Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet lanceert 'tv met een kaartje

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Soeps niet, soaps daarentegen.
    Heb de soaps (serie) van charmed, De Kampioenen enz... al een keer of 4 gezien mag al iets anders worden.
    Waarom niet terug in de tijd en Bonanza of High Chaparal terug op tv dat begrijp ik niet.
    Manolito die grote bandieto

Zijn de VRT, Canvas en de Ned op een astra te ontvangen of enkel met tv Vlaanderen als ik naar schotels ga???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Heb de soaps (serie) van charmed, De Kampioenen enz... al een keer of 4 gezien mag al iets anders worden.
      Waarom niet terug in de tijd en Bonanza of High Chaparal terug op tv dat begrijp ik niet.

Zijn de VRT, Canvas en de Ned op een astra te ontvangen of enkel met tv Vlaanderen als ik naar schotels ga???
      Die oudere reeksen zouden inderdaad hogere kijkcijfers halen denk ik ook.

Wat TV Vlaanderen betreft, ik ken er véél meer die hun schotel de laatste twee jaar op zolder hebben gelegd,
      dan dat ik er ken die tegenwoordig nog een schotel hebben gezet.

Gebruikers hier zullen je wel kunnen informeren wat je nog op de schotel kan ontvangen, maar ik hoor uit verschillende bronnen
      dat het ook niet veel soeps meer is, zelf heb ik sinds jaren zelf geen schotel meer staan, met netwerken zoals Telenet en Belgacom
      heb je dat in het grootste deel van België niet echt nodig, tenzij je ergens woont waar geen kabel voorhanden is, of als je je TV Vlaanderen
      ook in een buitenverblijf, caravan of mobilhome gebruikt.
      In landen zoals Frankrijk Bv. is dat ook een ander verhaal.

Comment

The Texas Rangers.... ken je die nog?
        De Collega's vond ik ook goed.
        Hilaire Baconfoy en Tienpondt...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

ben content van Telenet met de nieuwe interface op HD Digicorder (ben een tester)
          met dat kaartje kan je niet opnemen, is dus alleen maar goed ter vervanging van digibox
          en soms ne keer goe van je oren maken, levert soms wel iets op
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            ben content van Telenet met de nieuwe interface op HD Digicorder (ben een tester)
            met dat kaartje kan je niet opnemen, is dus alleen maar goed ter vervanging van digibox
            en soms ne keer goe van je oren maken, levert soms wel iets op

Effe upstairs sturen

Goe van uw oren maken heeft gevolg dat ik nu nog niet kan kijken naar wat ik wil tussen 17.00uur en 18.00 uur.
            Vrouw pakt 2 dingen op en kijkt naar een derde dat ze ook weer volgt
            Daarom moet ik maar op de pc wat kijken

Maar is er al iemand die dit kaartje heeft ???
            Want het kost blijkbaar 79€ bij telenet waar eerst 69€ was vermeld ze slagen op per minuut geloof ik
            En zoals ik al melde het is enkel om mooi beeld te verkrijgen opnemen niet nodig voor mijn ouders.
            Als ik nu daar naar een voetbal wedstrijd kijk zijn de lijnen zo gekarteld dat het pijn doet aan de ogen zigzag strepen
            Daarom kaartje zou de uitkomst bieden voor hun.

Comment

Ik heb het volledige topic niet gelezen maar had nog graag eens doorverwezen naar het volgende topic van userbase: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=32263
              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Effe upstairs sturen

Goe van uw oren maken heeft gevolg dat ik nu nog niet kan kijken naar wat ik wil tussen 17.00uur en 18.00 uur.
                Vrouw pakt 2 dingen op en kijkt naar een derde dat ze ook weer volgt
                Daarom moet ik maar op de pc wat kijken

Maar is er al iemand die dit kaartje heeft ???
                Want het kost blijkbaar 79€ bij telenet waar eerst 69€ was vermeld ze slagen op per minuut geloof ik
                En zoals ik al melde het is enkel om mooi beeld te verkrijgen opnemen niet nodig voor mijn ouders.
                Als ik nu daar naar een voetbal wedstrijd kijk zijn de lijnen zo gekarteld dat het pijn doet aan de ogen zigzag strepen
                Daarom kaartje zou de uitkomst bieden voor hun.
                Heb zelf de CI+ module, werkt perfect en de kwaliteit ziet er evenwaardig uit als de HD-Digicorder.
                Met vriendelijke groet,
                Caltson
                Sander Photography Official website

