Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auf Wiedersehen ARD und ZDF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auf Wiedersehen ARD und ZDF

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Als alles enkel om vraag en aanbod zou draaien in deze wereld, zouden er enkel bussen en treinen tussen grote steden rijden, en enkel op het spitsuur. Er bestaat ook nog zoiets als openbare dienstverlening.
    Ach Johan
    Iedereen rijdt rond mijn zijn eigen auto... en denkt een tweede wereld te hebben in het koffer van zijn auto
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

het was uitstel van executie want sinds 14 mei zijn geen van beide zenders nog te bekijken via Belgacom televisie,
      in de plaats daarvan hebben we twee met reclame volgepropte marginale zenders gekregen; Sat 1 & ProSieben.
      Twee zenders die barsten van de reclameblokken, een regelrechte ramp en niemand die eraan geïnteresseerd lijkt...

Vanaf 14 mei verdwijnen vooralsnog ARD en ZDF bij Belgacom TV. De Duitse commerciële zenders ProSieben en Sat.1 komen ter compensatie in de plaats van de twee Duitse openbare zenders. Dat maakte Belgacom vandaag bekend. Begin februari raakte al bekend dat ARD en ZDF gingen verdwijnen bij Belgacom TV, maar dit werd uitgesteld tot de uitkomst van de heronderhandelingen. ARD, ZDF en Belgacom bereikten uiteindelijk de afgelopen dagen geen akkoord. De hoge vraagprijs van ARD en ZDF wordt als reden aangehaald voor de mislukte onderhandelingen. ProSieben en Sat.1, die vorige maand geschrapt werden bij Telenet vanwege een hoge vraagprijs, zullen vanaf 14 mei ARD en ZDF vervangen. Belgacom laat alvast weten dat ze in de toekomst bereid zijn om verder onderhandelingen te voeren om ARD en ZDF terug toe te voegen.
      Bron: http://digitaletv.wordpress.com/2013...j-belgacom-tv/

En zoals zo vaak draait het ook hier wederom om juist ja... inkomsten en geldgeile wolven.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja ja, zo zit dat.
        Ik weet ook niet waar de commerciële zenders het lef halen om te zaniken.
        Als de VRT géén reclamespotjes zou uitzenden, zou het dan beter gaan met hun?
        En dan nog hun plannen om te laten betalen voor het doorspoelen van reclame.
        Twee simpele zaken: ons land is te klein en als die commerciële zenders het niet halen dat ze dan stoppen.
        Wat heeft VIJF al niet gedaan om hun kijkcijfers op te krikken? En het gaat nog niet.
        Als ze nu eens die reclame zouden tonen voor en na de programma's, dan zou dit al een kleine verbetering zijn.
        In de krant stond te lezen dat Paul de Leeuw het woordje plaspauze niet meer mag gebruiken
        VTM destijds probeerde hun cijfers op te krikken door Rik De Saedeleer zaliger, in te huren voor de verslaggeving van voetbalwedstrijden.
        Heeft ook niet lang geduurd. Omdat Rik net voor de boodschappen zei dat dit het moment was om iets uit de frigo te halen
        't Werd hem niet in dank afgenomen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Binnenkort 4 reclameblokken ipv 3, let maar op.
          Zal toch niet aan mij besteed zijn, kijk alles een dag later wat ik wil zien.
          Dit bespaart mij veeeeel tijd. 3 blokken van zo'n 7 minuten op een programma van 45 minuten.
          Tel uit je winst. En ik betaal genoeg aan telenet om te mogen doorspoelen.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Heel simpel: doe zoals ik en koop een satellietschotel. Alle Europese publieke omroepen behalve de Belgische kosten je niets. Voor Nederlandstalige commerciële zenders (SBS-RTL) moet je een abonnement betalen maar die rotzooi wil ik niet zien.
            Duitsland heeft ook veel goede themakanalen via de satelliet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Heel simpel: doe zoals ik en koop een satellietschotel. Alle Europese publieke omroepen behalve de Belgische kosten je niets. Voor Nederlandstalige commerciële zenders (SBS-RTL) moet je een abonnement betalen maar die rotzooi wil ik niet zien.
              Duitsland heeft ook veel goede themakanalen via de satelliet.
              Zou wel willen maar dat gaat hier niet gezien de ligging van het appartement.
              WDR wordt binnenkort in HD uitgezonden.
              (gisteren op hun site gelezen)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Binnenkort 4 reclameblokken ipv 3, let maar op.
                Zal toch niet aan mij besteed zijn, kijk alles een dag later wat ik wil zien.
                Dit bespaart mij veeeeel tijd. 3 blokken van zo'n 7 minuten op een programma van 45 minuten.
                Tel uit je winst. En ik betaal genoeg aan telenet om te mogen doorspoelen.
                Ben ik het tweemaal dik mee eens.
                Je kan veel gewend worden maar betalen om reclame te zien gaat me ook te ver.

