Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wanneer mobiel internet gratis bij Telenet abo (zoals bij Belgacom)?
Wanneer mobiel internet gratis bij Telenet abo (zoals bij Belgacom)?
Iemand enig idee wanneer we naar analogie met Belgacom, ook gratis mobiel internet krijgen bij ons Telenet abonnement?
Ik zou namelijk liever dat hebben dan een overdaad aan GB via de kabel...
Re: Wanneer mobiel internet gratis bij Telenet abo (zoals bij Belgacom)?
Niet, ze gaan u zo lang mogelijk uitmelken, daarom zit ik al jaren bij Mobile Vikings (GSM + mobiel internet + onbeperkt gratis sms) & Dommel (internet zonder downloadlimiet + onbeperkt telefoneren ook in piekuren zonder toeslag). Het enige waar Telenet wil mee uitpakken is hun snelheid en een marketingnaam die mooi in de oren klinkt King & Kong, maar that's it, hier gaat het meer dan snel genoeg, why bother to pay more Telenet is het Electrabel van het internet, eens de klant wakker schiet gaan ze er massaal verliezen, kben nog enkel bij hen om de digicorder te huren.
Iemand enig idee wanneer we naar analogie met Belgacom, ook gratis mobiel internet krijgen bij ons Telenet abonnement?
Ik zou namelijk liever dat hebben dan een overdaad aan GB via de kabel...
Ik ontzie me eigenlijk een beetje de rompslomp met verschillende aanbieders:
telefoon bij die, internet bij een ander, Tv nog een andere, mobiel bellen nog één...
Daarom heb ik nu alles bij TN en mijn mobiel bij Proximus (het goedkoopste abo. dat er is: 5€ voor 20min. bellen, en/of 20 SMS'en)
En ook daarom vroeg ik me af of er niet binnenkort ook zo'n gratis-mobiel-bij-je-internet zit aan te komen.
Dat kan toch niet zo duur/moeilijk zijn voor hun, dacht ik zo?
Niet, ze gaan u zo lang mogelijk uitmelken, daarom zit ik al jaren bij Mobile Vikings
Je begint en eindigt met Telenet uit te kafferen, ik dacht nochtans dat Mobile Vikings toch ook niet gratis is ?
Het is tenslotte Telenet die de stok in het hoenderhok heeft geworpen. Mobile Vikings leeft van mond-aan-mond reclame, dan heb je nog Generation Connect van Proximus als tegenhanger (maar wordt doodgezwegen door Proximus zelf).
Telenet heeft dan een gelijkaardig iets met groot vertoon bekendgemaakt. En met zo'n King heb je een pak minuten beltijd méér, en waarschijnlijk genoeg data (1GB), in vergelijking met de twee andere hier vermelde tariefplannen.
Wij hebben alles van Telenet (Fibershake) en m'n vrouw heeft haar GSM ook bij TN (King). Ik heb een Proximus abo, onlangs overgeschakeld naar Smart 20 : 120min. bellen, onbeperkt SMS en 1Gb data, alles voor 20€ per maand, én met bijna overal 3G, wat je van Telenet/Mobistar niet kan zeggen...
En gratis ?
NIETS is gratis in deze tijd...
Voor niks komt de zon op, wordt er gezegd, en als je'r goed over nadenkt, dan is dat veruit het enige dat gratis is, samen met de lucht die je inademt...
Daarom heb ik nu alles bij TN en mijn mobiel bij Proximus (het goedkoopste abo. dat er is: 5€ voor 20min. bellen, en/of 20 SMS'en)
Voilà, beste bewijs dat mensen niet rekenen ! Bij Telenet heb je dit (linkse kolom) http://www.aanbieders.be/telefonie/o...m-abonnementen
Je betaalt enkel iets als je belt en dan nog maar 15 cent per minuut ipv van met uw Proximus abbo 25 cent per minuut.
Je gaat dus allicht gewoon af op dat kleine getal 5 van het Proximus aanbod.
