Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe pc

ik heb een nvidea GeForce 405 up to 3819mb
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Bij mij zit er een GT650M in .. is dat dan beter? of ? (naast een HD4000 ...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        ik heb een nvidea GeForce 405 up to 3819mb
        Dat geheugen is niet zo belangrijk. Je moet er gewoon genoeg hebben, en die 3.8 GB (waar wel wat gedeeld RAM geheugen zal bijzitten) is meer dan voldoende.
        In mijn laptop heb ik een GT 230M zitten. Ik veronderstel dat die trager is dan uw versie, en heb dat probleem in elk geval niet. (niet dat het een snelle kaart is, maar zeker snel genoeg voor Lightroom en Photoshop). Heb wel niet direct een benchmark gevonden voor een 405...

Ik zou je in elk geval aanraden om zeker je drivers van je kaart up to date te hebben (kan via de site van Nvidia).

Heb net toch een benchmark gevonden voor die 405 : mijn kaartje haalt 345, een 405 haalt 224. Dat is dus niet bijster snel, maar zou toch moeten volstaan voor Lightroom...
        Last edited by polleke_cgc; 27 februari 2013, 18:09.
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Bij mij zit er een GT650M in .. is dat dan beter? of ? (naast een HD4000 ...)
          Je moet hier maar eens bladeren : link...

Mijn GT 230M haalt daar 345. Je GT650M 1275. (maar mijn laptopje is wel een dikke 3 jaar oud).
          Over mijn nieuwe GTX 670 gaan we verder zwijgen...
          Maar dergelijke tests, testen voornamelijk het 3D gebeuren. Voor Lightroom dus niet echt belangrijk... Maar het geeft wel een indicatie natuurlijk.

Oh ja : die ingebouwde HD 4000 intel (die dus in de huidige intel processoren zit ingebouwd), haalt in die test 473... Dus meer dan genoeg voor Photoshoppen...
          Last edited by polleke_cgc; 27 februari 2013, 18:12.
          Groeten,

Polleke

Comment

I see .. heel erg bedankt! Mijn kaart is eigenlijk maar een heel klein broertje naast al die krachtpatsers he ;-) maar goed, ik klaag niet .. you get what you pay for!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              I see .. heel erg bedankt! Mijn kaart is eigenlijk maar een heel klein broertje naast al die krachtpatsers he ;-) maar goed, ik klaag niet .. you get what you pay for!
              Als je zo'n kaart gebruikt, waarvoor ze bedoeld is, zal je zelfs nooit voelen dat ze wat "traag" is. Voor de recentste 3d spellen zou ik ze niet gebruiken, maar voor al de rest is dat zeker snel genoeg (ik gebruikte mijn laptopje ook om Flight simulator X te draaien, en dat werkte ook).
              Die test is trouwens niet zaligmakend. Ik zie daar een GTX 690 lager staan dan een 670. Als je weet dat die 1e meer dan het dubbel kost van die 2e... En zeker als je weet dat die 690 2 grafische processors in 1 kaart bevat (zijn dezelfde als in een 680, maar iets trager geklokt). Waarschijnlijk moet daar een driverprobleempje geweest zijn...
              Groeten,

Polleke

Comment

Mezelf vandaag op deze laptop getrakteerd http://www8.hp.com/be/nl/products/la...ml?oid=5336261
                Dit tvv een ouder model Elitebook die na vele wereldlijke omzwermingen zijn tanden begint te tonen. Simpelweg de beste laptop voor mij om mee te reizen (wel een beetje zwaar maar soit) en draait zonder probleem CAD software dan wel Adobe software

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Mezelf vandaag op deze laptop getrakteerd http://www8.hp.com/be/nl/products/la...ml?oid=5336261
                  Dit tvv een ouder model Elitebook die na vele wereldlijke omzwermingen zijn tanden begint te tonen. Simpelweg de beste laptop voor mij om mee te reizen (wel een beetje zwaar maar soit) en draait zonder probleem CAD software dan wel Adobe software
                  Ziet er ok uit , maar is deze niet een beetje enorm overpriced voor de specs? (behalve dan de K3000M) Voor diezelfde prijs heb ik veel veel betere specs gezien.
                  Vergeet niet de HDD eruit te gooien en een SSD erin te steken hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    Ziet er ok uit , maar is deze niet een beetje enorm overpriced voor de specs? (behalve dan de K3000M) Voor diezelfde prijs heb ik veel veel betere specs gezien.
                    Nope, zeker niet overpriced. Ik gebruik mijn laptop zowel op een werf in Saoedi-Arabië als in de tropen en nooit miserie met deze laptops (dit zal de 3de worden die ik heb gekocht).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Die HP's zijn inderdaad dure dingen, maar je mag een laptop die als workstation bedoeld is niet vergelijken met een gewone laptop. Net zoals je een workstation desktop ook niet mag vergelijken met een "gewone" PC. Ik ben voor het werk wat workstations (desktops) aan het selecteren. En ondanks dat ik redelijk basic blijf (maar 1 xeon, en 1 quadro) is het heel moeilijk om onder de 4000€ te blijven (toch als je het wat evenwichtig wil houden).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                      X