Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Courtstones ( beton kasseien) ervaringen duurzaamheid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Courtstones ( beton kasseien) ervaringen duurzaamheid.

Ik ben van plan om rondom een huis nieuwe paden en een oprit aan te leggen.De look van een kassei past het beste.Zou ze zelf willen leggen en heb al ervaring met klinkers. Echte kasseien zijn me veel te duur en zijn in verhouding ook veel moeilijker te leggen. Ik had hier graag gelezen wat de ervaringen zijn ivm duurzaamheid van courtstones(betonkasseien) na verloop van tijd.
    Zijn er hier mensen die deze namaak kasseien reeds een paar jaar bij hun thuis liggen hebben? Verkleuren deze niet??.....worden ze niet poreus???...vriezen er tijdens de vorstperiode geen schilfers af??? Het is en blijft een betonproduct. Zijn er namaakmerken die je zeker niet mag gebruiken?? Online is er nog meer bitter weinig info te vinden. Alvast bedankt voor elke reactie.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Re: Courtstones ( beton kasseien) ervaringen duurzaamheid.

koop goeie.
    en online is er genoeg over te vinden hoor.
    trouwens; gebruik eens ons zoeken, volgens mij loopt er al een draadje over.
    grt,bouk.
    PS:
    Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hier de echte (oude) kasseien vna afbraak en daarvan vriezen wel af en toe schilfers af, alhoewel dit zeer beperkt is.
      Ik denk dat je meer aandacht moet besteden mocht je ze laten toegieten. Bij ons zijn ze dus mooi toegegoten om onkruid te vermijden, maar na een 10-tal jaren kwam er toch één en ander los van die voegen. Het water tussen kassei en voeg vriest op en doet die voegen openbarsten.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        koop goeie.
        en online is er genoeg over te vinden hoor.
        trouwens; gebruik eens ons zoeken, volgens mij loopt er al een draadje over.
        grt,bouk.
        PS:
        http://forum.belgiumdigital.com/f59/...en-363827.html
        Er zijn op het internet inderdaad foto's zat te vinden over die Courtstones en over verscheidene leveranciers........maar zoals gevraagd vind je NERGENS ervaringen wat de duurzaamheid betreft. Ook in het door u gelinkte topic geen enkel woord over het product wat ik wil gebruiken. Hoe je een oprit moet aanleggen is niet het probleem, dat heb ik reeds meerdere malen zelf gedaan(bij familie)....ik wil weten wat de duurzaamheid van het betonproduct is dat ik wil gebruiken. Daar vind ik nergens wat over.

"Koop goeie" zeg je Bouk.....welke zijn dat dan??? Als ik zou vragen welke auto of welke lens hoop ik tenminste op een merknaam.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Hier de echte (oude) kasseien vna afbraak en daarvan vriezen wel af en toe schilfers af, alhoewel dit zeer beperkt is.
          Ik denk dat je meer aandacht moet besteden mocht je ze laten toegieten. Bij ons zijn ze dus mooi toegegoten om onkruid te vermijden, maar na een 10-tal jaren kwam er toch één en ander los van die voegen. Het water tussen kassei en voeg vriest op en doet die voegen openbarsten.
          Oei...ik wil ze helemaal niet toegieten....ik wil nu juist het uitzicht van een kassei. Het uitzicht van die Courtstones staat me erg aan ...ik wil weten wat de duurzaamheid ervan is.
          Is er iemand die daar een antwoord kan op geven???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Oei...ik wil ze helemaal niet toegieten....ik wil nu juist het uitzicht van een kassei. Het uitzicht van die Courtstones staat me erg aan ...ik wil weten wat de duurzaamheid ervan is.
            Is er iemand die daar een antwoord kan op geven???
            Je hoeft die niet volledig toe te gieten. Bij ons werd dit vanuit praktische overweging gedaan omdat de oppervlakte vrij groot is (oprit en parking) en wij niet zinnens zijn het onkruid er weeldering te laten tussen groeien.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              wij niet zinnens zijn het onkruid er weeldering te laten tussen groeien.
              Jaarlijks eens passeren met een krachtig sproeimiddel doet wonderen
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                Jaarlijks eens passeren met een krachtig sproeimiddel doet wonderen
                Zou kunnen, maar als de natuur hiermee gediend wordt is een andere zaak.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Op mijn vraag waarom sommige betonklinkers zoveel goedkoper waren bij de ene dan bij de andere antwoordde mij een klinkerplaatser van ze beide (de klinkers uiteraard ) eens te wegen. De duurdere zal merkelijk zwaarder zijn dan de goedkopere en daardoor denser. Deze nemen minder vocht op en dus niet zo vlug stuk vriezen.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Op mijn vraag waarom sommige betonklinkers zoveel goedkoper waren bij de ene dan bij de andere antwoordde mij een klinkerplaatser van ze beide (de klinkers uiteraard ) eens te wegen. De duurdere zal merkelijk zwaarder zijn dan de goedkopere en daardoor denser. Deze nemen minder vocht op en dus niet zo vlug stuk vriezen.
                    Goeie tip ...bedankt. Voor het overige lijkt het erop dat er zeer weinig van de beton kasseien gelegd worden.Van duurzaamheid van dat product geen woord. Ik had dezelfde vraag ook al op verschillende andere fora (Bouwinfo, ea) gesteld....maar tot nu geen verdere info.

Comment

Working...
                    X