Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"tablet" aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "tablet" aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Vorig jaar nog eens opnieuw een mac geprobeerd, maar was gewoon niet goed genoeg...
    Verrader

maar dan heb ik windows pas goed ontdekt (eens op een deftig machine ipv brol van 500€).
    Een slechte chauffeur blijft een slechte chauffeur, of die nu met een autootje van 6000 euro of met een dure sportwagen rijdt...
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb hier nog een MBP met dezelfde specs, maar waarschijnlijk gaat mijn neefje hem overkopen van mijn vader.

En ik ben praktisch opgegroeid met Apple, ik werk er al mee van de tijd dat ik niet eens wist wat een Apple was. Tot enkele jaren geleden was ik ook een super applefan, maar dan heb ik windows pas goed ontdekt (eens op een deftig machine ipv brol van 500€). Vorig jaar nog eens opnieuw een mac geprobeerd, maar was gewoon niet goed genoeg...
      Ze zijn pas echt goed geworden in de laatste jaren , en dat heb je gemist.

Wat ontbrak er dan in OSX volgens jou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ze zijn pas echt goed geworden in de laatste jaren , en dat heb je gemist.

Wat ontbrak er dan in OSX volgens jou?
        Vorig jaar, heb ik een IMac 27" met SSD, I7 en 16gb ram gekocht en enkele maanden gebruikt. Dat is zowat het laatste nieuwe van apple, of zijn ze ondertussen met iets supernieuw uitgekomen?

Kadeda heeft gewoon de laatste jaren van windows gemist...

OSx sukkelt vaak met usb-sticks, waar ik dat met windows niet heb. Video editen op een Mac is gewoon TRAAAAG. Heb beide Final cut pro gebruikt en Premiére pro, gewoon traag. (om nog niet te spreken over Final Cut pro X dat op niets meer trekt, de vorige versies waren nog degelijk, maar FCPX is gewoon Imovie pro)
        De helft van de keren liep hij 5 minuten vast als ik in bridge het view wilde veranderen (met rond zandlopertje).
        Ook af en toe vreemde glitchen met de finder (niet op een folder kunnen klikken). Magic mouse begon ook eens te flippen (constant klikken aan 100 kliks per seconde of zo), heb deze dan vervangen door een echte muis . Hij kreeg ook enorm warm bij het renderen dat er zelfs vlekken te zien waren op het scherm van de warmte bovenaan het scherm.
        Heb ook 1 keer een volledige system crash gehad dat er zelfs iemand is moeten komen. Die steekt er een nieuwe harddrive in en neemt mijn ssd mee naar huis... (allé, heb hem op het einde nog kunnen tegenhouden en de SSD in een PC gestoken om alles eraf te gooien en osx er terug op te zetten, TOEN heb ik eens zot gedaan en er windows opgezet)
        En zo voort en zo voort...

Nu gebruik ik een Dell xps voor privégebruik en een Dell met xeon processors en een goede videokaart voor videobewerking.

Comment

Een goeie chauffeur haalt wel meer uit een goedkoper bakske.
          Als je de beursgang de laatste tijd ziet van Apple, of bv. het feit dat een Apple winkelketen in Nederland (Icentre) quasi failliet is. Blijkbaar is het al beter gegaan voor Apple.
          Voor mij zit het grootste probleem van Apple in het feit dat het veel te duur is, en dat je geen keuze hebt : je moet nemen wat Apple voorgekauwd heeft.
          Mijn PC kost 1000€ minder, dan een vergelijkbare IMac : dan weet ik het echt wel... Qua design is het wat minder, maar qua kwaliteit stukken beter (als je zelf kan kiezen, dan zorg je daarvoor, hé). Yep : een 27" IPS schermke (zelfs met hetzelfde panel) zit er ook bij.

