Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop samenstellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe desktop samenstellen

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Via displayport kan je met die HD 4000 een resolutie halen van 2560*1600, via DVI 1920x1200 en je kan in principe 3 monitoren aansluiten (maar in de praktijk is het meestal beperkt tot 2). Die resolutie is ruim voldoende voor 24" schermen. Iemand die 2x27" schermen aansluit zal ook wel het geld hebben om een degelijke grafische kaart te kopen... Ik heb net een 27" Ultrasharp aangeschaft, en ik ken nu de prijs... Voor dat geld kan je al een deftig grafische kaartje aanschaffen (en het is dan nog niet eens de full gamut versie). Kan je me een type 24" monitor aangeven met een hogere resolutie dan 1920x1200, want ik vind er toch niet veel...
    Zo'n HD 4000 blijft natuurlijk een basisoplossing. Maar ze werkt al stukken beter dan de vorige generatie.
    Voor veel mensen kan dit voldoende zijn, maar als je echt een goede grafische kaart nodig hebt, gebruik je die HD 4000 uiteraard niet...
    Natuurlijk kan de HD4000 dit aan, maar dan zit deze aan zijn limieten en krijg je enorm slechte prestaties (zelf gemerkt toen ik in de tijd overschakelde van een lage-resolutie 4:3 monitor naar een Dell Ultrasharp 24" 1920*1200 (die 24" was hierboven wat verkeerd geplaatst): Met de lage resolutie monitor kon ik makkelijk een game spelen, met de Ultrasharp had ik ENORME lag en was het onspeelbaar terwijl mijn graka dit wel aankon in theorie, het scherm had dus alle prestaties ingenomen).
    Een dedicated grafische kaart is echt belangrijk als je met hogere resoluties werkt en ondertussen nog degelijke performance uit uw grafische kaart wil halen.

Comment

Re: Nieuwe desktop samenstellen

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Natuurlijk kan de HD4000 dit aan, maar dan zit deze aan zijn limieten en krijg je enorm slechte prestaties (zelf gemerkt toen ik in de tijd overschakelde van een lage-resolutie 4:3 monitor naar een Dell Ultrasharp 24" 1920*1200 (die 24" was hierboven wat verkeerd geplaatst): Met de lage resolutie monitor kon ik makkelijk een game spelen, met de Ultrasharp had ik ENORME lag en was het onspeelbaar terwijl mijn graka dit wel aankon in theorie, het scherm had dus alle prestaties ingenomen).
      Een dedicated grafische kaart is echt belangrijk als je met hogere resoluties werkt en ondertussen nog degelijke performance uit uw grafische kaart wil halen.
      Die HD 4000 is niet bedoeld om moderne spellen te spelen op dergelijke resoluties. Maar blijkbaar is de TS dat ook niet van plan... Sketchup op 1 24" monitor zal daarmee normaal wel lukken. Pro-e met een model van enkele GB zal inderaad wat minder lukken. Maar ik denk niet dat hij daar wakker van zal liggen .
      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
      X