Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry maar ik moet even ventileren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sorry maar ik moet even ventileren

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wie rijdt nu verdikke nog met een auto waar bougiekabels in zitten.
    Je loopt achter Paul....
    Winterbougiekabels dan nog wel
    Enfin, mijn vrouw is nu rondjes aan het rijden in de buurt en ik zie haar al voor de derde keer passeren. Zal wel OK zijn denk ik.
    Maar het deurslotmechanisme aan de chauffeurskant is nu kapot . Slot eruit gesloopt en inmiddels gerepareerd. Alleen nog terug steken.
    Maar het mooiste heb ik nog niet verteld, waar ik de Benz heb achtergelaten stonden de garagepoorten open. Daarin een BMW X7 (of zoiets) en een Maserati. Daarnaast mijn oude Benz. Die vent keek niet zo vrolijk......
    Vrouw passeerde intussen al voor de 4e keer, dus dat zit wel snor voor morgen.
    Ah, ze is weer thuis. 5x rond de blok.

    Vervolg van het verhaal : zelf eens mee gereden : draait onregelmatig. 3 keer stil gevallen .

    Verder vervolg : verdoemme, net ontdekt dat de bougies het laatst in 2008 zijn vervangen. Hij koelt nu af, benieuwd wat ik ga zien.
    Altijd tegen vrouw gezegd : je moet dat papiertje met data en km in de gaten houden (ik rij nooit met die Golf). Nog een geluk dat we al 32 jaar getrouwd zijn

    Comment


    • #17
      Re: Sorry maar ik moet even ventileren

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Winterbougiekabels dan nog wel
      Enfin, mijn vrouw is nu rondjes aan het rijden in de buurt en ik zie haar al voor de derde keer passeren. Zal wel OK zijn denk ik.
      Maar het deurslotmechanisme aan de chauffeurskant is nu kapot . Slot eruit gesloopt en inmiddels gerepareerd. Alleen nog terug steken.
      Maar het mooiste heb ik nog niet verteld, waar ik de Benz heb achtergelaten stonden de garagepoorten open. Daarin een BMW X7 (of zoiets) en een Maserati. Daarnaast mijn oude Benz. Die vent keek niet zo vrolijk......
      Vrouw passeerde intussen al voor de 4e keer, dus dat zit wel snor voor morgen.
      Ah, ze is weer thuis. 5x rond de blok.

      Vervolg van het verhaal : zelf eens mee gereden : draait onregelmatig. 3 keer stil gevallen .

      Verder vervolg : verdoemme, net ontdekt dat de bougies het laatst in 2008 zijn vervangen. Hij koelt nu af, benieuwd wat ik ga zien.
      Altijd tegen vrouw gezegd : je moet dat papiertje met data en km in de gaten houden (ik rij nooit met die Golf). Nog een geluk dat we al 32 jaar getrouwd zijn
      Jullie doen zeker een wedstrijdje om ter langst met een wagen bijhouden ? Hier is ook nog een tank van een Mercedes 500SL van 1993. Mijn vrouw wil die niet vervangen. Ik vrees alleen, als ze dat dan toch zal moeten doen, ze hopeloos zal verdwalen in de elektronica van tegenwoordig.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Sorry maar ik moet even ventileren

        Bougies gaan nooit allemaal tegelijk stuk, de motor kan wel minder vermogen leveren als er eentje niet meer werkt, maar stilvallen zal die daardoor normaalgezien niet doen.
        Onregelmatig draaien kan die dan wel doen, maar ik denk dat je best eerst de distributiekap en de rotor vervangt.
        Er kan natuurlijk ook ergens gewoon een draad van de ontsteking los zitten, en dan is het moeilijker om de fout op te sporen.

        De bougies van mijn Clio zijn op 12 jaar nog maar 1 keer vervangen (die zitten er nu zo'n 6 jaar in).
        Normaalgezien zou ik dit jaar de distributieriem moeten laten vervangen, dat moet elke 6 jaar of om de 60.000km (60.000km heb ik er nog niet mee gereden, maar de riem is wel even oud als de bougies).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Sorry maar ik moet even ventileren

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Bougies gaan nooit allemaal tegelijk stuk, de motor kan wel minder vermogen leveren als er eentje niet meer werkt, maar stilvallen zal die daardoor normaalgezien niet doen.
          Onregelmatig draaien kan die dan wel doen, maar ik denk dat je best eerst de distributiekap en de rotor vervangt.
          Er kan natuurlijk ook ergens gewoon een draad van de ontsteking los zitten, en dan is het moeilijker om de fout op te sporen.

