Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oorbuisjes bij baby's.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oorbuisjes bij baby's.

Ondertussen wordt ons Julieke maandagmorgen om 8u opgenomen en zal de kleine ingreep gebeuren. Op het eind van de voormiddag zou ze al mogen naar huis komen en naar het schijnt duurt de ingreep amper een 10-tal minuutjes. De behandelende arts vond het absoluut noodzakelijk om de ingreep te doen. Wij hebben ook de indruk te maken te hebben met een N.K.O. (vrouwelijke arts) die dit niet zal doen indien niet noodzakelijk. Wij hebben alvast vertrouwen.
    Bedankt allen voor de getuigenissen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Ja, want van tocht & antibiotica wordt je ziek! OMG, zelden zoveel onzin in zo weinig tekst zien staan.
      Van tocht: ja, daar wordt je ziek van en krijg je een oorontsteking van als je hier gevoelig aan bent. Van antibiotica wordt je niet ziek, maar dit vernietigd ook de essentiële bacteriën dat in uw lichaam leven. Een volwassene kan hier meestal wel tegen (al is het niet gezond), maar een baby maakt sommige stoffen nog niet zelf aan, die worden ook vernietigd: met alle gevolgen van dien.
      Antibiotica hebben ook invloed op de kleur van uw tanden (geel en zelfs brozere tanden).
      Demeyereg, Ik heb niet gezegd dat dit levens vernield hé, het heeft gewoon ook een slechte invloed. Antibiotica zijn een zeer goede uitvinding, maar enkel voor erge gevallen; soms doet het meer kwaad dan goed (bv antibiotica bij griep , je kan je niet voorstellen hoeveel dokters dit hiervoor voorschrijven!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Heb je al eens geprobeerd moedermelk als spoelmiddel te gebruiken. Is veeeeeeeel minder pijnlijk en vervelend dan dat fysiologisch ding. Zelf uitgetest
        Als je fysiologisch water (= zoutoplossing) gebruikt is het juist niet pijnlijk. Best maak je het even lauw (lichaamstemperatuur) en je voelt het helemaal niet. Enkel een licht zoutsmaak kun je in de keel krijgen.
        Gebruik geen gewoon water want dan is het pas pijnlijk. Toen onze kinderen baby's waren hebben we liters door hun neuzen gespoeld. Onze kinderen zijn nu 5 en 7 jaar en de oudste kan al zelf haar neus spoelen. Daar hebben we nu zo'n een speciaal geel gietertje voor (de naam ontsnapt mij) en gebruiken we gewoon water met een koffielepel keukenzout erin opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Van tocht: ja, daar wordt je ziek van en krijg je een oorontsteking van als je hier gevoelig aan bent.
          Onzin. Je wordt ziek door een virale of bacteriële infectie, niet door een beetje wind.
          Verder zijn heus niet alle antibiotica slecht voor de tanden (je verwijst naar tetracyclines, een specifieke groep AB). Het spreekt voor zich dat ze bij een virale infectie meer kwaad dan goed doen, en in dat geval is dat de fout van de arts en/of de overbezorgde ouders die de arts vragen om AB voor te schrijven.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Onzin. Je wordt ziek door een virale of bacteriële infectie, niet door een beetje wind.
            Verder zijn heus niet alle antibiotica slecht voor de tanden (je verwijst naar tetracyclines, een specifieke groep AB). Het spreekt voor zich dat ze bij een virale infectie meer kwaad dan goed doen, en in dat geval is dat de fout van de arts en/of de overbezorgde ouders die de arts vragen om AB voor te schrijven.
            Ik wil Thierry hierin bijvallen. Voor mij is het ook een compleet raadsel als artsen AB voorschrijven bij virale aandoeningen. Maar nog een groter raadsel is het wanneer ze fake geneeskunde toepassen als het ernstig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
              Als je fysiologisch water (= zoutoplossing) gebruikt is het juist niet pijnlijk. Best maak je het even lauw (lichaamstemperatuur) en je voelt het helemaal niet. Enkel een licht zoutsmaak kun je in de keel krijgen.
              Gebruik geen gewoon water want dan is het pas pijnlijk. Toen onze kinderen baby's waren hebben we liters door hun neuzen gespoeld. Onze kinderen zijn nu 5 en 7 jaar en de oudste kan al zelf haar neus spoelen. Daar hebben we nu zo'n een speciaal geel gietertje voor (de naam ontsnapt mij) en gebruiken we gewoon water met een koffielepel keukenzout erin opgelost.
              Nu ben ik toch even niet mee.

