Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws, hopelijk voor iedereen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed nieuws, hopelijk voor iedereen.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
    Zal niet lang duren of we spitten onze gazon om en gaan zelf groenten kweken
    Wat ook niet altijd gezond is als je in de verkeerde omgeving woont.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Wat ook niet altijd gezond is als je in de verkeerde omgeving woont.
      Ha, ge weet het
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Ha, ge weet het
        Daar is een oplossing voor he
        Ge koopt een kinderzwembadje je weet wel die dubbele schelpen en vul deze met aarde en potgrond
        En kweek nu je eigen kruiden maar zo heb ik een klein maar knus kruidentuintje

Comment

Hier wil ik toch even op reageren:

Het verplichten van nieuwe zaden te kopen is onwetendheid dat spreekt :-)
          Boeren hebben steeds de keuze om met eigen zaad te kweken.
          Wanneer iemand kiest om gemodificeerd zaad te gebruiken weten ze op voorhand dat ze dit zaad niet kunnen gebruiken het jaar nadien.
          Dit is nl 'geblokkeerd' en is ook noodzakelijk om de qualiteit van het zaad te behouden!

Wanneer een boer enkele Ha gezaaid heeft met zaad en het is een 'slecht' seizoen en het weer heeft er voor gezorgd dat er geen opbrengst is, wil dat zeggen dat die boer geen inkomen heeft dit jaar! Wanneer Boer 2 gekozen heeft om gemodificeerd zaad te gebruiken dat bestand is tegen natuursperikelen en gegarandeerd opbrengst heeft, zie ik niet echt wat hier mis mee is!

Enige nadeel is dat het grote multinationals zijn en de prijzen zullen bepaald worden door hen.

Maar zoals al gepasseerd, Wanneer de mensen 2€ meer moeten betalen omwille van een slecht seizoen of de mensen betalen 20 ct meer voor gemodificeerde groentjes .... wat denk je dat de mensen zullen kiezen ? Jammer genoeg kiezen mensen altijd op basis van hun eigen portomonee

Tja, jammer he mannen
          Plus Monsanto verplicht boeren wereldwijd jaarlijks nieuwe zaden te kopen voor hun gewassen.
          Dus ook in die landen waar er echte hongersnood is.
          Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deiter Bekijk bericht
            Maar zoals al gepasseerd, Wanneer de mensen 2€ meer moeten betalen omwille van een slecht seizoen of de mensen betalen 20 ct meer voor gemodificeerde groentjes .... wat denk je dat de mensen zullen kiezen ? Jammer genoeg kiezen mensen altijd op basis van hun eigen portomonee
            daarom dat het belangrijk is dat de EU dat spul gewoon verbiedt. GMO's zijn schadelijk voor de gebruiker en het milieu. Dat is uitvoerig getest en aangetoond. Aangezien er met traditionele landbouwtechnieken (zonder gen-modificatie) er dagelijks voedsel voor 12 miljard mensen is denk ik niet dat het Monsanto erom te doen is de honger in de wereld te stillen.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deiter Bekijk bericht
              Hier wil ik toch even op reageren:

Het verplichten van nieuwe zaden te kopen is onwetendheid dat spreekt :-)
              Boeren hebben steeds de keuze om met eigen zaad te kweken.
              .....
              Dat was vroeger het geval op alle boerderijen.
              Maar daar komt die Monsanto (en Bayer) weeral op de proppen,
              met al dat spuiten tegen die ziekte en dat vuil zijn onze gewassen niet meer restant tegen veel ziektes.
              Het is als het ware een cirkel altijd maar rondjes draaien en geen meter vooruit komen.

Zie de prijs, het brood slaagt altijd maar op maar graan kost nog evenveel dan 25 jaar geleden (zelfs minder vorig jaar )

Comment

Dat was vroeger het geval op alle boerderijen.
                Maar daar komt die Monsanto (en Bayer) weeral op de proppen,
                met al dat spuiten tegen die ziekte en dat vuil zijn onze gewassen niet meer restant tegen veel ziektes.
                Het is als het ware een cirkel altijd maar rondjes draaien en geen meter vooruit komen.

Zie de prijs, het brood slaagt altijd maar op maar graan kost nog evenveel dan 25 jaar geleden (zelfs minder vorig jaar )
                Kijk, daar zit ook een stuk van de waarheid in he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Er is nog hoop maar niet meer in de landbouwersstiel, die is kapotsky.
                  Het verhaaltje van ''En de boer hij ploegde voort'' is teneinde.