Ik heb een Proximus abo, onlangs overgeschakeld naar Smart 20 : 120min. bellen, onbeperkt SMS en 1Gb data, alles voor 20€ per maand,
Ter info: Generation Connect van datzelfde Proximus: 80 minuten bellen, 2000 SMS en 2 GB data, ook voor 20 euro.
Maar laat Poximus niet te hoog van de toren blazen met hun 3G dekking, zoooveeel beter dan MV zijn ze ook niet.
Wij hebben alles van Telenet (Fibershake) en m'n vrouw heeft haar GSM ook bij TN (King). Ik heb een Proximus abo, onlangs overgeschakeld naar Smart 20 : 120min. bellen, onbeperkt SMS en 1Gb data, alles voor 20€ per maand, én met bijna overal 3G, wat je van Telenet/Mobistar niet kan zeggen
Bij Telenet king (als je telenetklant bent) :150min. bellen, onbeperkt SMS en 1GB data alles voor 15€
Dat is het me nu net:
Ik hoef al die beltijd niet echt! ik heb nog steeds de ouderwetse vaste lijn, gratis.
Ik hoef al die SMS'en niet, ik Wattsapp namelijk met mijn smartphone naar bekenden.
Ik hoef alléén maar dat internet en "een beetje" belwaarde en "een beetje" SMS'en.
En zoiets biedt niemand aan, denk ik...
En voor "maar 15€" per maand...dat is ook 180€ per jaar hoor!!
Dat is het me nu net:
Ik hoef al die beltijd niet echt! ik heb nog steeds de ouderwetse vaste lijn, gratis.
Ik hoef al die SMS'en niet, ik Wattsapp namelijk met mijn smartphone naar bekenden.
Ik hoef alléén maar dat internet en "een beetje" belwaarde en "een beetje" SMS'en.
En zoiets biedt niemand aan, denk ik...
En voor "maar 15€" per maand...dat is ook 180€ per jaar hoor!!
Ja maar, nu begin je over internet, terwijl je een 5 euro abbo of kaart hebt zonder internet (of data aan 1 euro per MB of zoiets).... Nu wordt het ingewikkeld hoor.
Maar als ik me niet vergis zit er bij dat 0 euro abbo van Telenet een connectiekost van 10 cent, dus bij korte gesprekken is het dan ook al 25 cent per minuut.
Klopt, maar voor data (3G) schijnt Mobistar (netwerk dat Telenet gebruikt), maar een belabberd figuur te slaan, lees ik her en der.
Voor ik overstapte naar Smart 20 bij Proximus, had ik geïnformeerd bij een Telenetcenter over King, specifiek over de 3G-dekking. Men raadde mij aan bij Proximus te blijven als 3G van belang is. Hij zei wel dat het netwerk verbeterd wordt, maar momenteel heeft Proximus nog altijd het beste netwerk.
Het grote verschil is dar Proximus, Skynet, Belgacom dezelfde groep is en het dus intern blijft waardoor ze zoiets al sneller kunnen aanbieden.
Telenet heeft zelf geen mobiel netwerk en gebruikt dat van Mobistar, ik denk niet dat Mobistar snel geneigd zal zijn dat Telenet hun infrastructuur gebruikt maar zonder inkomsten te leveren voor dataverkeer.
Telenet is het Electrabel van het internet, eens de klant wakker schiet gaan ze er massaal verliezen, kben nog enkel bij hen om de digicorder te huren.
Ge zijt dus uw eigen aan het uitmelken want een afzonderlijk pakket is veel duurder dan een pack.
En de 3G verbinding van Telenet en Mobile Vikings is een ramp in vergelijking met Proximus.... ik heb abonnement gehad bij alledrie en Proximus kwam er steeds als beste uit met hun Generation Connect formule : 80 min beltijd, 2000 smssen en 2GB data, en je krijgt bij iedere oplaadbeurt 10 mb data voor buitenland, dit alles voor 20€
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment