Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WDR en Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WDR en Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Klopt, maar wél ARD, ZDF én BRF (in het Antwerpse). Drie Duitstalige zenders is imho zeker niet slecht hoor en voor mij meer dan voldoende.
    BRF ken ik niet en kan ik ook niet ontvangen.

Heb intussen ook bericht gehad van WDR:

"vielen Dank für Ihre Mail vom 8. Januar 2013. Wir freuen uns über Ihr Interesse an unserem Programmangebot und geben Ihnen gerne einige Hintergrundinformationen.
    Die Einspeisung der Programme nimmt ausschließlich der Kabelnetzbetreiber vor. "

usw, usw

Dus het is idd. Telenet en niet de WDR.
    9 op 10 vraagt Telenet centen....

* deze week kom ik nog meer te weten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik keek op WDR elke dag naar Domian (elke weekdag van 1 to 2 uur 's nachts). Is nu alleen nog te beluisteren op 1Live radio. Hopelijk gooit Telenet die er ook niet af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tabbris Bekijk bericht
        Ik keek op WDR elke dag naar Domian (elke weekdag van 1 to 2 uur 's nachts). Is nu alleen nog te beluisteren op 1Live radio. Hopelijk gooit Telenet die er ook niet af.
        Volià!
        Ook een interessant programma.
        Ik kijk er af en toe ook naar.
        Nu hebben we geen keuze meer.

De argumentatie van Telenet vind ik ook gezever.
        ARD en ZDF zenden ze nog uit en dat zijn ook Duitse zenders.
        Ik zeg dit omdat Telenet zegt dat "de jeugd niet geïnteresseerd is in Duitse zenders".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Groot gelijk we zouden met z'n allen eens naar Mechelen moeten stappen om daar ons gedacht eens te zeggen.

therockman11

Comment

Alle deelnemers aan deze discussie hebben groot gelijk.
            We hebben tegenwoordig geen inspraak meer als het om ons belang gaat.
            We zouden eens naar Mechelen moeten stappen met z'n allen.
            Hoplijk krijgen ze nog eens een helder moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Volià!

Ik zeg dit omdat Telenet zegt dat "de jeugd niet geïnteresseerd is in Duitse zenders".
              Ik wil hier geen olie op het vuur gooien en het is natuurlijk spijtig als je favoriete zender zomaar verdwijnt.
              Maar ik denk toch dat ze een punt hebben, welke jeugd spreekt er nog duits tegenwoordig.
              Ikzelf spreek het wel maar ook ik kijk nooit naar de duitse zenders. En in mijn nabije omgeving ken ik bijna niemand die ernaar kijkt.
              Behalve mijn moeder.
              We kunnen dan weer wel met zijn alle overstappen naar TV Vlaanderen maar die doen ook waar ze zelf zin in hebben.
              Ze veranderen ook van de ene dag op de andere naar een ander systeem, ik ken mensen die een complete installatie gekocht hebben en dan na 3 maanden te horen krijgen dat ze andere decoder nodig hebben. Want ze gaan naar HD en de andere gaan er gewoon vanaf. En wij volgen gewoon braaf mee met wat hun doen.
              Wat moet je anders. Terug naar de gewone antenne kan niet.
              Ja, digitenne. Dan heb je vier zenders. De belgische.
              Dus toch kiezen tussen de drie grote spelers. BC, TN of TV Vla.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Jammer...
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Hier nog eentje die niet tevreden is met de verdwijning van WDR enfin, twee eigenlijk. Wij kijken regelmatig naar de Duitse televisie, meestal docu en actualiteit.
                  Mijn dochter studeert Toegepaste Taalkunde (beter gekend als vertaler-tolk) Duits-Russisch. Voor die studenten zijn goede Duitstalige programma's altijd mooi
                  meegenomen. Telenet heeft van mij alvast een mailtje gekregen. De Duitse commerciële amusementszenders mogen ze er voor mijn part afgooien.
                  Ik denk dat er nog minder mensen zijn die naar pakweg The Big Bang Theory in het Duits kijken
                  Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Excuseer maar dat van die nieuwe decoder is incorrect. De vlaamse zenders bv. Worden nog steeds in HD en niet HD aangeboden, als je tevreden bent/was met de standaard resolutie dient men zich hiervoor geen nieuwe decoder aan te schaffen.
                    Als men uiteraard een niet HD sat ontvanger had gekocht en er wordt HD beschikbaar dan moet men een nieuwe ontvanger kopen, wat logisch is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Theo, veel van die "zeverzenders" leggen geld op tafel om op de kabel te mogen, andere (zoals WDR waarschijnlijk) vragen een vergoeding.
                      Dan is voor een bedrijf de rekening vlug gemaakt natuurlijk. Want in de plaats van WDR kunnen ze dan weer een "zeveraar" op het net steken

