Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop samenstellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe desktop samenstellen

Oorspronkelijk geplaatst door Electroman87 Bekijk bericht
    En mijn voeding van 460W zal hier voor volstaan?
    grtz
    In vermogen misschien wel net genoeg, maar of de connectoren de juiste zijn is een ander punt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik heb overlaatst ook ene zelf in elkaar gestoken.
      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

staan veel nuttige dingen in dat topic.
      Als je geen kast, voeding of HD's nodig hebt, kun je met 1000 euro toch een kanon bouwen hoor...

en ze hebben hier dik gelijk over die SSD's.
      128 is op het randje..

Wat ik deed is de 256 kopen van samsung, puur voor de opstart, en programma's, maar.. ik gebruik hem ook om foto's te importeren en te bewerken... Als dat gedaan is, zet ik ze gewoon op de gewone HD's en wis ze op de SSD. Maar ik kan U verzekeren, foto's bewerken in PS vanop de ssd, dat gaat als een raket.

In mijn corsair kast van 55 euro heb ik trouwens nog plaats voor 7 extra ssd's :-) , kweet al wat gevraagd voor sinterklaas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Moederbord: GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0) = 124,90
        CPU: Intel® Core™ i5-3570K = 214,90

Grafische kaart: GIGABYTE GV-N640OC-2GI = 84,90[
        Geheugen: Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit = 109,90

De Intel moederborden zijn te duur voor wat ze te bieden hebben.
        Wat je uitspaart met de CPU en het Moederbord kunt u besteden aan meer geheugen.

Grtz, RF
        Wel ik heb beide in mijn reserve-pc steken
        4GB geheugen van 1600 en van Kingston.
        Windows 7 start zeer snel op.

De cpu heb ik een tikje OCed. Gaat gelijk een fluitje van een cent via de bijgeleverde software.
        De gewone software is dezelfde dan als op mijn hoofdpc en werkt prima.

De standaard koeler op de cpu heb ik vervangen door een Scythe.
        Ik heb dus ook een muisstil systeem en een koel systeem.

Het moederbord is een juweeltje, zo mooi afgewerkt.
        Jammer dat je die in zo'n kast moet steken
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Waarom wordt hier alles en altijd uit z'n context gehaald.
          De configuratie die ik geef is een antwoord op wat TS van z'n nieuwe PC vraagt.
          Kan hier dan nooit serieus advies worden gegeven?

Trouwens kijk hier eens:

Zoals gezegd : het hangt er heel sterk vanaf voor welke applicaties je een PC gebruikt. Als ik dit geloof (link), dan heeft voor bv Premiere Pro en Blender een i7 toch wel voordelen boven een i5... Het verschil tussen 2 processoren zit in meer dan enkel de kloksnelheid...

Mijn i7 (zonder die K, en dus niet overclocked) haalt in die cinebench bv. 7.88. De prijzen (die 80 € verschil) die ik heb opgegeven komt van AIOS...
          Maar uiteraard : als prijs van belang is, is er helemaal geen reden om die i5 niet te nemen. Persoonlijk had ik er die 80€ voor over, maar niet iedereen moet van dit gedacht zijn.
          Last edited by polleke_cgc; 28 februari 2013, 17:04.
          Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben er bijna uit...

qua processor zal het waarschijnlijk de I7-3770 worden (ook omdat hij 2Mb meer cache geheugen heeft dan de I5-3570K en ik heb ergens gelezen dat een paar MB meer cache wel degelijk verschil maakt) (310€)
            moederbord GIGABYTE GA-Z77X-D3H(rev1.0) (125€)
            Geheugen Corsair 16GB DDR3-1600 kit (110€)
            Grafische kaart nog een open punt (aangezien ik waarschijnlijk wel een licht 3D tekenprogramma zal gebruiken, geen AutoCAD maar iets gebruiksvriendelijk puur om huizen te tekenen) Iemand een goedkoop voorstel?
            Software zal windows 7 worden (85€)
            en eventueel nog die Scythe koeler (moet ik nog even opzoeken)

grtzzz

Comment

U koopt natuurlijk waar u goesting in hebt en daar heeft u groot gelijk in maar verwacht niet, met hetgeen u met uw PC van plan bent, een verschil zult zien.
              Een goed teken programma is CorelDraw maar kost redelijk veel, maar een relatief redelijke leercurve.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Goedkope grafische kaart voor grafische toepassingen gaat niet zo goed samen Nvidea Quadro 2000 is een goede, maar is al duur (mocht ik wat 3D doen, zou ik wel niet voor minder gaan).
                Neem windows 8, geen windows7. In windows 8 heb je alles uit windows 7 met enorm veel verbeteringen en veel extra features.

