Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De waanzin van massaproductie

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Oh, maar dat bedoel ik ook weer niet (ben precies niet goed in zeggen wat ik bedoel ), ik bedoel 'echt' een natuurramp zoals destijds de uitroeing van de dinosaurustijd, iets werelds...

Ja, dat is dan ook weer wat ik bedoelde met mijn open vraag: waarom dat er zo een groei is in Belgie, maar als ik dat zeg, dan ontketen ik misschien weer een andere discussie... Toch blij dat jij gezegd hebt, wat ik bedoelde
    Ik hou er niet van rond de pot te draaien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      "Grappig" dat er zich een natuurramp mag voltrekken in pakweg Indonesië met een aardbeving en bijhorende tsunami die op slag 230.000.000 doodt dan wel terug straatarm maakt om zo een "ver van mijn bed show" te hebben.
      Er is geen ontsnappen aan dat we de wereld aan het overbevolken zijn, dat we met zijn allen hier met veel te veel zijn. Het is gewoon spijtig om zien dat in moslimlanden families van 7-8-9 kinderen geen uitzondering is terwijl ze geen geld hebben om ze een fatsoenlijke opvoeding te geven, fatsoenlijk eten te geven, ... Dat is het probleem, landen waar er geen toekomst is en waar diezelfde vele kinderen die groot worden het land ontvluchten naar het "rijke" Westen, naar het land van melk en honing.
      Bij de Amish kunnen ze er anders ook wel wat van. 10 à 12 kinderen is daar heel normaal. Was in de week nog op TV.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Bij de Amish kunnen ze er anders ook wel wat van. 10 à 12 kinderen is daar heel normaal. Was in de week nog op TV.
        Normaal he: die willen hun clubje groter maken.
        Hebben de katholieken hier ook geprobeerd.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

"Grappig" dat er zich een natuurramp mag voltrekken in pakweg Indonesië met een aardbeving en bijhorende tsunami die op slag 230.000.000 doodt dan wel terug straatarm maakt om zo een "ver van mijn bed show" te hebben.
          Er is geen ontsnappen aan dat we de wereld aan het overbevolken zijn, dat we met zijn allen hier met veel te veel zijn. Het is gewoon spijtig om zien dat in moslimlanden families van 7-8-9 kinderen geen uitzondering is terwijl ze geen geld hebben om ze een fatsoenlijke opvoeding te geven, fatsoenlijk eten te geven, ... Dat is het probleem, landen waar er geen toekomst is en waar diezelfde vele kinderen die groot worden het land ontvluchten naar het "rijke" Westen, naar het land van melk en honing.
          heeft niets met moslimlanden of Islam te maken, maar met opleiding. Hoe kweekten de katholieke Belgen en Nederlanders voor we allemaal naar school vinden. Enkele posts terug werd er verwezen naar voortplanting en intelligentie, maar het is opleiding die de sleutel is. In de grote omgeving van Londen ligt de laagste vruchtbaarheid trouwens bij hoog opgeleide vrouwen van Turkse afkomst. Bye bye religie, u bent geen factor in dit verhaal.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            In de grote omgeving van Londen ligt de laagste vruchtbaarheid trouwens bij hoog opgeleide vrouwen van Turkse afkomst. Bye bye religie, u bent geen factor in dit verhaal.
            Die liggen dan waarschijnlijk niet onder de sloef van hunne man.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Die liggen dan waarschijnlijk niet onder de sloef van hunne man.
              Turkije is -over het algemeen*- veel Westerser dan Marokko.
              Terwijl Marokko geografisch gezien meer Westelijk ligt dan Turkije. Lollig feit.

*Dan spreek ik niet over individuele uitzonderingen.

Comment

Het is gewoon spijtig om zien dat in moslimlanden families van 7-8-9 kinderen geen uitzondering is terwijl ze geen geld hebben om ze een fatsoenlijke opvoeding te geven, fatsoenlijk eten te geven, ... Dat is het probleem, landen waar er geen toekomst is en waar diezelfde vele kinderen die groot worden het land ontvluchten naar het "rijke" Westen, naar het land van melk en honing.
                Dat is wat ik voorzichtig probeerde te zeggen in #23

Comment

MAAR het zijn niet alleen de moslims, heel dichtbij en dan bedoel ik de broer van mijn zwager.
                  Daar is de 13e kleine onderweg, de oudste is daar juist 15 denk en er is geen tweeling of meerling bij.
                  Dat is eruit en erin. Goe zot denk ik dan.
                  En dat is er dan ook wel aan te zien aan de kinderen, hoe die er bij lopen spreekt boekdelen.
                  Meneer is ondertussen wel verhuisd naar Belgie, dat bracht meer op.
                  Dus zoals ik al zei, afschaffen die kinderbijslag boven de twee kinderen.

Comment

Daar is de 13e kleine onderweg, de oudste is daar juist 15 denk en er is geen tweeling of meerling bij.
                    Dat is eruit en erin.
                    "Een vluggertje", zeggen ze bij ons.
                    Dus zoals ik al zei, afschaffen die kinderbijslag boven de twee kinderen.
                    Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb ook vaak de indruk dat sommigen aan kinderen beginnen voor de fiscale voordelen. Bekijk eens de tabel van de "belastingvrije sommen" die je hebt als je > 2 kinderen hebt.
                    Soms denk je: "Je zou voor minder aan veel kinderen beginnen.".

Maar dan is de vraag: waarom hebben de Belgen dan niet allemaal 8-9 kinderen, als het toch zo voordelig is? Zijn wij dan te stom om van die regeling te genieten? Of zijn de anderen die van ons systeem komen genieten veel slimmer dan wij?

