Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Goed nieuws, hopelijk voor iedereen.
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Goed nieuws, hopelijk voor iedereen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk berichtDe titel laat - voor de zoveelste keer - aan duidelijkheid niets te wensen over.
Comment
-
Ik begrijp dat niet, er is armoede en watersnood in veel landen.
Die trachten een gewas te ontwikkelen dat daar dan zou kunnen groeien om de honger te stillen.
Dus waarom is dat dan goed nieuws dat ze ermee stoppen ?????
Comment
-
Tja, jammer he mannen
Verdiep u eens wat dieper in de materie als u zin en tijd heeft
Ik vermoed niet dat er in Europa ergens grote hongernood is.
Monasato heeft zelfs boeren bedreigt in de USA.
Plus Monsanto verplicht boeren wereldwijd jaarlijks nieuwe zaden te kopen voor hun gewassen.
Dus ook in die landen waar er echte hongersnood is.
Enz. enz.
Het enige wat die willen is een monopolie op voeding.
Nestlé gaat dezelfde weg op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtTja, jammer he mannen
Verdiep u eens wat dieper in de materie als u zin en tijd heeft
Ik vermoed niet dat er in Europa ergens grote hongernood is.
Monasato heeft zelfs boeren bedreigt in de USA.
Plus Monsanto verplicht boeren wereldwijd jaarlijks nieuwe zaden te kopen voor hun gewassen.
Dus ook in die landen waar er echte hongersnood is.
Enz. enz.
Het enige wat die willen is een monopolie op voeding.
Nestlé gaat dezelfde weg op.
Grieken, Spanjaarden die de vuilhoop doorzoeken om eten is niet wat je noemt genoeg te eten hebben he.
Akkoord hun monopoly is een schande maar de doelstelling van hun zaad is dat het groeit overal en bijna ziekte vrij is.
En daar kan ik mee leven, je moet zo gaan denken de dag van vandaag (of morgen).
Ik koop 100 kg biologisch geteelde tarwe en betaal er 50€ de kilo voor.
Of ik koop gemanipuleerde gewassen en die kosten mij 5€ de kilo
Welke ga je kopen als je geen werk hebt en van een habbekrats moet rondkomen,
of ga je geen brood meer eten en ook naar de Indaver trekken om je eten te gaan zoeken ????
Zoals het was zal het nooit meer zijn. en zoals het zou moeten zijn zal het nooit meer komen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk berichtDaar kan je wel eens mis in zijn.
Grieken, Spanjaarden die de vuilhoop doorzoeken om eten is niet wat je noemt genoeg te eten hebben he.
Akkoord hun monopoly is een schande maar de doelstelling van hun zaad is dat het groeit overal en bijna ziekte vrij is.
En daar kan ik mee leven, je moet zo gaan denken de dag van vandaag (of morgen).
Ik koop 100 kg biologisch geteelde tarwe en betaal er 50€ de kilo voor.
Of ik koop gemanipuleerde gewassen en die kosten mij 5€ de kilo
Welke ga je kopen als je geen werk hebt en van een habbekrats moet rondkomen,
of ga je geen brood meer eten en ook naar de Indaver trekken om je eten te gaan zoeken ????
Zoals het was zal het nooit meer zijn. en zoals het zou moeten zijn zal het nooit meer komen.
Die wisten dus vooraf dat er een crisis zou komen die vooral Griekenland, Spanje, Portugal enz. enz., zou treffen.
imho staat dit volkomen los van Monsanto.
Vergeet die 5 euro per kilo maar.
Als ze het voor het zeggen hebben dan zullen die prijzen stijgen.
Doe me eens een plezier en lees DIT even
Trouwens dacht je dat zo'n multinational ook maar een sikkepitje geeft voor mensen die honger lijden of voor de armen.
Het zeer giftige Roundup dat ze produceren maakt alles kapot en niet alleen onkruid.
En uit onderzoek onder boeren in onder andere de VS blijkt dat op den duur steeds grotere hoeveelheden Roundup moeten worden gespoten, omdat onkruiden zich aanpassen aan het gif.
Deze quote zegt iets denk ik:
‘Boeren hebben in Amerika geen gentechvrije keuze meer, de hele markt is gemonopoliseerd door Monsanto’, zegt Herman van Bekkem, landbouwexpert bij Greenpeace.
‘Boeren hebben hogere kosten voor zaden en geven meer geld uit aan gif.
De grotere oogsten die Monsanto belooft, blijven uit.
Het milieu is de dupe van de immense monoculturen waar veel gif wordt gespoten."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtHeb beleefdheidshalve de link open gedaan, maar sorry voor TS, het kan mij eigenlijk weinig schelen.
Comment
-
Tja slim zijn ze niet he wij hier in west Europa meer bepaald de lage landen,
hebben een opbrengst van 9 tot 12 kg graan per roe. (sommige streken doen zelfs beter en halen 15kg op)
Daar in de US zijn ze al tevreden met 4 tot 7 kg de roe
En ze beloofde een betere opbrengst en die is wel letterlijk in de grond gebleven he
Dus wij hier zijn slimmer of onze grond is beter denk het laatste
Maar daar ligt weer het probleem,
hier zijn het landbouwers die zich toegelegd hebben op wisselgewassen.
Het ene jaar graan volgende mais, suikerbiet enz....
Daar alle jaren graan daar gaat je grond van verzuren en een arme grond (woestijn) blijft over.
