Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOF bedankt.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: BOF bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
    Dit is nou een typische reactie van een denk ik teleurgesteld en/of gefrustreerd iemand, dat is iets wat het BOF-team niet verdiend.
    Ook ik wil de mensen die zich hiervoor hebben ingezet bedanken voor hun moeite en tijd.

Ik ben teleurgesteld in de vriendjespolitiek die ik hier op het forum tegenkwam, onder andere in de HOF.
    Dat BOF is samengesteld uit de foto's van HOF maakt dat ik die zoals de HOF logischerwijs ook met een korreltje zout neem.

Ik had op BD, niet specifiek HOF, al zo vaak gezien dat de foto niet beoordeeld wordt maar de maker.
    Daardoor ben ik inderdaad teleurgesteld en gefrustreerd geraakt.
    Niet voor mezelf, als ik plezier heb in het maken van de foto ben ik tevreden.
    Andermans commentaar of mening interesseert me niets (meer)

Ik vind die vriendjespolitiek een vorm van onrecht jegens vele andere foto's en fotografen.

En het is niet zo dat ik vind dat er geen mooie foto's in de HOF en BOF staan.
    Je kunt er goed een boek van maken maar als je BD wegdenkt (en vriendjespolitiek geen rol speelt) is het niet zo'n superboek meer.
    Het is de sociale context die BOF maakt tot wat het is.
    Sommige foto's die hier op BD (HOF of niet) de hemel in worden geprezen zouden op een ander forum lauwtjes ontvangen worden.

Wat is HOF en BOF nog als je de sociale context weghaalt?
    Ik kan me voorstellen dat er geen rendabel fotoboek mee te produceren is.

Misschien dat deze toelichting wat duidelijk maakt; inderdaad frustratie en teleurstelling maar slechts indirect jegens HOF en BOF.
    Last edited by heaucheneaudt; 6 februari 2013, 21:23.

Comment

Kort en bondig:
      we hebben alle opties bekeken - en uiteraard ook het financiële plaatje ervan.
      En neen, het was geen haalbare kaart meer ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        IK ben teleurgesteld in de vriendjespolitiek die IK hier op het forum tegenkwam, onder andere in de HOF.

Ik had op BD, niet specifiek HOF, al zo vaak gezien dat de foto niet beoordeeld wordt maar de maker.
        Daardoor ben IK inderdaad teleurgesteld en gefrustreerd geraakt.
        (NIET VOOR MEZELF), als ik plezier heb in het maken van de foto ben ik tevreden.
        lees dat zelf nog eens goed over..!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik vind dikwijls van mezelf dat ik een goede foto heb gemaakt, tot ik hem vergelijk met de fotos die in het hof voorkomen, die steeds weer pareltjes blijken te zijn en als ik eerlijk ben ver boven mijn kunde gaan
          ik ondervind hier niks van vriendjespolitiek, ik krijg soms reacties op een foto en soms niet.....so what?
          ik krijg veel goede raad, en tips van andere mensen, en als ik die dan uitvoer komt het beter met de foto
          dat bof wegvalt, ja dat is heel jammer, maar ik heb ook nog nooit zo'n boek gekocht dus, ligt het ook mede aan mij.......eerlijk is eerlijk
          groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
            ...... ik krijg soms reacties op een foto en soms niet.....so what?
            (soms niet) is nog maar 4 keer gebeurt in 5 jaar dus das niet gek hè.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Kort en bondig:
              we hebben alle opties bekeken - en uiteraard ook het financiële plaatje ervan.
              En neen, het was geen haalbare kaart meer ...

Jaja
              Jammer, het was een mooi initiatief. Was 'build-to-order' niet mogelijk? Dus ontworpen door vrijwilligers, zoals reeds het geval was, en dan laten produceren, naargelang de hoeveelheid gevraagd wordt. Dat zal wss een stuk duurder zijn, maar aan de andere kant kost het BD dan geen geld, enkel moeite om het te ontwerpen. Bij blurb kan dit bijvoorbeeld denk ik. Het is dan mogelijk om de aanvragen te bundelen, mss in 2 keer met een paar maand tussen bvb en naargelang de gevraagde hoeveelheid de prijs bepalen.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

@ bouk

hoe kan jij dat zo allemaal opsnorren? super gewoon....
                het was maar bij wijze van spreken hé, ik geef ook niet op iedere foto commentaar of ik weet niet goed wat te denken, of ik ben bang iemand te kwetsen....
                groetjes aline

Comment

Ik ben teleurgesteld in de vriendjespolitiek die ik hier op het forum tegenkwam, onder andere in de HOF.
                  Dat BOF is samengesteld uit de foto's van HOF maakt dat ik die zoals de HOF logischerwijs ook met een korreltje zout neem.

Daardoor ben ik inderdaad teleurgesteld en gefrustreerd geraakt.
                  Niet voor mezelf, als ik plezier heb in het maken van de foto ben ik tevreden.
                  Andermans commentaar of mening interesseert me niets (meer)

Ik vind die vriendjespolitiek een vorm van onrecht jegens vele andere foto's en fotografen.

En het is niet zo dat ik vind dat er geen mooie foto's in de HOF en BOF staan.
                  Je kunt er goed een boek van maken maar als je BD wegdenkt (en vriendjespolitiek geen rol speelt) is het niet zo'n superboek meer.
                  Het is de sociale context die BOF maakt tot wat het is.
                  Sommige foto's die hier op BD (HOF of niet) de hemel in worden geprezen zouden op een ander forum lauwtjes ontvangen worden.

