Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"tablet" aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "tablet" aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Nee, met Windows heb jij geen ervaring.
    Jij duidelijk niet met OS X...
    Enfin, 'k ga nog een pilleke pakken.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ola Pola, 'k was efkes nie mee ...

Dan bestaan er dus 3 versies van die Windows tablets als ik het goed versta ?

- Tablets met Windows RT
      - Tablets met Windows 8
      - Tablets met Windows 8 Pro

Pfiiew....da's om het moeilijk te maken....

'k Zal nog ne keer naar de Fnac moeten gaan spelen
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Jij duidelijk niet met OS X...
        Enfin, 'k ga nog een pilleke pakken.
        Heb er jaren en jaren mee gewerkt en had vorig jaar nog een 27" iMac met de hoogste specs, dus ik denk dat ik wel wat ervaring heb...

@Alfa Centauri:

De RT tablets zijn de goedkope van 500 euro en minder, met geen mogelijkheid tot zware desktopapp's zoals PS. Deze gebruiken ook de zeer efficiente processors waardoor ze bijna allemaal een lange batterijduur hebben.

De Windows 8 en Windows 8 pro modellen gebruiken de normale Intel/AMD processors. Verschil tussen win8 en win8 pro is vooral belangrijk voor bedrijven, met remote desktop en zo.

Nu is het wel veel makkelijker dan vroeger, want toen had je Enterprise, home, professional en ultimate. Nu is het win8 en win8 pro, als je het verschil niet kent is win8 voor u (simpel).

De tablets met win8 en win8 pro zijn eerder laptop vervangende tablets, terwijl de win RT tablets eerder een office, mail, game en internet tablet is.

Comment

Heb er jaren en jaren mee gewerkt en had vorig jaar nog een 27" iMac met de hoogste specs, dus ik denk dat ik wel wat ervaring heb...
          Meer dan 14 jaar ?

14 jaar geleden overgeschakeld van Win98 naar Mac OS 8, 8.5 dan 9, dan 9.2, dan OS X en vanaf OS X Jaguar full time OS X. Daarnaast Windows blijven volgen (vrouw, indertijd vriendin, Windows XP, dan Me (help me, ik moet overgeven), XP (die motillium helpt maar we zijn er nog niet), Vista (mijn ma had dezelfde ziekte) en tot voor kort Win7 (valt wel mee maar je ne sais quoi). Win8 heb ik al enkele weken virtueel draaien, maar heb nog steeds geen goesting om OS X op te geven (zacht uitgedrukt).

Ben begin jaren 90 begonnen met Ms producten : MS-DOS. Super gewoon ! Dan Win 3.1, geen klagen over. Vanaf Win 95 begonnen de vodden.
          Mijn ervaring, hè. En met pillen maak je heel wat goed.
          Jij ? Met welk Mac OS ben jij begonnen ? Ik hoop op z'n minst Mac OS 8 of 9, dan kan je toch wat vergelijken tussen classic Mac OS, OS X, enz. Ook heb ik ervaring met YDL (yellow dog linux), linux voor PPC processoren (draait op Mac's en de PS3). Mijn linux-ervaring begint dus niet met Ubuntu.
          Momenteel draai ik OS X ML op m'n iMac en OpenSuse 12.3 op een Dell Inspiron Laptop. Windows free world. Geen enkel probleem, ook niet om MS Office bestanden te ontvangen van vrienden, kennissen, familie... te bewerken, en terug te sturen en probleemloos bij de bestemmeling te laten openen.

Neen, ben niet anti-microsoft. Hun X-Box 360 : super machien, beter dan de PS3 wat mij betreft (als 't goed is, mag 't gezegd worden); maar vraag me niet met Windows te werken (en nog minder met IE te surfen) want dan gaan pillen me niet meer kunnen helpen... (Tussen haakjes, ik hou ook niet van Safari op OS X, ik gebruik altijd zoveel mogelijk open source software, voor internet dus Firefox, soms Google Chrome...)

Enfin, 'k ga nu naar de aankondigingen van WWDC kijken. Wat laat voor de live feed, maar tant pis. 'k Laat je wel weten wat Apple weer voor nieuws gepland heeft... (Oh and by the way, dikke duim voor de Xbox One, goeie zet van MS, meen ik, TV wordt centraal in de toekomst - de strijd met Apple wordt hevig op dat vlak !).
          Last edited by Kaneda; 10 juni 2013, 19:54.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

@Alfa Centauri:

De RT tablets zijn de goedkope van 500 euro en minder, met geen mogelijkheid tot zware desktopapp's zoals PS. Deze gebruiken ook de zeer efficiente processors waardoor ze bijna allemaal een lange batterijduur hebben.

De Windows 8 en Windows 8 pro modellen gebruiken de normale Intel/AMD processors. Verschil tussen win8 en win8 pro is vooral belangrijk voor bedrijven, met remote desktop en zo.

Nu is het wel veel makkelijker dan vroeger, want toen had je Enterprise, home, professional en ultimate. Nu is het win8 en win8 pro, als je het verschil niet kent is win8 voor u (simpel).