Maar ginds zijn het geen landbouwers meer maar multinationals bedrijven zoals Monsanto.
En die gaan dan bepalen wat de prijs is door de geschatte opbrengst nog voor ze oogsten, en niet zoals hier de kwaliteit een belangrijke rol speelt en de opbrengst na de oogst.
Daarom is dit juist geen goed nieuws, gevolg is dat ze het eindproduct massaal op onze markten zullen gooien om toch zo zeggenschap te krijgen over de prijzen in Europa.
Al denk ik wel dat we dit overleven omdat het net in onze genen zit dat we meestal naar producten van eigen bodem kiezen boven invoerde gewassen.
En ook wij zijn een smeltkroes van kleine boertjes die met de jaren groter zijn geworden zonder uit hun voegen te barstten of een torenhoge schuld hebben bij zulke bedrijven.
Zal niet lang duren of we spitten onze gazon om en gaan zelf groenten kweken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk berichtTja slim zijn ze niet he wij hier in west Europa meer bepaald de lage landen,
hebben een opbrengst van 9 tot 12 kg graan per roe. (sommige streken doen zelfs beter en halen 15kg op)
Daar in de US zijn ze al tevreden met 4 tot 7 kg de roe
En ze beloofde een betere opbrengst en die is wel letterlijk in de grond gebleven he
Dus wij hier zijn slimmer of onze grond is beter denk het laatste
Maar daar ligt weer het probleem,
hier zijn het landbouwers die zich toegelegd hebben op wisselgewassen.
Het ene jaar graan volgende mais, suikerbiet enz....
Daar alle jaren graan daar gaat je grond van verzuren en een arme grond (woestijn) blijft over.
Maar ginds zijn het geen landbouwers meer maar multinationals bedrijven zoals Monsanto.
En die gaan dan bepalen wat de prijs is door de geschatte opbrengst nog voor ze oogsten, en niet zoals hier de kwaliteit een belangrijke rol speelt en de opbrengst na de oogst.
Daarom is dit juist geen goed nieuws, gevolg is dat ze het eindproduct massaal op onze markten zullen gooien om toch zo zeggenschap te krijgen over de prijzen in Europa.
Al denk ik wel dat we dit overleven omdat het net in onze genen zit dat we meestal naar producten van eigen bodem kiezen boven invoerde gewassen.
En ook wij zijn een smeltkroes van kleine boertjes die met de jaren groter zijn geworden zonder uit hun voegen te barstten of een torenhoge schuld hebben bij zulke bedrijven.
Zal niet lang duren of we spitten onze gazon om en gaan zelf groenten kweken
Ben ik het grotendeels mee eens
Wat veel mensen niet weten is dat Marlo Brando ooit een project is gestart om woestijngrond
vruchtbaar te maken.
Het werd gerealiseerd maar ik weet niet of het nog bestaat.
Brando had het nogal voor minderheden.
Denemarken heeft Monsanto ook al de deur gewezen.
(was te zien op de Deense tv)
Probleem: vervuilde beken en rivieren.
Comment
-
-
ik deed de link open maar moet eerst cookies accepteren voor ik het artikel kan lezen. Sorry maar met zulke agressieve methodes doe ik niet mee. Als men mijn zieltje wil winnen moet men nog niet in mijn gegevens komen snuffelen. Als men me wil inlichten, goed maar dan eis ik dat te kunnen lezen zonde cookies.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk berichtik deed de link open maar moet eerst cookies accepteren voor ik het artikel kan lezen. Sorry maar met zulke agressieve methodes doe ik niet mee. Als men mijn zieltje wil winnen moet men nog niet in mijn gegevens komen snuffelen. Als men me wil inlichten, goed maar dan eis ik dat te kunnen lezen zonde cookies.
And it is not only and explicitly for this site
(heb ik zelf geschreven Lazy Charles)
Dus dat soort berichten is niet eigen aan bedoelde site.
Ik kom dit dagelijks en meermaals tegen op verschillende sites.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtJuist
Ben ik het grotendeels mee eens
Wat veel mensen niet weten is dat Marlo Brando ooit een project is gestart om woestijngrond
vruchtbaar te maken.
Het werd gerealiseerd maar ik weet niet of het nog bestaat.
Brando had het nogal voor minderheden.
Denemarken heeft Monsanto ook al de deur gewezen.
(was te zien op de Deense tv)
Probleem: vervuilde beken en rivieren.
Maar daar ligt ook de schuld van de DOOD der landbouwers ginds in de states en de makin' of the multinationals.
De boeren werden niet gesteund door hun politici zoals hier wel het geval is met her en der subsidies voor het kweken van bepaalde gewassen.
Zodanig dat de boer zijn kosten die deels komen met een eerste jaar gewas de kost van speciaal materiaal te bekostigen.
Was nog klein toen de eerste patatterooiers voor 1 rijtje er aan kwamen en ze antwoorden schoon ding en knap maar voor de bieten en graan zal het nooit gemaakt worden.
Zie nu een 6 rooter rooimachiene tuft nu rond op veel velden en pikdorsers die verdikke het graan dorsen in een mum van tijd.
De tijd van schoven was voorbij en de dorsvlegels gingen aan de muur als sierstukken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtWat veel mensen niet weten is dat Marlo Brando ooit een project is gestart om woestijngrond
vruchtbaar te maken.
Comment
Comment