Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand met ervaring met de WD My Book Essential

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand met ervaring met de WD My Book Essential

Alle info = welkom.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Iemand met ervaring met de WD My Book Essential

Ik heb zo'n netwerkschijf nu al zo'n kleine twee jaar (denk ik) staan. Het is nog een 1Tb-versie, die bij mij via kabel in een hoekje op de bovenverdieping staat, en alles wat verandert in mijn 'Mijn documenten' en - vooral - 'Mijn afbeeldingen' - mappen op mijn laptop automatisch en ongemerkt kopieert via wifi (wifi van laptop naar router en vandaar via een kabel naar WD MyBook. Nooit nog stress over 'vergeten' of te lang uitgestelde backups :-).

Toevallig vanmorgen nog eens de werking gecheckt, en mijn Lightroom catalogus wordt ook netjes permanent gekopieerd. Dus een tevreden gebruiker hier.

En niet dat ik Paranoia ben, maar mijn foto's staan ook nog eens op een draagbare harde schijf die op kantoor ligt. Je weet maar nooit dat ze hier inbreken en alles meenemen

Groetjes
    Pol
    D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDiver Bekijk bericht
      En niet dat ik Paranoia ben, maar mijn foto's staan ook nog eens op een draagbare harde schijf die op kantoor ligt. Je weet maar nooit dat ze hier inbreken en alles meenemen
      l
      Je kan nooit teveel back-ups hebben.

Ik ga binnenkort een tweede harde schijf in mijn computer steken, dat wordt er dan eentje van 3TB, zodat ik weer een aantal jaren gerust ben.
      Nu kom ik nog wel toe met de schijf van 1TB, maar omdat daar ook alle programma's op staan begint die toch stilaan vol te geraken (ik heb nog 25% over).
      Het is dus de bedoeling dat alle foto's op de nieuwe schijf komen, en dat op de externe back-up schijven ook nog eens al die bestanden komen.
      Daarvoor gebruik ik nu externe schijven (2 stuks, ik bewaar er ook eentje op een andere plaats) van van 1TB, maar die zal ik dus op termijn ook vervangen door 3TB schijven zodat die overeenkomen met de fotoschijf in mijn computer.

Gisteren heb ik al een PCI-E USB 3.0 kaartje in mijn computer gestoken om de data-overdracht wat sneller te maken (de kleine externe harde schijf van mijn laptop heeft al een USB 3 aansluiting).
      Dat kaartje kostte maar 13,2 dollar http://dx.com/p/2-port-usb-3-0-super...ler-card-35681 , daarvoor hoef je het dus niet te laten.

Met de WD My Book schijven heb ik nu nog geen ervaring, maar dat kan binnenkort dus wel veranderen (ik heb nog niet veel andere merken gezien die externe schijven van 3TB maken).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Die My Book is geen netwerkschijf hoor. Die heeft enkel een USB 3.0 - aansluiting.

Problemen die ik ondervond:
        - kan ze niet laten werken via USB 3.0 > in het forum las ik dat ik niet alleen ben
        De USB 3.0 adapter is er een van Eminent.
        (de winkel had maar een type in voorraad)
        Die adapter is in orde omdat ik die getest heb en ook gebruik met een andere externe harde schijf.
        De verachte snelheid van overzetten is er.

- Smartware, de software waarbij ik me geen minuut zeker voel
        Moeilijk om uit te leggen.

Dus terug naar het vertrouwde: Acronis en Synctoy
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Heb ook zo'n schijf maar dan de USB 2.0 uitvoering.
          Werkte heel goed op mijn pc maar ik heb die verkocht voor een Mac Pro, nu is die WD te koop.
          Op mijn Mac werkte die niet met Time Machine, nochtans had ik de schijf op mijn Mac geformatteerd.
          Het heeft bijna drie dagen geduurd om iets van rond de 37GB te back-uppen.
          Toen alles achter de rug was bleek dat ik geen back-up kon terug zetten.
          Ik kon ook niks van de schijf verwijderen.
          Dan maar in FAT 32 geformatteerd op mijn Mac en NTFS geformatteerd op de pc.

Maar in combinatie met acronis op mijn pc ging dat heel goed.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voilà, dat is min of meer ook mijn ervaring.
            't Is geen verloren investering maar ik had meer gehoopt van die software en vooral de werking ervan.
            Hij draait nu wel op USB 3.0.
            (550 Gb in goed twee uren overgezet)

De software, Smartware, heb ik gekopieerd en staat nu op een andere schijf voor als ik ooit wil veranderen.
            ================================================== ===================================
            Wat is een goede snelheid, welke waarden zou ik zeker moeten halen als ik data transfereer via het draadnetwerk.
            Heb ik geen ervaring mee behalve dat het hier pokke langzaam is
            Mijn router is een D-Link Dir-655.
            (deze week nieuwe firmware opgezet.... de vorige was van 2008 > nooit eerder aan gedacht)
            Last edited by theokus; 10 november 2012, 20:37.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

550GB in 2 uren, dat is een heel stuk sneller dan met USB2, want dan doe je daar zo'n 10 uren over.

Een schijf van 3TB volledig formatteren met een USB 2 aansluiting zal dan inderdaad zo'n 3 dagen duren, met USB 3 zal dat ook veel sneller gaan.

