Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een gek ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alweer een gek ...

Ik hoor zojuist dat een of andere gek in Amerika een massa kinderen vermoord heeft
    Het verschijnsel begint zich verdorie voor te doen met de regelmaat van de klok, misschien moeten we toch maar eens overwegen om de VS bij de ontwikkelingslanden te plaatsen
    Een collega heeft er een dik jaar gewoond en ze had het er onlangs nog over, bij de kapper kon je dozen met munitie uitkiezen, in de supermarkt oorlogswapens... Is dat daar écht zo geschift of overdrijft ze ?

Re: Alweer een gek ...

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    ....... bij de kapper kon je dozen met munitie uitkiezen, in de supermarkt oorlogswapens... Is dat daar écht zo geschift of overdrijft ze ?
    lang niet in alle staten hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik hoor zojuist dat een of andere gek in Amerika een massa kinderen vermoord heeft
      Het verschijnsel begint zich verdorie voor te doen met de regelmaat van de klok, misschien moeten we toch maar eens overwegen om de VS bij de ontwikkelingslanden te plaatsen
      Een collega heeft er een dik jaar gewoond en ze had het er onlangs nog over, bij de kapper kon je dozen met munitie uitkiezen, in de supermarkt oorlogswapens... Is dat daar écht zo geschift of overdrijft ze ?
      ze overdrijft, bij de kapper en supermarkt ga je heus geen wapens kopen hoor.
      maar het is er in ieder geval een heel stuk makkelijker als bij ons.
      gisteren heeft obama zelf toegegeven dat de wapenwet daar een serieus probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        lang niet in alle staten hoor.
        grt,bouk.
        Gelukkig, zou ik zeggen.
        Ik weet van de VS dan ook écht niks.
        Natuurlijk kan je ook met een slagersmes aardig wat schade aanrichten maar het feit dat burgers zich zo maar automatische aanvalswapens kunnen aanschaffen gaat er bij mij toch niet in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          ze overdrijft, bij de kapper en supermarkt ga je heus geen wapens kopen hoor.
          maar het is er in ieder geval een heel stuk makkelijker als bij ons.
          gisteren heeft obama zelf toegegeven dat de wapenwet daar een serieus probleem is.
          Is er daar in feite wel een wapenwet ?

Comment

Is er daar in feite wel een wapenwet ?
            Iets dat lijkt op: Iedereen mag een wapen hebben zonder licentie, maar je mag er wel geen mensen mee doodschieten...

Comment

Natuurlijk kan je ook met een slagersmes aardig wat schade aanrichten maar het feit dat burgers zich zo maar automatische aanvalswapens kunnen aanschaffen gaat er bij mij toch niet in.
              Ook vandaag: http://www.usatoday.com/story/news/w...bings/1770395/
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Iets dat lijkt op: Iedereen mag een wapen hebben zonder licentie, maar je mag er wel geen mensen mee doodschieten...
                Ik vreesde al zoiets...
                Een aantal jaar geleden heeft de BBC een documentaire gemaakt waarin ze de verschillende executiemethodes in de VS bespreken en op zoek gaan naar een "humane" methode.
                En op het einde hebben ze ook een antwoord op deze vraag. De methode bestaat maar ze wordt niet toegepast.

Op het einde laten ze een voorstander van de doodstraf aan het woord (ik dacht een prof in het een of het ander) en ze stellen deze methode voor.
                Betreft zijn reactie : je kan je oren niet geloven.
                Mijn spontane reactie was : de VS zijn een echt achterlijk land (maar dat komt helemaal alleen op mijn rekening).
                Ik zou zeggen : ga er alvast maar voor zitten

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

Ja, inderdaad Bart, ik zoek mijn woorden maar met een automatisch geweer gaat het toch een pak ........makkelijker, vlugger en efficiënter

Comment

It's the constitution
                    In de grondwet staat het recht op zelfverdediging en dat is HET argument van de wapenlobby:

