Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Slakken

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Wat moet ik dan doen met slakken die op mijn voordeur kruipen?

    ze zitten niet in mijn grote mooie tuin, dus dan mag ik ze wel verzouten/verbranden?
    of is gewoon in de tuin zetten voldoende?
    Uw huis verzetten, het staat blijkbaar in de weg van hun normale route.

    Wie was er eerst denk je? Je huis of de slakken?

    Comment


    • #32
      Re: Slakken

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Uw huis verzetten, het staat blijkbaar in de weg van hun normale route.

      Wie was er eerst denk je? Je huis of de slakken?
      Aangezien slakken maar enkele jaren leven...
      zal het huis waar we wonen wel ouder zijn...
      dus moeten de slakken zich maar aanpassen he seg
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #33
        Re: Slakken

        Ik hou ze weg met koffiegruis. Niet in de vuilbak, maar overal op het gazon strooien. Spaart plaats in de vuilbak.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #34
          Re: Slakken

          Ja, de vliegtuigen die in Zaventem overvliegen zijn dikwijls ook jonger dan de huizen die er in de jaren 90 gebouwd werden....

          Straks beginnen we nog over mieren en onkruid.. En ik weet zeker dat het onkruid er stond voor het huis....

          Comment


          • #35
            Re: Slakken

            Bij mij is de slakkeninvasie ook begonnen. De meeste van m'n planten kunnen er tegen, maar eenmaal de hosta groot is, heeft die op een paar dagen geen bladeren meer
            Ik verhuis de slakken van m'n plantjes naar het groenafval Hebben ze genoeg te eten.

            Comment


            • #36
              Re: Slakken

              Ik verhuis de slakken van m'n plantjes naar het groenafval Hebben ze genoeg te eten.
              WAT???

              Je dacht niet aan blauwe, wit, gele of groene korrels? Waarom heb je ons niet verwittigd dat je er last van had zodat we met z'n allen konden reageren? Serieus,..

              Nee, fantastisch dat mensen nog rustig, lichtjes geamuseerd waarschijnlijk (even de slakjes helpen verhuizen toch..), eenvoudige en natuurvriendelijke stappen ondernemen

              Comment


              • #37
                Re: Slakken

                Hey juppekes

                Je kan er natuurlijk altijd wat fotokes van maken zoals ik



                Bootjes

                Comment


                • #38
                  Re: Slakken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
                  Nee, fantastisch dat mensen nog rustig, lichtjes geamuseerd waarschijnlijk (even de slakjes helpen verhuizen toch..), eenvoudige en natuurvriendelijke stappen ondernemen


                  Neemt niet weg dat ik nog altijd wat gruwel van die slijmerige beestjes zonder huisje hoor.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Slakken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Schaapje Bekijk bericht


                    Neemt niet weg dat ik nog altijd wat gruwel van die slijmerige beestjes zonder huisje hoor.
                    je bedoeld die NSFW slakken.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Slakken

                      Inderdaad! Die bedoel ik helemaal, Bouk

                      Comment


                      • #41
                        Re: Slakken

                        en dan krijg je plots een nieuwsbrief met volgende berichten:


                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Slakken

                          Eeeeeeewwwww! Die wil ik niet van dicht bij zien.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Slakken

                            Als dit Nigeria mocht zijn was het feest, daar is dat een lekkernij bij bepaalde tribes.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Slakken

                              ik heb biologische korrels, zo biologisch dat ik ze zelf nog nooit op slakken getest heb...
                              biodiversiteit... veel slakken, dag vele andere planten... wel voor biodiversiteit zijn en onder dat mom heel je tuin vol exoten zetten... je zou er stom van staan...
                              Enfin,
                              Welke slakken heb je? in de tuin zitten naakt-slakken, en dan huisjesslakken die dood materiaal eten en huisjesslakken die levend materiaal eten. Over het algemeen zijn de laatste soort degene die je niet wil hebben... Maar aangezien jou tuin vooral uit beton bestaat zouden het zeker ook dood-materiaal eters kunnen zijn.
                              wegnemen en in een veld gaan gooien is een optie (of bij de buren ) bierval is vrij handig, trekt ook andere dieren aan maar zeer doeltreffend voor slakken.
                              Tja, ze hebben, ze niet willen doden en willen "plukken"... dan blijf je ermee zitten he...
                              Maar zoals eerder al verteld, dood materiaal verwijderen, maak je tuin niet interessant voor slakken, dan blijven ze vanzelf weg!!

                              Succes!!

                              Tom
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                              Comment


                              • #45
                                Re: Slakken

                                Troost U zie eens dat het deze slakken waren


                                De meeste slakken worden hier opgepeuzeld door allerlei vogels, de merel kauwen enz...
                                en de grootste eters zijn mijn eenden die eten alles, dus zet een koppel Hollandse kwakers op .
                                Zo heb je nog een alarm installatie in de tuin ook

                                Comment

                                Working...
                                X