De VRT doet het goed.
                En soms kan ik het niet laten om te vragen wat al dat personeel daar uitspookt maar ja, dat is de emotie van het moment
                En waarom ze persé dat derde net moesten hebben; er is toch niks op te zien.

En de commerciëlen kunnen niet laten te zagen over de subsidies die de VRT krijgt.
                Zou het aan die subsidies liggen?? Quatsch, zou Jef zeggen
                Ik zeg het nog eens als ze niet kunnen halen dat ze dan stoppen; de meeste kijkers zullen niks missen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

't is erg amaai...

Bij Teleslet hebben ze een poos geleden Sat1 & ProSieben uit hun zenderaanbod verwijderd wegens te weinig belangstelling,
                  in de plaats daarvan zijn ARD & ZDF gekomen.

En wat doen de kiekens bij Belgacom? Inderdaad, net het tegenovergestelde...

En ik maar denken dat Teleslet één en al commerciële boel is en dat Belgacom zich meer op niet commerciële zenders richt, niet dus...
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Heb ik niet beweerd.
                    Ik ben wel "pissed" dat BBC verdwenen is van de analoge kabel.
                    Treur niet meer Gewoon installeren en dan hier eens gaan kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Treur niet meer Gewoon installeren en dan hier eens gaan kijken.
                      En dat werkt ook nog
                      Hartelijk dank!!
                      Last edited by theokus; 17 mei 2013, 15:33.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Waar klagen jullie eigenlijk over?
                        Bij mij thuis was het nog een zwart/wit TV.
                        Zender aanbod "Rijsel" (nu TF1) en met enorm veel sneeuw de "NIR" (nu VRT) een paar uren per dag, de rest van de dag een testbeeld.
                        Geen afstandsbediening en de huiskamer vol met de geburen en ikke op mijn gat op de grond. TV taks die ieder jaar flink omhoog ging (ze hadden dan een nieuwe melkkoe gevonden) een dure antenne op het dak die dan ook nog eens verzekerd moest worden en die ook ieder jaar flink omhoog ging (nog een nieuwe melkkoe).
                        Awel als je dat vergelijkt met nu........... waar klagen jullie eigenlijk over.
                        Geen TV taks meer, geen antenne meer, geen verzekering meer maar wel 24/24 en 7/7 TV in kleur en stereo of Dolby Surround en lekker zappen uit de luie zetel of liggend in de canapé (glas wijn op de salontafel,
                        dikke sigaar aan het paffen en als uw briket per ongeluk leeg is durft ge nog uw vrouw vragen een andere uit de la te halen), en uw gebuur kent ge niet eens meer van naam. Dag Jos, dag Marie-José.
                        Nu weet je niet meer waarnaar te kijken en als ze een paar zenders schrappen waar geen kat naar kijkt roept men moord en brand.
                        Ik versta geen Engels, Italiaans of Spaans dus mogen ze al die zenders afschaffen voor mij, maar er zullen nog genoeg mensen zijn in dit "sprookjesland" die daar wel naar kijken.

