Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WDR en Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: WDR en Telenet

Enne... als Telenet U niet aanstaat, dan heb je nog Belgacom en TV Vlaanderen.
    Dus vergeleken met een jaar of 20 terug heb je nu minstens 3 keuzes ipv de kabel of een antenne op je dak (en dat kan in principe nog voor een paar zenders).

Ik blijf het herhalen, je grootste recht als klant is NIET te kopen.
    Als er genoeg mensen NIET meer kopen, dan komt er vanzelf verandering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Dus vergeleken met een jaar of 20 terug heb je nu minstens 3 keuzes ipv de kabel of een antenne op je dak (en dat kan in principe nog voor een paar zenders).

Zei men ook toen Renault in Vilvoorde zijn deuren sloot Tommie1.
      Zegt men nu ook over Ford.

TV Vlaanderen kan ik niet installeren.
      De kwaliteit van Belgacom is zeer bedenkelijk.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Eigenlijk heb je de keuze tussen de pest en cholera. Op verschillende plaatsen valt TVV al af wegens slechte oriëntatie van een woning, bij anderen is (voorlopig) BGC niet mogelijk wegens geen VDSL voorradig. De keuze is dus virtueel. Een eigenaar van de kabel en dan aparte tv aanbieders zou echte concurrentie mogelijk maken.

Zowel BGC als TN dwingen hun hardware op aan klanten. Zonder Bbox of digibox geen tv. TVV doet dat ook maar wie zich informeert kan perfect eigen hardware gebruiken. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast.

Mochten de WDR kijkers nu massaal hun TN abo opzeggen met vermelding van de reden "zou" dat een verschil kunnen maken maar ik vrees dat ze niet wakker liggen van hun klanten (wel van hun aandeelhouders).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Eigenlijk heb je de keuze tussen de pest en cholera. Op verschillende plaatsen valt TVV al af wegens slechte oriëntatie van een woning, bij anderen is (voorlopig) BGC niet mogelijk wegens geen VDSL voorradig. De keuze is dus virtueel. Een eigenaar van de kabel en dan aparte tv aanbieders zou echte concurrentie mogelijk maken.

Zowel BGC als TN dwingen hun hardware op aan klanten. Zonder Bbox of digibox geen tv. TVV doet dat ook maar wie zich informeert kan perfect eigen hardware gebruiken. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast.

Mochten de WDR kijkers nu massaal hun TN abo opzeggen met vermelding van de reden "zou" dat een verschil kunnen maken maar ik vrees dat ze niet wakker liggen van hun klanten (wel van hun aandeelhouders).
          En daarmee bevestig je dus wat ik schreef. Als,ze genoeg klanten verliezen bewegen ze wel.

Comment

En daarmee bevestig je dus wat ik schreef. Als,ze genoeg klanten verliezen bewegen ze wel.
            Behalve het feit dat niet iedereen KAN veranderen ook al zouden ze dat willen.

TN buiten en TVV... $$$$ (schotel/decoder/recorder, al dan niet TVV pakket)
            TN buiten, BGC .. Voordeel shake kwijt tenzij alles bij BGC, mogelijkheden aantal TVs/internet snelheid nog niet overal optimaal.
            TN behouden .. overgeleverd aan willekeur.

@Verseg
            Langs de andere kant heeft Telenet het afgelopen jaar zonder prijsverhoging toch de limieten en snelheden omhoog gehaald ... daar hebben we dan ook allen van mogen genieten.
            Langs de andere kant heeft TN al een deel analoge zenders gewist zonder prijsverlaging.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Alle Belgische providers.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Zei men ook toen Renault in Vilvoorde zijn deuren sloot Tommie1.
                Zegt men nu ook over Ford.

TV Vlaanderen kan ik niet installeren.
                De kwaliteit van Belgacom is zeer bedenkelijk.
                En op welke vlakken is de kwaliteit van Belgacom bedenkelijk ? Ben vorig jaar overgeschakeld van Telenet naar Belgacom, en eerlijk gezegd : behalve dat het 8 €/maand goedkoper is zie ik toch geen kwaliteitsverschil... Hier wel VDSL2 op volle snelheid...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  En op welke vlakken is de kwaliteit van Belgacom bedenkelijk ? Ben vorig jaar overgeschakeld van Telenet naar Belgacom, en eerlijk gezegd : behalve dat het 8 €/maand goedkoper is zie ik toch geen kwaliteitsverschil... Hier wel VDSL2 op volle snelheid...
                  Daar heb ik al eerder op gereageerd
                  Gezien bij mijn buurman op 5 meter van mijn deur.
                  - het beeld valt soms weg en blijft lang weg
                  - dikke blokken, grote pixels in het beeld.