          De bougies van mijn Clio zijn op 12 jaar nog maar 1 keer vervangen (die zitten er nu zo'n 6 jaar in).
          Normaalgezien zou ik dit jaar de distributieriem moeten laten vervangen, dat moet elke 6 jaar of om de 60.000km (60.000km heb ik er nog niet mee gereden, maar de riem is wel even oud als de bougies).
          De bougiekabels waren de originele, dus 22 jaar oud of zo. Bougies zagen er ook niet te goed uit, maar zoals je zegt zijn dit gebreken die zich aankondigen. Bij de Golf valt alles opeens uit. Ik had hier nog kabels en bougies liggen die recent waren, gisterenavond laat nog verwisseld maar nog niet geprobeerd. Het heeft imho te maken met het warmlopen van een onderdeel, ik begin meer en meer te denken aan de Hall-sensor. Had ik ook eens bij mijn Kawa. Na 14 km vielen twee cilinders plots uit. Na voldoende afkoelen draaiden ze weer alle 6. Na lang zoeken toch gevonden : een van de drie Hall-sensoren kreeg toen hij warm werd een open circuit. De Mazda van mijn dochter viel ook soms plots compleet uit. Daar had ik rap in de gaten dat er iets niet klopte toen de stroboscoop flitste terwijl het contact aan stond en de motor niet draaide. Was ook de Hall-sensor in combinatie met het blokje dat de pulsen versterkt en naar de primair van de bobine zendt. Gewoon : willekeurige kuren. Stilvallen, opnieuw starten, alles OK, een eind verder hetzelfde, soms met een korte pauze soms duurde het langer, daar zat nu eens geen echte logica achter.
          Bij de Merc begin ik aan de benzinepomp te denken die onvoldoende druk levert, maar hoe dat zomaar opeens kan komen is me een raadsel, het viel me wel op dat hij de laatste tijd luidruchtiger draaide. Ik heb alle drukwaarden liggen, zou dat een idee zijn om te meten met een gewone manometer voor water ?
          Straks nog eens met hangende oortjes bij die Maserati-meneer om te vragen als ik nog eens mag proberen, de garagist (waar ik ooit één keer ben naartoe geweest omdat ik geen tijd en geen zin had om het zelf te doen sluit binnen een halfuur).

          Comment


          • #20
            Re: Sorry maar ik moet even ventileren

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Jullie doen zeker een wedstrijdje om ter langst met een wagen bijhouden ? Hier is ook nog een tank van een Mercedes 500SL van 1993. Mijn vrouw wil die niet vervangen. Ik vrees alleen, als ze dat dan toch zal moeten doen, ze hopeloos zal verdwalen in de elektronica van tegenwoordig.
            Man, man, maar dat zijn nog van die ijzeren Mercedessen zoals ze ze tegenwoordig niet meer maken. Dat is op je ingesleten. Je vrouw heeft volledig gelijk, dat zou gelijk staan met verraad .
            Mijn Golf 1 GTi van 1982 gaat hier ook nooit weg.

            Comment


            • #21
              Re: Sorry maar ik moet even ventileren

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Man, man, maar dat zijn nog van die ijzeren Mercedessen zoals ze ze tegenwoordig niet meer maken.
              Zoals reeds gezegd Paul 10 cent per kilo.

              Het viel me wel op dat hij de laatste tijd luidruchtiger draaide.
              Luidruchtiger draaien door een benzinepomp, dan moet ze al redelijk haperen, welk geluid was dat dan Paul?
              Als ik bij een Mercedes benzine hoor van luidruchtig draaien, zou ik eerst en vooral denken aan valse lucht
              ergens aan de inlaat, zit er op je inlaatcollector geen slang naar de carterontluchting die kapot is?

