Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows recovery media

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows recovery media

Tegenwoordig kan je kiezen voor DVD of USB-stick om Woindows Recovery media aan te maken.

Welke van de twee is het veiligst ?

Of misschien "het minst onveiligst" ?
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Windows recovery media

Vroeger kreeg je een CD of DVD mee met het systeem als recovery, nooit een USB-stick.

Wat is nu veiliger ... een DVD dat stuk kan gaan of een USB stick dat stuk kan gaan?
    Wel is één ding een feit, een afgesloten DVD kan je nooit per ongeluk wissen en kan nadien nooit door een virus besmet worden.
    Maar USB is vermoedelijk wel een pak sneller en veel toestellen hebben zelfs geen DVD writer meer ... maar mits je de keuze laat, dan zal die bij u wel aanwezig zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ja, maar het USB stickje zou ik dan wel veilig wegleggen hoor.

ZOU het sneller gaan via een USB stick ? Heb eergisteren een Windows 8 recovery gedaan, van op DVD ( maar ik had de indruk de DVD niet zo superveel werd aangesproken ) NAAR een SSD, en dat duurde toch wel redelijk lang.
      Ik dacht op een SSD gaat dat vliegen, maar dus niet voor een installatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ja, maar het USB stickje zou ik dan wel veilig wegleggen hoor.

ZOU het sneller gaan via een USB stick ? Heb eergisteren een Windows 8 recovery gedaan, van op DVD ( maar ik had de indruk de DVD niet zo superveel werd aangesproken ) NAAR een SSD, en dat duurde toch wel redelijk lang.
        Ik dacht op een SSD gaat dat vliegen, maar dus niet voor een installatie.
        Tsjah : een SSD is niet zaligmakend... Het is de traagste schakel die de snelheid bepaalt, en daar zal die SSD niets aan veranderen. Als je met een ferrari omringt bent door vrachtwagens, dan rijdt je ook maar 90 km./h .
        Zelf gebrande DVD heb ik geen vertrouwen (meer) in. Maar ik heb ook al USB-sticks met problemen. Ik zou gokken dat die laatste toch nog veiliger zijn, maar dat is dan toch maar op het gevoel...
        Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb inderdaad ook al defecte DVD's gehad (onleesbaar geworden) ... maar dit na meer dan vijf jaar en slechts twee op een paar honderd.
          Een defecte USB-stick (eentje van de drie) heb ik ook al gehad, zelfs na slechts één gebruik ... maar dat is gewoon pech of geluk hebben want je weet nooit hoelang iets echt zal meegaan.
          Hetgeen ik met een USB-stick wel vooraf weet ... als ge eens dringend iets moet kopiëren, dan heb je al snel eens net deze USB-stick overschreven (ook bewust en onbewust).
          Wat de snelheid betreft ... als het echt een recovery is dat je wil doen (geen restore vanaf een BU), hoe vaak ga je dat doen en hoe vaak kan je last hebben van die eventuele traagheid?
          Windows 8 heeft trouwens een veel betere recovery (voor Windows) ingebouwd ... je kan vanuit Windows een herinstallatie van Windows doen met of zonder behoud van data en programma's.
          Feit is wel dat ge dan uw systeem nog opgestart moet krijgen.
          En inderdaad SSD of niet ... bij een restore lees je nog altijd je data af van een andere opslag en uw SSD kan niet sneller beschreven worden dan dat de data elders gelezen kan worden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Jaja, traagste schakel, maar zou dat dan toch de DVD geweest zijn ?
            Enfin, ik heb dus de Lenovo van mijn broer een upgrade gegeven van Win7 die er op stond, naar Win 8.

Alhoewel, het was geen echte upgrade want raar maar waar, er zaten Windows 8 recovery DVD's bij !!!!

Dus een lege SSD in dat spel gestoken, DVD erin en spinnen maar ....
            In totaal 5 DVDs....er zat ook Lenovo soft bij.

Ik ben een tweede keer moeten herbeginnen omdat ik dacht dat de computer blijven hangen was....zoooooo traag vorderde het. Maar blijkbaar was dat normaal.

De DVD begon slechts sporadisch te spinnen, en een SSD, tja, die maakt al helemaal geen geluid.

Maar ik dacht dat het wel vlotter zou vooruitgaan omdat alles op een SSD moest gezet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Dus een lege SSD in dat spel gestoken, DVD erin en spinnen maar ....
              In totaal 5 DVDs....er zat ook Lenovo soft bij.
              Windows 8 is maar één DVD, als jij daar 5 DVD's voor nodig had, dan vraag ik me toch af hoeveel rommel er mee geïnstalleerd werd dat je nooit nodig zal hebben.
              Is nu wel bij alle merken zo dat er van alles mee geïnstalleerd wordt dat ge van geen kanten nodig hebt of dat zoveel resources gebruikt dat het niet plezant meer is.
              Meestal het eerste dat ik doe ... alles wat geen zin heeft er gewoon afgooien.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dvd's werken niet bijster snel...
                Heb hier een tijdje geleden eens Max Payne 3 geïnstalleerd (dat zijn 4 Dvd's). Dat heeft toch ook een behoorlijk tijdje geduurd... En tegen dat alle updates gedaan waren, nog behoorlijk wat langer. Maar dat ding neemt ook 29 GB in beslag (voor 1 onnozel spelletje...).
                Heb toen ook geregeld eens gekeken of er wel nog schijfactiviteit was (met taakbeheer in windows 8 is dat heel makkelijk). Denk dat die 4 DVD'tjes installeren ergens een dikke 45 minuten geduurd heeft... (maar is maar een schatting).
                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                X