De man is het beu en is er door van over zijn toeren geraakt.
                  Belgacom kan het niet oplossen.

Ik weet wel niet of hij VDSL2 heeft.

Voor mij is Belgacom geen oplossing en Belgacom biedt WDR ook niet aan.

Ik zou dat wel eens willen testen voor een veertiental dagen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Daar heb ik al eerder op gereageerd
                    Gezien bij mijn buurman op 5 meter van mijn deur.
                    - het beeld valt soms weg en blijft lang weg
                    - dikke blokken, grote pixels in het beeld.

De man is het beu en is er door van over zijn toeren geraakt.
                    Belgacom kan het niet oplossen.

Ik weet wel niet of hij VDSL2 heeft.

Voor mij is Belgacom geen oplossing en Belgacom biedt WDR ook niet aan.

Ik zou dat wel eens willen testen voor een veertiental dagen.
                    Je kan op de Belgacom site nakijken tot wat je lijn in staat is. Als je een telefoonnummer van hun hebt, of van de buurman klik je Belgacom klant en anders kan je op adres werken denk ik als nieuwe klant.
                    http://www.belgacom.be/nl/prive/prod...aarheid-van-tv

Het maximum is 3 TV's wat ook wil zeggen snel internet. Snel of niet, Belgacom past een hogere compressie toe op het signaal dat ze uitzenden. Het gaat dus altijd slechter zijn dan Telenet.
                    Belgacom < Telenet < TV Vlaanderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Je kan op de Belgacom site nakijken tot wat je lijn in staat is. Als je een telefoonnummer van hun hebt, of van de buurman klik je Belgacom klant en anders kan je op adres werken denk ik als nieuwe klant.
                      http://www.belgacom.be/nl/prive/prod...aarheid-van-tv

Het maximum is 3 TV's wat ook wil zeggen snel internet. Snel of niet, Belgacom past een hogere compressie toe op het signaal dat ze uitzenden. Het gaat dus altijd slechter zijn dan Telenet.
                      Belgacom < Telenet < TV Vlaanderen.
                      "pagina niet gevonden" krijg ik te lezen
                      Na 10 min. zoeken naar het soort lijn....heb ik het opgegeven

Probleem is dat ik geen persoonlijke ervaring kan opbouwen met Belgacom of TV-Vlaanderen.
                      Meestal lees ik hier op BD hoe het zit en ik ga er van uit dat de mensen hier goed weten waarover ze praten.

TV-Vlaanderen > dat is huur betalen + aanschaf redelijk duur materiaal > slecht weer: slechtere ontvangst.
                      Veel posten waarvan de meesten mij toch niet aanspreken.
                      En dat is ook zo bij Belgacom of Telenet.
                      (vtmKzoom, MTV, Stories, Nick Jr., enz. enz. enz.)

Vermits Belgacom toch niet zo goed kan zijn als Telenet dan is de keuze snel gemaakt.

De kabel was hier al voorzien op het moment dat ik mijn appartement kocht.
                      Dus ik had geen extra kosten achteraf die sommigen mensen wel moeten investeren.
                      Plus de kwaliteit over de kabel is toch wel goed.

Het is de willekeur van Telenet die niet alleen mij tegen steekt he.
                      In zijn totaliteit heeft het ook te maken met de politiek zowel op Belgisch niveau als Europees.

Ik heb Telenet laten weten dat het mij niet aanstaat.
                      Ik heb eveneens de politiek laten weten dat het me niet aanstaat.

En wie hier op BD heeft dat nog gedaan?
                      Last edited by theokus; 22 januari 2013, 13:32.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

"pagina niet gevonden" krijg ik te lezen
                        Na 10 min. zoeken naar het soort lijn....heb ik het opgegeven

Probleem is dat ik geen persoonlijke ervaring kan opbouwen met Belgacom of TV-Vlaanderen.
                        Meestal lees ik hier op BD hoe het zit en ik ga er van uit dat de mensen hier goed weten waarover ze praten.

TV-Vlaanderen > dat is huur betalen + aanschaf redelijk duur materiaal > slecht weer: slechtere ontvangst.
                        Veel posten waarvan de meesten mij toch niet aanspreken.
                        En dat is ook zo bij Belgacom of Telenet.
                        (vtmKzoom, MTV, Stories, Nick Jr., enz. enz. enz.)

Vermits Belgacom toch niet zo goed kan zijn als Telenet dan is de keuze snel gemaakt.

De kabel was hier al voorzien op het moment dat ik mijn appartement kocht.
                        Dus ik had geen extra kosten achteraf die sommigen mensen wel moeten investeren.
                        Plus de kwaliteit over de kabel is toch wel goed.

Het is de willekeur van Telenet die niet alleen mij tegen steekt he.
                        In zijn totaliteit heeft het ook te maken met de politiek zowel op Belgisch niveau als Europees.

