Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De waanzin van massaproductie

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Ik woon op een paar kilometer van de ajuinenstad Aalst... En daar zag ik in de Colruyt eens ajuinen "geïmporteerd uit Tasmanië". Ik wil er zelfs geld op zetten dat 50% van de klanten die toen in die rayon aan het winkelen waren niet eens weten waar Tasmanië eigenlijk gelegen is.
    Een grappig feit inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Ook dat vingerwijzen naar arme landen vind ik verkeerd; "zij heeft er zes, dan mag ik er drie hebben". Dat slaat nergens op. Want de ecologische voetafdruk van onze westerse kinderen is honderd maal groter dan de afdruk van een kind in een derde wereld land.
      De essentie ligt hem vaak ook bij de reden waarom mensen aan kinderen beginnen.
      Ik ken veel koppels met kinderen, die beweren aan kinderen te zijn begonnen "omdat het zo gedaan wordt".
      "Ha ja, eerst samenwonen, huisje, trouwen, en dan komen toch de kinderen? Dat is toch de logische stap."

De logische stap. Maar niet omdát men kinderen wil. Of ook niet omdat men iemand wil opvoeden en waarden kunnen meegeven voor bij te dragen aan een betere duurzamere planeet. Of ook niet om nog een andere reden.
      Neen, men wil (vaak om egoïstische redenen) "gewoon" kinderen omdat "men denkt" dat het zo hoort, en omdat de andere schapen in de kudde ook kinderen hebben, en men wil die liefst zo onverschillig mogelijk opvoeden.

En zo gaat het ook in de rest van het dagelijks leven van de modale bewoner op deze aardbol > ook op vlak van consumptie.

Geboortebeperking is niet altijd onzin. Want de meeste mensen denken er niet over na, dus zou het bijna door de staat opgelegd moeten worden.
      Maar moesten de mensen eens nadenken alvorens aan kinderen te beginnen, enig argument hebben voor het waarom, dan zullen er alvast minder kinderen geboren worden, en meer van hen zal degelijk opgevoed worden. In dat geval is geboortebeperking helemaal niet nodig.

Zeker eens de film Idiocracy bekijken.
      Goedkope Hollywoodhumor film, maar de idee erachter is schitterend.
      Komt erop neer dat je de mensen leert kennen binnen 500 jaar, die kinderen van kinderen, die zo weinig mogelijk kennis hebben.

En toppunt is dat het écht zo gaat. Kijk maar in de realiteit, statistisch gezien hebben de meest intellectuele koppels 0, 1 of 2 kinderen max, en de meest marginale en minder intellectuele koppels hebben >3 kinderen. (dat is NU het geval, vroeger hadden alle gezinnen veel kinderen)
      Op termijn zullen er daarvan ook veel meer rondlopen en zal dat aantal dommeriken exponentieel gaan verdubbelen.
      Concreet: we kunnen er niets aan doen, tenzij we geboortebeperking inlassen zodat de verdeeldheid van slimme en domme mensen terug gelijk wordt, en de snelheid van de verdomming naar de toekomst toe gaat stagneren.

Wat zegt de achterban hiervan?
      En hoe zit het met de verbrusseling van Vlaanderen?
      Gaan we naar een zoveelste ijstijd?
      Moeten alle Walen terug naar Congo?

Comment

En toppunt is dat het écht zo gaat. Kijk maar in de realiteit, statistisch gezien hebben de meest intellectuele koppels 0, 1 of 2 kinderen max, en de meest marginale en minder intellectuele koppels hebben >3 kinderen. (dat is NU het geval, vroeger hadden alle gezinnen veel kinderen)
        Op termijn zullen er daarvan ook veel meer rondlopen en zal dat aantal dommeriken exponentieel gaan verdubbelen.
        Concreet: we kunnen er niets aan doen, tenzij we geboortebeperking inlassen zodat de verdeeldheid van slimme en domme mensen terug gelijk wordt, en de snelheid van de verdomming naar de toekomst toe gaat stagneren.
        Kan je me even een studie/bewijs leveren dat "domme" mensen "domme" kinderen maken...
        want als je nog korter door de bocht ging, reed je in een cirkel
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

wij leven hier in een welvaart staat.
          in vele landen moet je wel veel kinderen nemen om je oude dag veilig te stellen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Kan je me even een studie/bewijs leveren dat "domme" mensen "domme" kinderen maken...
            want als je nog korter door de bocht ging, reed je in een cirkel
            Neen. Heb ik niet concreet een studie/bewijs van. Enkel persoonlijke ervaringen.

Kort door de bocht, neen. Ik zeg nergens dat domme mensen geen slimme kinderen kunnen hebben of omgekeerd.
            Maar als de kans 50% is, dan heb je in een gezin met 10 kinderen méér kans dan in een gezin met 1 kind.
            Statistisch gezien moet ik daar geen studie voor leveren.

