Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slakken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Slakken

    Comment


    • #17
      Re: Slakken

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Al moet ik Zyklon B gebruiken voor die rot beesten. Ze gaan eraan.

      Voor onkruid ga ik naar de apotheek. Heb heel de zomer geen last van die rotzooi.


      ik heb een beter voorstel; gooi uw tuin vol asfalt of beton dan heb je nergens "last" van en hoef je enkel af en toe met de borstel het
      vreselijke zand weg te vegen...

      Veel mensen willen een prachtige tuin met mooie bloemen; zo'n tuin trekt heel logischer wijze vogels, insecten en allerlei andere dieren aan maar ocharme wanneer
      er een paar slakken door hun tuin kruipen.


      Last edited by kirsten_dl; 16 april 2013, 17:10. Reden: tekst aangepast
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #18
        Re: Slakken

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


        ik heb een beter voorstel; gooi uw tuin vol asfalt of beton dan heb je nergens "last" van en hoef je enkel af en toe met de borstel het
        vreselijke zand weg te vegen...

        Iedereen wil een prachtige tuin met mooie bloemen; zo'n tuin trekt vogels, insecten en allerlei andere dieren aan maar ocharme wanneer
        er een paar slakken door hun tuin kruipen.


        waarom altijd veralgemenen?

        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #19
          Re: Slakken

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          waarom altijd veralgemenen?

          Ik spreek meestal, of bijna altijd, in het meervoud omdat ik dat zo heb geleerd.

          Soit, tekst is aangepast.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #20
            Re: Slakken

            Een paar slakken !!! Ik heb er deze morgen meer dan 30 opgeruimd op een klein stuk van nog geen are . Plezant is iets anders .

            Comment


            • #21
              Re: Slakken

              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
              Een paar slakken !!! Ik heb er deze morgen meer dan 30 opgeruimd op een klein stuk van nog geen are . Plezant is iets anders .
              oei oei, da's een heel invasie man... je kan misschien een vliegtuig huren gevuld met napalm of iets dergelijks, ben jij eindelijk van de slakkeninvasie verlost?!
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #22
                Re: Slakken

                Kirsten ,
                Zo als eerder aangehaald bestaat mijn tuintje voor het grootste deel uit paden en circels gelegd in klinkers . Als je dan 's avonds en 's morgens vroeg over een hoop vettige slakken moet lopen is niet plezierig . Jij hebt er waarschijnlijk geen last van . Ik gedurende 35 jaar ook niet maar plotseling waren ze er . Hoe weet ik ook niet .

                Comment


                • #23
                  Re: Slakken

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


                  ik heb een beter voorstel; gooi uw tuin vol asfalt of beton dan heb je nergens "last" van en hoef je enkel af en toe met de borstel het
                  vreselijke zand weg te vegen...

                  Veel mensen willen een prachtige tuin met mooie bloemen; zo'n tuin trekt heel logischer wijze vogels, insecten en allerlei andere dieren aan maar ocharme wanneer
                  er een paar slakken door hun tuin kruipen.


                  Zo is het.
                  Hier een enorme tuin, momenteel ook vol slakken, ik voel me al vreselijk schuldig als ik er perongeluk eentje plat trap.
                  Laat die beestjes, je loopt net zoveel in hun weg als zij in de jouwe.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Slakken

                    Laat de vogels eens langskomen, en de helft van de slakken zijn weg.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Slakken

                      Onze Kirsten is op dreef hoor

                      Teveel slakken kan echt wel een compleet bloemenperk/moestuin ruïneren, maar wat je ook doet- kies een biologische oplossing.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Slakken

                        Slakken vormen een veelvoorkomend probleem in veel tuinen, vooral tijdens vochtige seizoenen. Ze kunnen aanzienlijke schade aanrichten aan planten door hun vraatzuchtige eetgedrag. Een effectieve manier om deze plaag te bestrijden is het gebruik van slakkenkorrels.


                        Misschien interessant.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Slakken

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Kirsten ,
                          Zo als eerder aangehaald bestaat mijn tuintje voor het grootste deel uit paden en circels gelegd in klinkers . Als je dan 's avonds en 's morgens vroeg over een hoop vettige slakken moet lopen is niet plezierig . Jij hebt er waarschijnlijk geen last van . Ik gedurende 35 jaar ook niet maar plotseling waren ze er . Hoe weet ik ook niet .
                          Tsja... voor de één vettig en voor de ander gewoon slak. Uiteraard is het niet leuk en zeker niet wanneer je ze allemaal "per ongeluk" plat trapt.
                          Maar er zijn mogelijkheden genoeg om de beestjes te verwijderen zonder daarvoor schadelijk vergif te gebruiken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
                          Onze Kirsten is op dreef hoor

                          Teveel slakken kan echt wel een compleet bloemenperk/moestuin ruïneren, maar wat je ook doet- kies een biologische oplossing.
                          Ja, als het op natuur en dierenwelzijn aankomt dan ga ik op mijn achterste poten staan. Alles voor het behoud, welzijn en herstel van onze biodiversiteit!


                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Slakken

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Tsja... voor de één vettig en voor de ander gewoon slak. Uiteraard is het niet leuk en zeker niet wanneer je ze allemaal "per ongeluk" plat trapt.
                            Maar er zijn mogelijkheden genoeg om de beestjes te verwijderen zonder daarvoor schadelijk vergif te gebruiken.

                            Ja, als het op natuur en dierenwelzijn aankomt dan ga ik op mijn achterste poten staan. Alles voor het behoud, welzijn en herstel van onze biodiversiteit!


                            Goed zo Kirsten ++, als mensen een mooie tuin willen hebben, dan vind ik dat ze er ook wat aan moeten doen wat betreft onderhoud. Net of het zo'n grote moeite is om elke dag wat slakken weg te halen, ik moet het zelf ook regelmatig doen. Ik vind dat de mensen wat meer eerbied voor de natuur en zijn bewoners mogen hebben. We willen ook graag mooie natuur fotograferen, zorg dan dat het mooi blijft.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Slakken

                              Wat moet ik dan doen met slakken die op mijn voordeur kruipen?

                              ze zitten niet in mijn grote mooie tuin, dus dan mag ik ze wel verzouten/verbranden?
                              of is gewoon in de tuin zetten voldoende?
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Slakken

                                heb net als met de strijd tegen Mollen, bordjes met "Verboden Voor Slakken" geplaatst in mijn tuin.
                                en waarachtig het help.
                                voor de Mollen wel iets grotere letters, omdat die beestjes niet zo goed kunnen zien.
                                grt,bouk.
                                Last edited by bouk; 17 april 2013, 13:38. Reden: L.,;';
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X