Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet lanceert 'tv met een kaartje

    Telenet biedt zijn kabelklanten vanaf 24 juni een nieuwe mogelijkheid aan om digitaal televisie
    te kijken zonder een decoder te moeten huren. Het gaat om een CI+ module, een "kaartje"
    dat in moderne televisietoestellen past. Dat meldt de Mechelse kabelaar donderdag.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Telenet biedt zijn kabelklanten vanaf 24 juni een nieuwe mogelijkheid aan om digitaal televisie
    te kijken zonder een decoder te moeten huren. Het gaat om een CI+ module, een "kaartje"
    dat in moderne televisietoestellen past. Dat meldt de Mechelse kabelaar donderdag.
    en met die CI+ module kan men perfect beperken dat men reclame doorspoelt en nog een hele boel beperkingen.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      en met die CI+ module kan men perfect beperken dat men reclame doorspoelt en nog een hele boel beperkingen.
      http://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
      Dat kan evengoed met de decoders die ze anders gebruiken...
      Ik ben nog altijd voorstander van het "oude" INDI systeem : alle digitale zenders die standaard zijn waren daar te bekijken zonder decoder (dus gewoon via die DVB-C ontvanger in je televisie). Enkel de bij te betalen zenders waren versleuteld, en daar had je dan wel je decoder voor nodig.
      Nu : Telenet is too late, want ondergetekende is al bijna een jaar elders...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

        Ze lopen idd 10 jaar achter op de feiten, in de buurlanden was dit al langer mogelijk.
        Maar ook al is dit een kleine verbetering dat je die stome klot.bak niet meer nodig hebt, je zit nog steeds beperkt tot het bekijken van 1 stream.
        Ik gebruik nu 2 VCRs en een PVR + een HTPC en bij momenten staan die allemaal op te nemen van analoog.
        Vergeet het maar dat je dat gaat doen met hun gesloten systeem.

        Naargja, de toekomst is IPtv en dan zijn we terug vrij van de monopolisten die zich enkel nog gaan kunnen beperken tot het leveren van breedband internet. Maarja, voorlopig proberen ze natuurlijk de markt in de greep te houden om de koe goed te kunnen melken.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

          Wel ik ben zinnens dat kaartje te kopen voor mijn ouders.
          Enige post waar zij op kijken is VRT, Canvas of NED 1,2 en 3
          De reclame zenders enkel en alleen als er voetbal of koers op is anders kijken ze er toch niet naar.
          Hun TV is deze http://www.philips.be/c/televisie/70...D4.app101-drp3
          Deze heeft die aansluiting dus

          Dus opnemen doorspoelen enz... dat gebruiken ze toch niet.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Ik gebruik nu 2 VCRs en een PVR + een HTPC en bij momenten staan die allemaal op te nemen van analoog.
            Heb jij dagen van 48 uur om dat allemaal ooit eens te bekijken ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Heb jij dagen van 48 uur om dat allemaal ooit eens te bekijken ?
              Je zou het je afvragen... Ik heb ook zo'n decoder, en na 1 jaar opnames zit die nog altijd niet vol (en heb nog niets gewist...). Denk dat het nu een dikke maand geleden is dat ik nog iets opgenomen heb : er zijn interessanter dingen dan die TV...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                En hoe zit het dan met de maandelijkse kosten? Ik neem aan dat je die 10€ niet meer moet betalen.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  En hoe zit het dan met de maandelijkse kosten? Ik neem aan dat je die 10€ niet meer moet betalen.
                  Klopt : eenmalige aankoopkost van dat kaartje. Ze kunnen moeilijk huur aanrekenen voor een toestel dat je niet hebt (hoewel : bij Telenet kunnen ze veel...). En uiteraard nog het kabelabonnement.
                  Heb trouwens onlangs gemerkt dat ze de meeste prijzen van dat kabelabonnement gelijk hebben getrokken. In de oude INDI-regio's was dat abonnement goedkoper (een 12€ i.p.v. 15€ in de "telenetstreken"). bv. Harelbeke was goedkoper dan Kortrijk dat 5 km. verder ligt...
                  Heb gemerkt dat ze dat nu gelijk hebben getrokken : uiteraard nu overal de duurste prijs .
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Denk dat het nu een dikke maand geleden is dat ik nog iets opgenomen heb : er zijn interessanter dingen dan die TV...
                    Ik heb sinds september vorig jaar geen kabel meer. En wat een verademing het is om eens iets anders te doen ondertussen.

                    Er waren zelfs geen handvol programma's meer die écht interessant waren. Buiten Reyers Laat, kan ik me er geen meer bedenken.
                    Enfin, het schept tijd voor andere dingen dus: hobbies, sport, lezen, in de tuin werken,...
                    Terwijl je anders na het eten plots in de sofa ploft en al zappend er niet meer uitkomt tot je moe bent en wil gaan slapen. NEEN, nooit meer.