              Comment


              • #22
                Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht


                Mercedes en Golf hier rijden al heel lang probleemloos (op een koppakking na).
                Vrouw gaat deze morgen met de Benz naar een patiëntje, alles normaal, als ze weer wil vertrekken wil de motor starten maar slaat direct weer af. Probleem dus.
                Belt mij op, ik ga haar halen met de Golf, halverwege houdt die er ook wel opeens mee op zeker. Ik smijt de luchtfilter er uit en alles is back to normal. Bij het terugkeren : weer opeens gedaan, maar nu geen leven meer in te krijgen. Dit alles binnen het kwartier. Moest je erom doen, het zou niet lukken
                En zeggen dat die auto's pas 21 en 22 jaar oud zijn, vanavond vertrekken er twee boze mails

                Ik vermoed dat het probleem bij de Benz een benzineprobleem (injectie dus), veroorzaakt door één of andere sensor, begin maar te zoeken .
                Bij de Golf denk ik eerst aan een electrisch probleem, met een Golf 2 op benzine kan dit enkel de Hall sensor zijn of het hoogspanningsgenerator (aan de bobine denk ik niet meteen, ik bedoel het stukje dat de Hall signalen versterkt en naar de bobine stuurt) die bij verwarmen uitvallen. Of vergeet ik nu iets ? Iemand een idee ?

                Gelukkig is mijn dochter op reis en kan ik haar auto gebruiken om de Golf tot hier te slepen maar ik ga hem eerst laten afkoelen, grote kans dat hij weer aanslaat.

                Vanmorgen begon de laptop ook al tekenen te vertonen van Alzheimer en is de waterpomp van de wasmachine beginnen lekken. Ik ben niet bijgelovig maar mijn camera durf ik momenteel niet meer aan te raken.

                Halverwege de wandeling terug worden we toevallig opgepikt door twee vrienden die ons passeerden. Ze hebben zich een breuk gelachen. Ik heb ze bezworen om te zwijgen maar ik ken ze....een ervan is een grote eierboer uit Wingene, iemand hier op het forum die met broedmachines is vertrouwd zal wel weten over wie ik heb. Zijn voornaam is Louis. Need I say more ????

                Mijn reputatie hier in het dorp is compleet om zeep.

                Ik denk dat ik mijn bed kruip en er voor komende woensdag niet meer uit kom.

                Paul
                Hier kan je ook aan info geraken.

                Comment


                • #23
                  Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Luidruchtiger draaien door een benzinepomp, dan moet ze al redelijk haperen, welk geluid was dat dan Paul?
                  Als ik bij een Mercedes benzine hoor van luidruchtig draaien, zou ik eerst en vooral denken aan valse lucht
                  ergens aan de inlaat, zit er op je inlaatcollector geen slang naar de carterontluchting die kapot is?
                  Abnormaal luid zoemen. Normaal gesproken moet bij het aanzetten van het contact de electrische pomp beginnen draaien en vervolgens na een seconde of zo afslaan als je niet start. Dat is om bij accidenten waarbij de motor uitvalt en er nog contact is de pomp niet nodeloos te laten sproeien (gevaarlijk). Een relais kijkt als er pulsen op de hoogspanning zitten en besluit daardoor als de motor draait of niet. Met onze GTi heb ik eens een enorm schokkerig gedrag gehad, maar echt enorm. Oorzaak niet gevonden en naar een Bosch-dienst geweest voor een diagnose (Dedeyne in Oostkamp) voor een diagnose, dus ENKEL een diagnose. Ik heb daar toen bijna (omgerekend 150€) betaald om te horen dat er een verstopping in de benzinetank zat en dat er twee oplossingen waren : 1. Nieuwe benzinetank 2. Oude tank openzagen, uitkuisen en toelassen maar hij wou zijn garage daar niet aan opofferen. Ik al schokkende en met rode kaken terug naar huis terwijl ik dacht : dat kàn toch niet..... Maar ja die mannen hebben materiaal op de druk op de benzineleidingen te meten en uiteindelijk zijn zij de specialisten. Om het kort te maken terug thuis met een otoscoop van een vriend dokter de benzinetank langs de vlotteropening bekeken. Zo proper als wat. Dus beginnen vanaf het begin. Dan de benzinepomp uitwendig voeden : volstrekt normaal. Dan : wie of wat stuurt er hier die pomp en voila : relaistje met slecht contact, wat fijn schuurpapier en wat contactspray en hup. Gedaan. Ik heb Wimmeke Dedeyne later nog eens ontmoet op een communiefeest, ik kon niet nalaten om er hem op aan te spreken en jawel : het was de schuld van het personeel, goede specialisten zijn niet meer te betalen. Allemaal goed maar ik was wel meer dan 5000 BEF armer.
                  Daarjuist nog wat aan het frutselen geweest aan de Benz en ik heb hem draaiend gekregen maar ik moest hem op toeren houden (>3000 toeren), ik riskeerde niet om er mee naar huis te rijden. De Maserati-mens was deze keer gelukkig heel vriendelijk, dat is nog iets.
                  Drie -vier keren het contact aan/uitgezet en waarschijnlijk druk opgebouwd in de tank en de drukregelaar en door de hoge toeren de pomp in staat gehouden om de injectoren te openen. Maar dan terug naar af.
                  Ik denk dus duidelijk aan de benzinepomp-druk die bij starten onvoldoende maar aan de andere kant moet dat toch altijd even snel draaien ????? is maar ik zie het niet zitten om die tot hier boven mijn smeerput te slepen, want zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging is dat maar een vies gevoel. Intussen ook gemerkt de benzine-filter er ook al 21 jaar in zit......Ik moet daarbij denken aan de opmerking van Bart over het tanken.