Comment

Gewoon (kraantjes- of mineraal-) water is hypotoon tov lichaamsweefsel, wat wil zeggen dat de concentratie van opgeloste deeltjes lager is dan die in de omgeving. Een isotone oplossing (0.9% NaCl of 5% glucose) is qua osmolariteit neutraal. Gezwollen weefsel geeft water af aan een isotonische oplossing en uitgedroogd weefsel neemt water op. Of gewoon water écht pijnlijk zou zijn, dat weet ik niet - betwijfel het.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Gewoon (kraantjes- of mineraal-) water is hypotoon tov lichaamsweefsel, wat wil zeggen dat de concentratie van opgeloste deeltjes lager is dan die in de omgeving. Een isotone oplossing (0.9% NaCl of 5% glucose) is qua osmolariteit neutraal. Gezwollen weefsel geeft water af aan een isotonische oplossing en uitgedroogd weefsel neemt water op. Of gewoon water écht pijnlijk zou zijn, dat weet ik niet - betwijfel het.
                  Klopt, en overigens : ik betwijfel ook als gewoon water pijnlijk zou aandoen.

Comment

Ik heb momenteel oorpijn, komt door m'n keel, gecheckt bij de dokter, en geen oorontsteking, en toch zo'n last.
                    Wat moet dat dan niet zijn als je wèl een ooronsteking hebt???? Brrr...
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ook hier goede ervaring - bij beide dochters laten doen...
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

En Pol,

alles goed verlopen met je kleindochtertje gisteren ?

Comment

Zat er ook nog aan te denken. Ging het ook nog vragen.
                          Wat zijn wij toch lief op BD. ♥
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

@ Geert en jill.tje : Eerst en vooral bedankt voor het medeleven. En ja, dat is inderdaad lief.
                            Wel, ons Julie is dus gisteren morgen opgenomen en de kleine ingreep (kwartiertje) is perfect verlopen. Volgens de behandelende arts was het echt wel nodig aangezien er veel etter aanwezg was en het arme kind toch veel heeft moeten afzien. Wat een verlossing dus. In de loop van de voormiddag heft ze de kliniek kunnen verlaten en in de namiddag was ze al weer één en al energie.
                            Bedankt allen voor de input en de bezorgdheid.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
                              Ja was hier ook zo hoor, net hetzelfde, superveel etter, zei de dokter ook ze een cronische of sluimerende onsteking had?
                              Ik heb al heel de week pijn in mijn oren zonder ontsteking, komt van keel, wat moet dat dan zijn als je wèl een ontsteking heeft he?
                              Niet verschieten dat ze de komende dagen weer efkes bergaf gaat he, is normaal. Aryen was eigenlijk dezelfde dag ook op en top, maar na dag 2 was't
                              weer minder... Dan nog weekje beetje lastig geweest, denk van de verdoving, maar nu??????? TOPPIIIIIIIE !!

Je zal zien telkens ze een vuile neus heeft de oortjes veel etter afgeven, da's teken de buisjes goed hun werk doen.
                              Ze krijgen dus nog altijd ontstekingen maar door dat het etter wegkan hebben ze geen last he! Een muggebeet is nu lastiger.
                              facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Klopt, en overigens : ik betwijfel ook als gewoon water pijnlijk zou aandoen.
                                doe eens de test en laat het ons weten.

Comment

Working...
                                X