
              Enige wat mijn vader vroeg was kan ik op die tv ook naar films kijken en volledig afzien
              Als ze ze ooit eens uitzenden voor dat uur, waarop ik nu sommige van mijn DVD op een USB stick zet zodat ie ze ook eens kan zien voor hij gaat slapen.
              Daarom dat dit kaartje wel eens wat kon zijn voor ouderen onder ons of zelfs voor een tweede TV toestel om daar ook digitaal te kunnen kijken.

Zolang zij minstens één dienst hebben van Telenet moet je toch geen activatie betalen? Deze is alleen van toepassing als je nog geen internet, telefonie of digitale tv hebt.
              Met vriendelijke groet,
              Caltson
              Sander Photography Official website

Comment

En een schotel heeft ook zijn nadelen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  En een schotel heeft ook zijn nadelen.
                  vooral vliegende schotels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    vooral vliegende schotels
                    Yep, vooral de koude schotel met "tomatten", "heps" en "miejemenaize"

(slecht weer kan een rol spelen + een hoop zenders van goede kwaliteit die de ouders van Bompie geen fluit interesseren )
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Yep, vooral de koude schotel met "tomatten", "heps" en "miejemenaize"

(slecht weer kan een rol spelen + een hoop zenders van goede kwaliteit die de ouders van Bompie geen fluit interesseren )
                      Maar dat eten we graag bij ons ouders thuis een (plat Vlaams) ''KOU PLA"

Ze hebben niks van telenet tenzij je het analoge signaal van de kabel wel als telenet beschouwd.
                      Tel is van de Belgacom en internet was datte voor iets kan je dat opeten bij die kou pla???
                      Je moet ook weten dat de kabel er nog maar is sinds 2000 geloof ik
                      Darvoor was er een grote paal in de tuin met een wirwar van antennes op voor de ontvangst.
                      Nu is die paal omgevormd tot een kado van mij een wind meter (kado van de kerkraad van een oude kapel )
                      Dus der staat nu een haan op

Zal wel effe wachten en alles goed bekijken alvorens ik iet aankoop voor hun 60 ste huwelijksverjaardag na de zomer dit jaar

Comment

Ik heb naast TVV (sinds 2008) ook TN digitale TV sinds januari.

Wat mist TVV? Een EPG zoals Telenet, die is echt schitterend en snel. Elk toestel heeft een eigen interpretatie van een EPG en mijn Homecast is niet zo goed als TN. Ik heb 1x een paar uur geen TV gehad in al die jaren en dat was bij onweer, mogelijks zouden het er meer kunnen geweest zijn maar ben nogal veel onderweg. Sinds ik TN heb was ik ook al eens anderhalve dag zonder TN en wel omdat er een slecht stuk kabel zat op de hoofdleiding in de straat die het TV signaal verstoorde. Gek genoeg wel nog steeds internet maar met een iets lagere snelheid.

Ik kijk graag naar UK zenders en dan is TVV onovertroffen. Ik heb ook de indruk dat HD een mooiere kwaliteit heeft op TVV maar dat is subjectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Ik kijk graag naar UK zenders en dan is TVV onovertroffen. Ik heb ook de indruk dat HD een mooiere kwaliteit heeft op TVV maar dat is subjectief.
                          Waarom TVV als je graag naar UK zenders kijkt? TVV zit op astra 19.2. Alle UK zenders zitten op astra 28.2. Je mist dan wel alle Vlaamse zenders, maar vermits je Telenet hebt ...
                          Ik heb een schotel liggen van de vorige woning, maar heb geen zin om te boren in dit huurhuis. Het zal dus nog even duren voor ik weer een schotel hang. Voorlopig behelp ik me met http://www.bbc.co.uk/iplayer/ na het installeren van https://mediahint.com/
                          Ik heb een aflevering van the voice gemist daar. Mijn voorkeur gaat uit naar Holly Willoughby sorry An Lemmens!

HD op schotel lijkt mij wat zachter. Daar wordt meestal op 1080i uitgezonden. TVV is 720p dacht ik.

Comment

Maar dat eten we graag bij ons ouders thuis een (plat Vlaams) ''KOU PLA"

Ze hebben niks van telenet tenzij je het analoge signaal van de kabel wel als telenet beschouwd.
                            Tel is van de Belgacom en internet was datte voor iets kan je dat opeten bij die kou pla???
                            Je moet ook weten dat de kabel er nog maar is sinds 2000 geloof ik
                            Darvoor was er een grote paal in de tuin met een wirwar van antennes op voor de ontvangst.
                            Nu is die paal omgevormd tot een kado van mij een wind meter (kado van de kerkraad van een oude kapel )
                            Dus der staat nu een haan op

Zal wel effe wachten en alles goed bekijken alvorens ik iet aankoop voor hun 60 ste huwelijksverjaardag na de zomer dit jaar
                            In Limburg hadden we al kabel in 1988.
                            Ben toen in mijn appartement getrokken.
                            Sinds wanneer het digitaal signaal er is, weet ik niet.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Waarom TVV als je graag naar UK zenders kijkt? TVV zit op astra 19.2. Alle UK zenders zitten op astra 28.2. Je mist dan wel alle Vlaamse zenders, maar vermits je Telenet hebt ...
                              ....
                              Ik heb 3 LNB's en dit voor de Astra 1, 2 en 3

Comment

Van die zo gezegde 75 inbegrepen zenders is er idd. niet veel soeps bij
                                Soeps niet, soaps daarentegen.

Comment

Working...
                                X