                  Enfin, ik loop hier momenteel gefrustreerd rond omdat ik geen tijd heb om te zoeken (examens en andere rotzooi).
                  Bij de Golf hebben andere bougiekabels en bougies het probleem nog wat erger gemaakt, gisteren raakte mijn vrouw de blok nog 4 keer rond, ik heb daarstraks al mijn best moeten doen om één rondje vol te maken.
                  Dat de stroboscoop op de centrale kabel soms onregelmatig vonkt bij het warmlopen doet me denken aan die Hall-sensor, ik ga morgen eens een sloopfirma opbellen want het zou kunnen dat een occasie-delco minder kost dan een nieuwe Hall-voeler.
                  Enfin, Geert, je voelt dat het hier momenteel laagconjunctuur is op autogebied .
                  Doet me denken aan mijn vroegere Ford-tijd toen ik altijd een hamer in de koffer had liggen om mee op de startmotor te kloppen. Wat ik met mijn Fords heb meegemaakt, daar kan ik een boek mee vullen.

                  Oja, even vergeten : heb je toevallig oude Landcruisers, Pajero's en Patrols te koop aan 10 cent de kilo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Luidruchtiger draaien door een benzinepomp, dan moet ze al redelijk haperen, welk geluid was dat dan Paul?
                    Als ik bij een Mercedes benzine hoor van luidruchtig draaien, zou ik eerst en vooral denken aan valse lucht
                    ergens aan de inlaat, zit er op je inlaatcollector geen slang naar de carterontluchting die kapot is?
                    Abnormaal luid zoemen. Normaal gesproken moet bij het aanzetten van het contact de electrische pomp beginnen draaien en vervolgens na een seconde of zo afslaan als je niet start. Dat is om bij accidenten waarbij de motor uitvalt en er nog contact is de pomp niet nodeloos te laten sproeien (gevaarlijk). Een relais kijkt als er pulsen op de hoogspanning zitten en besluit daardoor als de motor draait of niet. In geval van niet wordt de pomp afgelegd. Met onze GTi heb ik eens een enorm schokkerig gedrag gehad, maar echt enorm. Oorzaak niet gevonden en naar een Bosch-dienst geweest voor een diagnose (Dedeyne in Oostkamp) voor een diagnose, dus ENKEL een diagnose. Ik heb daar toen bijna (omgerekend 150€) betaald om te horen dat er een verstopping in de benzinetank zat en dat er twee oplossingen waren : 1. Nieuwe benzinetank 2. Oude tank openzagen, uitkuisen en toelassen maar hij wou zijn garage daar niet aan opofferen. Ik al schokkende en met rode kaken terug naar huis terwijl ik dacht : dat kàn toch niet..... Maar ja die mannen hebben materiaal op de druk op de benzineleidingen te meten en uiteindelijk zijn zij de specialisten. Om het kort te maken terug thuis met een otoscoop van een vriend dokter de benzinetank langs de vlotteropening bekeken. Zo proper als wat. Dus beginnen vanaf het begin. Dan de benzinepomp uitwendig voeden : volstrekt normaal. Dan : wie of wat stuurt er hier die pomp en voila : relaistje met slecht contact, wat fijn schuurpapier en wat contactspray en hup. Gedaan. Ik heb Wimmeke Dedeyne later nog eens ontmoet op een communiefeest, ik kon niet nalaten om er hem op aan te spreken en jawel : het was de schuld van het personeel, goede specialisten zijn niet meer te betalen. Allemaal goed maar ik was wel meer dan 5000 BEF armer.
                    Daarjuist nog wat aan het frutselen geweest aan de Benz en ik heb hem draaiend gekregen maar ik moest hem op toeren houden (>3000 toeren), ik riskeerde niet om er mee naar huis te rijden. De Maserati-mens was deze keer gelukkig heel vriendelijk, dat is nog iets.
                    Drie -vier keren het contact aan/uitgezet en waarschijnlijk druk opgebouwd in de tank en de drukregelaar en door de hoge toeren de pomp in staat gehouden om de injectoren te openen. Maar dan terug naar af.
                    Ik denk dus duidelijk aan de benzinepomp-druk die bij starten onvoldoende maar aan de andere kant moet dat toch altijd even snel draaien ????? is maar ik zie het niet zitten om die tot hier boven mijn smeerput te slepen, want zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging is dat maar een vies gevoel. Intussen ook gemerkt de benzine-filter er ook al 21 jaar in zit......Ik moet daarbij denken aan de opmerking van Bart over het tanken.