Daarom dat ik soms denk dat men hier als kleine boer het hier beter hebt om het te maken dan ginds in de US
                  Niet dat ik klein klein noem maar meegaand met de tijd van nu dus gewoon meegegroeid met de tijd.
                  In vergelijking met de US zijn wij klein bier maar ons klein bier heeft wel het meeste smaak (opbrengst)
                  Ginds met hun bedrijven van 2000 en meer hectare zijn het net brouwers van kattepis

Comment

Er is nog hoop maar niet meer in de landbouwersstiel, die is kapotsky.
                    Het verhaaltje van ''En de boer hij ploegde voort'' is teneinde.

Daarom dat ik soms denk dat men hier als kleine boer het hier beter hebt om het te maken dan ginds in de US
                    Niet dat ik klein klein noem maar meegaand met de tijd van nu dus gewoon meegegroeid met de tijd.
                    In vergelijking met de US zijn wij klein bier maar ons klein bier heeft wel het meeste smaak (opbrengst)
                    Ginds met hun bedrijven van 2000 en meer hectare zijn het net brouwers van kattepis
                    Juist plus de verkoopprijzen worden gedicteerd door de kopers.

Gisteren nog iets gezien over bananen
                    En daardoor heb ik iets meer respect gekregen voor de Nederlandse winkel > Plus.
                    Gewone courante bananen werden eerst verkocht aan 0,99 euro per kilo.
                    NU verkopen ze ENKEL biologische geteelde bananen van Fair Trade aan 1,89.
                    Ze hebben geen verlies in omzet, zelfs 10% meer verkoop.
                    Komt deels ook omdat Plus minder winst wilt.
                    En het interessante is dat de klant TOCH koopt ondanks een hogere prijs.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik heb een proefproject van de States om hier in Europa hun product te mogen (en te kunnen) verkopen in mijn lijf zitten.
                      Het eerste jaar waren hier constant 2 a 4 Amerikaanse techniekers die mij opvolgde.
                      En ik woon recht over de bakker
                      Heb die mensen geleerd wat GOED brood is, ginds is het goed als je er maar genoeg beleg oplegt alla pindakaas en een dikke klad mayo
                      Maar hier heeft een brood (panter bruin boerengrof enz...) nog smaak ze stonden versteld van de hoeveelheid broden (soorten) de bakker te koop aanbood

Comment

Ik heb een proefproject van de States om hier in Europa hun product te mogen (en te kunnen) verkopen in mijn lijf zitten.
                        Het eerste jaar waren hier constant 2 a 4 Amerikaanse techniekers die mij opvolgde.
                        En ik woon recht over de bakker
                        Heb die mensen geleerd wat GOED brood is, ginds is het goed als je er maar genoeg beleg oplegt alla pindakaas en een dikke klad mayo
                        Maar hier heeft een brood (panter bruin boerengrof enz...) nog smaak ze stonden versteld van de hoeveelheid broden (soorten) de bakker te koop aanbood
                        "goe bezig"
                        Ik vind&merk wel dat er veel lucht in onze broden zit.
                        Teveel gist? Teveel lucht?
                        Ik had nog eens zo graag een "vast", donker brood.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

theokus

gewoon en steenoven bouwen en dan kan je zelf je eigen gemaakt broodje maken en eten ,
                          of je lekkere warme pistolets met hazelslag erop en warme chocomelk erbij ,mmmm lekker
                          en hoor het al komen je weet niet wat het kost zekers ,jawel heel goed ,vier blokken hout en je kan en brood bakken je warme maaltijd klaar maken en je taartje
                          ook nog zelf maken en niet te vergeten voor s'vonds nog en lekkere pizza .
                          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                            theokus

gewoon en steenoven bouwen en dan kan je zelf je eigen gemaakt broodje maken en eten ,
                            of je lekkere warme pistolets met hazelslag erop en warme chocomelk erbij ,mmmm lekker
                            en hoor het al komen je weet niet wat het kost zekers ,jawel heel goed ,vier blokken hout en je kan en brood bakken je warme maaltijd klaar maken en je taartje
                            ook nog zelf maken en niet te vergeten voor s'vonds nog en lekkere pizza .

Zou wel willen maar ik woon in een appartement.
                            Bokrijk is vlak naast mijn deur. Die zouden dat meer moeten doen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Zou wel willen maar ik woon in een appartement.
                              Bokrijk is vlak naast mijn deur. Die zouden dat meer moeten doen.

hahahahhahaahhaahahha goeie

Comment

hahahahhahaahhaahahha goeie

In Bokrijk vind je van die bakovens uit de goede oude tijd.
                                Maar ik vrees dat elk initiatief om goed brood te bakken op tegenstand van de middenstand zal botsen.

Goed meel vinden is ook nog een hele kunst of opgave.
                                Een goede mulder vinden is ook zo.
                                Het hangt allemaal aan een

Wies Boiten in Alken is zo iemand.
                                Ik heb hem toch zo gekend maar ik weet niet of die man nog leeft en bezig is.
                                (goed graan en een eigen watermolen)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X