Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WDR en Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WDR en Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    http://i-do-it.co.kr/
    Kijk eens op hun site bij selfsat voor die platte dingen of koop een snipe dan kunt ge ermee op verlof

Andere interessante dingen:
    http://www.quimmo.be/nl/forum/techni...schotelantenne
    http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GM3QO42B

Het lijkt me iets om aan te kaarten bij de medebewoners. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die dingen. Juridisch valt er weinig tegen de beginnen en zo één (of twee) dingen op het dak zetten voorkomt een wildgroei.
    Tja, die medebewoners
    Ik vrees dat die niet zo enthousiast zullen zijn.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Tja, die medebewoners
      Ik vrees dat die niet zo enthousiast zullen zijn.
      Als je het niet vraagt ...

Wat me eigenlijk het meeste stoort aan Telenet is het verschil in zenders per regio. Ik kan begrijpen dat er contracten lopen, zoals die van indi vroeger, maar je zou toch denken dat ze dat proberen te harmoniseren. Net even de Duitse zenders hier bekeken. Mij interesseren ze niet meer zo, sinds ik niet meer naar der sendung mit der maus kijk of tatort

- ARD
      - ZDF
      - ProSieben
      - Sat. 1
      - RTL Tele
      - VOX
      - n-tv

Italië:
      - Rai 1
      - Rai 2
      - Rai 3
      - Mediaset Italia

Dat zit er hier allemaal standaard bij Telenet hier, maar National Geographic heb je alleen in het Frans, tenzij je bereid bent om 5 euro bij te betalen voor een pakket. Toen ik nog in Leuven zat had ik die wel nog. Ze passen dus blijkbaar hun zenderpakket aan om klanten over de streep te trekken en hopen wat extra te verdienen door bepaalde zenders in een pakket te steken. Ik vraag me dus af waarom WDR gewoon overal verdwijnt. Geen plaats lijkt me bull****.

Comment

NGC en in HD hier.
        (Cesar Millan )
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Update.

Hoe beter de bron(nen), hoe beter de informatie.
          En dat kan leiden tot het beter begrijpen van een situatie en zo komt ook de waarheid weer een stukje dichter

WDR in Vlaanderen betekent voor Telenet slechts een marktaandeel van 0,02%.
          Het lijkt onvoorstelbaar maar dan gaat het hier over ong. 150 kijkers....
          Wel niet vergeten dat we nog een Duitstalig gebied in België hebben.
          En die cijfers heb ik niet.

Er is ook geïnsinueerd dat zenders moeten betalen om op de kabel te komen.
          Dit klopt niet helemaal.
          Telenet moet geld ophoesten voor de WDR.
          En dit bedrag blijkt zo onredelijk hoog te zijn dat Telenet besloten heeft om de zender van de kabel te halen.
          Het is zelfs zo dat geen enkele Europese zender zo'n hoog bedrag eist.
          Dit zou dus ook de reden zijn dat Belgacom de WDR nooit in zijn aanbod had.

Dit zegt mijn bron:
          "Er wordt mij verzekerd dat indien WDR zich iets soepeler zou opstellen op het vlak van vergoedingen, er geen probleem zou zijn.
          Nergens in Europa krijgen ze nog dergelijke vergoedingen.
          Men heeft zelfs de indruk dat het hen eigenlijk niet veel uitmaakt of ze nu wel of niet van de kabel verdwijnen "
          (hen= de WDR)

Het ligt een beetje in de lijn als je de reactie leest die ik van de WDR kreeg:
          "Die Einspeisung der Programme nimmt ausschließlich der Kabelnetzbetreiber vor. "
          WDR speelt de bal door aan Telenet.

Dezelfde bron:
          "Telenet heeft de Vlaamse Regering al jaren de boodschap gegeven, waarmee ze akkoord zijn,
          dat daar iets aan moest gebeuren, om op die manier de mogelijkheid te hebben om de Vlaamse zenders meer te kunnen betalen."

Dit snap ik niet zo goed
          Het is toch Telenet die akkoord moet gaan om de som te betalen aan de WDR.
          Er zijn nog een paar andere mogelijkheden.
          Misschien waren er voorstanders om zonder meer de WDR te behouden?
          Protest (?) van Vlaamse zenders die moeite hadden met de hoge som die Telenet betaalde aan de WDR?
          Dus de Vlaamse Zenders die zich tekort voelde gedaan omdat ze wellicht beweerden te weinig te krijgen?
          En wat zou dan de rol van de Vlaamse Regering moeten zijn?
          Het kost me geen moeite om een paar dingen te bedenken maar ik laat het hierbij
          Daarbij, onze Vlaamse Regering heeft heel andere katten te geselen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Working...
          X