                    Enfin, ik loop hier momenteel gefrustreerd rond omdat ik geen tijd heb om te zoeken (examens en andere rotzooi).
                    Bij de Golf hebben andere bougiekabels en bougies het probleem nog wat erger gemaakt, gisteren raakte mijn vrouw de blok nog 4 keer rond, ik heb daarstraks al mijn best moeten doen om één rondje vol te maken.
                    Dat de stroboscoop op de centrale kabel soms onregelmatig vonkt bij het warmlopen doet me denken aan die Hall-sensor, ik ga morgen eens een sloopfirma opbellen want het zou kunnen dat een occasie-delco minder kost dan een nieuwe Hall-voeler.
                    Enfin, Geert, je voelt dat het hier momenteel laagconjunctuur is op autogebied .
                    Doet me denken aan mijn vroegere Ford-tijd toen ik altijd een hamer in de koffer had liggen om mee op de startmotor te kloppen. Wat ik met mijn Fords heb meegemaakt, daar kan ik een boek mee vullen.

                    Oja, even vergeten : heb je toevallig oude Landcruisers, Pajero's en Patrols te koop aan 10 cent de kilo
                    Last edited by Guest2; 10 juni 2013, 22:21.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                      2X dat heb je goed gedaan.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        2X dat heb je goed gedaan.
                        Het was speciaal om te benadrukken in welke hopeloze toestand ik hier momenteel verkeer

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                          Al die ventilatie omwille van wat oud ijzer die wss minder waard is dan de herstelkost.
                          Laat het niet aan je hart komen en overweeg een nieuwe wagen of maak gebruik van de korting op het openbaar vervoer vanaf een bep. leeftijd.

                          Je kan toch zelf inschatten dat wagens van die leeftijd meer en meer zullen kosten.
                          Als je emotionele waarde deze van de effectieve waarde overstijgt dan moet je maar juiste keuzes maken, tja

                          Zo lang je niet als een zondagsrijder met pet door het verkeer gaat, heb ik er geen probleem mee
                          My flickr space

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                            Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht
                            Al die ventilatie omwille van wat oud ijzer die wss minder waard is dan de herstelkost.
                            Laat het niet aan je hart komen en overweeg een nieuwe wagen of maak gebruik van de korting op het openbaar vervoer vanaf een bep. leeftijd.

                            Je kan toch zelf inschatten dat wagens van die leeftijd meer en meer zullen kosten.
                            Als je emotionele waarde deze van de effectieve waarde overstijgt dan moet je maar juiste keuzes maken, tja

                            Zo lang je niet als een zondagsrijder met pet door het verkeer gaat, heb ik er geen probleem mee
                            Altijd leuk om een opinie te bekomen van iemand die me ongetwijfeld als een "oude zak" beschouwt en die me beschouwt als "niks kennende van het begrip "automobiel" Wat ken je zelf van automechanica ?
                            Een Rolls die 52 jaar in een garage heeft gestaan heeft misschien voor jou de prijs van oud ijzer. Voor mij niet. Dat is een fortuin waard. Informeer je bij Mahy
                            Misschien kan je er best mee leven dat bepaalde fabrikanten dinges bouwen die berekend zijn op een leeftijd van 10 jaar. Ik niet.
                            Ik betaal met goed geld en ik wil ook goed materiaal.
                            Ik vermoed dat "den tommie" een verzekeringsexpert is die het liefste wil dat iedereen de volle pot betaalt voor een verzekering die er tenslotte moet voor zorgen dat iemand die door de schuld van een ander na een accident zich niet meer kan verplaatsen en dus na X-jaar een wagen heeft die volgens de statistieken geen cent meer waard is om geen cent te moeten uit betalen. Kassa kassa.

