Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oorbuisjes bij baby's.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorbuisjes bij baby's.

Mijn kleindochtertje van 1 jaar heeft teveel oorontstekingen en de ORL raadt oorbuisjes aan. Zijn hier ervaringen ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Oorbuisjes bij baby's.

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Mijn kleindochtertje van 1 jaar heeft teveel oorontstekingen en de ORL raadt oorbuisjes aan. Zijn hier ervaringen ?
    In de familie een paar Pol, maar als ik het goed voorheb mogen ze dan niet zwemmen en is dat maar tijdelijk, het was
    zo simpel dat ik er verder nooit meer wat van heb gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      .......
      das een goeie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeker laten doen.
        Dikwijls oorontstekingen hebben is veel erger, en kan tot gehoorverlies leiden.

Comment

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De ervaring is dat oorontstekingen vermeden kunnen worden als ze veroorzaakt worden door verkoudheden, wat meestal het geval is. Neus veelvuldig spoelen met (een spray) fysiologisch water. Ik heb dat met onze huisarts besproken omdat ik die echte neussprays niet wil voor mijn kinderen en die vond dat een goed idee. Sindsdien is geen enkele verkoudheid naar de oren doorgezet.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Een osteopaat kan dergelijke problemen meestal oplossen zonder dat er een operatie moet aan te pas komen. Gewoon door zachte behandeling.
              Oorontstekingen, keel-ontstekingen, ontstoken oogjes, ...

ch.
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                De ervaring is dat oorontstekingen vermeden kunnen worden als ze veroorzaakt worden door verkoudheden, wat meestal het geval is. Neus veelvuldig spoelen met (een spray) fysiologisch water. Ik heb dat met onze huisarts besproken omdat ik die echte neussprays niet wil voor mijn kinderen en die vond dat een goed idee. Sindsdien is geen enkele verkoudheid naar de oren doorgezet.
                Het spoelen van het babyneusje lijkt mij niet altijd evident. Dat fysiologisch water is al veelvuldig gepasseerd, echter zonder succes.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                  Een osteopaat kan dergelijke problemen meestal oplossen zonder dat er een operatie moet aan te pas komen. Gewoon door zachte behandeling.
                  Oorontstekingen, keel-ontstekingen, ontstoken oogjes, ...

ch.
                  Als kinesitherapeut weet ik dat dit bestaat. Het is een behandeling die tijd in beslag neemt en geen garantie geeft. Vanuit anatomisch oogpunt kan ik mij moeilijk voorstellen hoe je door middel van mobililsaties van het hoofdje een invloed kan uitoefenen op de buis van Eustachius. Maar goed, ik laat dit in het midden.
                  Bij ons dringt er zich toch op korte termijn een oplossing op. Het kind ziet daar teveel van af.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Niet zo hoopgevend als je enkel de nadelen leest.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onze dochter is nu drie jaar en had de ene na de andere oorontsteking voor haar 1 jaar. Sinds ze buisjes heeft, nog zeer weinig problemen mee gehad. De ingreep is eenvoudig en ze hebben er heel weinig last van. Blijkbaar durven die dingen er wel eens uitvallen, want ze heeft er intussen nogmaals gekregen.

Spoelen van de neus wil idd wel helpen tegen oorontstekingen, maar is geen garantie (bij ons toch niet).

Comment

Ik heb er donderdag laten steken bij Aryen is nu 13 maand !!
                        Ik kan alleen maar zeggen... Dat ik na 2 MAAND eens terug energie UIT mijn kind haalde ipv 's avonds ''tette'' in mijn bed te kruipen.
                        Is terug vrolijk, lacht, is eigenlijk om het te zeggen ècht top-pe-zot !! Wild tot en met. Dus...
                        Ik heel erg blij hij ook.
                        Het hele proces ging ook goed. Verdoving en zo...

De dokter legde me uit, dat die kleintjes bij de minste vuile neus een ooronsteking krijgen, omdat de buis van eustachius nog niet ontwikkeld is. Normaal vloeit
                        het eventuele etter in het oor (veroorzaakt door de bacteriën in de neus,) af langs de buis van eustachius.
                        Bij die kleintjes kan dat dus nog niet, waardoor dat er een enorme druk komt te zitten achter het trommelvlies. Met als gevolg, minder goed horen, (slecht voor
                        spraakontwikkeling) pijn, druk, koorts, wakkerkomen met pijnscheuten. Buis van eustachius is het evenwichtsorgaan, waardoor het als je plat ligt meer pijn doet.
                        Kindjes hebben er niet altijd koorts van, maar het vele wakkerkomen 's nachts verraad de ooronsteking.

Echt, als ze meerdere ooronstekingen heeft, DOE dat, dat is een hele verlossing voor dat kind, mijn zoon heeft echt 2 maanden superlastig gelopen van 's morgens
                        tot de volgende morgen he!! Lastig, hangerig...
                        De dokter zei dat hij een sluimerende ooronsteking had, maw, dat de oortjes nooit volledig genezen waren.
                        Je kan ook niet hele dagen AB geven he, want dat dood ook de goeie stoffen in je lichaam. Daardoor zijn ze ook soms wel eens verzwakt, en hebben dan diarree.
                        Mijn zoontje was toch wel een beetje uit balans hoor na 2 AB-kuren, die uiteindelijk zelfs niet voldoende hielpen. Hij had diarree tot en met, wilde minder eten...

Ik kan je alleen maar zeggen dat mijn kind verlost is van alle pijn, druk, en last. DOE HET. (Sorry ben er echt héél erg voor te vinden hoor nu, maar 't blijft je
                        eigen keuze he. Probeer je in de plaats van je (klein)kind te stellen. Jij zou toch ook willen beter horen, geen pijn willen hebben enz...?)

Het grappige was, de eerste dagen erna, ging hij al automatisch in huilbui als ik hem op het verzorgingskussen legde haha, en na halve minuut besefte hij van
                        ''O? Ik heb helemaal geen pijn meer??''
                        Zà-lig !!! Mijn kind speelt als nooit tevoren, 'k heb een nieuwe zoon.
                        Last edited by jill.tje; 19 februari 2013, 12:56.
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          In de familie een paar Pol, maar als ik het goed voorheb mogen ze dan niet zwemmen en is dat maar tijdelijk, het was
                          Ze mogen één week niet zwemmen, en één week geen water-zeep in de oren krijgen. Erna is er geen enkel probleem mee.
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Ok maar heb je zelf al eens zo'n spoeling door je neus gejaagd??? Ik wel, wilde weten wat dat is, en dat is geen lachtertje hoor, persoonlijk wilde ik Aryen daar niet constant
                            mee lastigvallen want je moet rekenen, in de winter, aaaal die snotneuzen!! Dus hoeveel x spoelen per dag en hoeveel dagen...?
                            Hoh ik kon het gewoon niet meer over mijn hart krijgen...
                            facebook

Comment

Uit eigen ervaring, met oorontstekingen als volwassene: het kind ziet daar ongelooflijk van af.

Bij mij is in beide oren het trommelvlies gebarsten door de druk van de etter in het binnenoor (buis van eustachius dicht door verkoudheid); buisjes zetten kan helaas bij volwassenen bijna niet blijkbaar.

Dus: als je kan, niet aarzelen. Doen!

Comment

Working...
                              X