Eén van de vele wapenwinkels en let ook eens op de sticker gekleefd in de counter: I'll fight for freedom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Klopt miet ,in enkele staten mag het in andere niet
                      in bepaalde staten mag je zelfs een pistool of revolver verborgen dragen (consealed carry)
                      En inderdaad er zijn plaatsen waar je in de supermarkt een wapen kan kopen enkel op vertoon van een ID (rijbewijs ,studentenkaart voldoet)
                      In de staat texas bv heb je als eigenaar van je grond het recht te schieten op een indringer hoeft niet binnen een gebouw te zijn gewoon op je eigendom .
                      De discussie over wapenbezit is eindeloos ,waar ik wel zeker van ben is dat in belgie een legale wapenbezitter geen gevaar betekent het gevaar zit hem in de illegale wapens die her en der bij de crimineel nog wel ten huize zullen zijn??

Comment

Ja, inderdaad Bart, ik zoek mijn woorden maar met een automatisch geweer gaat het toch een pak ........makkelijker, vlugger en efficiënter

Altijd stom om op jezelf te reageren maar dit kon ik niet laten

The Richard Dawkins Foundation for Reason and Science (Official)
                        ‎"Number of children killed in today's terrible knife attack in China? Zero. Please have an evidence-based discussion. Compare countries who keep firearms within actual "well-regulated militias" to those, like America, that do not. (and please don't limit your comments to China as there are many many democracies that have strong gun control laws. see the link below). Based on evidence, is it time for America to change policy?" Sean Faircloth, Dir. of Strategy & Policy.

Comment

Ja hoor en de indianen rijden nog met paard en pijl en boog door de stad.
                          Is dus een indianenverhaal.
                          Weet u dat er volgens onze wetgeving geen oorlogswapens meer bestaan .
                          In 2006 is onze wetgeving totaal veranderd ,ik heb deze in opdracht van een bedrijf mogen onderzoeken als jurist ,neem het aan u bent hier niet veilger dan in de verenigde staten.
                          De legale wapenbezitters zijn allen brave mensen door de strenge wetgeving in belgie ,helaas is er ook een illegaal circuit daar heb ik dan toch wel schrik van.
                          En wat nu gebreurt is in de US kan ook hier ieder moment plaatsvinden en heeft niets te maken met ontwikkelingsland of met wapenwetgeving of wapenlobby.

Natuurlijk springen de media op zo een verhaal of het objectief is is een ander verhaal.

Het zijn ook niet de wapens die ellende veroorzaken wel de gek die het in zijn handen heeft er moet doch ergens iets serieus misgaan in een brein om zoiets te doen?
                          Last edited by stefan.d; 15 december 2012, 12:26.

Comment

Noorwegen heeft een erg strenge wapenwet...
                            By the way, de draagkracht bij de Amerikaanse bevolking voor een strengere wapenwet is niet echt groot. Om hen daarom als achterlijk te bestempelen? Ik stel me liever niet moreel superieur op...zo hoog van de toren moet de doorsnee Europeaan nu ook niet meer blazen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                              Ja hoor en de indianen rijden nog met paard en pijl en boog door de stad.
                              Is dus een indianenverhaal.
                              Weet u dat er volgens onze wetgeving geen oorlogswapens meer bestaan .
                              In 2006 is onze wetgeving totaal veranderd ,ik heb deze in opdracht van een bedrijf mogen onderzoeken als jurist ,neem het aan u bent hier niet veilger dan in de verenigde staten.
                              De legale wapenbezitters zijn allen brave mensen door de strenge wetgeving in belgie ,helaas is er ook een illegaal circuit daar heb ik dan toch wel schrik van.
                              En wat nu gebreurt is in de US kan ook hier ieder moment plaatsvinden en heeft niets te maken met ontwikkelingsland of met wapenwetgeving of wapenlobby.

Natuurlijk springen de media op zo een verhaal of het objectief is is een ander verhaal.

Het zijn ook niet de wapens die ellende veroorzaken wel de gek die het in zijn handen heeft er moet doch ergens iets serieus misgaan in een brein om zoiets te doen?

Volledig akkoord...en de gek die echt wil zal eender welke wetgeving helaas omzeilen.

Comment

Working...
                              X