Dat de overheid al eens begint met de verplichting om de klant een zenderaanbod naar keuze te laten samenstellen, met een prijs per zender. Als dan WDR ietske meer kost zou een echt geïnteresseerde daar geen punt van maken.
                      Dat hebben wij tegen elkaar ook al dikwijls gezegd, betalen per zender of iets dergelijks....daar zouden er bij ons maar 1/4 van de zenders overblijven geloof ik.
                      Alléén nederlandstalige, duitse en engelse zou ik nemen en daar kunnen er ook nog een deel uit.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                        Dat hebben wij tegen elkaar ook al dikwijls gezegd, betalen per zender of iets dergelijks....daar zouden er bij ons maar 1/4 van de zenders overblijven geloof ik.
                        Alléén nederlandstalige, duitse en engelse zou ik nemen en daar kunnen er ook nog een deel uit.
                        WeePeeTV heeft dit. Helaas is het systeem nog niet echt voor "jan met de pet" maar met de evolutie die in het product zit zou dit een goed alternatief zijn. Standaardpakket + enkele vrij te kiezen zenders uit een pakket. De onderhandelingen met Vier lopen nog dus die worden nog niet aangeboden. Dit is tevens het grote minpunt van WeePee.
                        Zenders kunnen dagelijks aangepast worden (WDR niet nodig vandaag, BBC wel... effe switchen...)
                        Het gaat om IPTV en kan op elk systeem (Windows/Mac/Linux...) weergeven worden net als op smartTVs. Voor gewone TVs is er een settop box. Opnames kunnen (voorlopig) ook nog niet.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          We zijn hier aan 't kijken of ik TV-Vlaanderen toch zou kunnen installeren.
                          Kwestie van het richten van de schotel he op het terras hier
                          Nu kunnen wij van 2 zenders opnemen en naar een derde kijken of bij afwezigheid 3 zenders opnemen.
                          Als je via satelietschotel TV kijkt moet je dan 3 kabels leggen als je 3 zenders te gelijk wil opnemen, hebben ze mij toch wijs gemaakt?
                          mvg FrançoisVM
                          Canon 7D

Comment

WDR is zowat de enige D tv die op de jeugd is gericht (iets wat oudere, maar kom).
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                              Hier nog eentje die niet tevreden is met de verdwijning van WDR enfin, twee eigenlijk. Wij kijken regelmatig naar de Duitse televisie, meestal docu en actualiteit.
                              Mijn dochter studeert Toegepaste Taalkunde (beter gekend als vertaler-tolk) Duits-Russisch. Voor die studenten zijn goede Duitstalige programma's altijd mooi
                              meegenomen. Telenet heeft van mij alvast een mailtje gekregen. De Duitse commerciële amusementszenders mogen ze er voor mijn part afgooien.
                              Ik denk dat er nog minder mensen zijn die naar pakweg The Big Bang Theory in het Duits kijken
                              Voor mij is dat ook belangrijk. En vooral de ernst waarmee zo'n programma's gemaakt zijn.
                              Hetzelfde heb ik met (of had ik) met de BRT & VRT.
                              Je ziet het overal wel en bij de een wat meer dan bij de anderen en dan heb ik het over het show-element.

Ik heb totaal niets tegen vooruitgang en het gebruik van hedendaagse technische mogelijkheden.
                              Kijk bijv. naar Ter Zake
                              Daar moet je al goed opletten om te zien waar iedereen zich bevindt tussen al die doorzichtige schotten, al dat blauw licht enz.
                              Al dat geloop tussen verschillende settings en de vele camerabewegingen.
                              Dat heet ik dus show, presentatie. Gelukkig(?) doet het geen afbreuk aan de inhoud.
                              Voor mij mocht het wat droger.
                              Het is maar een gevoel maar dit soort presentatie lijkt op een verontschuldiging voor de inhoud die gebracht wordt.

Het moet meer en meer luchtiger zijn.
                              En dat merk je toch duidelijk bij de commerciële zenders.
                              Véél lucht en weinig inhoud

Nu de kijker en zijn mentaliteit verandert ook hoor.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                WDR is zowat de enige D tv die op de jeugd is gericht (iets wat oudere, maar kom).

Ik weet niet hoe je het bedoelt maar het klopt ook nog.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...