Comment

Ik ben er bijna uit...

qua processor zal het waarschijnlijk de I7-3770 worden (ook omdat hij 2Mb meer cache geheugen heeft dan de I5-3570K en ik heb ergens gelezen dat een paar MB meer cache wel degelijk verschil maakt) (310€)
                  moederbord GIGABYTE GA-Z77X-D3H(rev1.0) (125€)
                  Geheugen Corsair 16GB DDR3-1600 kit (110€)
                  Grafische kaart nog een open punt (aangezien ik waarschijnlijk wel een licht 3D tekenprogramma zal gebruiken, geen AutoCAD maar iets gebruiksvriendelijk puur om huizen te tekenen) Iemand een goedkoop voorstel?
                  Software zal windows 7 worden (85€)
                  en eventueel nog die Scythe koeler (moet ik nog even opzoeken)

grtzzz
                  Jaaa

Gebruik ik om te ontwerpen. Na een paar dagen ervaring werkt dit zéér vlot.
                  Die ontwerpen importeer ik in 3Ds Studio Max en breng ook de texturen aan.
                  (is een hobby omdat ik voorwerpen maak voor railsimulator.com)

Het programma bevat alles ook texturen en een groot aantal allerhande objecten.

Studio Max heb je natuurlijk NIET nodig maar ik wel dus

Een paar modellen:
                  Last edited by theokus; 28 februari 2013, 18:10.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Coreldraw is een vectorieel tekenpakket vergelijkbaar met Adobe illustrator. Dus specifiek bedoeld om vectoriële afbeeldingen te maken.
                    Voor echte architectuur heb je een CAD programma nodig. Het hangt er nog altijd vanaf wat je juist wil tekenen. Gaat dat over de "technische" kant van de zaak (en dan heb je beter wel een autocad met daar bovenop een architectural module of een Revit, maar dat is onbetaalbaar...), of wil je gewoon een 3D visualisatie van je gebouw ?
                    Coreldraw is naast dergelijke pakketten goedkoop (een autocad LT is meer dan 1200€..., over een full met architectural uitbreiding zullen we maar zwijgen... Een revit is dacht ik een 6000 € ).

Er bestaan uiteraard thuis tekenpakketten om je huis vorm te geven. In heel wat gevallen zelfs in 3D met bibliotheken voor meubels en aanverwanten. Maar ik ben helaas niet bijster thuis in die wereld. Misschien kan je hiertussen iets vinden : link.

Als het voldoende is om 2D te werken, dan is die autocad kloon (Draftsight (Dassault)) eigenlijk wel een goed alternatief : het ding is gratis... Eenvoudige CAD programma's waar je alle richtingen mee uit kan zijn helaas nooit eenvoudig te gebruiken.

PS : een quadro voor thuisgebruik vind ik er wat over... Je mag uiteraard doen wat je wil, maar ik vermoed dat de TS op zoek is naar gewoon visualisatie en daarbij is die google sketch al een goed begin. Zoiets draait zonder problemen zelfs op de grafische kaart in die i7. Ik zou eigenlijk zelfs aanraden om gewoon daarmee te starten, en als het te traag is later een grafische kaart toe te voegen... Die GT 630 is niet zoveel sneller dan die ingebouwde HD 4000.
                    Last edited by polleke_cgc; 28 februari 2013, 18:19.
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Coreldraw is een vectorieel tekenpakket vergelijkbaar met Adobe illustrator. Dus specifiek bedoeld om vectoriële afbeeldingen te maken.
                      Voor echte architectuur heb je een CAD programma nodig. Het hangt er nog altijd vanaf wat je juist wil tekenen. Gaat dat over de "technische" kant van de zaak (en dan heb je beter wel een autocad met daar bovenop een architectural module of een Revit, maar dat is onbetaalbaar...), of wil je gewoon een 3D visualisatie van je gebouw ?
                      Coreldraw is naast dergelijke pakketten goedkoop (een autocad LT is meer dan 1200€..., over een full met architectural uitbreiding zullen we maar zwijgen... Een revit is dacht ik een 6000 € ).

Er bestaan uiteraard thuis tekenpakketten om je huis vorm te geven. In heel wat gevallen zelfs in 3D met bibliotheken voor meubels en aanverwanten. Maar ik ben helaas niet bijster thuis in die wereld. Misschien kan je hiertussen iets vinden : link.