                    Onlangs op vakantie geweest, en daar had ik plots terug kabeltv... En na 2 avonden terug van de tv te profiteren, vroegen we ons af waarmee we eigenlijk bezig waren onze tijd te verdoen, zo'n zever altijd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Ik heb sinds september vorig jaar geen kabel meer. En wat een verademing het is om eens iets anders te doen ondertussen.

                      Er waren zelfs geen handvol programma's meer die écht interessant waren. Buiten Reyers Laat, kan ik me er geen meer bedenken.
                      Enfin, het schept tijd voor andere dingen dus: hobbies, sport, lezen, in de tuin werken,...
                      Terwijl je anders na het eten plots in de sofa ploft en al zappend er niet meer uitkomt tot je moe bent en wil gaan slapen. NEEN, nooit meer.

                      Onlangs op vakantie geweest, en daar had ik plots terug kabeltv... En na 2 avonden terug van de tv te profiteren, vroegen we ons af waarmee we eigenlijk bezig waren onze tijd te verdoen, zo'n zever altijd
                      Van die zo gezegde 75 inbegrepen zenders is er idd. niet veel soeps bij
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                        Binnenkort ga ik verhuizen en ik denk toch zo een CI+ kaartje te gaan nemen. Maar één afstandsbediening meer en weg dat kastje, alhoewel de nieuwe digibox en afstandsbediening er erg chique uitzien.

                        Wat ik me afvraag. De meeste tv's kan je opnemen via externe harde schijf, kan je dan ook zoals nu een hele reeks van een programma opnemen of kan je alleen op het moment zelf opnemen. Als dit kan dan heeft een digibox eigenlijk geen meerwaarde niet meer, alleen pauzeren hou je dan nog over.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Binnenkort ga ik verhuizen en ik denk toch zo een CI+ kaartje te gaan nemen. Maar één afstandsbediening meer en weg dat kastje, alhoewel de nieuwe digibox en afstandsbediening er erg chique uitzien.

                          Wat ik me afvraag. De meeste tv's kan je opnemen via externe harde schijf, kan je dan ook zoals nu een hele reeks van een programma opnemen of kan je alleen op het moment zelf opnemen. Als dit kan dan heeft een digibox eigenlijk geen meerwaarde niet meer, alleen pauzeren hou je dan nog over.
                          Ik heb een digicorder (50€ - refurbished - kan je niet meer KOPEN)
                          Heb ook een videorecorder voor opnames die ik wil bewaren.
                          Opnemen kan ik dus met deze videorecorder plus die digicorder.

                          Rechtstreeks opnemen vanaf de tv naar externe harde schijf gaat idd. via USB: de opname kan je bekijken en&of wissen
                          Nadeel: niet alle zenders zijn beschikbaar omdat ze gecodeerd zijn.

                          Verder snap ik nog niet wat het CI+ kaartje kan en niet kan.
                          Ik vind (nog) niets op de site van Telenet.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik heb een digicorder (50€ - refurbished - kan je niet meer KOPEN)
                            Heb ook een videorecorder voor opnames die ik wil bewaren.
                            Opnemen kan ik dus met deze videorecorder plus die digicorder.

                            Rechtstreeks opnemen vanaf de tv naar externe harde schijf gaat idd. via USB: de opname kan je bekijken en&of wissen
                            Nadeel: niet alle zenders zijn beschikbaar omdat ze gecodeerd zijn.

                            Verder snap ik nog niet wat het CI+ kaartje kan en niet kan.
                            Ik vind (nog) niets op de site van Telenet.
                            Ben ook al heel de dag aan het zoeken naar meer info
                            Komt maar mondjesmaat hier en daar in krantjes maar verder noppes niks nadda
                            Belangrijk zou zijn voor mijn ouders een led tv met gewone analoge aansluiting is niet om aan te zien van de stommiteit .
                            Was anders zinnes om een schotel van tv Vlaanderen te kopen en plaatsen maar weeral 2 AFTANDS bedieningen.
                            Zouden ze nu ook niet met Belgacom met zoiets over de brug komen ??????
                            En nog iets dat kaartje kan ik dat dan ook gebruiken in mijn tv op een andere kamer kost minder dan weer een digibox te moeten bij huren of kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Binnenkort ga ik verhuizen en ik denk toch zo een CI+ kaartje te gaan nemen. Maar één afstandsbediening meer en weg dat kastje, alhoewel de nieuwe digibox en afstandsbediening er erg chique uitzien.

                              Wat ik me afvraag. De meeste tv's kan je opnemen via externe harde schijf, kan je dan ook zoals nu een hele reeks van een programma opnemen of kan je alleen op het moment zelf opnemen. Als dit kan dan heeft een digibox eigenlijk geen meerwaarde niet meer, alleen pauzeren hou je dan nog over.
                              dat zal volgens mij met zo'n CI+ kaartje niet lukken, aangezien men het nu al verhinderd dat je eender welk programma kan overzetten van je digirecorder naar een hd
                              teleslet kennende zal men dus het opnemen via tv naar hd blokkeren (toch digitaal) mss dat je wel analoog programma's kan gaan opnemen maar dan ga je terug naar een ordinaire vhs recorder kwestie beeldkwaliteit gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X