De software die bij zo'n schijf zit heb ik tot nu toe nog nooit gebruikt, voor sommigen zal die misschien wel handig zijn.
              Ik heb hier zo'n Sandisk Cruzer (USB geheugenstick) met ingebouwde software die er niet af te halen is, en dat vind ik ook behoorlijk irritant.
              Als je die in een andere computer steekt, dan kan je 10 minuten wachten tot die software geïnstalleerd is, voor je de gegevens eindelijk kan gebruiken.
              Ik zal eens moeten zien of ik die extra partitie weg krijg met het programma dat ik gebruikt heb om een oude schijf met 3 partities terug op 1 partitie te krijgen.
              Last edited by Black B@ndit; 10 november 2012, 21:58.
              BD0338BE

Comment

Dat je niet veel merken ziet met harde schijven van 3 TB is redelijk logisch, er zijn enkel nog 2 spelers : Western digital en Seagate.
                Hitachi is overgenomen door WD, de harddisk divisie van Samsung door Seagate. Voor de 3.5" schijven zou binnenkort er wel terug een 3e speler zijn (Toshiba, die voor het ogenblik enkel 2.5" schijven maakt).
                Dergelijke evoluties zijn jammer voor de concurrentie (en dus voor de prijzen), maar het is niet anders.

Die snelheid van een harde schijf, daar kan je moeilijk snelheden op kleven : ook de data die je versleurt (voornamelijk de grootte van de bestanden) is daar belangrijk in. Als ik de max. doorvoersnelheid (gemeten met een benchmarkprograma) vergelijk met wat ik effectief haal als ik bv. mijn documenten kopieer, dan is dat redelijke ontgoochelend. Harde schijven vandaag zouden vlotjes een 100 MB/s moeten kunnen halen (de hele snelle zelfs een 160 MB/s), maar dat heb ik nog nooit in de praktijk gezien...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je kan nooit teveel back-ups hebben.

Ik ga binnenkort een tweede harde schijf in mijn computer steken, dat wordt er dan eentje van 3TB, zodat ik weer een aantal jaren gerust ben.
                  Lees eerst maar eens dit vooraleer daar aan te beginnen

http://blog.tjeute.be/archives/521
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

double - post
                    Last edited by Defenderke; 13 november 2012, 13:07.
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      Lees eerst maar eens dit vooraleer daar aan te beginnen

http://blog.tjeute.be/archives/521
                      Stond op punt om een 3T te kopen.
                      Was niet in voorraad dus heb ik geluk gehad.
                      Is wel iets wat ik niet goed snap: ik heb een 64bit systeem.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dan zal mijn 2 jaar oude computer waarschijnlijk ook niet overweg kunnen met schijven van 3TB, goed dat ik dat vooraf weet.
                        Met een schijf van 2TB erbij zal ik ook nog wel zo'n 4-5 jaar toekomen, op voorwaarde dat ik geen nieuwe camera koop die nog grotere bestanden maakt dan de 5D MKIII.
                        Tegen dan wordt het waarschijnlijk toch weer tijd om een nieuwe pc aan te schaffen, die dan ook wel zonder problemen nog grotere schijven aan kan (die zal dan op Windows 9 of 10 draaien).
                        Voor 3 schijven is er geen plaats voorzien in deze computer, als het echt moet dan krijg ik die er nog wel bij ingezet, maar dan moet ik zelf wel ergens gaatjes boren om die schijf vast te kunnen zetten.

Dan zal ik dus een wat goedkopere schijf van 2TB kopen, die wel zonder problemen werkt.
                        Last edited by Black B@ndit; 11 november 2012, 22:26.
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dan zal mijn 2 jaar oude computer waarschijnlijk ook niet overweg kunnen met schijven van 3TB, goed dat ik dat vooraf weet.
                          Met een schijf van 2TB erbij zal ik ook nog wel zo'n 4-5 jaar toekomen, op voorwaarde dat ik geen nieuwe camera koop die nog grotere bestanden maakt dan de 5D MKIII.
                          Tegen dan wordt het waarschijnlijk toch weer tijd om een nieuwe pc aan te schaffen, die dan ook wel zonder problemen nog grotere schijven aan kan (die zal dan op Windows 9 of 10 draaien).
                          Voor 3 schijven is er geen plaats voorzien in deze computer, als het echt moet dan krijg ik die er nog wel bij ingezet, maar dan moet ik zelf wel ergens gaatjes boren om die schijf vast te kunnen zetten.

Dan zal ik dus een wat goedkopere schijf van 2TB kopen, die wel zonder problemen werkt.
                          of andere pc behuizing kopen
                          Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

dan kan je zeker nog even verder kwestie hd in te bouwen :-)

Comment

bij mij werkt de WD 3tb zoals het hoort alleen kan ik er geen win7 bu op gebruiken, die breekt hij altijd af na een tijdje. Wel gezocht maar geen oplossing gevonden. Nu backup ik de hele pc naar deze schijf met BUagent en dat lijkt te werken.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                              of andere pc behuizing kopen
                              Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

dan kan je zeker nog even verder kwestie hd in te bouwen :-)
                              Straf... heel straf
                              (allee, voor mij toch)
                              Ik had hetzelfde gedacht Gert.
                              En ik heb een Cooler Master Silencio, wel een andere type.

Ik weet wel niet of Bart zelf "timmert"
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X