Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De waanzin van massaproductie

    Kinderbijslag afschaffen boven de twee kinderen, het zal wel dalen in belgie met de kinderen.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #17
      Re: De waanzin van massaproductie

      wat een kindvriendelijke mensen hier zeg ...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #18
        Re: De waanzin van massaproductie

        Vraag mij af hoe het anders zou kunnen met een bevolking van die omvang die het beter en beter heeft. De tijd van boer en kar begint daar ook meer en meer te verdwijnen. Dit is de tol van de industrialisering en het feit dat meer en meer Chinezen er een graantje kunnen van meepikken. De welvaart heeft zo zijn negatieve kanten. Misschien komt er nog wel ooit hongersnood bij ons als iedereen het hinder beter heeft en zich kan permitteren wat wij nu kunnen.En inderdaad, teveel mensen op die bol. Geen natuurlijke selectie meer en geen oorlogen meer...
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: De waanzin van massaproductie

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Vraag mij af hoe het anders zou kunnen met een bevolking van die omvang die het beter en beter heeft. De tijd van boer en kar begint daar ook meer en meer te verdwijnen. Dit is de tol van de industrialisering en het feit dat meer en meer Chinezen er een graantje kunnen van meepikken. De welvaart heeft zo zijn negatieve kanten. Misschien komt er nog wel ooit hongersnood bij ons als iedereen het hinder beter heeft en zich kan permitteren wat wij nu kunnen.En inderdaad, teveel mensen op die bol. Geen natuurlijke selectie meer en geen oorlogen meer...
          Van dat laatste zou ik nog niet te zeker zijn. We zitten volop in een felle J-curve en overal waar je kijkt in de natuur stort die plots ineen.
          The question is not if, the question is when and how...

          Comment


          • #20
            Re: De waanzin van massaproductie

            't is maar hoe je kijkt en wat je wilt zien. Heel wat onderbouwingen van die zgn. 'milieu problemen' blijken boterzacht te zijn.

            Veranderd ons milieu? Absoluut, maar het goede nieuws is dat het dat al miljarden jaren doet en nog miljarden jaren zal doen. Heeft de mens daar invloed op? Absoluut, maar als je het mij vraagt kan de mens niet beslissen wat er met het milieu gebeurt, hooguit een beetje beïnvloeden. Kunnen wij als westerlingen beslissen voor de rest van de wereld dat het anders moet? Nooit niet. Dat bepalen ze echt wel zelf in de rest van de wereld.

            Het is heel simpel, als je vandaag maar net te eten hebt en niet weet of je morgen te eten hebt is het milieu je over 50 jaar absoluut niet belangrijk. Ten tweede vind ik het volgende spreekwoord heel mooi in dit kader: iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen. Vrijwel iedereen die ik er over hoor vindt vooral dat een ander moet veranderen want zelf veranderen is lastig. Slechts een enkeling die ik ken is principieel in zijn of haar levenswijze, dus veel hoop op veranderen heb ik niet en de vraag is of dat echt erg is
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #21
              Re: De waanzin van massaproductie

              Mijn mening, vanuit het oogpunt van natuurgids;


              Drie stappen tot een beter besef:

              1) Leer wat een voedselketen écht is, inclusief begrippen als "trophic levels" en biomassa. http://en.wikipedia.org/wiki/Trophic_level Leer dat de efficiënty tussen trophic levels maar maximaal 10% is.

              2) Leer accepteren waar je staat in de voedselketen.

              3) Begrijp dat het geen zin heeft om omnivoren in herbivoren te veranderen. Dat is hoogstens wat uitstel van executie. De impact van teveel homo sapiens, ook al zijn die herbivoor, is onmiskenbaar. Het amazonewoud wordt omgelegd voor soja. Héél Borneo moet eraan geloven voor e plantaardige olie in onze pot choco.


              Er is inderdaad maar één conclusie; we zijn met teveel.
              Het geheel is uit balans, en wij zijn de oorzaak.
              Het is niet nuttig dat we daar hypocriet over gaan doen.

              En het zal pas veranderen als elke geboorte niet meer wordt aanzien als een blijde gebeurtenis.

              Ik snap trouwens niet hoe geboortebeperking kan worden aanzien als kindonvriendelijk. Hoe kan je nu onvriendelijk zijn tegen een kind dat je niet wenst te verwekken. Dat is net hetzelfde als een veganist die medelijden heeft met een dier dat niet wordt gekweekt omdat hij het niet eet.

              Mvg,

              J.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #22
                Re: De waanzin van massaproductie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Mijn mening, vanuit het oogpunt van natuurgids;


                Drie stappen tot een beter besef:

                1) Leer wat een voedselketen écht is, inclusief begrippen als "trophic levels" en biomassa. http://en.wikipedia.org/wiki/Trophic_level Leer dat de efficiënty tussen trophic levels maar maximaal 10% is.