Blijkbaar is het compleet onmogelijk dat iemand die wel nog uitgebreid met Applecomputers gewerkt heeft, toch liever met Windows werkt. Ik heb ook 13 maanden professioneel met Apple moeten werken, en ik was altijd blij als ik thuis mijn Windows PC'ke kon gebruiken...
          Groeten,

Polleke

Comment

Kadeda heeft gewoon de laatste jaren van windows gemist...
            I think not. En 't is Kaneda.

heb deze dan vervangen door een echte muis .
            M'n vrouw heeft er ook zo één

Hij kreeg ook enorm warm bij het renderen dat er zelfs vlekken te zien waren op het scherm van de warmte bovenaan het scherm.
            Heb ook 1 keer een volledige system crash gehad dat er zelfs iemand is moeten komen.
            Blijkbaar een melon. Er waren inderdaad wat problemen met een batch van die toestellen, kan gebeuren. Maar om nu meteen te veralgemenen en te beweren dat Mac's overhitten en verkleuren...

TOEN heb ik eens zot gedaan en er windows opgezet
            Wacht, ik weet het, de vlekken waren weg !
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mijn dokter zei me ooit : "Kaneda, ge moet elke dag een Apple eten, dat is gezond en dan kunt ge gewoon doen wat ge wilt doen zonder u teveel zorgen te moeten maken over de werking van uw darmflora en zonder al teveel aan uw kabels te moeten trekken . Ook veel vis eten, zoals die open-bron pinguïn, bv. een sardientje op een Tux-koekje : goedkoop en goed voor 't hoofd en de maag. En ge kunt dat ook in een zilverpapierke meenemen, da hoeft geen Tupperware dooske te zijn. Maar vooral, blijf weg van open Vensters, vandaag de dag weet ge nooit wat ze binnensmijten, met of zonder draad."
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Blijkbaar een melon. Er waren inderdaad wat problemen met een batch van die toestellen, kan gebeuren. Maar om nu meteen te veralgemenen en te beweren dat Mac's overhitten en verkleuren...

Wacht, ik weet het, de vlekken waren weg !
                Er werd mij gevraagd naar mijn ervaring met OSx, ik geef ze...
                En nee, die vlekken kwamen ook bij zware taken op Windows terug.
                Die vlekken waren echt irritant voor videobewerking, heb er Apple over aangesproken en ze vertelden me dat dit 'normaal' was als je er te lang op zit; dat is het teken dat je even moet stoppen... (als je zo'n antwoord normaal vind!)
                Eerst en vooral moet je minstens een half uur uw scherm laten opwarmen nogvoor je er kleurbewerkingen op doet (meestal browse ik dan wat, op BD bv ) en dan nog is het niet normaal dat uw scherm na 3 uur vlekken vertoont.

Comment

heb er Apple over aangesproken en ze vertelden me dat dit 'normaal' was als je er te lang op zit; dat is het teken dat je even moet stoppen... (als je zo'n antwoord normaal vind!)
                  Apple zelf of een retailer ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Apple zelf of een retailer ?
                    Zo'n store van Apple zelf in Brussel. Zeer bedroevend dat er zo gewerkt wordt, maar ja.
                    Ik heb een probleem gehad met de grafische kaart uit een workstation van Dell. Hij werd opeens niet meer herkend en heb het zelf even bekeken en zag geen oplossing (lag duidelijk aan de grafische kaart zelf van Nvidea). Heb de dag erna gebeld naar Dell zelf en legde hen het probleem uit, tegen 14u stonden ze aan de deur met een gloednieuwe grafische kaart, vervangen in minder dan 1 minuut en volledig gratis (van een toestel dat bijna 4 jaar oud is, bij apple zouden ze er zelfs niet aan beginnen volgens wat ik van mijn vader hoor).

Ik werk gewoon liever met een PC, zelfs moest ik die technische problemen niet gehad hebben. Mocht ik liever met OSx werken, dan draai ik dat gewoon op mijn pc...
                    Kiezen tussen PC of mac is gewoon kiezen als je wil betalen voor het design en hun winstaandeel, het is goed, natuurlijk, maar een pc van die prijs is beter. Apple heeft over de hele wereld 7% marktaandeel, maar ze staan in voor 46% van de winst in computers over de hele wereld en dat aan LAPTOPS en een beetje imac's.

