Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een gek ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alweer een gek ...

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    ...
    Betreft zijn reactie : je kan je oren niet geloven.
    Mijn spontane reactie was : de VS zijn een echt achterlijk land (maar dat komt helemaal alleen op mijn rekening).
    ...
    Ik ga volledig akkoord. Ik heb in mijn leven veel contacten gehad met US citizens en heeel dikwijls dacht ik man, man, hoe is het in godsnaam mogelijk! kompleet los van de wereld!! .. en enige "intellectuele ontwikkeling" is niet eens een garantie voor enig beter inzicht. Kortzichtigheid en domheid schijnen daar een vrij algemene basisnorm te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
      Ja hoor en de indianen rijden nog met paard en pijl en boog door de stad.
      Is dus een indianenverhaal.
      Weet u dat er volgens onze wetgeving geen oorlogswapens meer bestaan .
      In 2006 is onze wetgeving totaal veranderd ,ik heb deze in opdracht van een bedrijf mogen onderzoeken als jurist ,neem het aan u bent hier niet veilger dan in de verenigde staten.
      De legale wapenbezitters zijn allen brave mensen door de strenge wetgeving in belgie ,helaas is er ook een illegaal circuit daar heb ik dan toch wel schrik van.
      En wat nu gebreurt is in de US kan ook hier ieder moment plaatsvinden en heeft niets te maken met ontwikkelingsland of met wapenwetgeving of wapenlobby.

Natuurlijk springen de media op zo een verhaal of het objectief is is een ander verhaal.

Het zijn ook niet de wapens die ellende veroorzaken wel de gek die het in zijn handen heeft er moet doch ergens iets serieus misgaan in een brein om zoiets te doen?
      Zoals ik al zei : ik weet niks van de VS en van wapenwetgeving weet ik nog minder.
      In feite kan het me ook niet schelen dat er volgens onze wet geen oorlogswapens meer bestaan. Ik vind de opmerking dan ook niet bepaald relevant.
      Maar wat ik niet begrijp : ben ik hier nu iet of niet veiliger dan in de verenigde staten, uit uw tekst kan ik dat onmogelijk opmaken.

OK ik heb intussen de correctie gezien, waarvoor dank.
      Alleen nu nog de statistieken.
      Ik weet alleen dat je met een automatisch wapen op korte tijd meer schade kan aanbrengen dan met een zwartkruitgeweer uit de Franse revolutie.

En dan nog dit : (ik heb de cijfers van de Richard Dawkins-stichting), het aantal doden door vuurwapens (afgelopen jaar) in :

Finland :17
      Australië : 35
      GB : 39
      Spanje : 60
      Duitsland : 194
      Canada : 200
      VS : 9.484

Natuurlijk speelt het aantal inwoners een rol, ik ben ook niet achterlijk.
      Last edited by Guest2; 15 december 2012, 12:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
        ...
        Het zijn ook niet de wapens die ellende veroorzaken wel de gek die het in zijn handen heeft er moet doch ergens iets serieus misgaan in een brein om zoiets te doen?
        Ja .. HET basisadagio van de wapenlobby ... flauwe kul natuurlijk, net zoals het argument dat men een ganse kamer wapens nodig heeft "om je te verdedigen" , sommigen van die clowns stellen dat ze eerst zullen schieten en je dan pas vragen stellen als ze vinden dat je je "verdacht" gedraagt, en dan gaat het echt om Jan_Modaal .. maar zet de kat bij de melk en zie wat er gebeurt!

Ooit het wapenarsenaal gezien van die "preppers"? man man .. en dat zijn geen enkelingen maar vrijwel ganse dorpen die "prepared" zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          ...

Ooit het wapenarsenaal gezien van die "preppers"? man man .. en dat zijn geen enkelingen maar vrijwel ganse dorpen die "prepared" zijn!
          juist, maar das voor zelfverdediging/bescherming hè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Noorwegen heeft een erg strenge wapenwet...
            By the way, de draagkracht bij de Amerikaanse bevolking voor een strengere wapenwet is niet echt groot. Om hen daarom als achterlijk te bestempelen? Ik stel me liever niet moreel superieur op...zo hoog van de toren moet de doorsnee Europeaan nu ook niet meer blazen denk ik.
            Je doelt op een gek als Breivik ?
            Ik ben na 30 jaar "vrij vertrouwd" met Noorwegen en ik wed dat er daar per hoofd meer jachtgeweren zijn dan bij ons. Van de wetgeving ter plaatse ken ik evenwel niets, vertel.
            Dat van die doorsnee Europeaan kan ik wel volgen, we hebben tenslotte in het verleden meer gemoord en gebrand dan om het even welke andere regio.

