Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomit

Lijkt me een goed systeem.

Waar zitten de adders onder het gras ? (bij banken zitten er bijna altijd addertjes verscholen bij wat ze "aanbieden".)

Blijft het gratis ? (want ik heb een gloeiende hekel aan te moeten betalen om te betalen).

Graag wat ervaringen van gebruikers.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Zoomit

De meeste van mijn vaste rekeningen zijn gedomicilieerd en de occasionele andere rekeningen betaal ik zo via internet bankieren.
    Vindt ik toch nog makkelijker.
    En of het gratis blijft is altijd maar de vraag, maar het is niet meer dan een mail systeem zo ik kan zien.
    Daar kunnen ze toch geen geld voor gaan vragen.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Zolang de wetgeving niet verandert zal dit zeker gratis blijven.
      De wet zegt dat je facturen gratis moet ontvangen, dus de eventuele kost is voor de afzender en niet voor de ontvanger.
      En voor de verzender is dit ook goed, geen brieven meer, geen portokosten en veel minder werk.
      Voor de ontvanger simpel om te betalen zonder kans op typefouten of verloren post.
      Is dus wel degelijk een goed systeem als het werkt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        de occasionele andere rekeningen betaal ik zo via internet bankieren.
        Vindt ik toch nog makkelijker.
        Zoomit werkt via uw internetbankieren en wat kan er eenvoudiger zijn dan een factuur selecteren en kiezen voor betalen zonder gegevens moeten in te vullen?
        Gewoon aanklikken, factuur opent een betaling in uw bestaande banksoftware, eventueel memodatum aanvullen en tekenen.
        Simpeler kan niet meer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Zoomit werkt via uw internetbankieren en wat kan er eenvoudiger zijn dan een factuur selecteren en kiezen voor betalen zonder gegevens moeten in te vullen?
          Gewoon aanklikken, factuur opent een betaling in uw bestaande banksoftware, eventueel memodatum aanvullen en tekenen.
          Simpeler kan niet meer.
          Ah oké, ik wist niet dat het zo werkt omdat ik er nog niet mee gewerkt heb.
          Simpel dus. Maar zoals ik al zei zijn de meeste van mijn vaste rekenenigen gedomicilieerd.
          En die andere paar hebben geen zoomit denk, dat vind ik ook niet zo erg om die handmatig te doen.
          Ik hoop ook op niet teveel rekeningen natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Maar zoals ik al zei zijn de meeste van mijn vaste rekenenigen gedomicilieerd.
            Dan lees je dit best eens na: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-416070.html

En let op: tegen 2014 worden het ALLEMAAL niet te verwijderen SEPA mandaten.
            Last edited by nete; 4 januari 2013, 09:35.

Comment

En voor de verzender is dit ook goed, geen brieven meer, geen portokosten en veel minder werk.
              Dat kan je natuurlijk ook zeggen van internetbankieren. Mij kost het niets, maar je bent maar Fortis klant bv.....
              Vandaar het beetje argwaan.
              Maar je hebt me bijna overtuigd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Maar je hebt me bijna overtuigd.
                Veel te overtuigen valt er niet ... Zoomit is standaard gekoppeld aan internetbankieren en valt niet te verwijderen.
                Het enige dat je kan kiezen is of je wel of niet die factuur in Zoomit wil zien en van daar uit kunt betalen (wat niet eens verplicht is.
                Je kan nog steeds de factuur ontvangen en toch elders betalen, niets gebeurt automatisch.
                De enige voordelen dat je hebt zijn het elektronisch ontvangen van de facturen en dus minder papier en de mogelijkheid om te betalen zonder te moeten overtypen.
                Wil je dat later veranderen, dan kies je gewoon teug om van die verzender geen elektronische facturen meer te ontvangen.
                Maar ik vrees dat binnen enkele jaren alles wel meer en meer die weg gaat opgaan zonder veel keuze.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Veel te overtuigen valt er niet ... Zoomit is standaard gekoppeld aan internetbankieren en valt niet te verwijderen.
                  Het enige dat je kan kiezen is of je wel of niet die factuur in Zoomit wil zien en van daar uit kunt betalen (wat niet eens verplicht is.
                  Je kan nog steeds de factuur ontvangen en toch elders betalen, niets gebeurt automatisch.
                  De enige voordelen dat je hebt zijn het elektronisch ontvangen van de facturen en dus minder papier en de mogelijkheid om te betalen zonder te moeten overtypen.
                  Wil je dat later veranderen, dan kies je gewoon teug om van die verzender geen elektronische facturen meer te ontvangen.
                  Maar ik vrees dat binnen enkele jaren alles wel meer en meer die weg gaat opgaan zonder veel keuze.
                  Wat me weer doet twijfelen als ik de voorwaarden even doorneem: Zoomit wordt behandeld door Isabel,voor zover mij bekend niet bepaald een goedkope dienstverlener, dus de banken zullen vermoedelijk serieus mogen afdokken voor deze dienst. Ik zie de bui al hangen....

Comment

Ja dat zal allemaal wel zo wezen, maar ik zal het wel zien hoor.
                    Vanaf het moment dat er een is die teveel geld afhaalt gaat de kraan dicht.
                    Ik denk dat dat bij die grote bedrijven wel zal meevallen.
                    Ik ben ook niet zo'n jumper die voor 10 euro gaat over springen naar een andere leverancier.
                    En kleine zaken worden niet gedomicilieerd.
                    Natuurlijk hebben jullie wel gelijk over het feit dat je niks te zeggen hebt over wat de banken en andere instellingen zomaar doen.
                    Maar hebben we überhaupt nog enige privacy, volgens mij weten ze alles of kunnen ze alles te weten komen wat ze maar willen.
                    Dan is de enige remedie inderdaad terug het geld in de sok steken, het brengt trouwens nu toch al niks op op de spaar rekening.