Ik heb Telenet laten weten dat het mij niet aanstaat.
                        Ik heb eveneens de politiek laten weten dat het me niet aanstaat.

En wie hier op BD heeft dat nog gedaan?
                        Allé, je krijgt op TVV nagenoeg ALLE Duitse zenders, inclusief de regionale zenders. Vele ook nog eens in HD.
                        Waarom moet er materiaal gehuurd worden?? http://webshop.tv-vlaanderen.be/nl/c...t-met-recorder
                        Het staat je vrij elke ontvanger te kiezen die je wil. Ikzelf heb voor een 80cm schotel gekozen omdat ik voor de 3 Astra's gekozen heb.
                        Ja, ik heb +500 posten en bekijk er ook op het einde hoop en al 20 want de Oost-Europese zenders die 24/7 reclame maken voor sexlijnen etc moet ik niet, Spaanse regionale zenders ook al niet etc etc.
                        Alle 4 de BBC's, de ITV's, ... van over de plas enz.
                        Enige probleem is de ontvangst bij onweer (statische ontlading), verder mag de hemelkraan helemaal open gaan, of sneeuw op de schotel liggen --> geen probleem.
                        Het staat me aan en heb dat al laten weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Enige probleem is de ontvangst bij onweer (statische ontlading), verder mag de hemelkraan helemaal open gaan, of sneeuw op de schotel liggen --> geen probleem.
                          Goed om weten dat 80cm volstaat voor alle weersomstandigheden. Ze zeggen 60cm voor Astra 2D waar de Britten opzitten. Hoe groter je schotel, hoe minder problemen. Bij een appartement kan je gaan voor zo een plat ding. Dat zou het equivalent zijn van 60cm.

Comment

Ja, ik kan met het hand op het hart zeggen dat ik op 2x na wegens hevig onweer nooit problemen heb gehad met de kwaliteit van het signaal. Ik heb mijn materiaal destijds aangekocht hij Harelsat maar bij het opzoeken van hun site blijkt dat ze failliet zijn gegaan. Niet verwonderlijk, er werd daar héél graag een pintje gedronken, dat was heel duidelijk de 2 keer dat ik er was.
                            Nu, ik had mijn huiswerk gedaan en voor mezelf uitgemaakt niet te kiezen voor een standaard setje gekozen door TVV maar wel voor dus een grotere schotel (Triax 80cm) met Johansson DiSEqC's en last but not least een Homecast 9000 PVR (1TB harde schijf, dual tuner, ...). Het kost allemaal wat meer maar het is een probleemvrije installatie. Mocht ik nu een receiver kiezen denk ik in de richting van een TopField.
                            Een Dreambox 8000 is ook een leuk, duur, speeltje maar ik heb de tijd niet (en eigenlijk ook de goesting niet meer) om die Linux box zelf te programmeren en de GUI aan te passen.

Ook voor de schotel had ik nog getwijfeld tussen deze en een VisioSat maar toch gekozen voor de Triax en het me nooit beklaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Goed om weten dat 80cm volstaat voor alle weersomstandigheden. Ze zeggen 60cm voor Astra 2D waar de Britten opzitten. Hoe groter je schotel, hoe minder problemen. Bij een appartement kan je gaan voor zo een plat ding. Dat zou het equivalent zijn van 60cm.
                              En hoe kan ik te weten komen of dat hier gaat lukken
                              Hoe moet ik zo'n schotel uitrichten?
                              De kabel moet ook van buiten naar binnen geraken. Dus dat zal boren worden.
                              Kan ik zo'n Triple Sat Schotel op een terrasstatief monteren omdat ik veronderstel dat de schotel boven
                              de balustrade van het terras moet uitkomen voor een goede verbinding.
                              ================================================== =============================
                              Op de site lees ik:
                              "Reken dat de schotel een vrij zicht moet hebben op het zuiden, of waar de zon om 13u is.
                              Als bijvoorbeeld een boom van vijf meter het zicht belemmert, moet de schotel minstens 10 meter van de boom verwijderd zijn. "

Mijn terras heeft zicht op het noord-oosten, dus dat gaat niet lukken.
                              Last edited by theokus; 22 januari 2013, 18:30.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

http://i-do-it.co.kr/
                                Kijk eens op hun site bij selfsat voor die platte dingen of koop een snipe dan kunt ge ermee op verlof

Andere interessante dingen:
                                http://www.quimmo.be/nl/forum/techni...schotelantenne
                                http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GM3QO42B

Het lijkt me iets om aan te kaarten bij de medebewoners. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die dingen. Juridisch valt er weinig tegen de beginnen en zo één (of twee) dingen op het dak zetten voorkomt een wildgroei.

Comment

Working...
                                X