Maar dat een burger toegang moet hebben tot oorlogswapens kan er bij mij niet in.
            En dat het wapen niks doet begrijp ik ook wel (andere post). De gek wel. Zeer zeker.
            Een nucleair wapen doet an sich ook niks, maar om die nu onbeperkt te gaan verspreiden.....

Je zal toch niet ontkennen dat we de schade die door een individuele gek kan worden veroorzaakt zoveel mogelijk moeten beperken ?

Comment

Michael Moore heeft er ooit een mooie(?) documentaire over gemaakt.
              Hier een beetje leesvoer
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Psycho's heb je overal op deze blauwe bol (in Amerika niet meer dan elders) en af en toe gaat het serieus mis
                gevallen genoeg om op te sommen..alleen spijtig dat er altijd kinderen bij betrokken zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  juist, maar das voor zelfverdediging/bescherming hè.
                  grt,bouk.

Helemaal juist want stel nu eens dat de tegenpartij drie geweren heeft en ik maar twee, wat dan gezongen ?
                  Ik blijf er bij : die wapenwet in de VS is achterlijk.
                  Maar even serieus nu : ik kan wel een bepaalde fascinatie opbrengen voor de techniek en de nauwkeurigheid van wapens maar niet meer dan -laat ons zeggen- een horloge.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                    Psycho's heb je overal op deze blauwe bol (in Amerika niet meer dan elders) en af en toe gaat het serieus mis
                    gevallen genoeg om op te sommen..alleen spijtig dat er altijd kinderen bij betrokken zijn.
                    Als de USA een strengere wapenwet zou invoeren dan ligt hun economie op z'n gat.
                    De eerste president die dat zou doen moet nog geboren worden.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                      Zeer juist opgemerkt.
                      Ergens wou ik dat er een eiland gereserveerd werd voor al dit soort gekken. Draad er rond, voldoende munitie en eten geven vanuit de lucht.
                      Maar die arme kinderen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Als de USA een strengere wapenwet zou invoeren dan ligt hun economie op z'n gat.
                        De eerste president die dat zou doen moet nog geboren worden.
                        Mijn gedacht, Theo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Zoals ik al zei : ik weet niks van de VS en van wapenwetgeving weet ik nog minder.
                          In feite kan het me ook niet schelen dat er volgens onze wet geen oorlogswapens meer bestaan. Ik vind de opmerking dan ook niet bepaald relevant.
                          Maar wat ik niet begrijp : ben ik hier nu iet of niet veiliger dan in de verenigde staten, uit uw tekst kan ik dat onmogelijk opmaken.

OK ik heb intussen de correctie gezien, waarvoor dank.
                          Alleen nu nog de statistieken.
                          Ik weet alleen dat je met een automatisch wapen op korte tijd meer schade kan aanbrengen dan met een zwartkruitgeweer uit de Franse revolutie.

En dan nog dit : (ik heb de cijfers van de Richard Dawkins-stichting), het aantal doden door vuurwapens (afgelopen jaar) in :

Finland :17
                          Australië : 35
                          GB : 39
                          Spanje : 60
                          Duitsland : 194
                          Canada : 200
                          VS : 9.484

