Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TV kijken zonder kabel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TV kijken zonder kabel.

Hoi,

Ik ben terug van weg geweest met een vraagje.
    Ik verhuis binnen een paar maanden naar een studio die ik via school huur (van particulieren).
    In deze studio is geen kabel aansluiting, de eigenaars zelf (die er naast wonen) kijken enkel één en canvas, wat gratis uit de lucht te plukken is.
    Nu ben ik op zoek naar mogelijkheden om toch tv te kunnen kijken, de opties die ik al bekeken heb zijn:
    • TV vlaanderen (ik weet echter nog niet of er de mogelijkheid is om een schoteltje op te hangen / zetten)
    • Teletenne
    • Yelo TV (de mensen en ikzelf hebben telenet internet dus in principe is dit mogelijk)
    • Stievie (pas ingeschreven voor het test-publiek)

Het probleem met TV via internet zoals Yelo of Stievie is dat dit nogal veel bandbreedte verbruikt om er gewoon televisie op te kijken zoals ik dat thuis via een kabelaansluiting doe, dan zou ik al snel tegen de limiet van het internet abbo aanlopen denk ik.
    Heeft er iemand ervaring met een van deze, of zit er iemand in dezelfde situatie? Of kent iemand misschien nog andere opties?

Re: TV kijken zonder kabel.

Als je de mogelijkheid hebt voor een schotel, zou ik zeker TV Vlaanderen aanbevelen. Niet te duur, goed aanbod en prima ontvangst (als de schotel goed uitgelijnd staat natuurlijk)
    Wij zijn reeds in België overgestapt op TV Vlaanderen en na 10 jaar gebruiker nog steeds tevreden!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Zonder kabelaansluiting heb je ook geen telenet.

Dus blijft over: Belgacom of varianten, of TV Vlaanderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Zonder kabelaansluiting heb je ook geen telenet.

Dus blijft over: Belgacom of varianten, of TV Vlaanderen.
        Toch hebben de mensen internet van Telenet?
        Het kan natuurlijk zijn dat ze in hun eigen huis wel ergens een kabel aansluiting hebben, en deze gewoon niet gebruiken...
        Maar in elk geval heeft de studio zelf (die aan hun huis gelegen is) geen kabel TV.

Wat bedoel je precies met belgacom?

Comment

Belgacom TV (en internet) gaat via de telefoonaansluiting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Belgacom TV (en internet) gaat via de telefoonaansluiting.
            Ah oké dat wist ik niet, maar die is er ook niet in het studio gedeelte dus da's ook geen optie
            Het zal dus TV Vlaanderen worden of via internet, aangezien ik die Teletenne schandalig duur vind voor het aantal zenders.
            Tenzij iemand nog andere opties kent mag je die uiteraard steeds meegeven, ik kan me best voorstellen dat er veel zoons of dochters dit op hun kot ook voorhebben. (Of de studenten onder ons)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Ah oké dat wist ik niet, maar die is er ook niet in het studio gedeelte dus da's ook geen optie
              Het zal dus TV Vlaanderen worden of via internet, aangezien ik die Teletenne schandalig duur vind voor het aantal zenders.
              Tenzij iemand nog andere opties kent mag je die uiteraard steeds meegeven, ik kan me best voorstellen dat er veel zoons of dochters dit op hun kot ook voorhebben. (Of de studenten onder ons)
              Domme vraag misschien, maar als je geen telefoon of kabel hebt in die studio, hoe kom je dan aan internet, via de eigenaars? Als die geen deftig abonnement hebben ga je hun lijntje voltrekken met streaming. Bijvoorbeeld https://weepee.tv/home
              Ik denk dat ze eerder een probleem gaan hebben met een schotelantenne dan het doortrekken van een kabeltje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Domme vraag misschien, maar als je geen telefoon of kabel hebt in die studio, hoe kom je dan aan internet, via de eigenaars? Als die geen deftig abonnement hebben ga je hun lijntje voltrekken met streaming. Bijvoorbeeld https://weepee.tv/home
                Ik denk dat ze eerder een probleem gaan hebben met een schotelantenne dan het doortrekken van een kabeltje.
                Ze hebben een draadloze internetverbinding (de studio is eigenlijk een afgesloten deel van hun huis waarin een keuken / badkamer/... gezet is). Dit signaal komt voldoende sterk tot in de studio, maar ik vrees inderdaad ook dat ik via streaming nogal snel aan de maximale limiet van hun verbinding ga zitten.
                Het is zo dat ik twee dakramen heb en twee ramen op de eerste verdieping maar geen balkon, dus ik kan de antenne niet gewoon neerzetten of via een soort statief ofzo ophangen. Ik heb wel op de begane grond een terrasje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Wij zijn reeds in België overgestapt op TV Vlaanderen
                  Wat bedoel je daarmee juist reeds in Belgie?