Comment

Ik heb gebeld met telenet en de prijs van een CI+ module is 69€. Kabel moet je wel betalen.
                  En je kan ook opnames programmeren op een usb harde schijf.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
                    Heb zelf de CI+ module, werkt perfect en de kwaliteit ziet er evenwaardig uit als de HD-Digicorder.
                    Uiteraard is de beeldkwaliteit hetzelfde : die CI+ module zorgt er enkel voor dat de beveiliging die Telenet op het digitaal signaal zet, weggenomen wordt. Enkel de VRT's zijn trouwens niet beveiligd...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Uiteraard is de beeldkwaliteit hetzelfde : die CI+ module zorgt er enkel voor dat de beveiliging die Telenet op het digitaal signaal zet, weggenomen wordt. Enkel de VRT's zijn trouwens niet beveiligd...
                      ????
                      Kan je dan vrt HD niet ontvangen of wat bedoel je ?

Comment

????
                        Ik snap het ook niet

"de beveiliging wordt weggenomen en enkel de VRT's zijn trouwens niet beveiligd".
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik snap het ook niet

"de beveiliging wordt weggenomen en enkel de VRT's zijn trouwens niet beveiligd".
                          Eenvoudig toch. Voor VRT moet je geen kaartje hebben want die hebben geen encryptie.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Eenvoudig toch. Voor VRT moet je geen kaartje hebben want die hebben geen encryptie.
                            Dat is ook waar
                            En opnemen op een externe schijf gaat dus ook kunnen. Maar hoe werkt dat dan?
                            En wat kan je dan met die opnames doen? Enkel bekijken en wissen vermoed ik.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

????
                              Wat heeft HD daar mee te maken ? Elke recente TV bevat een DVB-C ontvanger die perfect HD kan ontvangen. Telenet versleutelt alle uitzendingen behalve de VRT-zenders. Als je wil kijken moeten die eerst ontsleuteld worden via die CI+ module, en dan worden die gewoon weergegeven. Die CI-module zorgt dus niet voor een beter of slechter beeld...
                              In het oude INDI tijdperk waren alle zenders niet versleutelt, behalve die waarvoor je een bijkomend abonnement moest nemen. Dan had je dus gewoon zo geen CI+ module nodig (toch niet voor de "gewone" zenders), wat dus een veel handiger systeem was... Nu vinden ze het nodig de mensen nog eens 69€ uit de zakken te rollen.
                              Normaal is het trouwens ook zo dat die CI+ module ook nodig is om opnames weer te geven. Of het zo werkt bij Telenet weet ik niet. Dus je kan misschien op je TV wel een USB harddisk aansluiten voor opnames, maar diezelfde harddisk aansluiten op je PC en dan de inhoud bekijken zal normaal niet lukken.
                              Last edited by polleke_cgc; 3 juli 2013, 18:38.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Wat heeft HD daar mee te maken ? Elke recente TV bevat een DVB-C ontvanger die perfect HD kan ontvangen. Telenet versleutelt alle uitzendingen behalve de VRT-zenders. Als je wil kijken moeten die eerst ontsleuteld worden via die CI+ module, en dan worden die gewoon weergegeven. Die CI-module zorgt dus niet voor een beter of slechter beeld...
                                In het oude INDI tijdperk waren alle zenders niet versleutelt, behalve die waarvoor je een bijkomend abonnement moest nemen. Dan had je dus gewoon zo geen CI+ module nodig (toch niet voor de "gewone" zenders), wat dus een veel handiger systeem was... Nu vinden ze het nodig de mensen nog eens 69€ uit de zakken te rollen.
                                Normaal is het trouwens ook zo dat die CI+ module ook nodig is om opnames weer te geven. Of het zo werkt bij Telenet weet ik niet. Dus je kan misschien op je TV wel een USB harddisk aansluiten voor opnames, maar diezelfde harddisk aansluiten op je PC en dan de inhoud bekijken zal normaal niet lukken.
                                Voilà
                                (laatste zin dus)
                                Met module zal je wel wat stroom uitsparen omdat de box wegvalt
                                En mijn HD-recorder zal ik laten staan en gebruiken.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X