Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sms van Apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sms van Apple

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Ik heb de sms vorige week ook gekregen en toch maar een berichtje nagelaten op ecops.
    http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post3716444
    Maar daar ging het over E-mail's, waarvan ik er al zeker 20 door gestuurd heb naar ING.....soms wel 3 per dag, ik heb er al meer dan 50 gekregen.
    E-mail adressen kom je waarschijnlijk meer tegen dan prive gsm nummers, het is de eerste keer dat ik phishing krijg via sms.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
      Maar daar ging het over E-mail's, waarvan ik er al zeker 20 door gestuurd heb naar ING.....soms wel 3 per dag, ik heb er al meer dan 50 gekregen.
      E-mail adressen kom je waarschijnlijk meer tegen dan prive gsm nummers, het is de eerste keer dat ik phishing krijg via sms.
      Inderdaad, maar mijn post ging over die sms van 'apple' als voorbeeld.

Comment

Die spammers gebruiken scripts die het internet afspeuren naar email-adressen of zoals hier het geval is GSM nummers.
        Je moet enkel maar ergens je nummer hebben gepost bijvoorbeeld voor iets dat je 2e hands verkoopt (hier op het forum, kapaza.be, 2ehands.be, ...) of op facebook en zichtbaar voor iedereen en ze hebben je nummer.
        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
          Vandaag heb ik het de volgende sms gekregen op mijn iPhone, van het nummer+1 (252) ...-....

Stuur het woord iPhone toe 001 (903) ...-.... nu om uw gratis geschenk te ontvangen van Apple.

Zijn er hier nog leden met een iPhone die zo'n sms gekregen hebben (nu of vroeger), want ik denk dat daar een reukje aan is.
          Een iPhone 5 gratis krijgen van Apple? Dan weet je direct dat het al niet klopt, ze geven je nog geen adapter gratis, laat staan een hele telefoon. De prijzen van de iPhone liegen er niet om, en het verkoopt zo snel, dus waarom zullen ze iets gratis weggeven.

Comment

zie #15 .... +1 landnummer is een nummer in de USA .. de klassieke truk om geld uit je zakken te slaan als je terug belt!

Comment

Working...
            X