Comment

@Playerofwar :
                      OS X op een PC (hackintosh) is niet zo eenvoudig als je denkt. Van de updates alleen al krijg je hoofdpijn...

Wat de store betreft : voor zover ik weet zijn er nog geen Apple stores in België, wél premium en authorised resellers. Jammer genoeg kennen die niet allemaal even goed hun vak. Ben zeker dat Apple zelf (zoals je ervaring met Dell) je beter zou geholpen hebben...

Het is gewoon de ervaring voor mij (cliché ja, maar het is wel zo). Ik werk al met Mac sinds begin 1999, lang voor Apple 'cool en hip' werd, en heb het me nog geen minuut beklaagd.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

@Playerofwar :
                        OS X op een PC (hackintosh) is niet zo eenvoudig als je denkt. Van de updates alleen al krijg je hoofdpijn...

Wat de store betreft : voor zover ik weet zijn er nog geen Apple stores in België, wél premium en authorised resellers. Jammer genoeg kennen die niet allemaal even goed hun vak. Ben zeker dat Apple zelf (zoals je ervaring met Dell) je beter zou geholpen hebben...

Het is gewoon de ervaring voor mij (cliché ja, maar het is wel zo). Ik werk al met Mac sinds begin 1999, lang voor Apple 'cool en hip' werd, en heb het me nog geen minuut beklaagd.
                        Heb een tijdje geleden nog OS X virtueel gedraaid : die updates waren geen probleem, maar echt goed werken deed het toch niet, voornamelijk door problemen met de grafische kaart (want Apple zal daar uiteraard geen driver voor leveren). Maar eigenlijk zie ik niet in waarom je dat zou doen : met windows 7 of 8 heb je alles wat je nodig hebt.
                        Je zou trouwens verwachten dat een premium resellers evengoed zijn job zou doen... Dat die dingen in elk geval veel te duur verkocht worden, is duidelijk...
                        Groeten,

Polleke

Comment

@Playerofwar :

Vertel eens uw ervaring met Apple zelf. Want gewoon out of the blue zeggen dat Apple me beter zou helpen...
                          Het was een winkel waar ze enkel Apple hadden, dus waarschijnlijk premium zoals je zegt.
                          Het interesseerde die mensen precies niet als je problemen hebt, ze helpen je enkel als je een nieuwe wil kopen.
                          En het doet er zelfs niet toe als ze me in een "echte" apple store wel zouden kunnen helpen, want dit zijn de stores dat Apple WIL dat je naartoe gaat met je problemen.

Ik heb OSx hier ook even gedraaid (de nieuwste versie eens testen), werkt PERFECT, updates geen probleem. Mijn pc heeft wel precies dezelfde hardware als een high-end IMac 27" met een grafische kaart dat via een hack ook in een Mac Pro kan draaien. Als je een pc zelfs samenstelt met dezelfde onderdelen als een mac, dan werkt een hackingtosh perfect.

Comment

Apple heeft nog geen Apple stores in België, heb ik al gezegd. En niet elke reseller is even onbehulpzaam.
                            'k Zou niet aarzelen Apple België te contacteren en je verhaal voorleggen. Zeggen dat je maar enkele uren met je iMac mag werken is net zeggen dat je maar 100km mag rijden met je nieuwe auto en dan efkes moet stoppen om af te koelen.
                            Heb zelf nog nooit garantie nodig gehad, dus eerste-hand-ervaring heb ik niet.
                            En btw, een hackintosh is eigenlijk illegaal, dus maar niet doen als je professioneel bezig bent...
                            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

4 pagina's en het gaat al lang niet meer over "welke tablet", hopelijk was de TS al geholpen op de eerste pagina
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Laten we 'r maar mee ophouden, nogal vermoeiend...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X