Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skype Huuulp !!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skype Huuulp !!

Beste BD'ers,
    Sinds onze nieuwe laptop (windows 8) kan ik niet meer op mijn Skype profiel.
    Ik heb al een nieuw proberen aan te maken maar ik heb inmiddels de vroegere Skype name terug aangenomen maar met een nieuw wachtwoord.
    Dus:
    Ik ga dus naar Skype via google (want op deze comp. nog gn connectie)
    Vul mijn gegevens in = skype name en (inmiddels nieuw) wachtwoord
    Dan blijkt dat mijn gegevens slechts 60% zijn... (bij het nieuwe profiel dat ik aanmaakte bleef het zelfs op 50% steken) ??
    Daarnaast een reeks met betaalwijzen etc... maar ik wil uiteraard gewoon gratis van Skype naar Skype net zoals voorheen.

Zal wel aan mij liggen dus kan iemand me helpen aub, ik ben in het buitenland en wil graag contact met mijn familie via Skype.

Als jullie nog gegevens nodig hebben hoor ik het wel maar alvast bedankt om mij te helpen,

Re: Skype Huuulp !!

Heb je de skype applicatie geinstalleerd?

Comment

Je kan Skype op twee manieren installeren onder Windows8. Ofwel gebruik je de Win8 App. Ofwel download je Skype van de website en gebruik je deze. Persoonlijk heb ik ondertussen al beide op mijn Win8 draaien.

De desktop versie heeft op dit moment wel veel meer mogelijkheden, en je kan inloggen met je Windows Live account, of dit account linken met een oude Skype account. (Live Messenger wordt namelijk op dit moment vervangen door Skype.)

Meer kan ik eigenlijk niet zeggen. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad om te installeren.

Moest het echt niet gaan. Geeft hij dan een foutmelding of zegt hij gewoon dat je niet kunt inloggen. In het laatste geval, je poort settings eens nakijken en eventuele de settings van de firewall op je PC en/of Router. (Port Forwarding misschien niet juist, of poorten geblokkeerd die je nodig hebt.)
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Windows 8 en Messenger/Skype is toch wat een gedoe.

Op een upgrade van 7 naar 8 start ik Live Messenger en krijg daar de boodschap dat Live Messenger vervangen is door Skype en dat ik Skype moet installeren.
        Dat loopt vlot, Live Messenger wordt verwijderd en Skype wordt in de plaats gezet ... de account van Live Messenger wordt mooi gekoppeld aan het Microsoft Account in Skype.

Op een andere PC met cleane install van Windows 8 wil ik dan maar direct Skype installeren mits dit de nieuwe software is dat ze willen gebruiken ... installatie verloopt vlot maar ik kan geen Live Messenger account koppelen want ik krijg de boodschap dat ik Live Messenger moet installeren om een account te kunnen koppelen.
        OK, dan maar Live Messenger willen installeren maar als ik dat wil downloaden, dan krijg ik de melding dat dit vervangen werd door Skype.
        Ge draait dus in een rondje.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Alvast bedankt voor de reacties, ik ga het straks nog eens allemaal rustig bekijken en hopelijk komt het in orde...
          Oh ja, ik kan wel het één en ander computergewijs maar ik ben eerlijk gezegd toch maar een groentje op dit gebied en ik ben niet altijd mee met de terminologie.
          Last edited by azert; 7 februari 2013, 16:50.

Comment

Toen ik las dat Microsoft Skype had gekocht was mijn reactie: Ai, ai, ai....
            Blijkbaar was ik er niet zo ver naast.
            En ik gebruik Skype al van in de tijd dat, als je het woord Skype uitsprak, men je bekeek alsof je van een andere planeet kwam.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Op een upgrade van 7 naar 8 start ik Live Messenger en krijg daar de boodschap dat Live Messenger vervangen is door Skype en dat ik Skype moet installeren.
              Dat loopt vlot, Live Messenger wordt verwijderd en Skype wordt in de plaats gezet ... de account van Live Messenger wordt mooi gekoppeld aan het Microsoft Account in Skype.

Op een andere PC met cleane install van Windows 8 wil ik dan maar direct Skype installeren mits dit de nieuwe software is dat ze willen gebruiken ... installatie verloopt vlot maar ik kan geen Live Messenger account koppelen want ik krijg de boodschap dat ik Live Messenger moet installeren om een account te kunnen koppelen.
              OK, dan maar Live Messenger willen installeren maar als ik dat wil downloaden, dan krijg ik de melding dat dit vervangen werd door Skype.
              Ge draait dus in een rondje.
              Indien hij echt blijft vragen naar messenger. Gewoon Live Essentials 2012 installeren. Dan wordt messenger mee geïnstalleerd. Zo heb ik hier net gedaan op een test versie van windows en dat werkte.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Indien hij echt blijft vragen naar messenger. Gewoon Live Essentials 2012 installeren. Dan wordt messenger mee geïnstalleerd. Zo heb ik hier net gedaan op een test versie van windows en dat werkte.
                De problemen ondervond ik als ik wou inloggen via het programma ... nu simpeler opgelost.
                Even ingelogd op de webversie en als je daar kiest om in te loggen met een Microsoft account wordt direct voorgesteld om te koppelen aan een Skype account.

Maar er is nog wel iets ... op de PC waar het wel vlot gelukt is (en nu ook op de andere), zie ik nadien in Skype niet meer de contacten van uit Messenger.
                Na de omschakeling stonden die er wel, maar na de eerste herstart waren ze allemaal weg.
                En bij instellingen staat echter om alle contacten te tonen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  De problemen ondervond ik als ik wou inloggen via het programma ... nu simpeler opgelost.
                  Even ingelogd op de webversie en als je daar kiest om in te loggen met een Microsoft account wordt direct voorgesteld om te koppelen aan een Skype account.

Maar er is nog wel iets ... op de PC waar het wel vlot gelukt is (en nu ook op de andere), zie ik nadien in Skype niet meer de contacten van uit Messenger.
                  Na de omschakeling stonden die er wel, maar na de eerste herstart waren ze allemaal weg.
                  En bij instellingen staat echter om alle contacten te tonen.
                  Sorry, hier kan ik eigenlijk niet mee helpen. Al mijn contacten in Live Messenger waren Facebook contacten. Die heeft hij in Skype mooi overgenomen, als ook de contacten die ik op mijn PC zelf had aangemaakt. Die zijn via de Windows Live Server mooi gedeeld met al mijn toestellen.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Working...