Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De waanzin van massaproductie

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Bovendien... van de weinige slimme mensen die er dan overblijven, zijn er heel wat die domme beslissingen nemen. Ik ken heel wat hooggeschoolden die vaak domme dingen doen. Het is allemaal hoe je het bekijkt.
    Heel juist: kijk maar naar de sector van de banken
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Aangezien jij dom/slim/marginaal aanhaalde, vind ik dat deze eer aan jou toebehoort hoor.
      Om het nog erger te maken...
      Wat moet een slim koppel die een kind heeft doen... als ze merken dat het kind een ernstige aandoening heeft en niet zelfstandig kan leven...
      dat is dan een "wezen" dat niet eens toedraagt aan de maatschappij... enkel consumeert...

of ik pro/contra geboortebeperking ben... Rationeel gezien besef ik dat dit ooit zal moeten gebeuren...
      maar niet enkel de bijkomende geboortes zijn hier een probleem natuurlijk...
      Vergrijzing der maatschappij... lijkt mij ook wel bij te dragen...

dus maximaal 2 kinderen. en verplichte euthanasie op 70...
      Dan moet de balans misschien wel weer te herstellen zijn...
      Al vermoed ik dat sommigen over dat laatste nog niet hadden gedacht?
      Tmoet natuurlijk van 2 kanten komen...
      Anders worden enkel mensen met een kinderwens beperkt, en "gediscrimineerd"

Je verplichte euthanasie is net iets te ver, maar ik kan me wel vinden in een comfortabele
      uitstapregeling voor de mensen die het beu zijn op deze bol. Dat is ook beter te verkopen
      dan een verplicht levenseinde. Als je weet dat zelfdoding een van de voornaamste doodsoorzaken is,
      waarom het dan niet een beetje vergemakkelijken en ook comfortabeler maken.
      Vrijheid is het hoogste goed, daarom vind ik een ticket kopen voor een comfortabel einde een aanwinst.
      Ze verplichten je om langer te werken, maar ze zouden je nooit mogen verplichten om langer te leven
      dan je zelf wil.

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

of ik pro/contra geboortebeperking ben... Rationeel gezien besef ik dat dit ooit zal moeten gebeuren...
        Dat zijn ethische kwesties natuurlijk.
        Het recht op een kind enerzijds, maar anderzijds ook: de "reden" van die kinderwens... vind ik persoonlijk heel belangrijk, zoals uitgelegd in #47.

En het zou utopisch zijn wanneer mensen die bewust aan kinderen beginnen, ook iets terugdoen voor de natuur.
        Eerst en vooral zorgen ze voor de volgende generatie, maar die brengt ook consumptie en vervuiling met zich mee.
        Denken we maar aan: als elke persoon die een kind verwekt, ook al eens 5 nieuwe boompjes aanplant ter kleine compensatie. Het zou al een mooi begin zijn natuurlijk.

Wanneer mensen eens proberen om rationeel te gaan wonen in functie van hun werk, scholen voor kinderen, zo weinig mogelijk autogebruik, etc... Zo heb ik altijd werk gezocht op plaatsen waar ik met het openbaar vervoer zou kunnen geraken. Ik ben ook gaan wonen op plaatsen waar er makkelijk openbaar vervoer is. Ik ga binnenkort ook verhuizen naar een locatie waar ik mijn kinderen te voet naar school kan doen, en te voet naar het station kan om de trein te nemen.
        Niet voor iedereen mogelijk, luxesituatie, maar ik streef daarnaar. En ik klaag nadien ook niet dat ik uren in een file heb gestaan en veel kosten heb aan een auto enzo.

Comment

"Demographic studies have indicated that in humans, fertility rate and intelligence tend to be inversely correlated, that is to say, the more intelligent, as measured by IQ tests, exhibit a lower total fertility rate than the less intelligent."

De links naar alle studies staan eronder vermeld.

Ik dacht toch dat dat algemeen geweten was, anders moet je maar eens om je heen kijken.
          En dan zul je ook merken dat het vaak ook gepaard gaat met rijk/arm. Kijk naar een villawijk hoeveel kinderen de mensen daar gemiddeld hebben, tov een sociale woonwijk. Vergelijk hun IQ's, levensstandaard, manier van denken/praten.
          En dat zijn gewoon stereotiepen, dat is dus niet bij iedereen zo en er zijn uiteraard uitzonderingen, het is geen zwart-wit verhaal, maar "door den band genomen kan je stellen dat... ".
          Ik kijk zeker niet neer op mensen die het minder hebben op welk vlak ook. Het is gewoon een vaststelling, en daarop zijn veel studies ook gebaseerd.

Bovendien... van de weinige slimme mensen die er dan overblijven, zijn er heel wat die domme beslissingen nemen. Ik ken heel wat hooggeschoolden die vaak domme dingen doen. Het is allemaal hoe je het bekijkt.

Maar daar ging de 50% kans niet om?
          Tenzij ik mij mislezen heb...

Jij vertelde: 50% kans dat domme mensen domme kinderen maken.
          In de getoonde link vertellen ze eerder: domme mensen maken meer kinderen.
          maar lees ik niet direct iets over de productie van domme kinderen.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

In de getoonde link vertellen ze eerder: domme mensen maken meer kinderen.
            maar lees ik niet direct iets over de productie van domme kinderen.
            Effe testen
            Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Neen, helemaal niet, ik heb niet gezegd dát het 50% is, ik zei als stelling: "Maar als de kans 50% is, dan heb je in een gezin met 10 kinderen méér kans dan in een gezin met 1 kind."

