Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Een probleempje, als ik mijn nieuwe computer wil opstarten met mijn externe harde schijf (via usb)
    blijft die meestal hangen in de opstart, via de usb wordt deze schijf gestart als ik de computer opstart.

C schijf is een SSD (Verbatim 120 GB) ik heb het lezen van externe schijfsysteem reeds uitgezet,
    maar toch blijft de computer soms hangen in de opstart, iemand een idee wat ik daar aan kan doen ?

Als hij blijft hangen, en ik trek de voeding van die externe schijf uit, dan gaat de computer meteen door.

Volledige opstart zonder externe opslag binnen de 15 seconden.

De externe opslag is een Lacie 4 TB in raid 1.
    Last edited by Guest42; 16 januari 2013, 08:07.

Re: Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Even in je bios de opstartvolgorde van de hard disks controleren (hiervoor dient je usb schijf wel geconnecteerd te zijn, anders is die niet zichtbaar in dat lijstje)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik denk niet dat uw PC blijft hangen, die bouwt gewoon een "disk strcutuur" cache voor gebruik in bvb verkenner .. met een grote of zeer gevulde schijf kan dat wel even duren! JMHO

Comment

Ik heb hetzelfde voor met Windows 8 en met een WD MyBook van 2T (USB3).
        Die ronddraaiende witte puntjes stoppen en er gebeurt verder niets meer.
        Enige remedie: een reset en daarna lukt alles weer.
        Het bios is in orde.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Wel Theo, ik heb dat ook met een externe divice - ik dacht een freecom HD.

Niet met USB sticks.

Dan bevriest de computer, trek ik de usb kabel uit en dan krijg ik een waarschuwing dat ik de kabel niet mag uittrekken
          Echt waar. Ik steek de kabel weer in. Kan de computer weer bedienen en vervolgens de externe HD safely ejecteren

EDIT: neen, het was niet bij die Freecom externe disk, maar bij mijn harddisk DOCK. ( zo'n spul waar je "naakte" HD's kan in pluggen )
          Last edited by Alfa Centauri; 16 januari 2013, 00:43.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

De boot orde zet ik de CD/DVD steeds als eerste, dan mijn C enz.
            Aan mijn oud bakje hangt een WD My Passport en nog nooit gehaperd.
            Gisterenavond had ik vergeten de USB stick te verwijderen en mijn bakje startte normaal op.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Ik denk niet dat uw PC blijft hangen, die bouwt gewoon een "disk strcutuur" cache voor gebruik in bvb verkenner .. met een grote of zeer gevulde schijf kan dat wel even duren! JMHO
              Toch wel, want hij blijft hangen en geeft na een tijdje in het nog zwarte scherm "schijffout" aan, dan de stekker van de externe scijf uittrekken
              of deze stroomloos zetten en de opstart gaat verder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                De boot orde zet ik de CD/DVD steeds als eerste, dan mijn C enz.
                Aan mijn oud bakje hangt een WD My Passport en nog nooit gehaperd.
                Gisterenavond had ik vergeten de USB stick te verwijderen en mijn bakje startte normaal op.

Grtz, RF
                Staat ook zo ingesteld Luc, maar wat ik eigenaardig vind, die schijf staat bij de hoofdschijven, en niet bij verwisselbare opslag

zoals op mijn XP computer.

Comment

Bij Win8 staat mijn WD My Passport ook bij de hoofdschijven en nog eens verder bij Overige apparaten.
                  En bij overige apparaten, staat daar geen vraagteken bij?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oplossing: OS upgraden.

Naar Mac OSX
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

*pakt heel zware knuppel om in hoenderhok te smijten*

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Oplossing: OS upgraden.

Naar Mac OSX
                      Dat noemen ze een downgrade en dat mag enkel op pro versies van windows. :-)
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Ah, eindelijk, een knokpartij!!

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Even in je bios de opstartvolgorde van de hard disks controleren (hiervoor dient je usb schijf wel geconnecteerd te zijn, anders is die niet zichtbaar in dat lijstje)
                          Gevonden, deze bios (MSI Z77A--G43) zit helemaal anders in elkaar dan wat ik vroeger had, een soort windows stijl.

Eenmaal in dat scherm, staat in een balk bij Boot device priority een reeks icoontjes, als eerste stond daar inderdaad
                          een USB Key vermeld, die icoontjes kan je gewoon over elkaar slepen en zo de volgorde van opstarten bepalen.

Nu heb ik deze als volgt staan, (op1) Hard Disk : Verbatim SATA III SSD (op2) CD DVD:ATAPI iHAS124 (op3) Network:Realtek PXE BO3 DOO (op4) USB Key enz.

Bedankt Destn.

Hier een foto van het biosscherm, wat nu op de vierde plaats staat, stond voorheen op de eerste plaats (naast Boot Device Priority)

Comment

Dat zijn inderdaad die nieuwe (U)EFI (Unified Extensible Firmware Interface) "biossen". Die aloude tekst-style biossen zijn daarmee verleden tijd. Dat mocht wel eens...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Dat zijn inderdaad die nieuwe (U)EFI (Unified Extensible Firmware Interface) "biossen". Die aloude tekst-style biossen zijn daarmee verleden tijd. Dat mocht wel eens...
                              Mooi he
                              Heb ik het eerst gezien bij Asus.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X