Natuurlijk speelt het aantal inwoners een rol, ik ben ook niet achterlijk.
                          Volgens mij bent u hier niet veiliger dan in de US , ik kom 2a3 maal jaarlijks voor enkele weken ginder( virginia) in brussel ,antwerpen ,rotterdam of genk bv hier in belgie heb ik hetzelfde gevoel van veiligheid en / of onveiligheid.
                          Ik bedoel met geen oorlogswapens in wetgeving belgie .hoe idioot kan je zijn als wetgever volgens mij is een jachtwapen en een militair wapen toch een totaal ander gegeven en als ik mag kiezen schiet dan maar met een jachtwapen op mij ipv oorlogswapen?
                          Het is heel erg wat er daar gebeurt is zonder twijfel ,dit zal dan ook gebruikt worden door de anti wapen lobby om hun gelijk te halen om de media te bespelen ik vraag mij dan af of zij enig respect opbrengen voor de slachtoffers nee volgens mij spannen zij de slachtoffers voor hun kar dan .
                          Ik durf gerust toe te geven dat ik niet antiwapen ben ,langs de andere kant ben ik er ook van overtuigd dat niet in ieder gezin een wapen in de kast moet staan

Het aantal slachtoffers met wapens per land is net zo irrelevant als het aantal doden in het verkeer.moest deze geen vuurwapen voorhanden hebben gehad zou hij misschien een mes of zo gebruikt hebben.

En eigenlijk heeft dit gestoord mens zijn doel bereikt er word wereldwijd over hem gesproken .
                          De grote vraag is hoe kan men dit soort daden vermijden ? ik weet niet of dit ooit te vermijden is . de media aandacht doet hier zeker geen goed aan brengt eerder een andere gestoorde op vreemde hersenkronkels.

Tot slot her en der word de amerikanen verweten dom ,lomp en arrogant te zijn , zijn wij als europeaan dan superieur denk het niet.

Ik ben ook geen belg maar ben duits ,woon in belgie werk in nederland wil dat zeggen dat ik dan een .... ben? vooroordelen zijn menselijk en worden door emotie ingegeven hoever dat dit dan met de waarheid strookt?

Comment

Bij Wal-Mart, hypermarkt die je bijna in elke stad vind, zijn wapens en munitie te koop:

Bij Dick's , grote sportwinkel in Salt Lake City, staan paletten met bijna elke munitie vrij te koop in de winkel. Kies maar uit.

Maar ik heb maanden lang rondgezworven in de VS, nog nooit iemand op straat gezien met een vuurwapen. Behalve op toeristische plaatsen zoals bv. Tombstone en Goldfield. Maar daar schieten ze met losse flodders voor de show.

In het zuiden zie je wel dat er geschoten wordt op verkeersborden, bierblikjes en cactussen. Maar dat is langs kleine wegen waar slechts om het uur een auto langs komt.

Ik voel me daar in ieder geval veiliger dan op sommige plaatsen hier bij ons, in al die jaren nog nooit een probleem gehad. Een gek kan je natuurlijk overal tegen het lijf lopen.

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                            ze overdrijft, bij de kapper en supermarkt ga je heus geen wapens kopen hoor.
                            maar het is er in ieder geval een heel stuk makkelijker als bij ons.
                            gisteren heeft obama zelf toegegeven dat de wapenwet daar een serieus probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                              ...

In het zuiden zie je wel dat er geschoten wordt op verkeersborden......
                              let maar eens op die borden in Belgie of Nedeland.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een tijdje geleden zat ik in de wachtzaal bij de doktor.
                                Naast mij een man die kwam voor goedkeuring voor wapenvergunning...

De manier waarop hij vertelde en aan het opscheppen was... begreep ik niet dat dat een man is met een kamer vol wapens...
                                Natuurlijk kan je overdrijven met wat je wilt, maar verhalen als:
                                -> Stop roepen naar mijn hond betekent val aan. Reden: als er ooit een inbreker komt, kan de hond aanvallen, en lijkt het alsof ik deze wou tegenhouden.
                                -> geladen geweer ligt naast het bed. (Is natuurlijk verboden he)
                                -> x-aantal geweren liggen verstopt, klaar voor gebruik.
                                -> bewering dat de inbreker tot in de gang geraakt en het daarna "gedaan" is.

Nogmaals: dit alles kan een hersenspinsel zijn van die man, maar beeld je in dat zo'n type ook een geweer heeft?

Lachen werd het pas, als de man zei: "en gisteren werd ik goedgekeurd door psychiater".
                                (vergeef me dat ik droog mompelde: maakt da mee).

Dan besef je, dat zelfs een strengere wapenwet... niets tegenhoudt...
                                als een gek een wapen wilt... dan vindt hij dat wel....
                                spijtig genoeg....
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X