Wat is HOF en BOF nog als je de sociale context weghaalt?
                  Ik kan me voorstellen dat er geen rendabel fotoboek mee te produceren is.

Misschien dat deze toelichting wat duidelijk maakt; inderdaad frustratie en teleurstelling maar slechts indirect jegens HOF en BOF.
                  Beste,
                  Ik lees je topic zoals ik ook de allerdomste conspiracy theorieën lees over UFO's, groene mannetjes en het einde van de wereld e.d. Met jouw betoog geef je geen meerwaarde aan dit forum. Laat staan een bijdrage.
                  Weet dat ik vroeger een lid was van het team dat de HOF foto's benoemde. Niet met het oog van een professional, want dat ben ik helemaal niet, maar met het oog van een gewone amateur fotograaf. Dat zijn we allemaal wel. En ook die selectie door amateurs is streng.
                  Wij waren met een team welke ook wou zien dat er een ziel in een foto moest zijn. Niet "slechts" de technische perfectie wel een idee. En ik nomineerde ook de vergeten foto's...... 'k Hou van mooie vrouwen ( ) akkoord, maar ook van een ruige Z/W foto of de kleurtjes van een vliegtuig, of mooi rennerspak. Dus die ruige en andere foto's hebben een plaats in dit forum. (mijn gedacht...)
                  De foto's van bloemetjes, bijtjes en libellen was ik kotsbeu gezien. Ook van deze heb ik genomineerd. Zonder naar de naam van "mijn vriendje" te kijken. 'k Heb geen vriendjes... En ik hou niet van bijtjes en libellen.
                  NOOIT heb ik me laten verleiden om een foto van een "vriendje" te pushen. Ten eerste heb ik hier geen "vriendjes"....... ten tweede ging het over de foto en onze hobby.
                  Weet dat ik geen vriendjes heb op dit forum. Ook niet bij de leiding hoor. Als je dat zou denken zet je dat zo vlug mogelijk in het vakje: conspiracy theorieën.
                  'k Heb met hart en ziel, jaren aan een stuk, geholpen met het nomineren van HOF foto's. Voor ons, voor BD. Niet om de "leiding" te plezieren, wie dat ook moge zijn. En ook niet om "vriendjes" te plezieren.

'K Heb ooit met hart en ziel het idee van het BOF boek opgepikt uit een lang vervlogen topic, en dank zei enkele helpers hebben we samen het eerste BOF boek gemaakt. Vooral dank zei die helpers.
                  Bij het tweede BOF boek was ik er ook nog bij...... maar vooral die helpers.
                  Als je wil beweren dat we aan vriendjespolitiek deden bij de keuze van de foto's voor BOF en HOF dan ervaar ik, en ik vermoed al de andere vrijwilligers die daarna ook mee geholpen hebben, dat als een zware en onterechte vernedering. Dank zei je opmerkingen kan het (ex) BOF team de echte heaucheneaudt beter inschatten.
                  Als je zelf lid geweest waart van het BOF team dan had je zeker geweten dat "vriendjespolitiek" er helemaal geen plaats had. We hadden te veel andere kopzorgen.
                  We waren wel bezorgd over de kwaliteit. Die moest heel goed zijn.
                  We moesten, noodgedwongen, een keuze maken over het aantal foto's. Want een boek bevat niet het aantal pagina's dat je wil hebben. Wel het aantal pagina's dat de boekbinder vooropstelt. Dat is heel eenvoudig een technisch gegeven.
                  Onze bijkomende zorg was toen ook de financiële kant. Zeg maar de oplage, het investeren in de drukkosten en vooral de goodwill van de geldschieters van BD.
                  Als initiator van de twee eerste BOF boeken weet ik dat BD daar heel veel geïnvesteerd heeft.

Weet dus beste heaucheneaudt dat het originele idee van een BOF boek NIET van de leiding van BD kwam. WEL van een groep enthousiaste BD'ers.
                  Weet ook dat je deze groep van gemotiveerde BD'ers, doodgewone gemotiveerde hobbyfotografen, zwaar beledigd hebt.
                  BOF was een idee van een groep leden. NIET van de BD leiding. Ook niet van enkele "vriendjes".
                  Jammer genoeg is (was) het financiel geen haalbare kaart.

Mijn respect dan voor de BD-leiding om in dit heel kostelijke avontuur van BD'ers mee te stappen. Jammer dat er niet genoeg kopers waren.................
                  'k Ga niets zeggen over de criticasters die geen boek gekocht hebben. Ze weten waarom
                  (En hopelijk moet in nu weer niet naar da maan)
                  Last edited by Skitch; 7 februari 2013, 19:52.
                  "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                  Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Beste,
                    Ik lees je topic zoals ik ook de allerdomste conspiracy theorieën lees over UFO's, groene mannetjes en het einde van de wereld e.d.
                    Prima hoor, je leest maar zoals je het lezen wil.
                    Ik vind het ook niet erg dat je nog wat ruis toevoegt.

Comment

Prima hoor.....
                      Ik vind het ook niet erg dat je nog wat ruis toevoegt.
                      nou...ik vind een lagere ISO mooier/beter.
                      grt,bouk.

Comment

't Is jammer, in elk geval: BOF is niet meer.
                        En ik probeer alles en iedereen te begrijpen, dat is toch het minste wat een mens kan doen.

Voor mij gaat het over een extra stimulans die verdwijnt. Er is nog de HOF, dat wel.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Working...
                        X