                            Jaja

                            Beste vriend, ik heb met auto's meer dan een miljoen probleemloze kms achter de rug, en dit dan nog op plaatsen waar jij enkel kan van dromen, zelfs off road. If I am wrong, correct me. Ik heb zelf nog een aantal (3) snelle motoren en beantwoord dus totaal niet aan je virtuele beeld "zondagsrijder met de pet" If I am wrong : correct me. Als junior member kan je dat niet weten en ik neem het je zelfs niet kwalijk.
                            Nog iets : verleden week zaterdag ben ik bij de begrafenis geweest van de zoon (24 jaar, E40 Nieuwpoort) van zo'n "oude pet" collega. Zeg me nu eerst even wat je van je zelf van je verhaal gaat maken tegenover die moeder en die vader.
                            Handje geven en "innige deelneming" en je bent er van af. Het was geen zondagsrijder met een pet op.
                            Proficiat, goed bezig

                            Definieer eerst eens : "effectieve waarde" en dan praten we verder. Wie bepaalt dat ??????
                            Een antwoord verwacht ik in feite niet, doe geen moeite

                            Paul M

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Altijd leuk om een opinie te bekomen van iemand die me ongetwijfeld als een "oude zak" beschouwt en die me beschouwt als "niks kennende van het begrip "automobiel" Wat ken je zelf van automechanica ?
                              Een Rolls die 52 jaar in een garage heeft gestaan heeft misschien voor jou de prijs van oud ijzer. Voor mij niet. Dat is een fortuin waard. Informeer je bij Mahy
                              Misschien kan je er best mee leven dat bepaalde fabrikanten dinges bouwen die berekend zijn op een leeftijd van 10 jaar. Ik niet.
                              Ik betaal met goed geld en ik wil ook goed materiaal.
                              Ik vermoed dat "den tommie" een verzekeringsexpert is die het liefste wil dat iedereen de volle pot betaalt voor een verzekering die er tenslotte moet voor zorgen dat iemand die door de schuld van een ander na een accident zich niet meer kan verplaatsen en dus na X-jaar een wagen heeft die volgens de statistieken geen cent meer waard is om geen cent te moeten uit betalen. Kassa kassa.

                              Jaja

                              Beste vriend, ik heb met auto's meer dan een miljoen probleemloze kms achter de rug, en dit dan nog op plaatsen waar jij enkel kan van dromen, zelfs off road. If I am wrong, correct me. Ik heb zelf nog een aantal (3) snelle motoren en beantwoord dus totaal niet aan je virtuele beeld "zondagsrijder met de pet" If I am wrong : correct me. Als junior member kan je dat niet weten en ik neem het je zelfs niet kwalijk.
                              Nog iets : verleden week zaterdag ben ik bij de begrafenis geweest van de zoon (24 jaar, E40 Nieuwpoort) van zo'n "oude pet" collega. Zeg me nu eerst even wat je van je zelf van je verhaal gaat maken tegenover die moeder en die vader.
                              Handje geven en "innige deelneming" en je bent er van af. Het was geen zondagsrijder met een pet op.
                              Proficiat, goed bezig

                              Definieer eerst eens : "effectieve waarde" en dan praten we verder. Wie bepaalt dat ??????
                              Een antwoord verwacht ik in feite niet, doe geen moeite

                              Paul M
                              Mijn eerste benz W123 voor de kenners had meer den 600.000km op de teller met alleen een koppeling en waterpomp te vervangen.
                              françois

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sorry maar ik moet even ventileren

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                Mijn eerste benz W123 voor de kenners had meer den 600.000km op de teller met alleen een koppeling en waterpomp te vervangen.
                                françois
                                Ik denk niet dat mijn W204 dat zal halen......
                                Maar ik hou hout vast, met méér dan 108.000Km buiten een pinkermodule nog geen kosten, het zijn zelfs nog
                                het eerste stel remblokken vooraan.

                                Comment

                                Working...
                                X