Wat me wel ferm de keel uithangt bij de VRT is dat die mooie feuilletons in de namiddag plaats moet maken voor de coureurs en dat ze een derde kanaal hebben maar geen programma's voor zijn (besparen heet dat bij de VRT).
                        Dat ze die koersen dan daar uitzenden hé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Waar klagen jullie eigenlijk over?
                          Bij mij thuis was het nog een zwart/wit TV.
                          Zender aanbod "Rijsel" (nu TF1) en met enorm veel sneeuw de "NIR" (nu VRT) een paar uren per dag, de rest van de dag een testbeeld.
                          Geen afstandsbediening en de huiskamer vol met de geburen en ikke op mijn gat op de grond. TV taks die ieder jaar flink omhoog ging (ze hadden dan een nieuwe melkkoe gevonden) een dure antenne op het dak die dan ook nog eens verzekerd moest worden en die ook ieder jaar flink omhoog ging (nog een nieuwe melkkoe).
                          Awel als je dat vergelijkt met nu........... waar klagen jullie eigenlijk over.
                          Geen TV taks meer, geen antenne meer, geen verzekering meer maar wel 24/24 en 7/7 TV in kleur en stereo of Dolby Surround en lekker zappen uit de luie zetel of liggend in de canapé (glas wijn op de salontafel,
                          dikke sigaar aan het paffen en als uw briket per ongeluk leeg is durft ge nog uw vrouw vragen een andere uit de la te halen), en uw gebuur kent ge niet eens meer van naam. Dag Jos, dag Marie-José.
                          Nu weet je niet meer waarnaar te kijken en als ze een paar zenders schrappen waar geen kat naar kijkt roept men moord en brand.
                          Ik versta geen Engels, Italiaans of Spaans dus mogen ze al die zenders afschaffen voor mij, maar er zullen nog genoeg mensen zijn in dit "sprookjesland" die daar wel naar kijken.

Wat me wel ferm de keel uithangt bij de VRT is dat die mooie feuilletons in de namiddag plaats moet maken voor de coureurs en dat ze een derde kanaal hebben maar geen programma's voor zijn (besparen heet dat bij de VRT).
                          Dat ze die koersen dan daar uitzenden hé.
                          Haha, leuk om te lezen
                          Allemaal persoonlijk meegemaakt, ik weet waarover je praat
                          Stukjes van de dakantenne die bij de buren op het dak vielen...
                          (bij onweer bijv.)

Nu, het gaat over geld en over persoonlijk keuze en smaak.
                          Volgens mij kwam de grote ommekeer bij de komst van VTM.
                          Al de rest wat later bijkwam had totaal geen invloed maar zorgde wel voor gerommel en geklaag in de marge.
                          Iedereen wilde een stuk van de TV-koek, dus geld.
                          En daar gaat het nu nog over.
                          Tegenwoordig hebben we idd. een pak zenders die ik imho en volgens mijn smaak best kan missen, ik bekijk ze toch niet.
                          Voor mij volstaan de oude Belgen, de Nederlanders, de Duitsers en de Britten

Enne, niks is gratis.
                          Firma's betalen de reclame en wij betalen de VRT.
                          Vroeger betaalden wij ong. 7000 frank aan tv-taks.

Smaak?
                          Vlamingen houden van wielrennen.
                          Je mag zeggen dat de Vlamingen het wielrennen hebben uitgevonden.
                          En als er ergens een fiets tegen een deur van de kerk staat... dan zendt de VRT dat uit

Buren?
                          Zie ik af en toe idd.
                          Jaren geleden hebben we geprobeerd hier iets op poten te zetten: gezellig samenzijn of een BBQ.
                          Resultaat? Geen kat te zien.
                          Zelfs initiatieven op poten gezet door lokale besturen hebben geen effect.
                          En ik denk niet dat dit de fout is van de TV.
                          De mentaliteit is veranderd. Na het werk blijft iedereen in zijn hok.
                          Stress, verkeer, het werk, de centen, de crisis enz. enz. : iedereen wil met rust gelaten te worden

En welke zijn nu die mooie feuilletons die je moeten missen door die stom koers?
                          Last edited by theokus; 17 mei 2013, 16:02.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Stomme koers heb ik niet gezegd hé, wel vind ik het stom dat ze een zender "op overschot" hebben en waarom zenden ze daar de sport niet uit?
                            Ik betaal om voetbal te zien op TV en zou dat ook doen voor de grote klassiekers, de Giro en de Tour de France.
                            Ik ben dus helemaal niet tegen de koers, maar wil die feuilletons niet missen.
                            Welke feuilletons vraagt u, Midsomer murders, Wild at heart ........... en mijn vrouw: buren

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Stomme koers heb ik niet gezegd hé, wel vind ik het stom dat ze een zender "op overschot" hebben en waarom zenden ze daar de sport niet uit?
                              Ik betaal om voetbal te zien op TV en zou dat ook doen voor de grote klassiekers, de Giro en de Tour de France.
                              Ik ben dus helemaal niet tegen de koers, maar wil die feuilletons niet missen.
                              Welke feuilletons vraagt u, Midsomer murders, Wild at heart ........... en mijn vrouw: buren
                              Ok, kan volgen en ben het er ook mee eens
                              Ze hebben een derde net en ze gebruiken het niet.
                              Frost, Lewis of Midsomer Murders wil ik ook niet missen. Goede acteurs plus af en toe een gastrol voor een bekende acteur. (Robert Hardy, Christopher Timothy, Paul Shane enz.)
                              Je kon ook de dvd's kopen

Buren heb ik nog nooit gezien...
                              Of Sex and the City (?). House MD en nog van dat fraais
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Mja... ik ken ook nog de periode waarbij de daken vol antennes stonden, op den duur hielden ze wedstrijdjes om-ter-hoogste antenne op het dak plaatsen...

Voor mij hoeft er geen 999 zenderaanbod te bestaan want ik bekijk er amper 10% van; de klassieke Vlaamse zenders, 2 BBC's en uiteraard de tot voorheen twee Duitstalige zenders (ARD & ZDF)
                                welke kortelings werden geschrapt.

Niet dat ik veel televisie kijk want ruim 70% van de programma's is imho dikke BS maar er zijn toch een aantal zaken waarvoor ik mij graag in mijn chaise-lounge neer vlei.

Het sociale contact wat ik als kind nog heb gekend is allang verdwenen en zal naar mijn mening nooit meer terugkomen, we zijn reeds te ver uit mekaar gegroeid
                                en het is tegenwoordig inderdaad zo dat het ieder voor zich is wanneer het erop aankomt.
                                De warme zomeravonden waarbij heel de straat buitenstond voor een gezellige babbel, een vettige mop en de allerlaatste roddels haal ik nog regelmatig boven in mijn herinneringen.
                                Dat doet mij steeds opnieuw glimlachen en ik krijg er als het ware een warm gevoel door.

Wanneer je tegenwoordig 's avonds door de straten fietst dan zie je veel woningen binnenin verlicht door twee schermen, een PC en den TV.
                                Vaak ook brandt er dan een héél klein lampje binnenshuis zodat niemand kan zien wanneer ze vanachter hun gordijnen staan te gluren.

Ook in mijn gemeente nemen ze best wel veel initiatieven om de mensen weer dichterbij mekaar te brengen, tot hiertoe is dat allemaal zonder veel succes verlopen.
                                Ik ben tot vorig jaar 5 jaar actief lid geweest van Kalforts Kermis Comité, de laatste jaren zag je onze befaamde kermisweek zienderogen achteruit gaan.
                                Veel minder toeloop, minder kermisattracties, geen deelnemers tijdens de vele activiteiten, lege terrassen, etc.
                                En dat was niet uitsluitend omdat het klimaat wat tegenzat want we hebben verdraaid hete dagen gekend.

Soit, ik hoop dat ze bij Belgacom snel op hun beslissing terugkomen wat het schrappen van ARD & ZDF betreft en dat ze snel weer rond de vergadertafel
                                gaan zitten om tot een akkoord te komen!

En klagen? nee hoor, absoluut niet! maar ze hebben het ons zo gewoon gemaakt en nu gaan ze alles terug afpakken? dat pikt niemand, toch?!

Comment

Working...
                                X