Comment

Neen. Heb ik niet concreet een studie/bewijs van. Enkel persoonlijke ervaringen.

Kort door de bocht, neen. Ik zeg nergens dat domme mensen geen slimme kinderen kunnen hebben of omgekeerd.
              Maar als de kans 50% is, dan heb je in een gezin met 10 kinderen méér kans dan in een gezin met 1 kind.
              Statistisch gezien moet ik daar geen studie voor leveren.
              50% kans? op wat?
              wat is de grens tussen slim/dom?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

.....
                tja.....
                grt,bouk.

Comment

50% kans? op wat?
                  50% kans op regen of zonneschijn natuurlijk.
                  Want er bestaat niets tussen die twee, alles is enkel en alleen zwart-wit.

Uiteraard niet. Maar jij mag me anders eens wat curven tonen, en aanduiden waar die grens tussen dom en slim is (subjectief als objectief).
                  Maar ik denk niet dat we hiermee verder gaan kunnen in de discussie over massaproductie. Dat zal wat uitwijden worden...

Comment

50% kans op regen of zonneschijn natuurlijk.
                    Want er bestaat niets tussen die twee, alles is enkel en alleen zwart-wit.

Uiteraard niet. Maar jij mag me anders eens wat curven tonen, en aanduiden waar die grens tussen dom en slim is. Maar ik denk niet dat we hiermee verder gaan kunnen in de discussie over massaproductie. Dat zal wat uitwijden worden...
                    Aangezien jij dom/slim/marginaal aanhaalde, vind ik dat deze eer aan jou toebehoort hoor.
                    Om het nog erger te maken...
                    Wat moet een slim koppel die een kind heeft doen... als ze merken dat het kind een ernstige aandoening heeft en niet zelfstandig kan leven...
                    dat is dan een "wezen" dat niet eens toedraagt aan de maatschappij... enkel consumeert...

of ik pro/contra geboortebeperking ben... Rationeel gezien besef ik dat dit ooit zal moeten gebeuren...
                    maar niet enkel de bijkomende geboortes zijn hier een probleem natuurlijk...
                    Vergrijzing der maatschappij... lijkt mij ook wel bij te dragen...

dus maximaal 2 kinderen. en verplichte euthanasie op 70...
                    Dan moet de balans misschien wel weer te herstellen zijn...
                    Al vermoed ik dat sommigen over dat laatste nog niet hadden gedacht?
                    Tmoet natuurlijk van 2 kanten komen...
                    Anders worden enkel mensen met een kinderwens beperkt, en "gediscrimineerd"

Comment

.....

dus maximaal 2 kinderen. en verplichte euthanasie op 70...
                      of gewoon een derde wereld oorlog.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        of gewoon een derde wereld oorlog.
                        grt,bouk.
                        Hmmm, Iets drastischer, maar zal ook wel helpen...
                        Al vrees ik dat met de hedendaagse technologie/wapens...
                        er misschien iets te weinig mensheid zal overblijven...
                        En als de overblijvende "dommeriken" zijn... tsjah, dan helpt het ook niet echt?

Comment

Hmmm.... ...
                          En als de overblijvende "dommeriken" zijn...
                          dan zijn de dommerikken slimmer dan de slimmerikken.
                          grt,bouk.

Comment

...................................en verplichte euthanasie op 70................
                            Nog rap efkens heel goed profiteren want mijn tijd begint te korten......
                            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Nog rap efkens heel goed profiteren want mijn tijd begint te korten......
                              Me to.
                              grt,bouk.

Comment

Aangezien jij dom/slim/marginaal aanhaalde, vind ik dat deze eer aan jou toebehoort hoor.
                                "Demographic studies have indicated that in humans, fertility rate and intelligence tend to be inversely correlated, that is to say, the more intelligent, as measured by IQ tests, exhibit a lower total fertility rate than the less intelligent."

De links naar alle studies staan eronder vermeld.

Ik dacht toch dat dat algemeen geweten was, anders moet je maar eens om je heen kijken.
                                En dan zul je ook merken dat het vaak ook gepaard gaat met rijk/arm. Kijk naar een villawijk hoeveel kinderen de mensen daar gemiddeld hebben, tov een sociale woonwijk. Vergelijk hun IQ's, levensstandaard, manier van denken/praten.
                                En dat zijn gewoon stereotiepen, dat is dus niet bij iedereen zo en er zijn uiteraard uitzonderingen, het is geen zwart-wit verhaal, maar "door den band genomen kan je stellen dat... ".
                                Ik kijk zeker niet neer op mensen die het minder hebben op welk vlak ook. Het is gewoon een vaststelling, en daarop zijn veel studies ook gebaseerd.

Bovendien... van de weinige slimme mensen die er dan overblijven, zijn er heel wat die domme beslissingen nemen. Ik ken heel wat hooggeschoolden die vaak domme dingen doen. Het is allemaal hoe je het bekijkt.

Comment

Working...
                                X