Comment

Wat me weer doet twijfelen als ik de voorwaarden even doorneem: Zoomit wordt behandeld door Isabel,voor zover mij bekend niet bepaald een goedkope dienstverlener, dus de banken zullen vermoedelijk serieus mogen afdokken voor deze dienst. Ik zie de bui al hangen....
                      Welke hinder kan je hebben als ontvanger?
                      Bedrijven betalen tot op heden aan de post om de facturen af te leveren, vanaf nu betalen ze aan Zoomit om ze elektronisch af te leveren ... alleen winnen ze daardoor veel tijd en geld omdat de administratie enorm afneemt.
                      En als ge uw opzoekingen vervolledigt, dan zal je ook wel merken dat Isabel net door enkele banken opgericht werd. => 4 aandeelhouders: Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC.
                      En doe die donkere bril even uit nete, dat maakt de bui al wat minder somber.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Heb het dan toch maar geactiveerd. Duidelijk is wel anders: ik heb drie mogelijke kandidaten (Telenet, Luminus en Dats 24)
                        Van Luminus staat er een factuur die reeds betaald is in december 2012....
                        Bij Telenet staat er een factuur van ergens in 2011 als onbetaald....
                        Van Dats24 geen spoor.
                        Nergens vind ik enige uitleg hoe ik "zenders" kan toevoegen. Ik zou het toch logisch vinden dat ik in een lijst van Zoomit gebruikers (firma's) op Dats24 zou kunnen klikken en dat Colruyt dan verwittigd wordt dat ik Zoomit gebruik.
                        Of moet ik misschien een mailke sturen naar Colruyt ? (en dat in 2013 !!) ?
                        Naast Luminus staat er een knop "Optout", naast Telenet eentje "Optin". Iemand enig idee wat dat betekent ? Ik dacht dat ik Luminus dus nog moest "activeren", maar wat ik ook doe, die "Optout" blijft.
                        Bij de factuur van Telenet kan ik niks doen, kan ze zelfs niet meer oproepen want termijn verstreken. Nu ja, waarom staat ze er dan nog, doet me al denken aan de beruchte SEPA mandaten...

Het ziet er mij nogal amateuristisch uit op zijn zachtst gezegd.
                        Last edited by nete; 8 januari 2013, 14:18.

Comment

Van Luminus ontvang ik gisteravond een mail met een link naar de nieuwe factuur van januari. In Zoomit geen spoor.

Vermits ik deze van december ongevraagd in Zoomit ontving, is op de oude manier betaald, en deze van januari niet: hoe kan ik min of meer staat maken op zo'n dienst ?

Als het werkt is het idee wel goed.

Comment

Ik kreeg via Zoomit een rekening voor de brandverzekering. Zag ik dat die
                            van het jaar voordien ook niet betaald was. Gelukkig had ik mijn papiertje
                            nog bewaard, zodat ik wel degelijk kon bewijzen dat het in orde was. Toch
                            maar even naar de bank gebeld.
                            Die van verleden jaar, gewoon negeren. Dat heb ik dus ook met die van dit
                            jaar gedaan.

Comment

Nergens vind ik enige uitleg hoe ik "zenders" kan toevoegen. Ik zou het toch logisch vinden dat ik in een lijst van Zoomit gebruikers (firma's) op Dats24 zou kunnen klikken en dat Colruyt dan verwittigd wordt dat ik Zoomit gebruik.
                              Of moet ik misschien een mailke sturen naar Colruyt ? (en dat in 2013 !!) ?
                              Zoomit werkt omgekeerd, niet jij voegt afzenders toe maar de verzenders voegen zichzelf toe en jij moet enkel aanvaarden als je dat wil.
                              Een leverancier stuurt u een papieren factuur, jij betaalt met een rekening dat op dezelfde naam staat als de klantnaam ... de volgende keer "kan" deze leverancier de factuur naar uw rekening sturen via Zoomit.
                              Wil je daar niet op wachten, dan staat het u vrij de leverancier zelf te contacteren en de gegevens kenbaar te maken. Dat ge zelf uw gegevens moet geven (door contact op te nemen of eerst eens manueel te betalen) is normaal, dat komt door de privacy-wetgeving en bankgeheim waardoor men geen gegevens mag doorgeven zonder uw weten.
                              Eens een leverancier uw gegevens heeft, dan kan die gaan aanbieden via Zoomit (als de leverancier tenminste aangesloten is op Zoomit als verzender).
                              Dan krijg jij de melding dat er documenten klaar staan, je hebt dan de keuze om deze verzender toe te voegen als afzender of niet.

Bij de factuur van Telenet kan ik niks doen, kan ze zelfs niet meer oproepen want termijn verstreken. Nu ja, waarom staat ze er dan nog,
                              Omdat de verzender beslist hoe lang een factuur maximaal zichtbaar blijft, meestal 12 of 18 maand.

Het ziet er mij nogal amateuristisch uit op zijn zachtst gezegd.
                              Het is nog maar in beginfase en je interface bestaat uit twee delen, een stuk aangeboden door uw bank en een gedeelte door Zoomit ... de eerste interface wat je krijgt is ontworpen door uw bank, dus daar klagen als het niet goed genoeg is.
                              En Zoomit is maar de postbode van uw facturen, de rest wordt door de bank verzorgd.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X