Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sorry met een geste....zegt Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sorry met een geste....zegt Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    als je wisselt van utp kabel met een ander apparaat moet je de modem even uitzetten.
    hij geeft anders geen nieuw ip adres.
    Klopt.
    Heb modem en box uitgezet. Verbinding gemaakt via UTP en beide toestellen weer gestart.
    Kreeg een ip en de activering startte maar dat bleef maar duren...
    Ben er dan mee gestopt
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Theo, geef me uw adres nog es, ik zal u een filmpje opsturen....goed ?

@ de rest = gewone plagerijen van internet-friends
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Theo, geef me uw adres nog es, ik zal u een filmpje opsturen....goed ?

@ de rest = gewone plagerijen van internet-friends
        Och, das niet nodig
        Ik zal mijn plan wel trekken zoals gewoonlijk
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Digibox.
          Die heb ik gekocht eind april 2012 voor 50 euro > type: DC-AD2000.
          (toen had ik problemen met die Panasonic-tv en ik was dom genoeg om te denken dat het aan de iDNI-box zou kunnen liggen maar ik heb geen spijt)
          Ik weet het niet zeker Theo, maar als ik dat hier allemaal lees betwijfel ik of je alle functies van je digibox dan wel
          kan gebruiken, zonder die UTP geen 14 dagen programmatie, geen firmware updates, mischien is dan zelfs die 1080I niet echt actief
          wie weet wat hangt daar nog allemaal aan gekoppeld ?????
          Hier is ook geen echte UTP kabel maar zo een ding over het net, maar daar heb je dan ook een modem met meer dan één UTP uitgang
          voor nodig.
          Eens naar Telenet bellen, en je ongenoegen uiten zal je mischien wel een nieuwe modem opleveren, als je zo een
          pack hebt met internet en digitale tv moeten zij toch zorgen dat je installatie van de nodige aansluitingen voorzien is, wat is dat nu.
          Als je genoeg je beklag doet en begint te wenen, zegt dat je zelfs je mooie nieuwe Panasonic heb ingeruild omdat hij bibberde en dat nu
          blijkt dat dat alles te wijten is aan hun gebrekkige installatie krijg je mischien wel méér dan een gratis film.

Comment

Allemaal goed en wel, maar ik heb zelfs nog geen code gekregen. Tot wanneer was het dat ze die uitdeelden ? Eind februari is morgen...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik weet het niet zeker Theo, maar als ik dat hier allemaal lees betwijfel ik of je alle functies van je digibox dan wel
              kan gebruiken, zonder die UTP geen 14 dagen programmatie, geen firmware updates, mischien is dan zelfs die 1080I niet echt actief
              wie weet wat hangt daar nog allemaal aan gekoppeld ?????
              Hier is ook geen echte UTP kabel maar zo een ding over het net, maar daar heb je dan ook een modem met meer dan één UTP uitgang
              voor nodig.
              Eens naar Telenet bellen, en je ongenoegen uiten zal je mischien wel een nieuwe modem opleveren, als je zo een
              pack hebt met internet en digitale tv moeten zij toch zorgen dat je installatie van de nodige aansluitingen voorzien is, wat is dat nu.
              Als je genoeg je beklag doet en begint te wenen, zegt dat je zelfs je mooie nieuwe Panasonic heb ingeruild omdat hij bibberde en dat nu
              blijkt dat dat alles te wijten is aan hun gebrekkige installatie krijg je mischien wel méér dan een gratis film.
              Gewoon een switch achter de oude modems zetten, en je kan ook meerdere toestellen aansluiten. (Geloof wel dat er een beperking is op het aantal Internet IP-adressen dat je kunt krijgen. Maar dit kun je oplossen door een eigen router achter de switch te plaatsen. Digiboxen werken nu eenmaal niet met de meeste standaard routers en moeten verbonden worden met de switch.)

En, de firmware updates komen niet binnen via UTP, maar via de kabel zelf. Zonder interactiviteit van je toestel krijg je dus toch altijd de laatste nieuwe software op je box gepushed door Telenet.

Je mist inderdaad wel de 14 dagen programmagids en enkele andere gratis interactieve diensten zonder UTP aansluiting.

En de 1080i heeft ook niets met je interactiviteit te maken. Dit is enkel een instelling die tussen je TV en de box zit, en je hebt natuurlijk een HDMI-kabel nodig, als ik mij niet vergis. Maar het digitaal signaal, komende van Telenet, blijft wel altijd dezelfde. Of je je toestel nu op 576i of 1080i zet, dat heeft geen invloed op het ontvangen signaal, maar enkel op het signaal dat van de box naar je TV gaat.

Ik heb digitale TV al enkele jaren en gebruikte dit met de oude modem, via een switch achter de modem, en met de nieuwe modem, rechtstreeks op de modem. Alhoewel, om elke box in mijn huis te bereiken, gaan er ook enkele via switchen. Ik heb hiervoor gekozen, omdat die powerline-adapters niet echt een goede oplossing zijn. Modem staat beneden, en die powerline hun signaal geraken niet tot de bovenverdieping. Dus heb ik maar UTP kabel door het ganse huis gelegd. De coax-kabel van de TV moest ik toch ook leggen, dus dadelijk maar beide in één keer gedaan.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Allemaal goed en wel, maar ik heb zelfs nog geen code gekregen. Tot wanneer was het dat ze die uitdeelden ? Eind februari is morgen...
                Ik ook nog niet. Ik wacht nog tot morgen en dan geef ik ze een belletje.
                Mvg,
                Rudy Mas

Comment

Is die geste enkel voor Telenet-internetgebruikers? Wij hebben digitale TV van Telenet (voordien INDI), maar telefonie, internet... is Belgacom.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

ik heb van de telenetboeven nog helemaal niks gekregen
                    waarschijnlijk zijn ze op hun tenen getrapt omdat ik alle abonnementen opgezegd heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Is die geste enkel voor Telenet-internetgebruikers? Wij hebben digitale TV van Telenet (voordien INDI), maar telefonie, internet... is Belgacom.
                      Alle interactieve TV kijkers blijkbaar.

Door de panne op zondag 3 februari kozen we ervoor om aan al onze klanten met interactieve digitale televisie een gratis film, aflevering van een serie of tv-programma naar keuze uit de TV-theek aan te bieden.

Vanaf maandag 18 februari tot eind maart krijgen alle digitale tv-klanten een brief met een waardebon (geldig tot 30 juni)
                      voor de gratis opvraging uit de TV-theek.

Hoe werkt het?
                      Als digitale tv-klant krijg je een brief met persoonlijke waardebon op hetzelfde moment als je maandelijkse (e-)aanrekening.

We kozen voor een gratis film om zoveel mogelijk klanten te bereiken. We beseffen dat we daarmee niet iedereen tevreden stellen. Onze excuses daarvoor.
                      Vind je dat slim om twee leveranciers te hebben LesC ? Is een totaalpakket niet goedkoper?
                      Wij betalen hier voor alles samen een dikke 90€, wat houd dat in ons geval in, kabelabonnement, digitale tv, telefoon met dag en nacht
                      bellen voor één prijs, internet, huur digicorder, en twee King gsm Abonnementen van 15€ met elk 150min. bellen en 1 GB download.
                      Last edited by Guest42; 27 februari 2013, 12:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Ik ook nog niet. Ik wacht nog tot morgen en dan geef ik ze een belletje.
                        Die brief zit bij de eerstvolgende factuur vanaf 18 februari, mijn buurman heeft die ook nog niet gekregen, maar
                        zijn facturen dateren in het eerste deel van de maand, en die van mij in het tweede deel, ik heb deze dus wel reeds gekregen.

Hier de melding op de Telenet site.

Door de panne op zondag 3 februari kozen we ervoor om aan al onze klanten met interactieve digitale televisie een gratis film,
                        aflevering van een serie of tv-programma naar keuze uit de TV-theek aan te bieden.

Vanaf maandag 18 februari tot eind maart krijgen alle digitale tv-klanten een brief met een waardebon (geldig tot 30 juni) voor de gratis opvraging uit de TV-theek.

Hoe werkt het?
                        Als digitale tv-klant krijg je een brief met persoonlijke waardebon op hetzelfde moment als je maandelijkse (e-)aanrekening.
                        Na activering van de waardebon kun je genieten van je gratis film, aflevering van een serie of tv-programma.

We kozen voor een gratis film om zoveel mogelijk klanten te bereiken. We beseffen dat we daarmee niet iedereen tevreden stellen. Onze excuses daarvoor.
                        Last edited by Guest42; 27 februari 2013, 12:53.

Comment

ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik denk dat het kabelsingnaal
                          op die zondagvoormiddag verder heeft gewerkt, tenzij je misschien een film had willen huren kon je volgens mij gewoon tv kijken.
                          Interactieve diensten lagen er inderdaad ook uit die dag, dus vermoedelijk zullen ook die klanten (nog) een brief krijgen.

Hier een volledig pack maar ook nog geen brief te bespeuren ... zal wel ooit eens aankomen, ga mij daar niet druk in maken.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Interactieve diensten lagen er inderdaad ook uit die dag, dus vermoedelijk zullen ook die klanten (nog) een brief krijgen.

Hier een volledig pack maar ook nog geen brief te bespeuren ... zal wel ooit eens aankomen, ga mij daar niet druk in maken.
                            Inderdaad, VerSeg, gevonden zie #26.

Comment

Inderdaad, VerSeg, gevonden zie #26.
                              Ahhh ja ... nu ge het zegt (LOL).

Had pagina 2 even over het hoofd gezien.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Die brief zit bij de eerstvolgende factuur vanaf 18 februari, mijn buurman heeft die ook nog niet gekregen, maar
                                zijn facturen dateren in het eerste deel van de maand, en die van mij in het tweede deel, ik heb deze dus wel reeds gekregen.

Hier de melding op de Telenet site.
                                Thanks for the info!

Dan zal ik tot maandag moeten wachten. Facturen worden op de 2de van de maand voor mij aangemaakt.
                                Mvg,
                                Rudy Mas

Comment

Working...
                                X