                2) Leer accepteren waar je staat in de voedselketen.

                3) Begrijp dat het geen zin heeft om omnivoren in herbivoren te veranderen. Dat is hoogstens wat uitstel van executie. De impact van teveel homo sapiens, ook al zijn die herbivoor, is onmiskenbaar. Het amazonewoud wordt omgelegd voor soja. Héél Borneo moet eraan geloven voor e plantaardige olie in onze pot choco.


                Er is inderdaad maar één conclusie; we zijn met teveel.
                Het geheel is uit balans, en wij zijn de oorzaak.
                Het is niet nuttig dat we daar hypocriet over gaan doen.

                En het zal pas veranderen als elke geboorte niet meer wordt aanzien als een blijde gebeurtenis.

                Ik snap trouwens niet hoe geboortebeperking kan worden aanzien als kindonvriendelijk. Hoe kan je nu onvriendelijk zijn tegen een kind dat je niet wenst te verwekken. Dat is net hetzelfde als een veganist die medelijden heeft met een dier dat niet wordt gekweekt omdat hij het niet eet.

                Mvg,

                J.
                Ik zie het zelf enkele keren per jaar, de ontbossing in Maleisië en Indonesië (iets minder) om de palmoliemaffia daar "dode" palmboomplantages te laten zetten. Zielig om te zien, intriest.
                En ook dit is even erg: http://www.businessinsider.com/ecuad...o-china-2013-3

                Comment


                • #23
                  Re: De waanzin van massaproductie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  wat een kindvriendelijke mensen hier zeg ...

                  Ik ben verre van kindonvriendelijk hoor, ik heb één dochter en zou ze voor geen goud willen missen.
                  Maar als ik zie dat er in mijn omgeving gewoon 6 kinderen genomen worden voor het vele kindergeld dan zakt mijn broek af.
                  Ook al omdat van die 6 kinderen er van 4 niets terecht komt en later dan ook alleen maar geld gaan kosten.
                  Maar OT te blijven blijft het feit dat er wel iets aan de overbevolking gedaan moet worden, hoe dat weet ik ook niet maar bovenstaande zou al iets helpen.
                  Iedere druppel helpt.

                  Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #24
                    Re: De waanzin van massaproductie

                    Ik ga me hier niet populair mee maken...

                    Wat massa productie van voedsel betreft: We moeten eten en als varkens niet wilden geslacht worden hadden ze maar geen varken moeten worden. Hetzelfde voor een koe (ik herinner me de farce rond kalfje willy nog)
                    De mensen die veganist/vegetariër zijn omwille van medelijden met dieren zeg ik: en wat met de kinderen die je Nikes en Jeansbroeken maken?

                    Als we effectief af willen van massaproductie moet de wereldbevolking naar beneden. Dit wil zeggen geboortebeperking en controle, maar gezien de meeste mensen op deze aard***** gelovig zijn, en de meeste kerken/geloofsverenigingen tegen geboortecontrole zijn... Tel uit je winst.

                    Daarbij zie je dat de meeste mensen, als het gaat over geboortebeperking op hun achterste poten staan: "van onze kinderen en het recht op kinderen blijf je af!". Dat maakt het dan ook een discussie die geen enkele politieker aan wil, ergo er gebeurt niets.

                    Het alternatief? Resoluut anders gaan leven oftewel heel bewust afstappen van consumptiegedrag en zelfbedruipend worden, maar wie wil (kan) dat de dag van vandaag nog? Ik hou er bijvoorbeeld wel van dat ik na een dag hard werken zelf mijn brood niet meer moet bakken, de boter niet moet karnen en gewoon de aardgas kan opdraaien in plaats van de kolenkachel terug te moeten vullen en vuur te maken terwijl de madam bij de brouwer om een ijsblok moet om het eten te koelen voor de komende dagen.

                    De levenspanne van de mens zorgt er ook voor dat al die problemen niet bepaald dringend zijn, want de meesten denken toch dat dat voor "diegene na hen" is. En in wezen IS dat ook zo.

                    Als we het trouwens toch gaan hebben over massaconsumptie: Hoevelen onder ons hebben een camera en lenzen? Voor hoevelen is dat betaalbaar geworden omwille van massaproductie? Hoevelen zijn bereid om al de massaproductie camera's en randapparatuur die ze hebben weg te doen en zelf hun camera te bouwen om zo foto's te maken en ontwikkelen? Ik in elk geval niet, want ik heb niet de kennis in huis die ik nu kan aankopen door onze massaproductiemaatschappij, en die me vroeger onbetaalbaar zou zijn geweest.