Comment

• Re: De waanzin van massaproductie

Als ik hier alles goed lees valt het mij het "grote gelijk" van sommige wel op.
                      Ik ga ff meedoen:Er zijn idd veel te veel mensen op de aarde,behalve ik
                      Het zou beter zijn dat er minder wagens rondreden,behalve de mijne.
                      Er worden te veel kinderen geboren,behalve de mijne.
                      We zouden beter met zijn alle wat harder werken dan hadden we minder tijd om onzin te kopen,te doen,........behalve ik.

Nu serieus,alhoewel.
                      De wereld gaat idd langzaam naar de ****** maar ik heb het gevoel dat het al langer hoe langzamer wordt.
                      Jaren geleden dachten we al,hoe houden we dit vol?Wel we zijn er nog altijd en met vele meer.
                      Ik vrees dat wij het niet kunne veranderen,we kunne wel proberen om het voor ons wat beter te maken maar DIT wereld probleem los je niet op.
                      Enkel geld ,en alleen,geld geeft je macht.Dat was 2000 jaar geleden alzo en dat zal zo blijven.
                      Misschien zijn we zelf met de oplossing van het probleem bezig:We maken elkaar af alsof het niets is:Wel laat ons verder doen ,een grote bom smijten en de aarde kan opnieuw beginnen.

mvg
                      Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                      schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Het gaat louter om een statistisch rekenoefeningetje... maakt niet uit welke getallen jij er wil voor gebruiken, het resultaat komt op hetzelfde neer, het blijft wiskundige logica, de getallen doen er niet toe.

Ok, maar dat spelletje kan ik ook spelen,

stel dat bij 2 domme ouders de kans op een slim kind 75% is,
                        en bij 2 slimme ouders de kans op een dom kind 75% is.

Dan is de kans bij domme ouders op slimme kinderen groter als dat slimme ouders, slimme kinderen gaan maken...
                        Dus eigenlijk moeten domme mensen blijven kweken, en slimme mensen zich laten castreren..

Fictieve getallen, Fictie aandoeningen en fictieve percentages,
                        Volgens jou maakt het niet uit welke getallen/aandoening, als het meer jouw punt bewijst?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Moeten, niemand verplicht jou.
                        Je kán het bekijken over 100 gezinnen, maar ook over 200 gezinnen.
                        En getallen zijn fictief, ook de percentages. Het resultaat van die stelling blijft altijd dezelfde als je een groter aantal met een kleiner vergelijkt, is de kans op dat voorval bij dat groter aantal groter.

dus mijn stelling is ook net bewezen...

nogmaals,
                        op huidige manier voortgaan, is geen oplossing..
                        Ik zie wel een oplossing in geboortebeperking...
                        maar hoe pak je de vergrijzing aan?

op 120 jaar tijd.... leven de mensen 30jaar langer...
                        en ik vermoed dat met huidige vooruitgang en evolutie in medische wereld, dit enkel nog zal stijgen...
                        hoe ga je dat oplossen?

want (om héél grof te worden) aan de gemiddelde mens boven de 75jaar heb je toch niet veel meer?
                        Enkel kosten... véél kosten...
                        dit terwijl nieuwelingen uiteindelijk nog hun geld opbrengende periode gaan krijgen...

dus geboortebeperking + een verplichte uitstapsregeling vanaf x jaar...

en dan zitten de Belgen maar te klagen over de regels vanuit de overheid...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          ...

want (om héél grof te worden) aan de gemiddelde mens boven de 75jaar heb je toch niet veel meer?
                          Enkel kosten... véél kosten...
                          dit terwijl nieuwelingen uiteindelijk nog hun geld opbrengende periode gaan krijgen...

dus geboortebeperking + een verplichte uitstapsregeling vanaf x jaar...

en dan zitten de Belgen maar te klagen over de regels vanuit de overheid...
                          Zoals deze Japanse minister suggereerde: http://www.huffingtonpost.co.uk/2013...n_2525482.html

Comment

Ok, maar dat spelletje kan ik ook spelen,
                            Not again...

stel dat bij 2 domme ouders de kans op een slim kind 75% is,
                            en bij 2 slimme ouders de kans op een dom kind 75% is.

Dan is de kans bij domme ouders op slimme kinderen groter als dat slimme ouders, slimme kinderen gaan maken...
                            Herlees dat nu zélf eens... Je vergelijkt 2 keer een identieke kansberekening en komt tot besluit dat de ene groter is dan de andere.

Geloof jij in de Carrefour reclame ofzo ?? 1+1 = 3

Wat ik bedoelde met fictieve getallen was dat ik deze gebruikte om een logische stelling aan te duiden, wat met elk getal eenzelfde resultaat geeft.
                            Wat jij doet is komen aandraven met een onlogische stelling, maakt niet uit welke getallen je dan gebruikt, het zal altijd fout zijn.

Enfin, het slaat nergens meer op, Koeno. Ik ga er verder zelfs niet meer op in.

Comment

Zoals deze Japanse minister suggereerde: http://www.huffingtonpost.co.uk/2013...n_2525482.html
                              Zo een dik betaalde minister van 72 jaar wiens ego het niet toelaat om plaats te ruimen voor een jongere komt het hier even vertellen. Mag voor mijn part ook om zijn spuitje!
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

op 120 jaar tijd.... leven de mensen 30jaar langer...

Nu ga ik op dezelfde manier doen als jij doet, het idee negeren en gewoon discussiëren om te discussiëren:

Waar haal jij die cijfers van 120 jaar, en 30 jaar langer? Is dit een gemiddelde? Over welke periode heb je die genomen?
                                Bij hoeveel mensen heb jij dit gemeten? Blablabla.

Met welke wetenschappelijke studie toon jij aan dat je niets meer hebt aan 75 plussers?

Tof hé, Koeno.

Comment

Working...
                                X