Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC blijft hangen bij opstarten.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PC blijft hangen bij opstarten.

Bij opstarten blijt mijn PC (Windows XP) hangen.
    Het zwarte controlescherm met geheugencheck etc.blijft hangen.Heb dit voeger wel eens gehad als mijn externe kaartlezer aangesloten was,of externe schijf nog aan stond bij het opstarten.Uitschakelen en de check-controle liep dan verder.Maar nu zonder dit alles blijft hij op dit scherm hange( nog voor dat Windows opgestart wordt.)Wat kan de oorzaak zijn ?? En wat kan ik er aan doen.

Re: PC blijft hangen bij opstarten.

systeem herstel..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als de pc tijdens de POST blijft hangen, wat zie je dan onderaan het scherm? Wat is uw configuratie, CPU, HDD, Geheugen enz. Hangen daar USB HDD aan?
      Duw F1 eens in (moet je dus onderaan zien staan), meestal start die dan door en ga eens kijken bij de hardware of daar geen geel driehoekje staat met uitroepteken.
      Start die niet door dan is er iets mis met de HDD, het geheugen of het BIOS.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        systeem herstel..?

Zal niet gaan als de PC niet eens voorbij het BIOSscherm raakt.

Hoor je beeps bij het opstarten? Zo ja, geeft het aantal beeps al een indicatie van de fout.
        Druk bij het starten F11, DEL of welke toets aangeven wordt om in BIOS te geraken. Mogelijk kan je daar al zien wat er mis loopt. Volgorde HD/DVD kan veranderd zijn, HD die niet meer herkend wordt. Mogelijkheden genoeg.
        Memory/CPU probleem zou beeps moeten geven.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Je krijgt dus nog de geheugencheck, staat daar de harde schijf bij?
          Als die niet herkend wordt omdat ze stuk is, dan weet je meteen waar de fout zit.

Ik heb ooit ook bij een oude XP computer een soortgelijk probleem gehad, en toen heb ik de stekkertjes van de CD drives losgetrokken, daarna startte die computer wel op.
          Nadien heb ik de stekkertjes allemaan terug op hun plaats gestoken, en dan werkte alles terug zoals het moest (ik weet dus niet waarom die wel wou starten met de CD drives uitgeschakeld, maar nadien werkten die wel normaal).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

De meeste voor de hand liggende oplossingen zijn hierboven reeds vermeld.
            Koppel alle overbodige apparaten eens los, kaartlezers, USB schijven/sticks. Als je een ingebouwde kaartlezer hebt, zorg ervoor dat daar geen kaart inzit,...
            Controleer dan bij het opstarten of je een foutmelding op het scherm ziet.
            Controleer of je beeps hoort bij het opstarten, deze kunnen een indicatie geven over een mogelijk hardwareprobleem.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Bij opstarten blijt mijn PC (Windows XP) hangen.
              Het zwarte controlescherm met geheugencheck etc.blijft hangen.Heb dit voeger wel eens gehad als mijn externe kaartlezer aangesloten was,of externe schijf nog aan stond bij het opstarten.Uitschakelen en de check-controle liep dan verder.Maar nu zonder dit alles blijft hij op dit scherm hange( nog voor dat Windows opgestart wordt.)Wat kan de oorzaak zijn ?? En wat kan ik er aan doen.
              Ik had hetzelfde voor, bleek dat in de bios de opstartvolgorde niet juist was ingesteld.

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Geert.

Comment

Wat heb ik gedaan:
                Systeemherstel toen ik nog verder kon.
                Opstarten:vastlopen.Was te verwachten want ik zat vast in de Bios.
                Schijfcontrole bij volgende opstart met moeilijkheden.
                Alles afkoppelen van USB
                OK
                USB -hubs aangekoppeld en blijkbaar toch opnieuw probleem.
                Kreeg reeds ondertussen melding nieuwe hardware etc..Je kent het wel.
                Eén usb-hub(wel met externe voeding) niet meer aangekoppeld en ondertussen toch een vijfmaal opgestart zonder problemen.
                Ook voordien Hardware gecontroleerd,doch geen driehoekjes.
                USB-hub verwijderd.Momenteel geen problemen meer.Toevalstreffer ??
                In ieder geval bedankt voor de suggesties
                Zal toch moeten denken aan een nieuwe pc,maar iedereen kent hier het probleem met oudere fotoprinters,diascanners,scsi-poorten,en al dat gedoe,niet compatiebel etc.Geukkig bestaat er zoals Vuescan.

Comment

Volgens mij zal het toch ergens in het BIOS fout staan.
                  BOOT ORDER zou moeten zijn: CD - C - D - E enz.
                  Hoe je in het BIOS geraakt staat in de handleiding van de pc of het mobo.
                  Maar wat hangt er dan aan die USB hub?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vanalles en nog wat:scanner,printer,externe hd,dvd-writer.Nu alles op een andere USB-hub geplaatst.Ik geloof ook dat het hier eerder om een toevalstreffer gaat en het in de bios zit.Maar voorlopig gaat alles goed na 10 heropstarten.
                    Als eerste staat bij mij een floppy,omdat dat er nog inzit in mijn pc de rest zal ik wel dan na kijken.
                    Maar hoe kan die bios andere manieren krijgen,zonder dat je er aankomt????

Comment

Mogelijk gaf de hub niet genoeg stroom om één van de apparaten te gebruiken bij de opstart. BIOS bleef dan wachten op iets dat er schijnbaar niet was of deed een "hold on error".
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Als eerste staat bij mij een floppy,omdat dat er nog inzit in mijn pc de rest zal ik wel dan na kijken.
                        Dat verlengt alleen maar je opstarttijd. Normaal zou je best zetten 1) Harde Schijf en al de rest op disabled (ik zet zelfs de mogelijkheid om van andere media te starten gewoon uit).
                        Last edited by nete; 27 januari 2013, 23:30.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dubbelpost, sorry.
                          Last edited by nete; 27 januari 2013, 23:30.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hdd crasht en dan? Je kan dan gewoon nooit meer booten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Hdd crasht en dan? Je kan dan gewoon nooit meer booten?
                              Als je HD crasht ga je toch gewoon even in de bios en je past dat aan?

Comment

Working...
                              X