Comment

Op een vakantiehuisje in Middelkerke kan ik met een DVB-T antenne, binnen op het gelijkvloers, zeer goed de vrt-zenders ontvangen.
                    Als ik de antenne buiten op 4 meter hoogte plaats, kom ik aan een 23-tal zenders: vrt, Waalse openbare zenders, geen Nederlandse, en een resem Franse commerciële zenders.
                    Ik denk dat ik nog een beetje hoger moet gaan om ook Nederland te kunnen ontvangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                      Ze hebben een draadloze internetverbinding (de studio is eigenlijk een afgesloten deel van hun huis waarin een keuken / badkamer/... gezet is). Dit signaal komt voldoende sterk tot in de studio, maar ik vrees inderdaad ook dat ik via streaming nogal snel aan de maximale limiet van hun verbinding ga zitten.
                      Het is zo dat ik twee dakramen heb en twee ramen op de eerste verdieping maar geen balkon, dus ik kan de antenne niet gewoon neerzetten of via een soort statief ofzo ophangen. Ik heb wel op de begane grond een terrasje...
                      Een statiefje gaat het niet trekken vrees ik. Zo een antenne afstellen is milimeter werk en je wil ook dat ze vast blijft staan bij hevige wind. Daarnaast wil je ook dat de kabel binnenkomt om aan je tv aan te sluiten en dus best een gat boren. Ga je ze op op de begane grond zetten? Heb je vrij zicht op het zuiden?

Aangezien je zegt dat je wifi hebt vermoed ik ook dat je hem mag gebruiken. Eventueel kan je voorstellen om via het stroomnet een aansluiting te maken of een extra access point installeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        Als je de mogelijkheid hebt voor een schotel, zou ik zeker TV Vlaanderen aanbevelen. Niet te duur, goed aanbod en prima ontvangst (als de schotel goed uitgelijnd staat natuurlijk)
                        Wij zijn reeds in België overgestapt op TV Vlaanderen en na 10 jaar gebruiker nog steeds tevreden!
                        Wij zijn bij Telenet en hebben daar Prime, kunt ge via TV Vlaanderen ook films huren?
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                          Op een vakantiehuisje in Middelkerke kan ik met een DVB-T antenne, binnen op het gelijkvloers, zeer goed de vrt-zenders ontvangen.
                          Als ik de antenne buiten op 4 meter hoogte plaats, kom ik aan een 23-tal zenders: vrt, Waalse openbare zenders, geen Nederlandse, en een resem Franse commerciële zenders.
                          Ik denk dat ik nog een beetje hoger moet gaan om ook Nederland te kunnen ontvangen.
                          Hangt er blijkbaar zeer van af waar je woont, van horen zeggen zou je in de hoek Nederland - België - Duitsland een zeer mooi aanbod
                          hebben met je DVB-T antenne, mischien kunnen sommigen dat hier beamen ?

In ieder geval als je aan die zenders genoeg hebt, het is gratis, de kwaliteit is subliem en de DVB-T antenne met kiezer
                          is zeer goedkoop, bovendien kan je zelfs kiezen of je er eentje koopt voor je computer of voor een tv, waarschijnlijk
                          zullen ze ook wel bestaan als multfunctioneel aansluitbaar.
                          Ik heb een vriend die daar heel rare dingen mee doet, zo heeft hij er eentje gemonteerd in een schotelantenne op de plaats van de kop
                          natuurlijk moet je dan richten, maar hij kan er zelfs Nederlandse zenders op ontvangen hier van uit midden W-VL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                            Wij zijn bij Telenet en hebben daar Prime, kunt ge via TV Vlaanderen ook films huren?
                            neen, dat gaat niet

Comment

Working...
                            X