De tablets met win8 en win8 pro zijn eerder laptop vervangende tablets, terwijl de win RT tablets eerder een office, mail, game en internet tablet is.
            Bedankt voor de uitleg !
            Tja, ik volge het maar met een half oog.Heb hier een iPad1 waar ik nog zeer tevreden over ben + een Samsung Galaxy tab.

Comment

Ik heb net de conference gezien....
              MacBook air met 12 h batterijtijd, en de nieuwe OSX ziet er echt interessant uit.

En ik denk er echt aan om mijn iPad1 te vervangen door een nieuwe iPad mini. IOS7 is een grotere vooruitgang dan de iPhone5.

Comment

Tijdens een verblijf in WENEN had ik mij een data simcard van T-Mobile aangeschaft (in de luchthaven) van 1 Giga. Kostprijs 10 €. Op het einde van mijn verblijf hadden wij bijna niets verbruikt omdat de gratis WiFi in WENEN een ongelooflijke luxe is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  MacBook air met 12 h batterijtijd, en de nieuwe OSX ziet er echt interessant uit.
                  Da's echt wel super. De concurrentie geraakt nog niet aan de batterijduur van de 'oude' MB Air...

IOS7 is een grotere vooruitgang dan de iPhone5.
                  En iOS 7 draait op iPhone 4, iPad2 en hoger (hoewel, als ik met niet vergis, met wat minder features, enkel vanaf iPhone 5 en iPad 4 voor de full experience)...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

En ik denk er echt aan om mijn iPad1 te vervangen door een nieuwe iPad mini. IOS7 is een grotere vooruitgang dan de iPhone5.
                    Is die for us regualry people ook al ergens te zien, Tommie ? ( wij hebben geen Apple TV )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Is die for us regualry people ook al ergens te zien, Tommie ? ( wij hebben geen Apple TV )
                      Al gevonden op joetjoep !

Comment

Is gewoon op verschillende sites mee te volgen, heb ook geen Apple TV...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ben niet echt overtuigd van de keynote. Een betere OS X, dat wel, maar niet revolutionair.
                          iOS 7 : velen vinden de nieuwe look niet goed, ik wel. Lijkt veel op Android, en is een goede zaak, vind ik.
                          De nieuwe Mac Pro : tja, kweenie. Een pro mac met énkel externe uitbreiding ? De power is er wel, maar er is nog geen prijs bekend, hou m'n hart al vast. Anderzijds, pro's hebben geld genoeg en kunnen dat inbrengen, hè... Absoluut indrukwekkend machien, ze mogen er me meteen één geven, maar geef me dan ook maar een flinke zak geld erbij voor m'n uitbreidingen...

Ik speel al lang met de idee om een PC laptop te kopen, NIET voor Windows, LAAT DAT DUIDELIJK ZIJN, maar voor Linux. En als m'n iPhone 4s een beetje op leeftijd komt, zal ik die waarschijnlijk vervangen door een Android foon, maar dan enkel een nexus, moet al die Samsung of HTC sh*t niet hebben, geef mij maar puur android.
                          Enfin, beetje schijnheilig, heb onlangs (drie maand geleden) een nieuwe imac gekocht (allee, jonge tweedehands). Heel tevreden mee, maar ergens wel spijt van. Vreemd gevoel. Ben al een jaar aan 't experimenteren met linux distro's in Virtual box en 't heeft me overtuigd als een no-nonsense OS.
                          M.a.w. de recenste keynote heeft me niet kunnen overtuigen om linux/android te vergeten...
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik vind de look van de iOS 7 ook nogal goedkoop uitzien....nogal "Manga-achtig".....

Comment

Ik vind de look van de iOS 7 ook nogal goedkoop uitzien....nogal "Manga-achtig".....
                              Dikke duim voor iOS7, zeker voor de looks. Zal wel aan mij liggen, de meesten moeten er niks van hebben. Had eigenlijk graag gehad dat ze die look hadden doorgetrokken naar OS X...
                              Maar enfin, OS X mavericks ziet er veelbelovend uit, net als iOS7. Ik zal dus in de herfst ongetwijfeld m'n iMac upgraden naar OS X mavericks en m'n iphone en ipad naar iOS7... Juist nog op zoek naar een laptop, misschien wel het moment om een MBA te kopen, niet de nieuwste (ik koop altijd jonge tweedehands). Als er iemand een 13" met 256Gb SSD en 8Gb RAM te koop heeft, geef een seintje
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Als er iemand een 13" met 256Gb SSD en 8Gb RAM te koop heeft, geef een seintje
                                Ik heb hier nog een MBP met dezelfde specs, maar waarschijnlijk gaat mijn neefje hem overkopen van mijn vader.

En ik ben praktisch opgegroeid met Apple, ik werk er al mee van de tijd dat ik niet eens wist wat een Apple was. Tot enkele jaren geleden was ik ook een super applefan, maar dan heb ik windows pas goed ontdekt (eens op een deftig machine ipv brol van 500€). Vorig jaar nog eens opnieuw een mac geprobeerd, maar was gewoon niet goed genoeg...

Comment

Working...
                                X