PS : een quadro voor thuisgebruik vind ik er wat over... Je mag uiteraard doen wat je wil, maar ik vermoed dat de TS op zoek is naar gewoon visualisatie en daarbij is die google sketch al een goed begin. Zoiets draait zonder problemen zelfs op de grafische kaart in die i7. Ik zou eigenlijk zelfs aanraden om gewoon daarmee te starten, en als het te traag is later een grafische kaart toe te voegen... Die GT 630 is niet zoveel sneller dan die ingebouwde HD 4000.
                      Ik wil inderdaad gewoon een 3D visualisatie van het gebouw, dat toch wel rekening houdt met de dikte van de muren etc.
                      Een vriendin van mij raad mij ook google sketch aan, maar heb dit nog nooit gebruikt, dus dat is nog afwachten of het voldoet...
                      Wat je zegt over die grafische kaart op de I7-3770 wist ik niet en is heel nuttig voor mij, zo kan ik deze in het begin zo laten... Dat spaart de kost van een grafische kaart... als ik er later dan toch eentje extra nodig heb zit deze er snel in geklikt

THX

Comment

Ik wil inderdaad gewoon een 3D visualisatie van het gebouw, dat toch wel rekening houdt met de dikte van de muren etc.
                        Een vriendin van mij raad mij ook google sketch aan, maar heb dit nog nooit gebruikt, dus dat is nog afwachten of het voldoet...
                        Wat je zegt over die grafische kaart op de I7-3770 wist ik niet en is heel nuttig voor mij, zo kan ik deze in het begin zo laten... Dat spaart de kost van een grafische kaart... als ik er later dan toch eentje extra nodig heb zit deze er snel in geklikt

THX
                        Tja, wat ga je dan doen?
                        SketchUp werkt prima met de XFX GeForce 9800 GT 512MB. Ik heb zo 2 jaren gewerkt bij wijze van spreken.

Het in de cpu ingebouwd grafisch deel is goed voor gewoon werk.
                        (tekst, internet en vergeet de rest maar)

Nu, SketchUp vraagt niet veel van het systeem zoals een Cad of die Max
                        Proberen kost niks he.
                        Last edited by theokus; 28 februari 2013, 18:39.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Een gratis voorbeeld van wat ik zou willen doen is bvb "floorplanner"...
                          Weet iemand een programma als dit, maar dan iets professioneler? wel geen prijzen boven de 500€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Tja, wat ga je dan doen?
                            SketchUp werkt prima met de XFX GeForce 9800 GT 512MB. Ik heb zo 2 jaren gewerkt bij wijze van spreken.

Het in de cpu ingebouwd grafisch deel is goed voor gewoon werk.
                            (tekst, internet en vergeet de rest maar)

Nu, SketchUp vraagt niet veel van het systeem zoals een Cad of die Max
                            Proberen kost niks he.
                            Zo'n HD 4000 zou je wel eens kunnen verbazen. Het heeft echt wel meer in zijn mars dan enkel wat Office en internetten... Je kan altijd dit eens lezen : link...

En is het te traag, dan is het geen probleem om een kaart toe te voegen. Alle nodige scherm-aansluitingen zitten in elk geval op zo'n Z77 moederbord...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Zo'n HD 4000 zou je wel eens kunnen verbazen. Het heeft echt wel meer in zijn mars dan enkel wat Office en internetten... Je kan altijd dit eens lezen : link...

En is het te traag, dan is het geen probleem om een kaart toe te voegen. Alle nodige scherm-aansluitingen zitten in elk geval op zo'n Z77 moederbord...
                              Dat hangt toch ook af van welke schermresolutie je gebruikt? Als je 2x een 27" (eigenlijk zelfs 24") met 2560x.... hebt, dan zal die HD4000 het wel moeilijk krijgen denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Dat hangt toch ook af van welke schermresolutie je gebruikt? Als je 2x een 27" (eigenlijk zelfs 24") met 2560x.... hebt, dan zal die HD4000 het wel moeilijk krijgen denk ik...
                                Via displayport kan je met die HD 4000 een resolutie halen van 2560*1600, via DVI 1920x1200 en je kan in principe 3 monitoren aansluiten (maar in de praktijk is het meestal beperkt tot 2). Die resolutie is ruim voldoende voor 24" schermen. Iemand die 2x27" schermen aansluit zal ook wel het geld hebben om een degelijke grafische kaart te kopen... Ik heb net een 27" Ultrasharp aangeschaft, en ik ken nu de prijs... Voor dat geld kan je al een deftig grafische kaartje aanschaffen (en het is dan nog niet eens de full gamut versie). Kan je me een type 24" monitor aangeven met een hogere resolutie dan 1920x1200, want ik vind er toch niet veel...
                                Zo'n HD 4000 blijft natuurlijk een basisoplossing. Maar ze werkt al stukken beter dan de vorige generatie.
                                Voor veel mensen kan dit voldoende zijn, maar als je echt een goede grafische kaart nodig hebt, gebruik je die HD 4000 uiteraard niet...
                                Last edited by polleke_cgc; 1 maart 2013, 11:45.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X