Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring snijden van glas ...? iemand?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaring snijden van glas ...? iemand?

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Dat hangt er vanaf. Ik heb het al eens meegemaakt dat mijn lens helemaal uitgevloeid was na een bezoek aan het Geraardbergse Boerenhol waar ik met vrienden meerdere Duvels had genuttigd. Thuisgekomen bleek mijn lens haar oorspronkelijke vorm terug had aangenomen. Dat kan dus ook.

Walter
    Wel da heb ik ook al voorgehad !
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De Wikipedia alweer onbetrouwbaar...is niet de eerste keer....

Walter
      Net zo betrouwbaar als BD Walter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Net zo betrouwbaar als BD Walter.

Ik mis hier nog een knopje "vind ik leuk " net zoals op FB !
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Ik mis hier nog een knopje "vind ik leuk " net zoals op FB !
          Inderdaad. Of een HOF plaatsje?
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Jaja...zo simpel...
            En zéker als het om glas met een structuur gaat...
            wel de gladde kant nemen bij het snijden.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ja hoor die zijn te klein om uit te zakken.
              grt,bouk.
              Voor al mijn telekanonnen en zeker die super groothoeken à la Nikkor 6 mm 2.8 220° gebruik ik tot mijn grote tevredenheid al jaren een lens-BH.

Kost niet veel en is dus een verantwoorde investering :-)

Comment

wel de gladde kant nemen bij het snijden.
                grt,bouk.
                zo ver was ik ook al
                maar dan nog hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Maurice, jij hebt glas gesneden en je heeft hier de juiste uitleg ook nog.
                  Wij bewaarden onze snijder in een glas met wat, in petroleum doordrenkte, watte onderin.
                  Dus nooit of te nimmer droog snijden.
                  Vuil glas? Gewoon met een droge vod erover waar er gesneden moet worden.
                  Tenslotte, niet te hard op uw snijder drukken want dan heb je geen mooie snede, essentieel voor een mooie breuklijn.
                  Ik heb 8 jaar in een glasbedrijf gewerkt en weet dus dat wat je hier verteld is juist.
                  Je moet altijd je glas met petrol of iets dergelijk wat nat maken.. Je houd je snijder loodrecht op het glad en plaatst je vinger langs de snijder. Trek in 1 vloeiende beweging naar beneden tot over de rand zonder onderbreking.
                  Dan tik je met je glassnijder onder tegen de snijlijn zodat je een barst krijgt. Daarna leg je de platte kant van je snijder onder die barst en druk met twee duimen zacht op het glas...en je glas breekt gewoon.
                  Als je 2 mm glas hebt hoef je dat niet te doen maar bij glas vanaf 4 mm kan je dat best wel doen.

Ik heb spiegels,sier en gelaagd glas gesneden en er kwam altijd een vloeistof bij te pas. Het dient om de ene kant je glas op die plaats te ondoen van stof of andere onreinheden en een goede smering op je snijder te geven
                  1 tip.. Zorg dat het een goed mes is en niet de eerste de beste.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Ik heb 8 jaar in een glasbedrijf gewerkt en weet dus dat wat je hier verteld is juist.
                    Je moet altijd je glas met petrol of iets dergelijk wat nat maken.. Je houd je snijder loodrecht op het glad en plaatst je vinger langs de snijder. Trek in 1 vloeiende beweging naar beneden tot over de rand zonder onderbreking.
                    Dan tik je met je glassnijder onder tegen de snijlijn zodat je een barst krijgt. Daarna leg je de platte kant van je snijder onder die barst en druk met twee duimen zacht op het glas...en je glas breekt gewoon.
                    Als je 2 mm glas hebt hoef je dat niet te doen maar bij glas vanaf 4 mm kan je dat best wel doen.

Ik heb spiegels,sier en gelaagd glas gesneden en er kwam altijd een vloeistof bij te pas. Het dient om de ene kant je glas op die plaats te ondoen van stof of andere onreinheden en een goede smering op je snijder te geven
                    1 tip.. Zorg dat het een goed mes is en niet de eerste de beste.
                    Maw: mijn verhaal van hierboven klopt als een bus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      .......

Ik heb spiegels,sier en gelaagd glas gesneden.....
                      hoe doe je dat.
                      hoe snij je gelaagd/veiligheidsglas..?
                      grt,bouk.

Comment

hoe doe je dat.
                        hoe snij je gelaagd/veiligheidsglas..?
                        grt,bouk.
                        Zelfde wijze, alleen het breken is anders.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          .... alleen het breken is anders.
                          tja...in duizenden stukjes volgen mij.
                          zelfs tijdens het snijden zal het glas al uiteen knallen. (is mij overkomen).
                          wel een leuke manier (schrikken) er achter te komen dat het gelaagd glas was.
                          maar.....Pascal?
                          grt,bouk.

Comment

tja...in duizenden stukjes volgen mij.
                            zelfs tijdens het snijden zal het glas al uiteen knallen. (is mij overkomen).
                            wel een leuke manier (schrikken) er achter te komen dat het gelaagd glas was.
                            maar.....Pascal?
                            grt,bouk.
                            Dat is geen gelaagd glas hé bouk, maar gehard glas (vroeger gebruikt voor autoruiten)
                            Gelaagd glas valt niet uiteen en veiligheidsglas zoals gebruikt in banken en loketten wordt gezaagd
                            met een diamantzaag of tegenwoordig hoe langer hoe meer met een waterjet snijmachine.

Demo filmpje, hoe snij je een rond glaasje. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Dat is geen gelaagd glas hé bouk, maar gehard glas (vroeger gebruikt voor autoruiten)
                              klopt..het was gehard glas en geen gelaagd glas.
                              maar ik schrok wel en stond tot mijn enkels in die stukjes (gehard) glas.
                              sorry.
                              grt,bouk.

Comment

Als je gelijk hebt heb je gelijk Putor en dan zeg ik het ook ( is lang niet altijd het geval hoor ) maar voorlopig volg ik hier toch de Wikipedia, die het er zelfs bij zegt: het werd vroeger zo onderwezen, en zo heb ik het ook geleerd.

Zie vloeistof of vaste stof:

Walter
                                uit je link:
                                De dikteverschillen in oude ruiten zijn te verklaren uit fabricagemethoden die in het verleden werden gebruikt. Glasplaten werden gemaakt door het dikvloeibare glas rond te draaien. De buitenste rand werd daarbij dikker. Bij het plaatsen van de rechthoekig gesneden ruit, plaatste men de dikste kant aan de onderzijde, vanwege de stabiliteit.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X