                    Ik zeg niet dat alles perfect is, verre van, en er zijn zeker dingen die kunnen veranderen, maar de manier waarop onze koteletten en ons stoofvlees op tafel komt steken op massaproductie is mij een brug te ver. Als je graag te eten hebt en je wil niet dat het uit fabrieken komt, en je wil "een menswaardig leven" voor die dieren: ga dan zelf op jacht of zet zelf een varken op en knuffel het dood. Tgaat zeker beter smaken terwijl je naar TV kijkt, je ipad naast je op tafel en je mercedes voor de deur :-)
                    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                    Comment


                    • #25
                      Re: De waanzin van massaproductie



                      Omgekeerde wereld. Stadsmensen als haringen in een ton achter een hek om de koeien te aanschouwen die voor het eerst in de wei worden gelaten.

                      Jan

                      Comment


                      • #26
                        Re: De waanzin van massaproductie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        wat een kindvriendelijke mensen hier zeg ...
                        Dat is niet kindonvriendelijk zijn.
                        Met de huidige aangroei van de bevolking gaan we sneller dan we denken in de problemen komen.
                        Alles groeit mee (of beter moet meegroeïen) met de natuurlijk aangroei ... werkplekken, voedselnood, energie aanvoer...

                        Bevolkingsgroei


                        Hoe ga je die mensen allemaal eten blijven geven aan dit groeitempo ?
                        Nikon shooter - Samyang fan

                        Comment


                        • #27
                          Re: De waanzin van massaproductie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                          Bevolkingsgroei
                          Lol zeg wat een larie en apekool.
                          Gedurende de borstvoeding kan de vrouw geen eisprong krijgen. De periode van borstvoeding kan sterk uiteenlopen naargelang het continent. In Europa geven de vrouwen gemiddeld 1 maand borstvoeding. In Azië geeft men gemiddeld 17 maand borstvoeding wat het maximaal aantal kinderen dat een vrouw kan krijgen van 15 reduceert tot 9. In Afrika wordt de maximale vruchtbaarheidscoëfficiënt eveneens gereduceerd tot 9, omwille van de 18 maand borstvoeding.

                          Ben 3 keer tijdens de borstvoeding zwanger geworden en heb 2 keer 2 jaar getandemd. Het zullen kinderen van de Heilige Geest zijn zeker
                          Verder: hoe komt het dat de groei in Azie zo groot is, terwijl daar toch een geboortebeperking is/was?
                          Fin, ik ken er ook niet het fijne van hoor, zal de website zeker eens rustig lezen, maar over die BV-uitspraken, daar gaan mijn haren toch wel recht van staan.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #28
                            Re: De waanzin van massaproductie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                            Dat is niet kindonvriendelijk zijn.
                            Met de huidige aangroei van de bevolking gaan we sneller dan we denken in de problemen komen.
                            Alles groeit mee (of beter moet meegroeïen) met de natuurlijk aangroei ... werkplekken, voedselnood, energie aanvoer...
                            Hoe ga je die mensen allemaal eten blijven geven aan dit groeitempo ?
                            Maar goed dat de "pil" bestaat, anders zou het nog erger zijn
                            En vermits die pil zeer goed verkoopt...zegt dat ook iets over de gebruikers niet?

                            Ik zou me ook niet teveel op het Westen oriënteren.
                            Er zijn nog een groot aantal landen waar armoede is en waar hongersnood of droogte is.
                            Kindersterfte aan de lopende band, sorry maar het blijkt zo te zijn.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: De waanzin van massaproductie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                              .....
                              Het gaat me niet om die site hoor ... die heb ik niet eens gelezen.
                              Het gaat me om de grote groei die wereldbevolking doormaakt.

                              Ook in België blijven we met een groei zitten:
                              Last edited by Eanx; 8 april 2013, 15:07.
                              Nikon shooter - Samyang fan

                              Comment


                              • #30
                                Re: De waanzin van massaproductie

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Maar goed dat de "pil" bestaat, anders zou het nog erger zijn
                                En vermits die pil zeer goed verkoopt...zegt dat ook iets over de gebruikers niet?

                                Ik zou me ook niet teveel op het Westen oriënteren.
                                Er zijn nog een groot aantal landen waar armoede is en waar hongersnood of droogte is.
                                Kindersterfte aan de lopende band, sorry maar het blijkt zo te zijn.
                                Ik hoop echt dat we ooit iedereen op onze aarde elke dag voldoende voedsel kunnen geven ... maar beeld je maar eens in hoeveel voedsel je elk jaar (meer en meer) moet voorzien.
                                Een crop sla valt ook niet uit de lucht. Die heeft ook plaats nodig.
                                Nikon shooter - Samyang fan

                                Comment

                                Working...
                                X