Dat is een stelling, een algemene statistische, waarbij ik niet heb geduid naar slim of dom, dik of dun, rijk of arm,...
              Om het nu niet over dom/slim te hebben: stel dat je 50% "blauw" is, dan heb je op een aantal van 10 meer kans om blauw te hebben dan op een aantal van 3.

Als die kans 30% is of 70%, maakt nu niet uit, dan heb je in een gezin van 10 personen dus ook nog steeds meer kans hierop dan op een gezin van 1 persoon.

Comment

Wat een BS.
                Als de kans 30% is, dan moet je dit bekijken over 100 gezinnen, en dan zal het 30 zijn hé.

Of worden de slimmen eerst geboren en dan de dommen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Als de kans 30% is, dan moet je dit bekijken over 100 gezinnen, en dan zal het 30 zijn hé.
                  Moeten, niemand verplicht jou.
                  Je kán het bekijken over 100 gezinnen, maar ook over 200 gezinnen.
                  En getallen zijn fictief, ook de percentages. Het resultaat van die stelling blijft altijd dezelfde als je een groter aantal met een kleiner vergelijkt, is de kans op dat voorval bij dat groter aantal groter.

Comment

Neen, helemaal niet, ik heb niet gezegd dát het 50% is, ik zei als stelling: "Maar als de kans 50% is, dan heb je in een gezin met 10 kinderen méér kans dan in een gezin met 1 kind."

Dat is een stelling, een algemene statistische, waarbij ik niet heb geduid naar slim of dom, dik of dun, rijk of arm,...
                    Om het nu niet over dom/slim te hebben: stel dat je 50% "blauw" is, dan heb je op een aantal van 10 meer kans om blauw te hebben dan op een aantal van 3.

Als die kans 30% is of 70%, maakt nu niet uit, dan heb je in een gezin van 10 personen dus ook nog steeds meer kans hierop dan op een gezin van 1 persoon.
                    Beste anonymous. Goed dat je je echte identiteit niet onthuld. Het is lang geleden dat ik zulke stuitende onzin heb gelezen op dit forum.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Beste anonymous. Goed dat je je echte identiteit niet onthuld. Het is lang geleden dat ik zulke stuitende onzin heb gelezen op dit forum.

Jan
                      Fijn Jan.
                      Ondertussen wacht ik op jouw uitleg hoe het wél zit.... En waar ik verkeerd zit.
                      Ik zeg niet dat mijn uitleg de juiste is, maar subjectief als ik ben, hou het uiteraard altijd bij mijn eigen mening.

Comment

@ anonymous: ik ben eens benieuwd naar onderbouwde argumenten. Vragen waar je verkeerd zit geeft indirect weer dat je denkt juist te zitten.
                        Ik zeg niet dat mijn uitleg de juiste is
                        Je bedoelt dat jouw mening een persoonlijke mening is. Maar niet onderbouwd en dusdanig verkeerd. In ieder geval in die mate dat het, voor mij, de zin van deze discussie heeft gereduceerd tot 0%
                        Last edited by Provid; 9 april 2013, 18:07.

Comment

Moeten, niemand verplicht jou.
                          Je kán het bekijken over 100 gezinnen, maar ook over 200 gezinnen.
                          En getallen zijn fictief, ook de percentages. Het resultaat van die stelling blijft altijd dezelfde als je een groter aantal met een kleiner vergelijkt, is de kans op dat voorval bij dat groter aantal groter.
                          Dus je bent eigenlijk wat argumenten aan het verzinnen in het gesprek,
                          je plakt er wat getallen op, je laat uitschijnen dat dit getallen de juiste statistieken zijn
                          en als die getallen in twijfel getrokken worden,
                          dan ga je wat anders verzinnen?

Rare manier van redeneren :s
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            helemaal geen stuitende onzin. Het is een statistische regel dat een grotere populatie dichter tegen de statistisch verwachte spreiding leunt dan een kleine. Genetisch (en bijna statistisch) is de helft van de wereldbevolking man en de andere helft vrouw. Als in een klein ziekenhuis op een dag 3 kindjes geboren worden zal niemand opkijken als het allemaal jongens zijn. Als in een groter ziekenhuis op een dag 300 kindjes geboren worden zal het wereldnieuws zijn als het allemaal jongens zouden zijn.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb ooit eens een film gezien (lang geleden hoor) waarin het ook ging over overbevolking en het verzorgen van genoeg eten.
                              Ik kan hem alleen niet vinden op het WWW.
                              Het feit was dat de mensheid overleefde op het eten van koekjes, en waar werden die koekjes dan van gemaakt?
                              Juist, overleden mensen. Want er waren er toch genoeg die stierven.
                              Tot er op een moment zoveel mensen waren dat de productie achter begon te lopen en er keuzes gemaakt moesten worden.
                              Juist, oude en zieke mensen eerst.
                              Hoe de film afliep kan ik me niet meer herinneren, maar het zal niet ineens opgelost geraakt zijn.
                              Toen Sci-Fi maar over een paar honderd jaar???

Ruud
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Die film/boek was "Brave new World" of in het nederlands "Heerlijke nieuwe wereld".

Je kan een bevolking nooit voeden van zichzelf.
                                Alsof we heel ons leven maar 80 kg voedsel zouden nodig hebben.
                                Maar in die/dat film/boek werden de lijken inderdaad 'gerecycleerd'.

Comment

Working...
                                X